Aangemaakte reacties
-
Wat jammer; karretje zag er verder zeer leuk uit.
Ik ben trouwens onder de indruk van het motorgeluid dat uit zo’n 2 litertje komt. Klinkt zeer potent.We zoeken dus nog even verder.
Het blijft dus nog even saab@porsche en nog geen porsche@saab 8)in antwoord op: Matching numbers?Wat jammer; karretje zag er verder zeer leuk uit.
Ik ben trouwens onder de indruk van het motorgeluid dat uit zo’n 2 litertje komt. Klinkt zeer potent.We zoeken dus nog even verder.
in antwoord op: Matching numbers?kan je eigenlijk wel een wagen invoeren als ook het motortype anders is? Ik ben net terug van naar een 914 te kijken die volgens het chassisnummer een 1.7 wou moeten zijn maar in feite een 2.0 heeft. wat nu?
in antwoord op: Matching numbers?[quote=”ferdy”:103fkit3]Het is een gewone keuring voor dagelijks gebruik dus, elk voertuig die de baan op gaat in Belgie moet een Rood mistlicht hebben achteraan de wagen en nog niet eender waar en van een “E” goedkeuring voorzien !!
Deze mag niet zelfstandig werken maar alleen simultaan met de “grote” lichten. Er moet een schakelaar MET oranje lichtje op het dashboard komen.Vergeet niet dat de politie, bij twijfel, op ieder ogenblik een wagen kan laten keuren bij het dichtsbijzijnd station. Ik zou dat licht dus niet verwijderen na de keuring !!!
Yvan[/quote]
echty?
Dus ik moet nog voorzien dat er nog een mistlampje wordt geïnstallerd. dat compliceert dezaken weer.
in antwoord op: gewone keuring na gelijkvormigheidskeuring[quote=”WalterDC”:ec27oyfg]Ja, Stef, inderdaad, onze vakantie was erg leuk maar, zoals je schrijft, was het ik dit jaar een tikkeltje minder erg om naar huis terug te keren :wink:
Toch moet ik zeggen dat ik blij ben dat het hele gedoe van invoer eindelijk achter de rug is! Wat een gedoe.
Ik ben dus uiteindelijk met mijn transitplaten naar D’Ieteren in Brussel gereden. Niet erg goed voor de gezondheid als je een afrit op de ring van Brussel mist, de Ring terug opdraait en de Politie met loeiende sirenes achter je komt komt gescheurd. Wanneer ik al naar de pechstrook wilde gaan, bleek niet voor mij te zijn…. :?
Aangezien de keuring pas anderhalf uur na mijn aankomst bij D’Ieteren zou afgelopen zijn, ben ik daar in een volkscafeetje even iets gaan drinken. Zelden ging de tijd zoooo traag vooruit en zelden zoveel naar een klok zitten kijken. Alles bleek ok te zijn en ik kreeg dus meteen mijn gelijkvormigheidsattest en de sticker was in de wagen geplakt. Dat was toch al achter de rug. Maar wanneer ik ter plaatse even snel nog mijn lichten, pinkers, etc wilde checken ,om dan meteen door te rijden naar de gewone technische keuring, bleek dat ik geen achtermistlicht had!!! Ik had hier gewoon niet bij stilgestaan! Zoals je weet is dit in Nederland (waar de SC vandaan komt) niet nodig voor wagens van voor 1983. Stond ik daar mooi. Was ik al bezig met telefoneren en info inwinnen sinds ik terug van de reis kwam (ivm met dat gedoe van de transitplaten die nota bene NIET verlengd kunnen worden als ze van Nederland komen, had ik ook voor gebeld) kon ik nog de zaak niet afhandelen! En ik MOEST ten laatste de dag nadien naar de gewone keuring, dat had ik de stationchef die de transitplaten wilde aanvaarden beloofd. Snel naar huis gereden (enfin, rustig naar huis gereden :wink: ) en bij de eerste beste autocenter gestopt om snel nog een achtermistlichtje te kopen én een brandblusapparaat (dat bleek er ook niet in te zitten). Ik meteen woensdag in de late namiddag naar mijn vader toe om even “snel” dat domme mistlicht er op te plaatsen. Dat dacht ik toch. Ik vind het niet al te mooi, maar kan het nadien nog vervangen door bv mistlichten in een nieuwe achterreflector. Maarrrr… Even snel een mistlicht achter op een 911 plaatsen?? Vergeet het maar als je nog nooit aan een 911 hebt gewerkt! NERGENS zagen we een doorgang in het motorcompartiment om de kabel te trekken van achter aan de bumper naar de schakelaar vooraan! Om zot van te worden . De klok liep en er was absoluut geen tijd om de wagen nog even naar een garage te brengen. Ik heb Luc van LE cars opgebeld die me vriendelijk heeft verder geholpen alhoewel ik moet toegeven dat zoiets uitleggen erg moeilijk gaat via de telefoon, zeker aan een complete leek als ik. Toch erg hard bedankt Luc, dankzij jou hebben we toch een “gaatje” gevonden”. Mijn vader kreeg bijna een inzinking. De man is reeds 74 maar heeft uren rond , onder en in de 911 gekropen als een salamander. Er kwamen nog wel wat probleempjes bij kijken waardoor het licht aanvankelijk niet brandde, maar dat werd ook opgelost.
Trouwens even een goede tip tussendoor; Ik las op het forum dat iemand een tijdje geleden vroeg hoe hij met de kabel voor het mistachterlicht aan de schakelaar van de voorste mistlichten geraakt. Het antwoord was dan dat je een deel van de ventilatie moet demonteren, etc, etc, maar het kan veel simpeler. Rechts onder het dashboard heb je een kleine doorgang in het hoekje en je trekt gewoon het kabeltje in je koffer vooraan door naar de bestaande mistlichten en koppelt het gewoon parallel op de voorste mistlichten. Uiteraard branden dan steeds de voorste en achterste mistlichten samen en kan je ze niet afzonderlijk bedienen, maar is dat de bedoeling?
Wanneer dit dan EINDELIJK geregeld was ben ik gisteren in de loop van de namiddag naar de Technische Controle gereden waar ik vrij zenuwachtig stond aan te schuiven. Als het hier immers foutliep zat ik met een probleem omdat ik waarschijnlijk geen tweede kans had gekregen met de oude transitplaten en dus naar een garage had kunnen lopen. De bezorgdheid was gelukkig totaal onterecht , want alhoewel ik erg lang moest aanschuiven was ik er, zodra ik binnen was, meteen weer buiten. Alles was tiptop, de Porsche kreeg geen enkele opmerking.
Om je vraag nog te beantwoorden, ‘Vereecken”, het gaat om het keuringstation te Brasschaat (St Jobsestwg). De chef daar staat er om gekend een erg redelijk man te zijn en wanneer ik dus telefoneerde ivm met die transitplaten bleek hij ook erg begrijpend te zijn.
Pffff, ik ben werkelijk blij dat het hele gedoe achter de rug is. Een autootje kopen in Belgie is iets simpeler… :wink: [/quote]Enig idee of het een probleem was geweest indien je zonder mistlamp naa de keuring was geweest. Zou dit een afkeuring zijn geweest? Krijg je dan geen 2 weken geldige, weliswaar rode, kaart? Ik denk er ook aan een porscheke uit het buitenland (misschien NL) te halen. Ik begin al te gruwelen bij het gedacht dat ik een misttlamp zou moeten monteren.
Het lijkt me trouwens eerder een homologatie- dan een keuringsaangelegenheid te zijn.in antwoord op: gewone keuring na gelijkvormigheidskeuringValt er wat te tunen aan deze motoren?
in antwoord op: prestaties van de verschillende 914’s[quote=”stefx911″:30h7xyhs][quote=”saab@porsche”:30h7xyhs]ik zal die twee stukken literatuur eens doornemen.
best wel leuk, het begin de van de zoektocht.
@stef: vertel eens wat over je porsche of staat dat verhaal hier al op het forum?[/quote]Wel heb er nu twee :D
Een 911 2.7S van ’77 en een 964C4
Was even van plan de “S” weg te doen maar dankzij de vele goede raad heb ik hem bijgehouden. Tis een super wagen in een uitzonderlijke staat! Ben toch heel blij dat ik hem niet heb weg gedaan!
Rijdt helemaal anders dan de 964 maar zeker niet minder leuk. Voelt veel lichter aan en gaat ook nog heel goed. De 964 is wel iets sneller maar qua rijplezier moet de S zeker niet onderdoen. En ten opzicte van andere wagens moet hij ZEKER niet onderdoen! Een waardige partij voor mijn vrouw haar VR6 !HIER staan er enkele foto’s van.
Heeft nog alle origenele stickers, nooit geen ongeval gehad, absoluut GEEN roest, nog geen speldekopje tegengekomen.
Ik ben ook enorm weg van de kleur. Vind die hoe langer hoe mooier…[/quote]wat een enorme kwijlbak. Fantastisch, als ik er zo eentje tegenkom dan zal de zoektocht ten einde zijn :lol:
in antwoord op: Ook ik ben op zoek naar een 911: graag wat adviesik zal die twee stukken literatuur eens doornemen.
best wel leuk, het begin van de zoektocht.
@stef: vertel eens wat over je porsche of staat dat verhaal hier al op het forum?in antwoord op: Ook ik ben op zoek naar een 911: graag wat adviesdat is vrij bangelijk.
Zeer opvallend.
Ik zal die tabel er zeker bijhouden als ik een leuke porsche tegenkom.
in antwoord op: Ook ik ben op zoek naar een 911: graag wat advieseven terug on-topic:
Ik heb net de performance tabellen bekeken. Die 3.0 (911 3.0 SC) heeft aardig wat verschillen tussen de bouwjaren. En leeftijd speelt precies wel in zijn voordeel (hoe ouder hoe sneller). Enige uitzondering zin de jaren 1981-1983. Weerspiegelt dit zich in de prijzen op de markt?
in antwoord op: Ook ik ben op zoek naar een 911: graag wat advies[quote=”914erporsche”:4d6cyvvl][quote=”saab@porsche”:4d6cyvvl][quote=”stefx911″:4d6cyvvl]
Mijn vrouw haar Golf 3 tje rijdt jouw Saab ook los hoor ;-) ) [/quote]
des te confronterender :wink:
Ik vraag me af of die vento vooral van een gewichtsvoordeel profiteerde of wat opgevoerd was. Vergelijkbare bmw’s bijvoorbeeld hoef ik maar zelden van achterkant te zien.[/quote]
toevallig toch gene TT-grijze vento geweest?[/quote]
Ik weet hoe TT-grijs eruit ziet maar het was idd een grijze vento en die kerel had geen last van wielspin alhoewel de weg meer op een kanaal leek.
Nu, ik ben het eens dat Porsche veel meer te bieden heeft dan alleen acceleraties maar ik zou toch niet erg graag hebben dat ik de eerste dag (en daarna ook niet :wink: ) eruit getrokken wordt door het een of andere schaap (ook al is het een wolf in schaapskleren).
in antwoord op: prestaties van de verschillende 914’s[quote=”stefx911″:1ha8xs86]
Mijn vrouw haar Golf 3 tje rijdt jouw Saab ook los hoor ;-) ) [/quote]
des te confronterender :wink:
Ik vraag me af of die vento vooral van een gewichtsvoordeel profiteerde of wat opgevoerd was. Vergelijkbare bmw’s bijvoorbeeld hoef ik maar zelden van achterkant te zien.
in antwoord op: prestaties van de verschillende 914’s[quote=”wreckah”:1njv542q]als het je mag helpen, dit is wat wij vinden van onze 911T uit 1969 (zelfde motor als de 914/6):
de wagen heeft redelijk wat koppel dus je kan vlot rijden, doch in de hogere toeren zwakt het allemaal wat af. Het is zeker geen race-beest. Ik denk dat je met huidige golfjes TDI ons zó naar huis rijdt…doch dat maakt niet zoveel uit als je zulk een prachtig lawaai maakt ;) .[/quote]
Dat lawaai, ik ben er benieuwd naar. Het verontrust me wel dat de 914/6 (of de 911T) door tdi’-tjes naar huis wordt gereden. Een 914/4 zal dan wel helemaal ‘gene vette’ zijn, zeker?
off topic, ik werd vandaag met mijn 9-5 200pk door een vento losgereden (ok, ik had aardig wat wielspin in 1ste, 2de en 3de: tijd voor nieuw rubber). Dat is een behoorlijk confronterende ervaring.
in antwoord op: prestaties van de verschillende 914’sbedankt
Wat me eigelijk meer boeit zijn acceleratietabellen. of relatieve vergelijkingen (bijvoorbeeld van iemand die 914 en 911 gereden heeft)
in antwoord op: prestaties van de verschillende 914’sIk mag waarschijnlijk vrezen dat een late 70 of begin 80-er geen europees gelijkvormigheidattest (CoC) heeft.
in antwoord op: Ook ik ben op zoek naar een 911: graag wat advies