Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 2,094)
    • :shock: :shock: je hebt gelijk maar zo een uitleg amaai ni, en ik geef toe die info over luchtfilters maar heel raar is. De motor zuigt de lucht aan en je moet altijd een tegen druk hebben op je inlaat, maar dat is niet veel naar mijn weten.

      Luc

        Welke kleur wil je hebben ? in lijn 90 heb je 3 prijzen groep 1, groep 2 en groep 3
        Dan heb je de vernis hier heb je er ook 3, kras vrij, diepte glans en gewoon.

          Als je onder het minimum gaat rijden kan je een vastloper krijgen, normaal kan hij rijden met 7 liter olie maar bij warm weer zal de motor ook niet voldoende koeling krijgen. De indicator vertrouw ik echter niet veel en de olie druk is wel goed koud en bij het rijden 4 a 5 en stationair bij warme motor tussen de 1 en de 2.5 is goed.

            [quote=”993S”:hut4my9x]Met sticker gaat altijd ongeacht of de wagen ooit in B is verkocht.

            Ik heb ooit een paar Hummers H2 geimporteerd en beide als alleenstaand geval en ook dan bekom je een sticker. Alleen duurt dan alles veel langer.

            De 250 euro bij d’ieteren is voor een homologatie , als de wagen na ’98 is gebouwd is dit alles niet meer van belang want dan geldt een Europese homologatie met COC document. (certificate of conformity).[/quote]

            Hummer H2 van de USA moet via duitseland gaan voor het moment, ik heb verleden week geprobeert er een in te voeren hier maar het is niet goed gelukt of ik moest 6 maand de tijd hebben om alles te klaren. Invoer in echter geen probleem maar de keuring en de Homologatie is wel een probleem.

              Pascalino_911 zijn verhaal klopt als een bus, zonder het papier van D’ieteren willen ze geen attest afleveren bij de DIV. Het is dan ook de eerste keer dat ik zo iets mee maak, en ik heb er toch al veel ingevoerd. Bij Porsche inport verstaan ze het probleem van het motor attest ook niet, en als je weet dat de motor nummer over een komt met het chassis nummer.
              Luc

                Ik heb net vernomen dat er weer 1 persoon is waar ze de papieren van de wagen hebben in beslag genomen.

                  Tip maar hou dit wel stil, normaal kunnen ze 5 tot 7 % zeker geven.

                    En als je afschakelt van 3 naar 2 ?

                      Bij warme motor ?

                        Als je geen vonk meer hebt aan de bobijn dan zal je moeten verder zoeken en eerst de stroom testen die op de bobijn toekomt. Nu die bobijn geeft toch een hoogspanning en je kan deze nazien via de Bosch kast of andere gelijkaardige toestellen om de stroom te testen van deze en de bobijn. Nu als garage is het vrij normaal dat je zo een toestel hebt staan om dit uit te testen, maar als particulier ga je geen 14000 euro uitgeven om er zo eentje aan te kopen. Dus kan je een klein toestelletje kopen van ongeveer 16 euro dat goed trekt op een soort waterpasser waar bovenaan een schaalverdeling op staat. Als je hier de bobijn kabel aansluit op het ene been en op het andere been de massa dan kan je zelf deze test uitvoeren en ook je bougie kabels kan je er met testen. Natuurlijk is het een onhandig ding voor ons maar het kan je helpen. Dit is dan ook soms echter de rede dat ze in eender welke goed ingerichte garage zoals zovele er zijn deze toestellen hebben staan om dit soort problemen helpen op te lossen, tevens is dit dan ook de beste manier om als je dit probleem hebt bij deze langs te gaan. De meeste hebben dan ook jaren naar school gegaan om dit soort van problemen op te sporen en te herstellen. Wat ik wel ben vergeten te vertellen is dat het ook vrij gevaarlijk is als je deze hoogspanning op je lichaam krijgt.
                        Ik hoop dat dit antwoord een voldoende is en als er nog vragen zijn stel ze dan maar gerust.

                        Luc & Kris

                          [quote=”stefx911″:10mfwhv9][quote=”PT”:10mfwhv9]Is deze kit enkel gemaakt voor de 964 of past hij op alle luchtgekoelde elfjes ?[/quote]

                          Ze hebben wel de LB1 kit voor de 3.2 maar daar win je maximum 20pk mee[/quote]

                          Dat is waar maar bij deze gaat het kopel niet veel hoger enkel de PK’s.

                            Mja maar ze mogen 10% verschil hebben, en ik denk nu toch wel dat FVD die zoveel kits verkoopt er toch vrij zeker van zal moeten zijn dat het juist is omdat de chip binnen huis van FVD word geregeld. Tevens word de luchtklep vervangen door een luchtmeter zoals in de 996,997,boxster enz … hierdoor kan je zeker veel vermogen bij trekken.

                            Luc

                              Heb je het olie pijl al eens nagezien via de stok ? hiervoor moet je motor warm zijn en blijven draaien. Als er daar te zien is dat de olie IDD zakt dan zit je met olie verbruik of verlies bij warme motor. Ga nooit 100% af op de meter als je dit probleem hebt en zeker als je te veel olie gaat bijdoen kan dit leiden tot breuk aan de motor.

                                [quote=”PT”:1fir7zmd]Is deze kit enkel gemaakt voor de 964 of past hij op alle luchtgekoelde elfjes ?[/quote]

                                964 en een ander type past op de 993 maar die is echt kompleet anders.

                                  [quote=”tvanbroekhoven”:wb3uqyne]Hoi Luc

                                  Inderdaad. De wagen is gereden geweest door een mechanieker van Van Beurden en hij heeft op de brug gestaan. Toen ie op de brug stond hebben ze een lange krik gebruikt (geen idee hoe het ding heet) en eens gekeken hoeveel speling er op de steunen van de versnellingsbak stond. Vandaar de mogelijke conclusie.[/quote]

                                  De naam is een Bwat krik, ja en dit zou het probleem kunnen zijn. Maar ik denk wel dat dit probleem dan ook in 2.3.4.5 moet hoor baar zijn. Ik wacht dan ook vol ongeduld op de oplossing van je probleem.

                                  Mvg,
                                  Luc

                                15 reacties aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 2,094)