Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 135)
    • Heeft niks met de wagen in kwestie te maken, maar als AE Cars bewust een set imitatie wielen verkoopt als zijnde “origineel Porsche”, dan heb ik toch sterk mijn bedenkingen over een dergelijke handelaar…

        Carrera Motors heeft er nog eentje te koop staan in de showroom :D

        De echte wordt ergens in de lente verwacht, maar is wel verkocht.

        Nr. 414/918

          Voor wie onder andere alle deelnemende Porsches wil zien, neem hier even een kijkje:

          Zoute Rally

            Blijkbaar is die cabrio niet de enige Porsche van koning Albert!
            Bij Carrera Motors staat een 997 Turbo S in ongeveer dezelfde kleurencombinatie te koop die ook van hem was. Wagen heeft slechts iets van een 10 of 11.000 km.

              Wie nog enkele foto’s van zaterdagnamiddag wil zien, neem even een kijkje op de FB pagina van Carrera Motors

              Porsche Francorchamps Days

                2 Panamera’s gespot op de parking van het autosalon van Genève!

                  Proficiat Bart! Zeer mooie 911 8)

                    Duitse prijzen bekendgemaakt (vertaling)

                    De Panamera S (400 pk) kost als 8-cylinder vanaf 94.575 euro.
                    Dit heeft Porsche op donderdag in Stuttgart medegedeeld.
                    De 4S zal te koop zijn vanaf 102.251 euro.
                    Het voorlopige topmodel van de reeks wordt de Panamera Turbo, 135.154 euro (V8 met circa 500 pk).

                    Daarenboven kondigt Porsche een hybride aangedreven versie aan, die in de loop van 2010 zal voorgesteld worden.
                    Over een dieselmotor wordt nagedacht, dit is ondertussen voor Porsche geen taboe meer.

                    Bron : http://www.Automobilwoche.de

                      Mijn favoriete Porsche kleur, “indischrot” 8)

                        [quote=”911-lover”:2k66ppmd]Mooie reportage .
                        Thx om deze hier te plaatsen :wink: [/quote]

                        Graag gedaan!

                          Exclusief : testrecensie Porsche Cayenne D

                          Hier leest u het testverslag van een auto waarvan Porsche’s topman Wendelin Wiedeking ooit stellig verklaarde dat hij nooit gebouwd zou gaan worden: de Cayenne met dieselmotor. Een historische auto, want nooit eerder heeft Porsche een oliegestookte krachtbron in een eigen model gehangen (op een historische tractor na). De Cayenne Diesel is het bewijs dat de consument de macht heeft in autoland en niet de autofabrikant. In Europa opteren driekwart van de SUV kopers voor een olie gestookt model, een percentage dat te hoog is om nog langer door Porsche genegeerd te kunnen worden.

                          Is Porsche trots op de Cayenne Diesel, die prijstechnisch tussen de basisversie en de ‘S’ met V8 motor invalt, of schaamt zij zich een beetje voor haar creatie? In ieder geval loopt de fabrikant er niet mee te koop dat in deze, inmiddels 6 jaar oude, SUV een dieselmotor zit. Onopvallender kan een model niet zijn; er zit zelfs geen logo op die het motorkarakter van de Cayenne Diesel verklapt.
                          Het geheim van de oliegestookte Porsche hoeft de bestuurder eigenlijk met niemand anders te delen. Alleen hem zal opvallen dat de toerenteller niet verder dan 4.600 omwentelingen reikt. Ook de boordcomputer vertelt dat dit geen traditionele, zuipende Cayenne is: is de tank vol, dan zal het informatiepaneel u vertellen dat u de eerste 1.000 kilometer niet hoeft te tanken. Dat is voor Porsche eigenaren ongehoord.

                          Wordt de motor gestart, dan zullen ook eventuele passagiers gaan denken: “hé, een dieselmotor”. Stationair is namelijk het karakteristieke dieselgeklater goed hoorbaar. Eigenaren van een Audi Q7 of Volkswagen Touareg zullen het geluid herkennen: deze modellen, waarvan de basisarchitectuur identiek is, maken namelijk gebruik van dezelfde 3,0 liter V6 dieselmotor. De door Audi gebouwde krachtbron (maar daar zwijgt Porsche ook in alle talen over) is 240 pk sterk en levert maximaal 550 Nm aan koppel.
                          Rijden doet de Cayenne Diesel niet verkeerd, maar ook niet bijzonder. De V6 is soepel en levert een bevredigende trekkracht (met prima tussenacceleratie tot gevolg), maar de krachtbron is duidelijk niet zo verfijnd en toerengraag als de 3,0 liter lijndieselmotor van BMW. Ook de rumoerigheid van de Porsche valt wat tegen. Geen klachten zijn er over de van Aisin betrokken 6-traps automaat: de schakelt snel, soepel en alert. Levendigheid in de stad kan zo worden gecombineerd met een prima snelwegcomfort, waardoor de Cayenne Diesel een prima allrounder is. De V6 is weliswaar niet de stilste in zijn klasse, maar dat valt alleen bij lagere snelheden op. Boven de 140 km/u (voor Porsche rijders geen onbekend terrein) ervaar je eigenlijk alleen nog maar windgeruis. Voor wie er enigszins een sportwagen van wil maken, zit er een sportknop op de transmissietunnel. De Cayenne zal dan sneller van verzet wisselen en reageert sneller op gaspedaalcommando’s. Spectaculair wordt het prestatieniveau evenwel nooit.
                          Porsche is trots op het gewicht van de Cayenne Diesel, althans het meergewicht: het model is maar 70 kilo zwaarder dan de V6 benzineversie (waarvan 29 kilo voor rekening van extra isolatiemateriaal komt). Ook zou de oliegestookte Cayenne 90 kilo lichter zijn dan een vergelijkbare Touareg. Toch is de Porsche met 2.240 kilo geen lichtgewicht en qua sprinttijd naar 100 km/u (8,3 seconden) valt er opvallend genoeg ten opzichte van de Volkswagen geen winst te bespeuren. Wel is de Cayenne dankzij een wat lagere luchtweerstand (meer aerodynamische neuspartij) 9 km/u sneller dan de Touareg (214 versus 203 km/u). Ook het verbruik en de uitstoot zijn gunstiger: 9,3 liter en 244 gram voor de Porsche versus 9,6 liter en 254 gram voor de Volkswagen. Als dorstige V6 benzine drinkt de Cayenne 13,0 liter per 100 kilometer en als ‘S’ zelfs 15,0 liter. De uitstoot van CO2 loopt daarbij op tot 310 resp. 358 gram.
                          Een compliment verdient Porsche voor het feit dat het meergewicht geen merkbare invloed heeft gehad op de rijeigenschappen. De Cayenne voelt, het formaat van de SUV in acht genomen, goed handelbaar aan en de standaard vierwielaandrijving biedt extra zekerheid. Tegelijkertijd wordt je niet gehinderd door een nadrukkelijk aanwezig turbogat.

                          De Cayenne Diesel mag dan geen baanbrekende auto zijn en van een visitekaartje van Porsche is zeker geen sprake, maar toch is het nieuwe model geen verkeerde auto. De indruk die de dieselversie maakt is niet spectaculair, maar het is wel een goed verzorgde en goed uitontwikkelde auto: prestigieus, prima geschikt voor dagelijks gebruik, vlot, praktisch en redelijk beschaafd als het om verbruik/uitstoot gaat. Tegen deze combinatie van kwaliteiten kan zelfs de Panamera niet op! Het belangrijkste minpunt is dat Porsche eind volgend jaar al de nieuwe Cayenne klaar heeft. Dat model belooft aanzienlijk lichter, verfijnder en nog zuiniger te worden. Is het daarom raadzaam om deze editie van de Cayenne te laten staan en uw kruit droog te houden tot het nieuwe model leverbaar is? Autointernationaal.nl heeft er begrip voor als u dat niet lukt: het voordeel van het ontbreken van visuele herkenningspunten van de Cayenne Diesel is dat u een echte Porsche krijgt. En dat blijft, ondanks de montage van een relatief matig drinkende krachtbron, de grootste aantrekkingskracht van deze SUV.

                          Bron : http://www.Autointernationaal.nl

                            En hier een filmpje met Walter 8)

                            http://www.autojunk.nl/clips/view/151576

                              Cool, 1 voor de deur en 1 op de salontafel 8)

                                Wie de Panamera wil zien, zal moeten naar China vliegen of wachten tot in September …

                                Porsche Panamera debuteert in China

                                De vierdeurs-GT van Porsche zal in april als wereldprimeur te zien zijn op de autotentoonstelling van Shanghai. Dat betekent dat de Panamera de salon van Genève, de meest prestigieuze Europese autobeurs, aan zich voorbij zal laten gaan. Een teken aan de wand voor wat betreft het verschuiven van de macht in de wereld?

                                China lijkt het nieuwe, of zelfs enige eldorado te zijn geworden voor zeer exclusieve auto’s. Ook de rijke Amerikanen laten via hun portemonnee zien dat de economische malaise en kredietcrisis hen niet koud laat. Porsche zet zijn kaarten nu in op het Aziatische keizerrijk, althans voor wat betreft de presentatie van zijn belangrijke nieuwe model. De sportwagenfabrikant kondigt aan dat de Panamera op 20 april als wereldprimeur zal worden voorgesteld in Shanghai. Porsche zet zwaar in op China, want het heeft er in 2 jaar tijd in totaal 20 showrooms geopend. Om de Panamera in Europa live te kunnen zien, moeten we wachten tot de IAA van Frankfurt, in september. Kort daarna arriveert de 4-deurs GT in de Duitse showrooms. Nederland volgt enige maanden later.

                                  Showdebuut Porsche Panamera uitgesteld

                                  In West Europa, maar zeker ook de Verenigde Staten is de automarkt in mineur. Fabrikanten zeggen deelname aan shows af en wachten op een beter moment voor de introductie van nieuwe modellen. Ook Porsche heeft zich nog eens op zijn achterhoofd gekrabbeld. Oorspronkelijk zou de Panamera zijn showdebuut in januari beleven, op de Detroit Motor Show, maar grote kans dat daar een grafstemming zal hangen. Niet zozeer vanwege de ontbrekende merken, maar omdat de kans reëel is dat zowel Chrysler als General Motors tegen die tijd tot draconische maatregelen zijn overgegaan.
                                  Ook de autosalon van Genève, die in maart wordt gehouden, vindt Porsche blijkbaar niet het ideale platform om zijn belangrijke nieuwe 4e model te presenteren. Grote auto’s laten zich steeds moeilijker aan de man brengen in Europa, helemaal als er geen dieselmotor in zit. Kortom, het afzetpotentieel voor de Panamera zou bij ons wel eens kleiner kunnen zijn dan gehoopt.
                                  De eer is nu aan de tentoonstelling in Shanghai gegund. Daar heeft men ook wel last van de mondiale crisis, maar de economie groeit nog steeds en daarmee ook het aantal rijken. Porsche wil met de onthulling in China het belang van deze afzetmarkt benadrukken. De verkopen van Porsche zijn aldaar afgelopen jaar verdubbeld, terwijl de afzet in Europa en Noord Amerika juist gedaald is. Bovendien zijn in China geen kritische vragen te verwachten over het feit dat een zuinige dieselvariant in het gamma van de Panamera ontbreekt.
                                  De autoshow van Shanghai wordt gehouden in april. Pikant detail: vorig jaar presenteerde BMW in conceptvorm op dezelfde tentoonstelling de CS Concept, een studiemodel die als rechtstreeks antwoord op de Panamera werd gezien. Niet alles wat in Shanghai onthuld wordt, verandert dus in goud.

                                  Bron : http://www.Autointernationaal.nl

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 135)