Aangemaakte reacties
-
Wat je zelf doet… dus gewoon zelf doen! :)
https://porscheforum.be/forum/4-911/77921-fuchsvelgen-herspuiten
in antwoord op: 16 ” fuchs velgenZo rot!!! Zou echt niet mogen!
Denk dat mijn 901’tje in gelijkaardige conditie vertoefde toen ik de restauratiewerken begon. Is dan ook wel een 25-tal jaar ouder. Nog enige jaren en dit exemplaar moest in een spit! :)Wel super dat je de werken laat uitvoeren! Weer een exemplaar gered! :)
in antwoord op: 964C2 restauratie projectGeen idee of er mallen in (particulieren)omloop zijn.
Ik maak mijn exemplaren inderdaad op een specifieke deel en dit alvorens ik het ‘afbreek’. Op deze manier bekom je een tamelijk realistische reconstructie…in antwoord op: Voor-na 911T 1968 + Restauratie 911S 1966Alle mallen worden zelf gemaakt uit 2mm dik staal. Vervolgens is het makkelijk om je plaat (1mm) rond je mal te trekken/te kloppen.
Eveneens heb ik inmiddels een reeks houten mallen in mijn bezit(eveneens zelf gemaakt).
Daar het nog maar mijn 2e project is en ik nog steeds student ben, moet ik me redden met een basis aan gereedschap. Met een carrosseriehamertje, aambeeld, brander, tangen, slijpmachine en mankracht, kom je al behoorlijk ver!
Pasnaden zijn perfect, maar daar werk je dan ook heen…in antwoord op: Voor-na 911T 1968 + Restauratie 911S 1966De werken aan de carrosserie zitten in een stroomversnelling.
Alle puntlassen worden uitgeboord op zo de meest onbereikbare plaatsen… bereikbaar te maken! :)
Alles demonteren, zandstralen, rechtzetten, oplassen indien nodig, alles verzinken en weer terug monteren. Hoop zo voor eens en voor altijd komaf te maken met ROEST!Foto’s:
Reconstructie achterflank, dorpel & slopplaat (ombouw slotplaat 69-er naar 66-er):
Indien vragen of opmerkingen, hoor ik het graag!
-Ruben-
Attachments:in antwoord op: Voor-na 911T 1968 + Restauratie 911S 1966Ik kan je maar één ding aanbevelen en dat is ‘doorsparen’.
Vooral niet te overhaast te werk gaan en intussen tijd de nodige kennis opdoen over de verschillende modellen/types,…
Op deze manier staat vroeg of laat een geschikt exemplaar in je garage!
Véél succes!in antwoord op: Porsche 911 3.6i Cabriolet 1993Die 901’tjes blijven PRACHTIG! :shock:
in antwoord op: RUF historyPorsche en zijn zwakke plekken!
Heb al meermaals 901’tjes gerestaureerd en het is me dan ook niet onbekend dat Porsche’s behoorlijke roestbakken zijn. Dat het 30j na de 901 nog steeds zo was/is, was me nog niet bekend. Véél succes met de restauratie!in antwoord op: 964C2 restauratie projectVoor een R projecttje lijkt me elevenparts in Zwitersland wel aan te raden. Heb er tot nog toe goede ervaringen mee…
Ben je opzoek naar nieuw plaatwerk of gaat je voorkeur meer naar 2e handsonderdelen die mogelijk een betere passing geven? Indien 2e hands je voorkeur heeft, weet ik misschien nog wel een adresje in FR…
in antwoord op: sportclassic aalstHeeft dit bedrijf een site?
Kwam net wat advertenties tegen op kapaza met daarin enkele foto’s van hun werk… Niet mis op het eerste zicht!Cedric,
Foto’s van het R-project?
Prijzen voor orginele onderdelen lopen behoorlijk snel op.
2 achterflankjes = +/- 2200euro
2 voorflanken = 1800euro
…Als je zo doorgaat kom je snel aan die 10.000euro die hij in z’n prijsofferte weer geeft…
in antwoord op: sportclassic aalstBedankt voor de mooie woorden heren!
Nu proberen deze graad van afwerking aan te houden doorheen het gehele project!in antwoord op: Voor-na 911T 1968 + Restauratie 911S 1966Duur salontafeltje ze!!! :D
in antwoord op: Voor-na 911T 1968 + Restauratie 911S 1966Gereviseerd motorblokje:
2.0L 911S
Attachments:in antwoord op: Voor-na 911T 1968 + Restauratie 911S 1966Politie U vriend!?
in antwoord op: dievenbende actief in limburg997 MK2 Is toch een pak knapper hoor!
991 niet meteen mijn ding!in antwoord op: Gespot : de 991