Aangemaakte reacties
-
Porsche heeft handen vol aan Panamera (17-05-2008 15:56)
Met de Panamera maakt Porsche niet alleen fans van sportsedans blij, maar ook Duitsers die op zoek zijn naar een baan. Voor de productie van het nieuwe model zijn namen 2.100 extra arbeidskrachten nodig. Dat heeft verkoopchef Klauns Berning in een vraaggesprek met een Duits tijdschrift laten weten: “alleen al voor de montage hebben we in Leipzig 600 mensen nodig. Wij zijn zojuist gestart met de wervingâ€, aldus de manager. Bij de fabrieken in Zuffenhausen en Weissach, waar de onderdelen en motoren betrokken worden, leidt de Panamera in beide gevallen tot 400 extra arbeidsplaatsen. Toeleveranciers hebben 600 mensen nodig om de orders van Porsche te kunnen uitvoeren. Verder profiteert ook Volkswagen van de komst van de sportsedan, want in de VW fabriek in Hannover zullen de carrosserieën worden gemaakt en gelakt.
.
In 2010, het eerste volle productiejaar, wil Porsche 20.000 exemplaren van de Panamera gaan bouwen. Het productievolume kan makkelijk worden opgeschroefd als de marktomstandigheden daar om vragen. Berning ontkent dat Porsche aan een kleinere SUV werkt, welke onder de Cayenne in het programma moet komen: “Daar hebben we in de directie niet eens over gesproken. Wij willen geen volumeproducent worden, maar aan elke auto geld verdienen. Hoe groter het betreffende segment is, des te moeilijker dat te realiseren valt. Zodoende is het toevoegen van een kleinere SUV aan het gamma niet de weg die Porsche moet inslaanâ€.
.
Maar hoe zit het dan met het prototype voor een compactere SUV van Porsche, dat onlangs tijdens testritten kon worden betrapt? Dat model is toch het levende bewijs voor een SUV onder de Cayenne? Ja en nee. Ja, omdat het goed kan zijn dat Berning met de ontkenning van de plannen voor een tweede SUV geen slapende honden (i.c. de concurrentie) wil wakker maken. Ferrari heeft ook lange tijd ontkend dat zij met een extra, relatief goedkoop model zou komen maar afgelopen week werd het doek van de California afgehaald.
Toch acht Autointernationaal.nl het waarschijnlijker dat Berning wel de waarheid spreekt en dat er dus geen 2e SUV in aantocht is. Het model dat door spionagefotografen betrapt werd, is de volgende generatie Cayenne. Die wordt een halve klasse kleiner dan het huidige model om zo bij een gelijkblijvend prestatieniveau de uitstoot te kunnen verminderen. Klanten van Porsche zitten beslist niet te wachten op een 2e achterbank, dus men hoeft niet dezelfde koers te varen als BMW bij de X5 gedaan heeft. Downsizing is in, iets wat we reeds bij de Mazda2 gezien hebben. Vele autofabrikanten zullen volgen, waaronder Nissan (370Z) en Saab (3e generatie 9-3). Ook Porsche hoort met de nieuwe, in 2010/2011 te introduceren, Cayenne in dit rijtje thuis.Bron : http://www.autointernationaal.nl
Artikel : http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=6838&n=3
in antwoord op: Porsche PanameraPorsche Roxster komt in 2010 (08-05-2008 17:59)
Porsche heeft het altijd ontkend, maar spionagefotografen hebben het bestaan er van aangetoond: er komt een ‘baby Cayenne’. Dit model zal worden gebaseerd op de Audi Q5 en wordt Porsches 5e model. De compacte SUV gaat alleen geleverd worden met V6 benzine- en dieselmotoren van het Volkswagen concern, maar dankzij dubbele turbo’s kunnen we toch rekenen op vermogens ten noorden van 300 pk. Als naam heeft Porsche enkele jaren geleden al ‘Roxster’ laten registreren. Porsche heeft momenteel haar handen nog vol aan het productierijp maken van de Panamera sportsedan, maar na de IAA in Frankfurt (september 2009) kunnen de ingenieurs zich richten op het voltooien van het volgende project: de Roxster. Voor het aflossen van de Cayenne is Porsche afhankelijk van ontwikkelingspartner Volkswagen, dat weinig haast heeft met het vernieuwen van de Touareg. Daarom krijgt de Roxster van Porsche voorrang. De nieuweling zal duidelijk herkenbaar zijn als Porsche, maar krijgt in vergelijking met de Cayenne een wat schuinere achterzijde met een smallere 3e zijruit.
Bron : http://www.autointernationaal.nl
in antwoord op: Porsche ontkent komst RoxsterDeze 964 is een streling voor het oog, prachtige wagen!
in antwoord op: Mijn eerste uitje met de 964Proficiat !
Net alsof hij pas van de band gerold is :shock:
in antwoord op: 964 carrera 2 is er eindelijkHeb ooit een duitse autotest gelezen van een Prius die na 100.000 km volledig uit mekaar gehaald werd.
Daar was dus, op een paar prullen die niks met de aandrijflijn te maken hadden, helemaal niks mee!
Ze weten bij Toyota wel waarom ze dergelijke garanties kunnen geven!De volgende test is trouwens wel helemaal van toepassing voor dit forum :lol:
Een vergelijking tussen de Prius en een 997 Carrera,
78/68 pk tegen 325 pk.Volledig artikel (Autozeitung.de) :
http://www.autozeitung.de/online/index.php?render=54543
Samenvatting
Prius of Porsche? Dit zijn geen alternatieven, maar levensinstellingen.
Het ging ons erom aan te tonen dat het verkeerd is om zwart/wit denken in de ganse discussie omtrent het verbruik.De hybride heeft niet het antwoord op alle vragen maar zijn specialiteit is het stadsverkeer, waar hij met 5.1 l toont hoe het moet (Porsche 13.1 l).
Hier wil men met niks anders rijden. Maar hoe meer prestaties er van de hybride gevraagd worden, des te meer stijgt het verbruik buiten alle proporties.Met een gemiddelde snelheid van 140 km/h heeft de Porsche genoeg aan slechts 2 l meer. Dit toont aan hoe efficiënt deze krachtige motor wel is, en bewijst meteen dat ook pk monsters spaarzaam kunnen zijn.
Clauspeter Becker
in antwoord op: Milieu schade van een Toyota Prius 50% hoger dan Hummer[quote=”svandamme”:3hm5rori]lichtheid toevoegen is veel werk
[/quote]Klopt, ik had 2 dagen nodig om alle bitumen uit mijn wagen te verwijderen… een rotklus :roll:
in antwoord op: winter makeover is begonnenZeer geslaagd resultaat, proficiat 8)
in antwoord op: 993 cabrio SOLDJan Deboosere uit Ingelmunster is in gans Vlaanderen een begrip omwille van zijn goede service én scherpe prijzen.
Ik ben er al jaren tevreden klant. En ik ben zeker niet de enige uit de gentse regio die naar daar gaat.Het enige nadeel is dat hij enorm veel werk heeft en dat je soms wel wat geduld moet hebben…
in antwoord op: Ervaring met firma’s voor velgen herstellingCayenne met dieselmotor gespot in Zweden.
Het viel de fotograaf op dat deze normaal ogende Cayenne aan de dieselpomp stond, en de hoortest heeft dit ook bevestigd ; er was weldegelijk een zelfontbrander aan het werk.
volledig artikel http://www.autozeitung.de/online/render.php?render=120382
in antwoord op: Porsche overweegt dieselmotorenIk vond het ook een leuke meeting, en de opkomst lag, ondanks het slechte weer, zelfs stukken hoger dan de allereerste meeting vorig jaar in Ternat!
Het enige nadeel is dat ik het schitterende idee had om mijn vrouw en dochter eens mee te nemen, ben niet zo lang kunnen blijven…
Dit heb je weeral eens goed geregeld Bart, op naar de volgende :!:
in antwoord op: Daggie.be GTG 3Heb het artikel net gelezen, hij zit al aan 21 wagens en is niet aan zijn proefstuk toe… reeds vroeger veroordeeld voor gelijkaardige feiten en plots niet meer komen uitdagen uit penitentiair verlof …
in antwoord op: Hulp van alle forummers aub!Porsche Cayenne met dieselmotor komt er aan
Volgens het branchevakblad Automobilwoche zal Porsche komend jaar een Cayenne met dieselmotor lanceren. Hiermee worden eerdere berichten van Autointernationaal.nl over dit onderwerp bevestigd. Peter Schmidt, een Britse analist van de autobranche, heeft in een interview met Automotive News Europe laten weten dat de oliegestookte Porsche al eind dit jaar is te verwachten. De fabrikant zal gebruik maken van een twinturbo versie van de V6 dieselmotor van Audi. Het tot 3,2 liter vergrootte blok moet dan goed zijn voor ruim 300 pk.
Tot 2 jaar geleden verkondigde Porsche stelselmatig dat de Cayenne nooit een dieselmotor in het vooronder zou krijgen. Bij het merk draaide het immers om hoogtoerige motoren. Maar Autointernationaal.nl signaleerde als eerste dat dit beeld begon te kantelen. Aanvankelijk niet bij topman Wendelin Wiedeking, maar wel bij zijn technici.
Porsche ging definitief om na de participatie in het Volkswagen concern. Het merk kreeg zo immers goedkoop toegang tot de technologie van Audi. En die hebben een dieselmotor die, met wat aanpassingen, het prima op kan nemen tegen de 286 pk sterke BMW X5 3.0sd.BRON : http://www.Autointernationaal.nl
in antwoord op: Porsche overweegt dieselmotoren[quote=”fdeville”:33oio1ov][quote=”stefx911″:33oio1ov]Wat is de meerwaarde van een bankcheque dan?
In principe een veilige manier van grote sommen overmaken. De bank moet de cheque valideren alvorens het geld over te maken… mijn mening hé
Eens het geld op je rekening staat, in dit geval bijna een week, denk je toch safe te zitten zeker! Waarom maken wij die banken nog rijk?
Welke garanties kunnen zij nog bieden?Gewoon schandalig![/quote] Als het van een exotische/onbekende bank is, dan best op je hoede zijn en de bank eerst bellen.[/quote]
Ik weet via mijn broer die bij BMW Monserez werkt dat er een autohandelaar was in de streek rond Kortrijk die een dure Mercedes SL verkocht had aan een paar negers uit Frankrijk.
Deze hebben de wagen betaald met een cheque van een gekende Franse bank en de autohandelaar heeft uiteraard eerst de bank zelf gebeld.
Uiteraard heeft hij daar de bevestiging gekregen dat alles tiptop in orde was…
Maar de andere kant van de lijn zat gewoon één van hun handlangers die de telefoon opnam… alles vals en SL weg …in antwoord op: Hulp van alle forummers aub!Een GT3 is 8) 8) 8)
Mooie foto’s!!
in antwoord op: 997 GT3RS CarrerawhiteProficiat Maarten!
Heb hem nog niet zien staan, maar dat komt wel :wink:
Zeer mooie funcar!
Heb er nooit mee gereden maar ik herinner mij wel die zalige zetels vanop het autosalon 8)in antwoord op: Nieuwe daily ride is gearriveerd