Aangemaakte reacties
-
zo iemand zou inderdaad naar officiële dealer bellen, nieuwe onderhoudsboekje kopen en dan nog durven vragen: Mag ik ook even jullie stempel gebruiken :wink:
in antwoord op: Dit is grof !tja dan heb je geen gras meer vrees ik :?
en ik heb ook een Honda!!!!! Een grasmachine (en wreed content van :D )
Als er op ebay terug ééntje komt ga ik terug bieden want laatste ben ik kwijtgeraakt voor 70€ omdat iemand op het forum al aan het bieden was maar dan gestopt is zonder het te zeggen, nietwaar Stefan ? :evil: :wink:
in antwoord op: HELP! winddeflector doet pijntja, goede vraag…
ikzelf was ook eens gaan kijken of een winddeflector van een 964 zou passen omdat je met de automatische van de 993 niet zomaar je dakhoes kan aanbrengen zonder de rits los te maken en het stof eraf te halen (anders flappert dat nogal tegen achterkant zetels)…
Naar het schijnt zou dat moeten werken maar heb het nog niet kunnen testen…
In een officieel reclamefilmpje van de 993 cabrio heb ik nochtans een wagen gezien die zowel dakhoes als winddeflector had en aan de vorm te zien niet de automatische…
in antwoord op: HELP! winddeflector doet pijnNet dezelfde verhalen als met “Clarckies” Ford GT precies :wink:
in antwoord op: 100.000 kilometerleuk, je kan niet alleen vechten welk type jou voorkeur heeft (911,964,993,996,997) maar ook nog eens de C2s tegen de C4s :twisted:
Ikke blij met 993 C2, af en toe kontje voelen bewegen wel eens aangenaam :wink:
We gaan er dus niet uitkomen JM :P
in antwoord op: 993 cabrio OF 993 cabrioMijne ook, aangekocht aan 102.000km en nu bijna 113.000km. Mechanisch niets mis mee, kogellagers van de alternator werden voor de verkoop veranderd maar voor de rest niets mis mee, moet alleen de kleppen van de verwarming nog eens laten controleren want heb langs de voeten warme lucht ook al staat hij op koude en dat is niet zo aangenaam voor de passagiers als je dicht moet rijden :wink: …
Vreemde stelling van die site :? …
in antwoord op: 100.000 kilometerIk heb ook ééntje van 1994 (blijkbaar 1 van de eersten want in maart werden ze voorgesteld (gelezen in flat6) en de mijne werd op 11mei 1994 al ingeschreven).
Motorsisch totaal geen problemen mee, voor de rest kleine dingetjes maar dat is normaal voor een wagen van meer dan 12j en zijn ook te verhelpen.
Best ook eens draadje lezen van
http://www.clada.be/porscheforum/viewtopic.php?t=2237 weet je waar naar kijken :wink:
en voor de rest als je de keuze hebt, tja moeilijk, sommige vinden de 2 leuker dan de 4, anderen zijn blij in de winter dat ze een 4 hebben… Ik vraag mij wel af of zoals alle 4x4s deze 4 ook iets meer verbruikt dan de 2, is wel 60% achter en 40% voor dacht ik en een heel ander systeem dan de 964 C4, Let dus op!!! Dirkie is ooit zonder problemen met zijn 964C4 uit de modder gereden terwijl BMWs en Mercs hem zaten uit te lachen omdat zij vastzaten in het gras en hij probeerde met een Porsche of hij er uit kon, gewoon differentieel vastzetten, beetje gas en wagen kroop er met veel gemak uit. Dat ga je niet kunnen met de 993… Is altijd meer achteraan dan vooraan…
Jou Duitse wagen is jonger dan de Belgische maar moet nog geïmporteerd worden, ik zou zeggen, ze hebben alle 2 dezelfde voor een nadelen :wink: Beste is dat je je tijd neemt en naar de wagen persoonlijk gaat kijken en ritje doen, neem dan deze die je het beste zit.
Veel succes…
in antwoord op: 993 cabrio OF 993 cabrioprachtig kleurtje, voor een cabrio moet dit ook mooi zijn :)
Doet me aan Rik Ringers denken :wink:
in antwoord op: Het fameuze "Speed Yellow, code L12GAh tjiens Koen, ik wist niet dat gij een cabrio had…
@eric63: ik zal eens zien welk produkt ervoor gebruikt wordt, weet niet welk merk binnengekomen is. Moet iets zijn dat De Geet ook gebruikt denk ik.in antwoord op: onderhoud cabriodakVrij simpel, zoals in het boekje staat zo weinig mogelijk met water wassen, water + wrijven geeft veel slijtage, men stelt voor bij elke wasbeurt maximum 1 op 5 je dak wassen. Dus heb ik een klederborstel gekocht om het dak droog af te borstellen als ik de wagen kuis, altijd in richting van het geweven stof wrijven.
Plekken (vogel of modder) haal ik er uit met water en doek.Altijd dakhoes gebruiken om dak te beschermen tijdens het rijden alhoewel dat met boxster niet van toepassing is :wink:
Om de x-jaar (mijn wagen is nu 12j en zal dit nu binnenkort krijgen) een behandeling met produkt tegen waterdoorsijpeling om stof mooi en soepel te houden.
Verder zorg ik er ook voor dat voordat ik dak opplooi, het raampje achteraan zo proper mogelijk is. Ieder jaar elastieken nakijken op spankracht voor correct opplooien dak (weet niet of dat voor Boxster ook zo is). Wagen nooit nacht wegzetten met open dak, dak niet openen als dak nat is (veel slijtage stof, weer principe van natte doek wrijving veel slijtage), dak niet openen bij vriesweer.
Binnenkant dak stofzuig ik met gewone stofzuiger met borsteltje erop.
Denk dat dat zowat alles is….
in antwoord op: onderhoud cabriodakneen, maar ik zou zeggen: als em nat is, laten drogen en dan werkt dat wel weer, allé meestal toch :wink:
Maar als dat niet het geval is, amai als je dan in de streken woont waar de laatste tijden wateroverlast is geweest, je zal maar je garage onder de grond hebben :(
in antwoord op: Wist je dat een porsche niet kan…Hé Luc is terug :D , op verlof geweest?
in antwoord op: Kan een Porsche springen?