Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 135)
      • En niet te vergeten, met een 4×4!

          Eerste details Porsche Panamera bekend

          De eerste details van de Panamera zijn bekend. Porsche meldt trots dat met de sportsedan in 4,2 seconden naar 100 km/u kan worden geaccelereerd, tenminste, als u de Turbo uitvoering uitkiest. Deze tijd kon tot nu toe alleen gerealiseerd worden in de 911 Carrera en dat betekende in de praktijk maximaal 1 passagier. Nu is er ook een 4-zits Porsche die dit prestatieniveau biedt. In het geval van de standaard achterwiel aangedreven Panamera Turbo is dan een topsnelheid van meer dan 300 km/u bij de prijs inbegrepen.

          De Panamera komt in de zomer van 2009 op de markt (althans, in Duitsland; Nederland moet wachten tot begin 2010) en zal dan niet alleen verkrijgbaar zijn als Turbo (4,8 liter V8, bi-turbo, 500 pk), maar ook als ‘S’ (4,8 liter V8, 400 pk) en als basismodel zonder verdere aanduiding (3,6 liter V6, 300 pk). De meest krachtige versie, die 1.987 kilo weegt, heeft als normverbruik 13,8 liter per 100 kilometer. Vindt u dat te veel, dan moet u tot 2010 wachten want dan komt er ook een hybride variant van de Panamera. Bij dat model wordt de V6 benzine-unit geassisteerd door een 42 pk sterke elektromotor. Volgens insiders bedraagt het gemiddelde verbruik van die variant slechts 8 liter per 100 kilometer. Vierwielaandrijving zal optioneel verkrijgbaar zijn; deze uitvoeringen dragen het cijfer ‘4’ in de aanduiding.

          De Panamera wordt bijna 5 meter lang en heeft, zoals u op deze afbeeldingen ziet, een zeer herkenbaar Porsche uiterlijk. Net als bij de 911 liggen de voorschermen iets hoger dan de motorkap. Ook de ‘heupen’ (oftewel de achterschermen) zijn breed en gespierd, zoals dat hoort bij een Porsche gewend zijn. Plek voor een 3e achterpassagier is er niet, maar Porsche garandeert dat 2 lange personen achterin uitstekend kunnen zitten. De fabrikant spreekt zelf overigens niet van een sportsedan, maar van een Grand Turismo dan wel een Sports Limousine.

          Bron : http://www.Autointernationaal.nl

            De sleutel tot de Porsche Panamera

            Porsche maakt de geesten rijp voor de introductie van de Panamera. Spionagefoto’s kunnen u haast niet meer ontgaan zijn, er is een officiële website met wat plaagfoto’s en het Duitse merk heeft nu ook een foto verspreid van de sleutel van de Panamera. De vorm is identiek aan die van de sportsedan zelf. In het laatste geval kan, dankzij de grote achterklep, gesproken worden van een praktisch ontwerp maar of je met deze sleutel nou de hele dag in je broekzak wil rondlopen, is een tweede. Aan de andere kant: voor veel mensen zal het überhaupt kunnen bemachtigen van de sleutel belangrijker zijn dan de ‘pasvorm’.

            Porsche is nog niet zo ver om het dashboard officieel aan de buitenwereld te tonen, daarom deze spionagefoto. De werkplek ziet er heerlijk uit en nodigt direct uit tot een bezoek aan de Autobahn. Wel is de middenconsole met de tientallen knoppen erg druk, maar al die spiegeltjes en kralen werkt natuurlijk wel statusverhogend. Wie wil er nu nog een M5?

            Als de Panamera in de loop van 2009 bij de dealers arriveert, dan zal de Porsche in eerste instantie leverbaar worden met V8 motoren. De versie zonder turbo levert 350 pk en de variant met hulpstuk wordt maar liefst 560 pk sterk. Later volgt er een tammere V6 benzineversie, waarvan ook een hybride uitvoering komt. Dit model is primair voor de Amerikaanse markt bestemd. Europa krijgt een 3.0 TDI V6 versie. Porsche gaat de Panamera in Leipzig bouwen, waar het merk een geheel nieuwe fabriek heeft gebouwd. Met de komst van de nieuwe Porsche is een investering gemoeid van 150 miljoen euro.

            Bron : http://www.Autointernationaal.nl

              In detail : de Panamera

              Komend voorjaar presenteert Porsche zijn Panamera, een sportsedan waar halsreikend naar wordt uitgekeken. Eigenlijk is ‘sportsedan’ niet de juiste benaming, want de creatie van Porsche krijgt ook een grote achterklep. Dit maakt het model een stuk praktischer en bijvoorbeeld ook een concurrent voor de BMW X6 of de Audi RS6 Avant.
              Met het carrosserieconcept en het marktsegment betreedt Porsche nieuwe paden, maar de motoren zijn reeds uit de Cayenne bekend: de 3,6 liter grote V6 en het V8 blok van 4,8 liter inhoud. De laatste unit levert zonder turbo 400 pk en met dit ‘tovermiddel’ 500 pk. Daar laat Porsche het voorlopig bij; nog krachtigere varianten (er werd gespeculeerd over een V10 versie met ruim 600 pk) zijn niet gepland. Het merk concentreert zich liever op het reduceren van het verbruik. In vergelijking met de Cayenne zou de Panamera gemiddeld 20 % zuiniger zijn. Dit betekent 10,4 liter per 100 kilometer voor de V6 versie. Een nette waarde want de BMW X6 xDrive 35i (306 pk) zit op een gemiddelde van 10,9 liter en de Jaguar XF 4.2 V8 (298 pk) op 11,2 liter.
              In vergelijking met de Cayenne is de Panamera ook nog eens ruim 400 kilo lichter, hetgeen met name van de turbovariant een kanon zal maken. Intensief gebruik van aluminium en magnesium hebben voor de gewichtsreductie gezorgd. Ten behoeve van een zo laag mogelijk verbruik zal de Panamera niet geleverd gaan worden met een conventionele automaat, maar alleen met de nieuwe PDK transmissie met dubbele koppeling.
              Om milieuridders helemaal de mond te snoeren, komt er in 2011 ook een hybride variant die de V6 motor als basis heeft en in totaal 350 pk sterk is. Deze uitvoering verbruikt minder dan 9 liter per 100 kilometer. Het enige offer dat de consument hoeft te brengen (naast een hogere prijs) is akkoord gaan met een kleinere bagageruimte, want de accu’s bevinden zich achterin en van de Lexus LS600h weten we dat er dan maar weinig kofferbakvolume overblijft. Net als dit Japanse merk houdt Porsche het vooralsnog bij nikkel/metaal batterijen; lithium/ion exemplaren zijn weliswaar krachtiger maar geven nog te veel koelingproblemen. De hybride aandrijftechniek komt overigens ook beschikbaar voor de volgende generatie Cayenne en de Q5 plus Touareg van concernpartners Audi resp. Volkswagen.
              Dat Porsche (ondanks de Cayenne) bovenal een sportwagenspecialist is, bewijst bovenal het onderstel. Hier haalt de fabrikant alles uit de kast: vierwielaandrijving, luchtvering, actieve schokdempers plus stabilisatoren. Dit moet van de Panamera, ondanks zijn 5e deur, de ultieme sportsedan maken. Goedkoop gaat de nieuweling evenwel niet worden. Zelfs de V6 versie wordt duurder dan de Cayenne GTS.

              Bron : http://www.autointernationaal.nl

                  Puur vakmanschap, zeer mooi gedaan 8)

                    Interessant artikel :

                    Spoedig groot olietekort 30-07-2008 15:32

                    Het internationale kennisinstituut Clingendael waarschuwt dat de langdurige periode van olieschaarste veel sneller zal aanbreken dan wordt gedacht. Niet rond 2015, maar al in 2010 zal er wereldwijd een nijpend tekort zijn. Dat staat in de pas verschenen analyse ‘Oil turbulence in the Next Decade’, waarover de Volkskrant vandaag bericht. Het is de eerste keer dat Clingendael zich zo pessimistisch toont over de oliemarkt. Door de tekorten zouden er ook militaire conflicten kunnen ontstaan in olielanden in Afrika.
                    Het Internationaal Energie Agentschap ging er tot voor kort van uit dat de tekorten zich rond 2015 zouden aandienen. Clingendael becijfert nu dat de problemen al 5 jaar eerder hun beslag krijgen. “Als geen actie wordt ondernomen, zal het energiesysteem op zijn grondvesten schudden”, staat in het rapport. Zelfs met optimistische scenario’s zullen de tekorten het komende decennium aanhouden, denkt Clingendael. “Realistisch gezien, zal de situatie de komende tijd eerder verslechteren dan verbeteren”.
                    De wereld zal als gevolg hiervan “door een periode van substantiële vraagverstoring” gaan. Het tekort zal in 2030 ongeveer 11 tot 18 miljoen vaten per dag bedragen, oftewel tweederde van het dagelijkse verbruik in de Verenigde Staten. Als bestaande velden sneller opraken, wordt de krapte nog nijpender. “De afgelopen periode hebben we een voorproefje gekregen van een periode met tekorten”, zegt auteur Coby van der Linde van Clingendael. “De prijzen kunnen hevig gaan fluctueren”.
                    Door de olietekorten zullen de prijzen van olie op een hoog niveau blijven. Een prijs van 110 dollar per vat beschouwt Clingendael als ondergrens, waar nog geen jaar geleden veel deskundigen een prijs van 50 tot 80 dollar per vat reëel vonden. De olieprijs kan echter ook snel doorschieten naar 200 dollar per vat.
                    Dit kan tot een nog ernstiger verstoring van de automarkt rijden. Consumenten doen er in de ogen van Autointernationaal.nl verstandig aan om voor een zo gunstig mogelijk energielabel te gaan (A, B of C). Eigenaren van een relatief onzuinige auto moeten rekenen op een moeilijke verkoopbaarheid. Zo extreem als in de Verenigde Staten, waar de waarde van tweedehands SUV modellen gekelderd is, zal het bij ons nooit worden, maar zelfs wanneer de impact en de reacties van de consument half zo heftig zijn, dan nog zal dit de automarkt op zijn kop zetten. Modellen met 6, 8, 10 of 12 cilinder motor zullen, indien zij niet in de categorie ‘supersportwagen’ vallen, per definitie winkeldochters worden.
                    Mede als gevolg van de nu reeds dure brandstof daalt het consumentenvertrouwen in de economie deze maand naar het laagste punt ooit, zo meldt het CBS. In juni dit jaar was 39 % van de consumenten pessimistisch over de economie, nu is dat 59%. In navolging van het vertrouwen is ook de koopbereidheid gedaald; men zou vooral terugdeinzen voor het doen van grote aankopen, zoals auto’s. Econoom Stefan van Woelderen van het Economisch Bureau van ING verwacht dat de autoverkopen de komende maanden zullen terugvallen: “De voortekenen wezen hier al op. We hadden in onze prognose aan het begin van dit jaar al rekening gehouden met een verkoopdaling van ten opzichte van 2007 en die prognose handhaven we. Ondanks dat er over het eerste halfjaar meer auto’s zijn verkocht”.

                    Bron : http://www.Autointernationaal.nl

                      Lekker 8)

                        Pieren, het is helemaal aan de andere kant, dus richting Duinbergen. Nog een heel stuk voorbij het casino.
                        De Porsche parking is vlak voor de deur, kan je niet missen.

                        Het was mij ook opgevallen dat de menukaart enkel in het frans en het engels opgesteld was… ik dacht dat ik de vlaamse versie over het hoofd gezien had…
                        Ik heb er op zich helemaal geen probleem mee om dit te lezen, maar ik vind het nogal kleinerend ten opzichte van de vlaamse klanten.
                        Knokke ligt bij mijn weten nog altijd in West Vlaanderen!

                          Ik ben deze zondagavond eens langsgeweest met mijn vrouw.
                          Het weer zat niet echt mee (beetje belgisch gedruppel) maar het is een supertoffe plaats om met een groep naartoe te trekken tijdens een echte warme zomerdag. Er heerst een leuke Porschelounge sfeer!

                          Als je Knokke binnenrijdt hoef je enkel de wegwijzers “terrace beach” te volgen.

                            Hoe kleiner de stock aan onderdelen, hoe meer geld er kan verdiend worden…
                            Met alle mogelijke onderdelen altijd op voorraad te houden bied je weliswaar een uitstekende service naar de klanten toe, maar doe je er de boekhouder absoluut geen plezier mee.
                            Of het nu bij de constructeur is of in een garage, maakt niet uit.
                            En dit leidt soms tot dramatische situaties…

                              Honda had vroeger ook zo’n systeem, maar uiteindelijk stappen de constructeurs er later weer vanaf …

                              Misschien brengt het wel voordelen met zich mee, maar zijn de kosten hiervoor te groot t.o.v. de voordelen ?

                                Porsche geeft ook de 911 Targa een facelift

                                Na de Carrera (S) Coupé/Cabriolet en de Carrera 4 (S) Coupé/Cabriolet, is het nu de beurt aan de 911 Carrera 4 (S) Targa om door Porsche onderhanden genomen te worden. De firma uit Stuttgart had graag nog even willen wachten met de officiële presentatie, maar de vernieuwde Targa kan vandaag al zonder camouflagemateriaal worden betrapt. Dus geniet van de exclusieve preview!

                                Net als voorheen onderscheidt de nieuwe Targa zich van de standaard 911 door zijn grote, perfect op de carrosserielijn aansluitende, glazen dak dat elektrisch op elke snelheid in 7 seconden geopend kan worden. Er ontstaat dan 0,5 m2 ‘open lucht gevoel’. Uiterlijk is de 911 Targa ook herkenbaar aan de chromen strip aan de bovenkant van de zijramen en aan zijn dikkere kont: in vergelijking met de basis Carrera is de spoorbreedte met 4,4 centimeter vergroot en zijn er bredere spatborden gebruikt.

                                Bron : http://www.Autointernationaal.nl

                                  Veel keuze bij nieuwe Porsche Panamera

                                  Porsche heeft de dieselsmaak te pakken. Het merk legt de laatste hand aan de in maart 2009 te introduceren dieseluitvoering van de Cayenne en heeft ook de ontwikkeling van een oliegestookte versie van de Panamera ter hand genomen. Deze variant moet in 2010 productierijp zijn, een jaar na de introductie van de benzinemodellen. Dat heeft Porsche tegenover een zogeheten ‘focus groep’ in Californië laten weten.
                                  Net als bij de Cayenne zal Porsche voor de Panamera gebruik maken van de 3.0 TDI V6 dieselmotor van Audi. Die is in zijn huidige vorm goed voor 240 pk, maar een dubbele turbo moet het vermogen naar 306 pk kunnen brengen. Sinds Porsche grootaandeelhouder van Volkswagen is, heeft zij direct toegang tot de schappen van Audi. Dit merk heeft weliswaar ook een V8 en V12 dieselmotor beschikbaar, maar die krachtbronnen zijn volgens Porsche te zwaar, waardoor zij de rijeigenschappen van de Panamera negatief zouden beïnvloeden. En dat is natuurlijk uit den boze bij een sportsedan.
                                  Speciaal voor de Amerikaanse markt komt er ook een hybride uitvoering van de Panamera, welke de 3,6 liter V6 benzinemotor van de Cayenne als basiskrachtbron rijgt. De elektromotor is bedoeld om het prestatiepotentieel te verhogen, maar ook om de bestuurder in staat te stellen om in de stad (korte tijd) emissieloos te rijden.
                                  Qua carrosserievarianten hoeft het evenmin ‘eten wat de pot schaft’ te worden bij de Panamera, want Porsche plant een Targa uitvoering van de sportsedan. Bij dit model zullen 3 dakpanelen uit het dak verwijderd kunnen worden en komt daarmee in de buurt van een 4-deurs cabriolet.

                                  Bron : http://www.Autointernationaal.nl

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 135)