Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 811 tot 825 (van in totaal 1,462)
    • Beetje Carrera GT vanvoren en beetje Lambourgini vanachteren precies.

      Zal gewoon wennen zijn zoals de 996 en Cayenne dat ook hadden in het begin….

        [quote=”Luke”:2vrkyd6e]jaja die kennen we…op bezoek bij de buurvrouw,
        buurman was niet thuis zekers???

        ;-) ) :-) )

        [/quote]

        Ik denk dat je dan beter met een minder opvallend wagentje gaat. :wink:

          Beter kippevel dan hoofdpijn hé :wink:

            Inderdaad heb de binnencover van Porsche zelf gekocht.
            Lekker zachte binnenkant tegen krassen.

            Hier als voorbeeld foto van haar vroegere rustplaats:

            Nu ben ik wel aan het uitkijken om een extra cover (dik zeil) er over te hangen (iets stevigers) omdat mijn jonge kat nogal verzot is op de wagen en soms haar nageltje nog gebruikt…

              Is er nergens geen foto langs achteren? Ik kijk altijd eerst of het kontje mij bevalt… :)

                Helaas Stefan, je fotos hebben zelf suicide gepleegd en zijn niet te bekijken :P

                  Heb ik geen last van :P 8)

                    Mark komt met 3 in totaal, 2 voor in zijn Boxster en 1 voor bij mij erbij :wink:

                    Heb gisteren wat zitten spelen met video en wat exports gedaan naar klein formaat. Paar clips zijn terug te vinden op http://setakira-993.magix.net/ bovenaan: Videos Porschen met Pasen

                      ja als ik tijd heb zeker :P

                        Ok, ik moet toegeven ik had de flyers en poster al een maandje, maar nu werd het echt tijd om deze te scannen en op het forum te zetten:

                        Hopelijk komen jullie allemaal want dit jaar moeten we zeker de 700 Porsches in de parade kunnen halen, zijn er maar 20 meer dan vorig jaar :D

                        Ik ga zowiezo zondag.

                          graag gedaan, heb wel even een paar smileys aangepast, die kwamen niet goed door blijkbaar…

                            Even een tekstje geschreven over de rit van Paasmaandag:

                            [i]Dagboek Porschen met Pasen

                            Paasdag:
                            Na het bezoek aan de familie werd snel alles klaar gezet, gechecked en gerechecked om zeker te zijn dat alle batterijen van foto en camera opgeladen zijn. Bij zo een evenement is het niet alleen belangrijk om te genieten tijdens de rit maar ook nog erna, een aandenken is een must. Voor alle zekerheid werd er toch maar extra schrijfmedia in de draagtassen gestoken.
                            Met de copiloot Mark986 werd nog afgesproken waar we zouden samenkomen en dan was het tijd om te gaan rusten.
                            De nacht van Paasdag op Paasmaandag werd er onrustig geslapen. Dit is meestal zo vanwege de spanning voor de volgende rit.

                            Paasmaandag:
                            Om 6u liep de wekker af (desondanks ik al een kwartiertje ervoor reeds wakker was) en na een klein ontbijt (de rest krijgen we immers bij de start) en het knuffelen van de huisdieren, werden alle spulletjes bij elkaar gepakt en werd de achterdeur gesloten.
                            De poort van de oprit werd opengezet, wagens aan de kant geduwd om dan eindelijk de cabrio voorzichtig te wekken. Ze werd van haar pyjama ontdaan, de tassen opgeborgen in koffer en op de achterbankjes, de gps gemonteerd, de gsm op een makkelijk bereikbare plaats gelegd en dan was het moment daar om plaats te nemen achter het stuur.

                            Om 6u50 werd de sleutel in het contactslot omgedraaid. Ze starte zonder de minste moeite wat ook hoort met wagens van ons lievelingsmerk, vanaf dat moment ben je één en al aandacht en ben je direct klaarwakker. Voorzichtig werd er buitengereden, de poorten gesloten en dan was de rit voor mij begonnen, 112km naar Lokeren.
                            Onderweg werd er een telefoontje van 993S ontvangen, zij zouden niet over Brussel rijden, gelukkig ook want op dat ogenblik was ik al bijna aan de ring rond Brussel. Het was rustig op de autosnelweg, lekker cruisen tussen de 120/130 km/u, motor ronkte aangenaam achter mij, vele wagens staken voorbij maar dat deert niet op zo’n moment.

                            Eénmaal aan het einde van de E19 Brussel-Antwerpen zag ik de eerste Porsche van de dag, een lichtblauwe 968 Cabrio, ik verwachte dat zij ook naar de meeting reden maar net na de tunnel draaide zij richting Breda op ipv Gent.
                            Ik was mooi op tijd aan afrit 17 op de E17 om Mark17 euh… Mark986 op te pikken. Nadat hij zijn zilveren ‘girly-beetle’ geparkeerd had aan de kant van de steenweg stapte hij in mijn cabrio met de woorden: “Eindelijk nog eens rijden in een echte wagen.” :)

                            De rit verder naar Lokeren verliep rustig en makkelijk, een paar kilometer verderop hadden we immers maar een donker 996 te volgen. Eénmaal om 8u15 aan het “BiznisHotel” aangekomen werden wij nog voordat we op de parking reden verwelkomt door Liev930 en kregen we het startnummer “double five” (55) en een plaatsje op de parking toegewezen.
                            Enkel wagens waren reeds aangekomen, de parking stond voor een derde vol. Hierdoor kon ik nog snel wat wagens filmen die binnengereden kwamen, zoals o.a. Rufie en 993S en ook die blauwe 968 cabrio, dus deze was waarschijnlijk in het stad nog iemand gaan oppikken. Stefx911, ook altijd een vroege vogel, had zich reeds in het midden van de parking gezet met zijn 964.
                            De groep Rufie, 993S, Stefx911, cab ’88, Rolkooi, Setakira was volledig behalve SidewindR, tijdens het aanschuiven voor de inschrijving zag (en hoorde) we SidewindR met copiloot binnenrollen.

                            Na een aangenaam ontbijt werd om 9u30 de briefing gehouden. Voor de meesten het reeds gekende bolletje-pijltje systeem maar daar er Waalse en Franse collegarijders aanwezig waren haalde de omroeper voor hun zijn beste frans naar boven . Net zoals vorig jaar waren er Rally notas in het roadbook opgenomen. Deze werden duidelijk en met voorbeelden uitgelegd, het was aan de piloten de keuze om deze extra 30km te rijden of niet, diegene die niet durfde mochten direct aan de rit met vragen beginnen. Daar ik vorig jaar met copiloot Peter net niet het einde had gehaald van het Rallyparcours, wilde ik dit dit jaar zeker verbeteren ook al was mijn copiloot een echt groentje.

                            Rond 10u werd het startschot gegeven, de rallyrijders staken de grote baan over en de anderen draaiden rechts af om aan de vragenrit te beginnen. Zelf maakte ik van de gelegenheid gebruik om nog wat leuke filmpjes te schieten en vertrok hierdoor als bijna laatste aan het rallyparcours. Het dak van de wagen was reeds mooi opgeplooid en het beschermingzeil er goed rond vastgemaakt. Men voorspelde mooi weer de ganse dag dus moest het dak eraf van ’s morgens (en is ook nooit meer gesloten geweest tot ’s avonds 21u)

                            Een kleine kilometer verder was de start van het Rallyparcours. Geduldig wachte wij totdat Liev930 de vorige wagens met 1minuut ertussen liet vertrekken. De franse Cayman zat voor ons en SidewindR achter ons. Het parkoer was wel “gevaarlijker” dan vorig jaar, er waren minder mogelijkheden om af te snijden maar de aankomende putten en gravelweggetjes, modder werden in de rallynotas goed aangegeven. Twee maal zijn we even misgereden, hierdoor hadden we eerst de Cayman kunnen voorbij steken maar door een eerste fout zat SidewindR plots voor ons tot op 2/3de van het parkour waar SidewindR of zijn copiloot de pedalen kwijt geraakte, even snel achteruit, zijstraatje in en zo hebben we de rest van Rally vooraan gereden. Desondanks de twee fouten hebben we telkens het juiste parours teruggevonden. De volledige rally werd dit jaar dus tot een goed einde gebracht.

                            Van het einde van de rallynotas tot aan de start van de vragenrit (“Biznishotel”) werd er gebruik gemaakt van de autosnelweg om niet teveel tijd te verliezen, de anderen waren immers een klein uurtje voor ons gestart.

                            Voor mijn copiloot Mark986 was een roadbook iets nieuws maar alles is goed verlopen, soms werd eens een vraag te laat opgemerkt of werden wij afgeleid door amazones te paard maar terugdraaien is natuurlijk geen probleem, dat hoort erbij alle vragen moeten immers opgelost worden.

                            Om 12u kwamen wij op de eerste stopplaats. Vanop het dak van de “Drie Goten” met uitzicht op de parking vol met Porsches en de Schelde werd er genoten van een glaasje bubbels of fruitsapje. De meeste wagens vertrokken reeds maar dat kon ons niet deren want zo was het straks minder druk aan de volgende vraag.

                            Na een totaal van 76km in de voormiddag en 6 vragen, was het tijd om alle 80 wagens te laten afkoelen op de paring van het “Biznishotel” waar ons een lekkere lunch te wachten stond. De kip of vis menu na de soep moest men op voorhand bestellen bij de inschrijving. Mark968 toonde veel interesse in het kindermenu maar daar had ik niet aan gedacht toen ik vrijdagmorgen nog snel zijn inschrijving regelde en dus een lekker kippetje voor hem koos.

                            Na de heerlijke maaltijd werd er nog wat tijd uitgetrokken door de fotografen om zich uit te leven op de parking tewijl de copiloten binnen voor de schiftingsvraag het gewicht moesten raden van 2 spacers.

                            Rond 14u15 vertrokken de eersten voor het tweede deel van de vragenrit. Daar ik nu eens alle wagens op film wilde hebben, zijn Mark986 en ikzelf als allerlaatste vertrokken. De enige 356 had wel wat tijd nodig en vertrok als voorlaatste op zijn gemakske, ik herkende dat geluid wel van een oude kever :wink: .

                            Voor het 2de deel gingen we een stuk over de Nederlandse grens. Onderweg stonden Lieven en Peter nog fotos te maken vanop dijken om een mooi overzicht te krijgen van de wagens. Voor de tweede tussenstop van de dag werd in “Zomerlust” ons een lekker bakkie en een taart voorgeschoteld. Zoals 993S aan tafel zei merk je wel dat we in Nederland zijn, roken is daar immers nog steeds toegestaan in restaurants.

                            Het laatste deel van de “Porschen met Pasen” rit ging van start vanaf 15u45, nog 2 vragen waren er op te lossen en 38,5km te rijden. Alles ging goed totdat wij foutief België probeerde te bereiken, ergens hadden we ons vergist en een grenspaal met een nummer dat zo goed als volledig afgeplakt was zonder dat we ook maar in de verste verte een Porsche zagen of hoorde, liet ons de laatste 10km terugkeren. Uiteindelijk zijn we dan toch via de juiste grenspalen in België geraakt, je merkt dit direct aan de slechte staat van de wegen. Zodoende kwamen we als laatste (maar dat ben ik wel gewoon op een rit :) ) aan te FG Porsche, het eindpunt van de rit.

                            Alle wagens werden naast elkaar geparkeerd om voor een laatste keer te kunnen poseren voor de tientallen fotografen. De copiloten zorgde voor het afgeven en overschrijven van het antwoordformulier en terwijl iedereen genoot van bubbels of een fruitsapje, werden de resultaten door de organisatoren vergeleken.

                            Rond 17u20 was het dan zover en werden de antwoorden op alle vragen omgeroepen. Er was nogal wat geroezemoes over het aantal gevonden kapelletjes over een afstand van 1200m, volgens de organisatoren 9 volgens de deelnemers 6 maar dat kon de pret niet bederven. Deelnemen is immers belangrijker dan winnen niet waar? Mooie prijzen voor de winnaars en hun opvolgers werden officiëel uitgedeeld. Dit jaar echter had men voor iedereen een cadeautje en tevreden nam team 55 een tasje met velgen en interieurreiniger aan. Zeker en vast nodig na zo’n mooie maar zeer stoffige dag.

                            Iedereen nam afscheid en als bijna laatsten werd de rit naar huis aangevangen om 18u50. Nadat Mark986 terug in zijn ‘girly-beetle’ was gekropen aan afrit 17 besloot ik vanaf Mechelen toch maar de binnenweggetjes te nemen naar huis. Dit is immers plezanter en het begon te fris te worden op de autosnelweg met open dak.

                            Om 21u kwam ik moe maar voldaan bij de familie aan en werd de avond van een mooie dag aangenaam afgesloten. De wagen werd rond 23u binnengereden in de garage en pas de volgende middag leeggemaakt en stofvrij gemaakt.

                            Zoals Paasmaandag mogen er hopelijk dit jaar nog vele dagen komen…[/i]

                              [quote=”Carrera4s”:2zscgn8z]Ga je er eens mee op circuit ?[/quote]

                              Nu is Denis flauw gevallen :lol:

                              Zelfs de originele banden staan er nog op heb ik gezien :wink:

                              Ik denk dat diegene die kan garanderen dat er in zijn Porsche rit geen water of stofweggetjes zitten, dat die eens een GT3 RS mag verwelkomen aan start en stopplaats :)

                                [quote=”911-lover”:37py2ea6]
                                En geen enkele burger kan aan nummerplaatgegevens. Enkel de politiediensten.[/quote]

                                Wil je niet ontmoedigen hé Koen maar de software van de DIV waar verzekeraars toegang toe hebben is nu niet echt waterdicht…

                                En het is zo, vele wagens worden op bestelling gestolen door bendes. In het begin heb ik ook altijd nrplaat gewist maar heb het opgegeven…

                                  Heb ooit eens paar dingen in HongKong en Amerika besteld.

                                  Als het naar België komt heb je inderdaad bijna 30% taxen op het goed maar ben je zeker dat het op het totale bedrag is? Of is autoonderdelen iets speciaals?

                                  Item uit HongKong had de firma een waarde van 1euro geplakt dus dan doen ze die moeite niet… Ken wel iemand die een pakket als cadeau kreeg (echt cadeau, koekjes van moeder in buitenland) en daar 15euro taxen moest op betalen :roll: Dus misschien best toch waarde opzetten?
                                  Dit gaat van hier naar Amerika dus daar zullen taxen wel lager liggen zeker?

                                  In dit geval moet jij het item versturen T, dus is het de koper die kiest voor transportfirma (die jij hem kan aanbieden) en of hij verzekering wil of niet…

                                  Mijn velgen van Oosten Duitsland naar België was 120euro met verzekering…

                                15 reacties aan het bekijken - 811 tot 825 (van in totaal 1,462)