Aangemaakte reacties
-
Proficiat Cedric! :)
Ben eveneens benieuwd naar dat R-project! :)in antwoord op: Jaja, hier ook al zo’n rolkooi virus => gevonden!!Bekijk dit maar even: https://porscheforum.be/forum/4-911/92544-fuchsen-polieren
Indien nog vragen, stuur je maar een privebericht!
Ik spreek hier wel over een velg in slechte staat. Indien je aluminium materiaal op zich al ‘glad’ genoeg is, volstaat het om enkel te polieren met polierpasta. Let wel: Het deel dat niet gepolierd mag worden (zwarte delen) goed afplakken/beschermen!
Probeer eens één velg. Je zal zien dat de glasgraad snel zal verbeteren!Succes! :)
in antwoord op: Fuchsen polieren[quote=”bladerunner” post=92572][quote=”bully” post=92562]Bladerunner, je hebt gewoon mooie originele fuchsen. Je hebt voor de 6 J en achter de 7 J. Mooier is voor de 7 en achter een 8 of 9 J. Koop anders een setje erbij in 17 inch. En rubenb, staat erg mooi op die pre impactbumpers 8)[/quote]
Ruben, als je me op weg zou kunnen helpen, graag, ik zit er niets mee in om mijn handen vuil te maken. :mrgreen:[/quote]
Mijn excuses voor de vertraging!
Polieren van aluminium is een kwestie van je materiaal zeer fijn op te schuren/te slissen zodat het als het ware gaat glanzen.
Concreet:
Indien stoeprandschade: velg opschuren met bv. P80 a 120.
Vervolgens steeds fijner schuren => P150, P220, P280, P320, P400,… Dan kan er voor kiezen om ‘NAT’ te gaan werken (slispapier). P600, P800, P1200, P1500,…
De schuurkrassen worden steeds fijner en verdwijnen naar mate het einde in zicht komt.
Vervolgens kan je aan het echte polierwerk beginnen. Polierpasta en polierborstel doen vervolgens het nodige. Doorpolieren tot je een spiegeleffect kan waarnemen.
Een dag per velg mag je toch voorzien!Succes!
in antwoord op: Fuchsen polierenin antwoord op: GTR3RS MKI WHITE[quote=”bladerunner” post=92557]
Hier wat foto’s, velgen zijn zeer goed zonder noemenswaardige schade. Gewoon 25 jaar gebruik.Misschien toch maar enkel de rand polieren. :? :?
Ik wil zeker GEEN verchroomde. 8) 8)[/quote]
Is allemaal mogelijk! Het gelakte gedeelte mooi afplakken en dan de werken starten…
Zie je het zitten om zelf te werk te gaan indien ik mijn beperkte ervaringen met je deel? Moeilijk is het niet, maar of we hier kunnen spreken van aangenaam werk…? :) Je doet het voor het resultaat!in antwoord op: Fuchsen polierenIn België ga je niet snel iemand vinden die je velgen zal verchromen. Een goede hechting kunnen de meeste niet garanderen.
Polieren echter vormt geen probleem. Ik heb al meermaals setjes onder handen genomen en het verschil is enorm!
Het wegwerken van stoeprandschade en het opschuren (stappen voor het eigenlijke polieren) vergen vele manuren. Net dat maakt het zo duur! 100 a 125euro per velg mag je toch wel rekenen. Te duur? Probeer zelf het nodige en ga aan de slag met schuurpapier, polierpasta & mop. Enkele dagen van noeste arbeid (en gevoelloze vingertoppen) later, zijn je velgen niet meer te herkennen!Nog even meedelen dat van zodra je begint te polieren, de kans groot is dat je ook je lakwerk kan herdoen. Het is namelijk niet uit te sluiten dat je je huidig lakwerk niet gaat beschadigen bij de polierwerken…
Hier wat van mijn werk:
Attachments:in antwoord op: Fuchsen polierenZoals ik van je gewoon ben Olivier: Prachtig!!!! :)
in antwoord op: In Detail: Porsche 997 CabrioSluikreclame voor mijn zaak? :D
Ikzelf ben nog student en dit is puur hobbywerk! :)
Met het restaureren van Fuchs-velgen, tellerpartijen, en carrosseriewerk vul ik mijn vrije momenten (vakantie’s). Al doende leert men… :)in antwoord op: Voor-na 911T 1968 + Restauratie 911S 1966Laatste laswerken aan de carrosserie:
in antwoord op: Voor-na 911T 1968 + Restauratie 911S 1966Om dit verhaal even kracht bij te zetten: Ik heb zelfs al iemand gehad die de roettest wenste af te nemen bij een benzine!? Gevolgd door een…Oeps!
Dan weet je wel met wat voor mensen je te maken hebt…in antwoord op: OK, pré-impact graag…Je moet ze mij hier niet leren kennen! Hoe België blijft functioneren!?!?!
Mijn 911T heb ik in Juni 2010 laten keuren. Auto VOLLEDIG gerestaureerd en dus in nieuwstaat! Origineel Duitse wagen, nog nooit op Belgisch kenteken gestaan. Voorlopig voor een O-plaat gekozen om later eventueel dagdagelijks te gaan. Om alleen al aan die O-plaat te geraken!?!? 2 dagen mee bezig geweest! Puur papierwerk en onwil van DIV!
Inmiddels heb ik 5000 avontuurlijk km’s op te teller staan en vertik het om voor een dagdagelijkse keuring te gaan! O-plaatje erop en gewoon rijden! Er zijn zodaning veel events dat je je geen zorgen moet maken wat betreft de km-beperking!Het ergste van al vind ik dat een dagdagelijkse keuring niet wordt aangepast aan de ouderdom van het voertuig… Uitstoot van mijn elfje is ongetwijfeld te hoog, maar alleen op deze manier rijd hij goed…
Bij deze wens ik je nog véél sterkte toe! :)
in antwoord op: OK, pré-impact graag…[quote=”bladerunner” post=88714][quote=”vawilliam2003″ post=88706]
Waar heb jij de led besteld voor de tellers, in mijn Porsche vind ik de verlichting ook veel te zwak.[/quote]Wil ik ook wel, nu veel te donker :([/quote]
Ook ik zit het adres hier graag verschijnen! :)
in antwoord op: OK, pré-impact graag…Hier zit de nieuwe eigenaar van Wim’s 912je! :)
Ik ken de wagen een beetje en kan je vertellen dat je een goede koop gedaan hebt!
Tip: Laat je wagen eerst keuren als oldtimer, schrijf hem vervolgens zo in en start dan pas de gelijkvormigheidsprocedure op! Dan kan je in afwachten rustig genieten van je wagen… :)in antwoord op: OK, pré-impact graag…