Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 1,462)
    • Kan tellen, direkt wakker hier, zelfs alarm gaat ergens af door dat geluid :)

        File is er eigenlijk enkel in de pitlane. Er zijn (altijd al) 10 stopplaatsen in de pitlane waar verschillende klassen staan te wachten, iedere rijder heeft zijn vaste stopplaats. Er staan zeker een 3tal wagens per stopplaats te wachten dus zit je al met een 60tal (neem 75 want als je binnenkomt gereden is het ook even aanschuiven) in de pitlane, deze kinderen worden immers door de beleider per stopplaats mooi in de wagen gezet. Dan heb je nog een goede 50 wagens tesamen op circuit en dat is zeker geen probleem. Circuit is ook niet héél kort, ik heb al eens rondjes gereden zonder dat ik iemand voorbij ging of zelf voorbij gestoken werd.

        Tevens zijn de 250wagens (125 per team) nooit volledig volzet, dit daar er verschillende (neem toch 10%) problemen hebben om te starten, de overgebleven transponders en rijplaatsen zijn dan voor de eerste gelukkigen die in de reserver zitten.

        Dan voor die die twijfelen hoeveel rondjes ze kunnen rijden. Vorig jaar was het nat in de voormiddag, je rijdt ongeveer 100km op het circuit minimum. Neem 4 a 5 kindjes x 3 ronden in voormiddag en zelfde in namiddag. 4 kilometer x 3 x 5 x 2 (voor en namiddag sessie) = 120km.

          @Audiotronics : Goed excuus voor je vrouwtje, je zegt gewoon: Maar schat, ik bespaar nu extra op lucht hoor (in de banden :mrgreen: )

            Yep wagen gewoon voor absolute minimale waarde aankopen en de rest onder tafel :mrgreen:

            PS. Kunt niet anders meer in het land van de hoogste belasting (voor de werkmens) maar laagste pensioen…

              [quote=”etieke”:3djo96f0]kun je als iditificatie ook niet de nrplaat van de wagen laten opgeven ?
              de vergemakkelijkt het binnenrijden wel een beetje denk ik[/quote]

              niet echt etieke, er zijn er verschillende zonder nummerplaat bij (aangepaste sportwagens), eigenlijk mag je komen met wat je wil zolang de wagen maar niet teveel kabaal maakt hé SidewindR :mrgreen:

                alles ok Koen, zal je gegevens wel overzetten :)

                  Mooi zo :) Ook opnieuw laten uitlijnen of is dat niet nodig?

                    als je snel genoeg scrolt heb je een filmpje :mrgreen:

                      knappe wagen, veel 1000den kilometers gewenst :)

                        Voila hier de info ontvangen van de organisatie, het ziet er naar uit dat ze wel een stuk strenger zijn geworden.
                        Dat is positief voor de veiligheid op circuit maar iets minder positief voor enkele twijfelaars onder ons.

                        Hier de tekst van Patrick:

                        [color=#0000BF]Beste clubverantwoordelijke, piloot of gewoon vroemdag deelnemer,

                        Een beetje later als vorig jaar, maar toch nog ruimschoots op tijd, om de 19e editie van Vroemdag aan te kondigen, die zal doorgaan op Dinsdag 20 Oktober 2009 op ‘t circuit van Zolder.

                        Net zoals alle jaren kijken weer duizenden minder valide kinderen uit naar deze gebeurtenis en ik ben er zeker van dat hun dromen zullen verwezenlijkt worden samen met jullie hulp en toewijding.

                        Op basis van ervaringen en feedback van voorgaande jaren, heeft de organisatie beslist om een paar wijzigingen in te voeren om ervoor te zorgen dat alles nog wat beter zal verlopen en dit voor ‘t welzijn van iedereen. Doch alvorens hier verder op in te gaan, wil ik toch nog even hetvolgende meegeven over een paar belangrijke waarden, waaraan wij zeer veel belang hechten, ook al lijken deze logisch en bekend:

                        – Respect

                        Dit event is gebaseerd op een vrijwillige deelname, zonder enige verzekering van persoon, noch materiaal of verloning en dit verdient respect, zowel voor de organisatie, de richtlijnen en zeker voor de mensen die hierbij betrokken zijn (kinderen, begeleiders, piloten, officials) maar ook voor hun materiaal (auto’s). In deze optiek zal er dit jaar een opsplitsing gemaakt worden in 2 groepen op basis van de wagen.

                        – Sportiviteit

                        Het gebeuren vindt plaats op een race-circuit, maar Vroemdag is geen race! Sportief rijden is de boodschap, zonder hier echter in te overdrijven, want dit wordt door niemand gewaardeerd en zal dit jaar zeker niet meer getolereerd worden door de baancommissarisen. Hou rekening met ‘t kind waarmee je gaat rijden, alsook met de andere piloten en wagens die in jouw groep rondrijden.

                        – Correctheid

                        De oorspronkelijke opzet van Vroemdag is zelfs na 18 edities nog steeds hetzelfde: minder-valide kinderen een paar rondjes laten meerijden in een race wagen op een circuit. Het is volledig aan de piloten om dit simpele gegeven te verwezenlijken en alsdus voldoening te krijgen na ‘t event, in de eerste plaats voor de kinderen, maar zeker ook voor jullie zelf op alle vlakken. Als organisatie kunnen wij hier alleen maar mee helpen. En vanaf dit jaar gaan wij dat nog een beetje beter doen: het beeld van de “lijkwagen” die vorig jaar rondjes reed, eventueel zonder kinderen of met eigen kennissen, behoort definitief tot ‘t verleden. Dat garandeer ik!

                        Als deze waarden ook tot de jouwe behoren, dan nodig ik jullie uit om dit bericht verder te lezen en aldus op de hoogte te geraken van de inschrijvings modaliteiten, de nieuwigheden voor dit jaar, enz…
                        Als dit niet ‘t geval is, even goede vrienden maar dan is ‘t best dat wij hier afscheid nemen.

                        Om je in te schrijven voor Vroemdag 2009, heb ik absoluut een aantal gegevens nodig voor diverse redenen en om ‘t jullie (en ook mezelf) gemakkelijk te maken, voeg ik een excel bestandje (met ‘n voorbeeld) bij om in te vullen en aan mij terug te bezorgen vóór 10/10/2009. Specifiek voor clubverantwoordelijken: deze gegevens zijn nodig voor AL uw teamleden en zorg er aub voor dat die mensen, die zich inschrijven als piloot, ook effectief aanwezig zullen zijn!!! Als sekretariaat gaan we hier toezicht op houden en indien echt nodig, volgend jaar rekening mee houden. Indien men twijfelt over zijn deelname, schrijft men zich beter NIET in en kan men alsnog de dag zelf zich komen aanbieden.

                        Timing Vroemdag 2009:

                        08:00 Opening Sekretariaat
                        09:30 – 09:50 : inrijden
                        10:00 – 10:50 : groep 1
                        11:00 – 11:50 : groep 2
                        12:00 – 13:00 : pauze (motorstilte!)
                        13:15 – 14:15 : groep 1
                        14:25 – 15:25 : groep 2
                        15:35 – 17:00 : vrij rijden (dragen helm verplicht!)

                        Alle richtlijnen van voorgaande Vroemdagen zijn nog steeds geldig (95 dB, transponder, afstand van verhaal, polsbandjes & 2 lunchbonnen/wagen, afhaling documenten, enz…) – zie hiervoor ook de bijlage

                        Enkele nieuwigheden:

                        – Opsplitsing van de 2 groepen op basis van ‘t aantal deelnemers (uiteraard) maar vanaf nu ook op basis van ‘t type wagen. OPGELET! de wagen van inschrijving zal deze keer duidelijk kenbaar gemaakt worden aan de officials aan de ingang van ‘t circuit en als men op ‘t toneel verschijnt met een andere wagen, kan ‘t zijn dat de toegang tot ‘t circuit geweigerd zal worden. Vandaar dat de omschrijving van de wagen in ‘t inschrijvingsformulier VERPLICHT is: geen info = geen deelname!

                        – Naast een gekleurd vakje (= in welke groep je zal rijden) en een uniek nummer (= transponder nr.), zal er ook een aanduiding op de voorruit aangebracht worden die aangeeft in welke opstapplaats je in de pits dient te stoppen (= ook een nummer).

                        – Elke wagen die méér dan 95 db produceert, rondjes rijdt in zijn ééntje tussen 10:00 en 15:25 uur of roekeloos, onsportief rijdt, enz…, zal doorgeseind worden naar de verantwoordelijke van ‘t circuit, die dan de nodige actie zal ondernemen.

                        – Clubs waarvan de leden zich niet houden aan al de richtlijnen, zullen na Vroemdag 2009 gecontacteerd worden en dit zal verlopen via de clubverantwoordelijke.

                        Ziezo,
                        als je je aan de goede regels van orde houd, zal je er helemaal geen last van hebben, en kan je maximaal al je aandacht schenken aan de blije gezichten van de kinderen, ‘t goede weer dat er (hopelijk) is, ‘t genot van op ‘t circuit te rijden zonder gevaar voor tegenliggers, enz… Daarvoor doen we ‘t toch, niet?

                        Voor bijkomende informatie of eventuele vragen, gelieve enkel met mij contact op te nemen aub, hetzij via mail of telefonisch. Zo blijft alles duidelijk en éénduidig.

                        Sportieve groeten en ik kijk er alvast naar uit om jullie terug te ontmoeten in Zolder,

                        Patrick Weckx
                        Sekretariaat Vroemdag 2009

                        PS: voor de clubverantwoordelijken onder jullie: gelieve deze informatie & zeker de nieuwigheden voor 2009 ook over te maken aan jullie clubleden die gaan deelnemen

                        PS: mijn excuses voor ‘t lange lezen maar ‘t was ook vermoeiend voor mij om allemaal te schrijven ;-) ) [/color]

                        Mag ik vragen aan diegene die zich wil inschrijven om onderstaande document te lezen:
                        http://www.familietaes.be/Vroemdag%2020 … iloten.doc
                        En dan volgende document volledig in te vullen en mij dit te verzenden voor 8/10/2009 op mijn email adres setakira@hotmail.com ? Zodat ik de tijd heb om alles in 1 lijst te copiëren en te versturen:
                        http://www.familietaes.be/Vroemdag%2020 … iloten.xls

                          Ah bij ons in Tienen zit Hamann :P

                          http://www.hamannmotorsport.be/gallery.php

                            En ik nog ander merk : Michelin Pilot Sport (liggen er vooraan op en zeer tevreden van, volgend jaar moeten die achteraan vervangen worden en zullen ook Michelins worden), ik dacht dat SideWindr er ook fan van was.

                            Goede wegligging en slijtage tov prijs (wel eens goed rondbellen want elke bandenboer heeft zo zijn extra voordelen per merk). Ik ga zelf bij Crauwels banden (Begijnendijk tussen Aarschot en Lier) http://www.crauwelsbanden.be/

                              Vraag eens aan autosdekens (te Hasselt dus ook Limburg)of hij dit niet voor je kan verzorgen, mijn boordcomputer heeft hij in orde laten brengen begin deze lente voor een zeer mooie prijs en werkt perfect (sindsdien al meer dan 6000km gedaan).

                                Heb paar jaar geleden 17″ 993 cup 2 velgen met winterbanden aangekocht bij een specialist in velgen (nieuw en 2dehands) was dacht ik 175euro verzekerd verzonden, werden thuis op een pallet en goed verpakt afgeleverd, zeer snel en perfect in orde (zijn deze die nu onder de cabrio steken nadat ik hart heb laten kleuren), geen probleem dus met een gerespecteerde handelaar, was ver om ze te gaan halen, 700km en inderdaad dat kan dus niet in een 991 :P .

                                  Ik zit toch al in de helft :P mrgreen: )

                                15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 1,462)