Aangemaakte reacties
-
Ter vergelijking achterkant van de basis Carrera en de 4 :
in antwoord op: De Porsche 997 krijgt een facelift.Facelift Carrera 4s
Begin deze maand presenteerde Porsche de vernieuwde 911 Carrera en Carrera S, beide met achterwielaandrijving, en nu zijn de vierwiel aangedreven uitvoeringen (Carrera 4 en Carrera 4S) aan de beurt voor een facelift. De wijzigingen zijn identiek, hetgeen zowel voor als achter een nieuwe set lichtunits betekent, een andere middenconsole, direct ingespoten motoren en de beschikbaarheid van een 7-traps ‘PDK’ transmissie met dubbele koppeling (als vervanging van de Tiptronic automaat met 6 versnellingen).
In het geval van de Carrera 4 en de Carrera 4S wordt daar een reflectorstrip over nagenoeg de volle breedte van de achterzijde aan toegevoegd. Dit vergroot de herkenbaarheid van het duo. Verder kenmerkt de Carrera 4 (S) zich door een het elektronisch geregelde Porsche Traction Management (PTM). Dit systeem debuteerde in de 911 Turbo en vervangt de eerder toegepaste vierwielaandrijving met viscokoppeling. Met het PTM systeem kunnen de aandrijfkrachten beter verdeeld worden tussen de voor- en achterwielen en staat het systeem volgens Porsche garant voor nog meer rijplezier. Op 25 oktober a.s. arriveren de vernieuwde 911 Carrera 4 en Carrera 4S bij de dealers. Net als bij de achterwiel aangedreven uitvoeringen zal dan gekozen kunnen worden uit de carrosserievarianten Coupé en Cabriolet
Bron : Autointernationaal.nl
in antwoord op: De Porsche 997 krijgt een facelift.Dieselversie Porsche Cayenne komt in maart 2009
Porsche laat zich niet gek maken door de tot recordniveau gestegen dieselprijzen en zal maart volgend jaar een oliegestookte uitvoering van de Cayenne lanceren. Hiermee wil het merk de vraag naar de SUV een nieuwe impuls geven.
De dieseluitvoering van de Cayenne krijgt geen zelf ontwikkelde krachtbron, maar de 240 pk sterke V6 3.0 TDI van Volkswagen/Audi. Het Duitse vakblad Automobilwoche bericht dat Porsche oorspronkelijk van plan was om de oliegestookte Cayenne al aanstaande januari te lanceren, samen met de vernieuwde Boxster. Echter, omdat dit laatste model uit de spotlights dreigt te geraken, krijgt het instapmodel van Porsche nu in januari exclusief alle aandacht. De presentatie van de Cayenne met dieselmotor schuift daarom 2 maanden op.
Aanvankelijk dacht Porsche “minder dan 10.000†exemplaren per jaar van de oliegestookte Cayenne te kunnen slijten, maar men heeft motorenleverancier Audi laten weten dat het er “duidelijk meer dan 15.000†zullen worden. Vorig jaar werden in totaal 36.169 exemplaren van de Cayenne gebouwd. De dieseluitvoering kan dus snel een productieaandeel van 33 % krijgen. Volgens bovengenoemd vakblad gaat de Cayenne met 3.0 TDI motor in Duitsland 55.000 eur kosten, maar Porsche wil dit niet bevestigen.Bron : Autointernationaal.nl & Automobilwoche.de
in antwoord op: Porsche overweegt dieselmotorenAutocar UK : driven, 911 Carrera
http://www.autocar.co.uk/CarReviews/FirstDrives/Porsche-911-3.6-Carrera/211024/
in antwoord op: De Porsche 997 krijgt een facelift.Andy hanteert idd. betaalbare prijzen.
ik heb vorig jaar bvb. 250 eur betaald voor een ganse dag op Spa, van 09.00h tot +/- 17.30h.in antwoord op: Erandag te Zolder 04/06Exclusief: testrecensie vernieuwde Porsche 911 Carrera/Carrera S
[b]http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=7053&n=5
in antwoord op: De Porsche 997 krijgt een facelift.Ik ben nog nooit met mijn Sub op de remtestbank geweest! Meestal rijden ze er gewoon een stukje mee op de parking.
Er staat zelfs een bord dat aangeeft welke rij je moet nemen met 4×4 auto’s.
Van één keer zal de boel niet direkt kapot gaan, maar de diffs houden hier echt niet van ! Zeker weten.
in antwoord op: Keuring en 4×4Sportwagenfans komen momenteel volop aan hun trekken. Het is nog maar kort geleden dat Ferrari de California GT presenteerde en vandaag is er belangrijk nieuws van ‘dat andere’ Europese sportwagenmerk: Porsche. De vernieuwde 911 wordt namelijk officieel voorgesteld. Dankzij continue verbeteringen is de 45 jaar oude sportwagen nog steeds helemaal bij de tijd en is van verkooptechnische vermoeidheidverschijnselen geen sprake.
De facelift van de 911 is subtiel, zoals dat hoort bij een premiumlabel. De nieuwe editie is het best te herkennen aan de hertekende lichtunits. Porsche doet zowel voor als achter mee aan de LED mode en dag rijverlichting is nu standaard, evenals bi-xenon met bochten meedraaiende koplampen.
Nieuw zijn ook de bumpers met vóór andere richtingaanwijzers en grote koellucht openingen. Achter worden de bumpers gecombineerd met gewijzigde uitlaatpijpen. In lijn met de huidige trend zijn de spiegels groter geworden. Porsche zorgt ook voor een verse set lichtmetalen velgen (18- of 19-inch groot) en de luchtweerstand werd gereduceerd tot een Cw-waarde van 0,29. Al met aan detailaanpassingen, maar dat is logisch: why change a winning team?
Onderhuids pakte Porsche de zaken rigoureuzer aan. Zowel het 3,6 liter 6 cilinder boxerblok van de Carrera als de 3,8 liter unit van de Carrera S worden namelijk voorzien van directe inspuiting. Voor het basismodel levert dit een vermogenswinst van 20 pk op. Voor de ‘S’ is er zelfs 30 pk extra, waardoor het totaal uitkomt op 345 resp. 385 pk. De toename is extra indrukwekkend omdat tegelijkertijd het verbruik gereduceerd werd. De Carrera consumeert elke 100 kilometer nu nog maar 10,3 liter versus 11,0 liter voorheen.
De uitstoot van CO2 daalde navenant, van 266 gram naar 242 gram. Deze waarden gelden voor de handgeschakelde versie (6 versnellingen); indien gekozen wordt voor de optionele 7-traps automaat (‘PDK’ genaamd, wat staat voor Porsche Doppelkopplung), dan daalt het gemiddelde verbruik zelfs naar 9,8 liter per 100 kilometer en blijft de uitstoot van CO2 beperkt tot 233 gram. Voor de volledigheid dient opgemerkt te worden dat de verbruiksreductie niet alleen te danken is aan de directe inspuiting (en aan de nieuwe transmissie), maar ook aan het feit dat Porsche het gewicht van de 911 heeft weten te reduceren van 1.450 tot 1.415 kilo. De PDK komt in de plaats van de Tiptronic-transmissie en kent, zoals de naam al doet vermoeden, 7 verzetten en 2 koppelingen (net zoals de DSG van Volkswagen en de DCT van BMW). De bestuurder kan er volautomatisch mee rijden of middels schakelflippers het verzet wisselen.
Het is in dit licht weinig verrassend dat de prestaties van de 911 zijn toegenomen. Voor de sprint naar 100 km/u heeft de 345 pk sterke Carrera nog maar 4,7 seconden nodig en de ‘S’ zit op 4,5 tellen. Voorheen diende er 5,0 resp. 4,8 seconden uitgetrokken te worden voor de acceleratie naar 100 km/u. De topsnelheid stijgt tot 302 km/u voor de Carrera S (was 293 km/u) en het basismodel kan nu de 289 km/u aantikken (voorheen 285 km/u). De PDK-transmissie met zeven verzetten bespaart niet alleen brandstof, maar schakelt ook sneller, waardoor de Carrera S met deze optie nog maar 4,3 seconden nodig heeft voor de sprint naar 100 km/u (een winst van 0,2 seconde).
Porsche combineert het gestegen prestatieniveau met de montage van grotere remmen (rondom 33 centimeter grote schijven), wat een verschil is van 12 mm (voor) en 31 mm (achter) met de ‘oude’ 911. Achter zijn de schijven ook 4 mm dikker. Het kleurenpallet werd uitgebreid met de tinten Porsche Racing Green Metallic en Aqua Blue Metallic, alsmede de speciale lakken Nordic Gold Metallic en Cream White.
Andere aanpassingen aan de 911 zijn de bestelmogelijkheid van geventileerde zetels en de montage van een nieuwe middenconsole met minder knoppen, maar wel voorzien van een hoogwaardiger c.q. moderner multimedia systeem. Het navigatiesysteem maakt nu gebruik van een touchscreen en werkt met een harde schijf. Verder wordt de handgeschakelde 911 voorzien van een ‘upshift-indicator’ en kreeg de genoemde middenconsole een zwarte lak-afwerking.
De keerzijde van de medaille is een hogere prijsstelling. De prijzen voor de nieuwe 911 beginnen bij 116.000 euro voor de Carrera; de Carrera S kost 131.500 euro. Open rijden kan met de Carrera Cabriolet en Carrera S Cabriolet voor respectievelijk 131.000 en 147.000 euro. Hiermee is de vernieuwde 911, geheel tegen de trend in, goedkoper dan de vorige editie. Het gaat bij het basismodel weliswaar om een verschil van een paar tientjes (op de andere modellen is er sprake van een daling van een paar honderd euro), maar instappen in de gefacelifte Porsche 911 is wel voordeliger geworden. Een en ander heeft te maken met de lagere CO2-uitstoot, waardoor minder slurptaks hoeft te worden afgerekend.
De vernieuwde 997 staat vanaf 5 juli in de showroom en kan per direct worden besteld. De facelift geldt voor alle ongeblazen 911-types, al beperkt de fabrikant zich nu tot de achterwielaangedreven Carrera en Carrera S. De Targa en vierwielaandrijvers volgen pas in oktober, maar Porsche kondigt die versies volgende maand aan.
bron : http://www.autointernationaal.nl
in antwoord op: Details 911 MY 2009 gelekt !Ik heb vandaag deze turbo (of wat ervan overblijft) gezien.
Vanuit bepaalde hoeken bekeken kun je er zelfs met moeite nog een 911 in zien :shock:
Enkel de motor ziet er op het eerste gezicht nog ok uit. Al de rest is schroot.
Wat wel opviel was dat de achterbanden kaal waren … als je dan het risico neemt om deftig te gassen kan het idd. wel eens verkeerd gaan…in antwoord op: Een gekende ?Ik vermoed dat hij bedoelt dat de motor 64.000 km gelopen heeft.
Proficiat!
Geniale foto trouwens 8)
in antwoord op: Porschist in wordingIdd., dit stond deels in het topic van de Panamera :
Maar hoe zit het dan met het prototype voor een compactere SUV van Porsche, dat onlangs tijdens testritten kon worden betrapt? Dat model is toch het levende bewijs voor een SUV onder de Cayenne? Ja en nee. Ja, omdat het goed kan zijn dat Berning met de ontkenning van de plannen voor een tweede SUV geen slapende honden (i.c. de concurrentie) wil wakker maken. Ferrari heeft ook lange tijd ontkend dat zij met een extra, relatief goedkoop model zou komen maar afgelopen week werd het doek van de California afgehaald.
Toch acht Autointernationaal.nl het waarschijnlijker dat Berning wel de waarheid spreekt en dat er dus geen 2e SUV in aantocht is. Het model dat door spionagefotografen betrapt werd, is de volgende generatie Cayenne. Die wordt een halve klasse kleiner dan het huidige model om zo bij een gelijkblijvend prestatieniveau de uitstoot te kunnen verminderen. Klanten van Porsche zitten beslist niet te wachten op een 2e achterbank, dus men hoeft niet dezelfde koers te varen als BMW bij de X5 gedaan heeft. Downsizing is in, iets wat we reeds bij de Mazda2 gezien hebben. Vele autofabrikanten zullen volgen, waaronder Nissan (370Z) en Saab (3e generatie 9-3). Ook Porsche hoort met de nieuwe, in 2010/2011 te introduceren, Cayenne in dit rijtje thuis.in antwoord op: Porsche ontkent komst RoxsterIk zou voor de Mazda gaan, zoals Torig zegt, veel meer uitstraling.
En het nieuwe model is een 100 kg lichter dan het vorig, wat de rijdynamische kwaliteiten zeker ten goede komt!
Bovendien staat Mazda aan de top qua betrouwbaarheid, Mitsubishi kan daar niet aan tippen.
Wat beviel er niet aan zijn Toy? Welke was het ?
in antwoord op: Welke leasewagen kiezen, Mazda of Mitsubishiin antwoord op: Top Gear op Zolder met de R8Deze info heb ik van iemand van het Subaruforum, die een kijkje gaan nemen is (en er ook in geslaagd is 8) )
Ja Kris, jullie waren nog maar een kwartiertje weg en toen zijn we nog ergens terug tussen door geglipt
Het zal een aflevering worden met een wedstrijd tussen Groot Brittannie en Duitsland.
Er stonden zo 3 Jags met een Metro erbovenop en 2 mercedessen met een Golf erop. Ze moesten telkens met 2 in de onderste en bovenste auto zitten, bovenste stuurt, onderste geeft gas. Dit hebben we zelf niet meer gezien, maar we hebben gesocialised met enkele anderen en die gaat me straks al zijn foto’s doormailen.
Ook hebben ze nog voetbal gespeeld met mini-tanks en een bal van ne dikke meter groot. Wat daar de bedoeling van was valt nog af te wachten.Dan net voor de laatste chicane voor de finish reden Jeremy en Sabine (Nurburgring remember) voor het eerst met een mini cooper S.
Toen was Kris net weg en stonden we op een meter of 10 van Jeremy en co. James en Richard waren er ook bij.En daarna nog even aan Hotel de Pits gaan staan bovenaan en waren ze met een Porsche van de Belcar aan het racen tegen een Aston Martin DBR. Hier zat Stiggie in
En daarna tevreden naar huis gekeerd
Serieuze updeet:
De Stig zou zonder helm gefotografeerd zijn van buiten. (Kan natuurlijk ook iemand anders geweest zijn, maar toch in da wit pakske…)
De vermoede Stig is namelijk Tim Schrick van DMotor; het octaanprogramma dat de Caterham-test van deze week produceerde en ook Sabine Schmitz tewerkstelt. Die was blijkbaar aanwezig om tegen Jeremy te racen in een Mini Cooper S Works.
Maar volgens mij was die gewoon bij die Sabine daar en was de Stig ne andere piloot.
in antwoord op: Top Gear op Zolder met de R8