Aangemaakte reacties
-
Inmiddels al vele Porsche mogen aanschouwen, slecht weinig met mooie passingen…
Het heeft behoorlijk wat tijd in beslag genomen, maar hier doe je het dan uiteindelijk voor!in antwoord op: Voor-na 911T 1968 + Restauratie 911S 1966[quote=”porsche” post=128632]Ruben, waarom heb jij daar je beroep nog niet van gemaakt ?
Succes verzekerd als je op deze manier werkt.[/quote]Iets in mij zegt dat het commercialiseren van ditalles niet rendabel is.
De investeringen zijn uitermate hoog (Vervuilende industrie = Stukje KMO-grond, staalbouw, aankoop gereedschappen,…) & de risico’s zijn eveneens niet te onderschatten.
Deze manier van werken is vervolgens ook niet goedkoop te noemen. De doelgroep die je bijgevolg aantrekt is eerder beperkt te noemen.
Over enkele weken ben ikzelf afgestudeerd (houtsector)& richt ik mij op de arbeidsmarkt. Een mooie situatie zou zijn dat ik in dienst kan treden bij een restauratiebedrijfje & hier de nodige ervaring kan opdoen. Voorlopig is dit restauratieproject de beste leerschool!in antwoord op: Voor-na 911T 1968 + Restauratie 911S 1966* Handremkabels aangesloten & afgesteld
* Pedalenset gereviseerd & geïnstalleerd
* Hoofdremcilinder geplaatst
* …&
De dame staat na enkele jaren wederom op eigen beentjes!
in antwoord op: Voor-na 911T 1968 + Restauratie 911S 1966Zeer mooi werk Bert!
Is een hele andere auto dan toen ik hem zag! Nogmaals proficiat!!in antwoord op: steenslagsticker plaatsenDaarnet de 4.5*15J Fuchsen gaan ophalen.
De velgjes heb ik de afgelopen weken gezandstaald & opgeschuurd tot P500 (droog). De afgelopen dagen werden ze geanodiseerd. Over die laatste stap ben ik niet helemaal tevreden.
Het gewenste resultaat is namelijk niet gehaald (matter). Indien iemand enig idee hoe wat hiervan de oorzaak is, verneem ik het graag. Oplossing is mogelijk te vinden in het geheel lakken (aluminium kleur) van de velg, hoewel ik het liever anders zou zijn… Tips zijn welkom!in antwoord op: Voor-na 911T 1968 + Restauratie 911S 1966[quote=”Adore356″ post=128016]Hallo,
Heb jouw BT6 toevallig op de brug zien staan en schrok wel even…heel rot vanonder, eigenlijk geen onderkant meer aan…
Uiteindelijk heb je wel een nieuwe wagen uiteraard…veel succes!
Ik was ooit in Duitsland bij Clees bij Düsseldorf en er stond een vergelijkbaar exemplaar, maar dan in cabrio versie. Het werk om die naar concours te brengen was minimaal 85.000 EUR, in dat geval met de aankoop van het “wrak” dus 125.000 EUR in totaal. Clees hoort echt bij de top, maar dat vond ik toch over de top prijzen:
45 carrosserie
8 interieur + kap
15 motor
5 versnellingsbak
12 overige stukken en uren (tellers, wielen etc.)[/quote]Ik ga niet beweren dat het goedkoop is, maar wanneer men de perfectie verwacht, zijn zo’n prijzen heel normaal. Met name het uurloon weegt hier zwaar door!
Het is dan ook een luxe als je zelf in staat bent om (een deel van) de restauratie uit te voeren…in antwoord op: Dag allemaal. Ik ben Rudy.Voorlopig is het slechts ‘hobby-werk’…
Indien de passie zo sterk aanwezig blijft, moet ik hier gewoon iets mee doen! :)
Ideaal situatie zou zijn dat ik ervaring zou kunnen opdoen bij een reastauratiebedrijf (Porsche), echter ben ik mij ervan bewust dat deze bedrijfjes schaar zijn. Zelf iets opstarten zegt me dan weer niets. Afwachten wat de toekomst brengen mag!in antwoord op: Even voorstellen en 911s my73 rest. issuePrachtige auto!!!
Hoewel mijn project nog niet is afgerond krijg ik alvast zin om hieraan te beginnen! :)Van Den Brande ken ik persoonlijk & heb ik al mooi werk van gezien.
CCR is mogelijk ook wel in staat om hiervan weer een pareltje te maken…Neem rustig je rijd & bekijk de mogelijkheden eens goed!
Indien je nog vragen hebt, verneem ik het wel!
Succes!
in antwoord op: Even voorstellen en 911s my73 rest. issueCarburatoren gereviseerd & gemonteerd! :)
in antwoord op: Voor-na 911T 1968 + Restauratie 911S 1966Aan het chassisnr af te lezen is het zeker een 11’je!
Kan zijn dat er bij het importeren iets is misgegaan…Indien je foto’s zou hebben, zien we deze graag verschijnen!
in antwoord op: Chassinummer vs. identificatieplaatjesChristophe,
Tip naar de toekomst toe: Motorbeplating laten poederlakken! :)
Kost ietsjes meer, maar is zovéééél harder/beter dan spuitbuskwaliteit!Succes!
in antwoord op: Mijn pré ’73erWes,
Indien je wenst te sleutelen (lees leren sleutelen) is het misschien verstandig om te beginnen met een klein projectje. Hierbij denk ik aan een oud brommertje waarbij je de basis kan leren. Vervolgens overschakelen naar een Kevertje,…
Als ik eens in mijn omgeving kijk zie ik veel projectjes die blijven steken net na demontage. De fases hiervoor (demonteren) lukt de meeste wel echter stopt het hiermee niet!
Zoals men reeds heeft aangehaald is plaats & gereedschap een must! Om eerlijk te zijn neem ik geen genoegen met een (kleine) kelder garage. Van zodra de demontage begint heb je minsten nog een veelvoud van de plaats nodig om alle onderdelen op te bergen,…
Start eerst met het opvolgen van een project (kennis) & probeer hiervan te leren. Blijft het vervolgens nog kriebelen, kan je overgaan tot de aankoop van een klein/goedkoop project!in antwoord op: Goed of slecht idee?Mijn Fuchsen zijn momenteel in behandeling bij Surface Treatment Belgium nv te Turnhout.
Zij beschikken nog over de mogelijk om te anodiseren…
Succes!in antwoord op: 911 2.7s coupe 1977Heren,
Het S-Project is inmiddels voorzien van 2 laagjes Ivoor witte lak!
Mede dankzij Bert V zijn we erin geslaagd om de passende kleur te vinden… Waarvoor dank! :)Eveneens heeft de nieuwe kabelboom zijn plaats in de auto weer ingenomen evenals de nieuwe handremkabels, km-teller kabel,…
De ophanging is geheel gereviseerd & eveneens gemonteerd
De 4.5*15 Fuchsen zijn gepolijst & worden momenteel geanodiseerd
…
Bedoeling is om de auto zo snel als mogelijk weer op zijn pootjes te krijgen. Vervolgens worden de laatste foutjes in de lak weggewerkt & zal de auto worden voorzien van 2 lagen vernis. We weten ons dus nog even bezig te houden! :)
in antwoord op: Voor-na 911T 1968 + Restauratie 911S 1966Ook ik was aanwezig! Weliswaar niet met de Porsche, maar wel met een oudje…
Heb je auto gisteren nog mogen bewonderen tijdens de Titanic Filip! :)
in antwoord op: Antwerp Classic Salon 2013