Aangemaakte reacties
-
Hoe Dave, daar maakt gij toch nen zo goed als nieuwe van? (Als ge tijd hebt :wink: )
in antwoord op: Wist je dat een porsche niet kan…Er zijn er nog velen die niet weten hoe je Porsche moet schrijven blijkbaar. :wink: ..
Wel sterke wagens als je dat andere autootje in vergelijking ziet…
In verhouding gebeuren er wel meer zo’n ongevallen met BMW rijders denk ik… en dronken bestuurders zullen er jammer genoeg altijd bestaan :?
in antwoord op: de naam van porsche rijders alweer besmeurd !Ah, ik zou zelfs zeggen dat je voor dat bedrag toch al een deftige late 964 cabrio zou moeten kunnen vinden…
Af en toe ook eens gaan kijken naar http://www.autosdekens.be/.
Cabrio zoeken heeft wel zijn tijd nodig, zeker met deze temperaturen :wink:
in antwoord op: 944 turbo cabrioVoor het inschrijven wacht ik nog even op antwoord van de 2 diensten Limburg en Bloso naar wie ik email vrijdag heb gestuurd en jullie weten allemaal: vrijdag + ambtenaren = verlof en dan nog Liiiiiimbuuuuuuuuuurg :twisted:
Hopelijk dus snel een update met werkwijze van inschrijving, zal proberen dit in groep te doen voor diegene die zeker kunnen meegaan :)
in antwoord op: Datum Vroemdag 2006ja je merkte wel dat de meesten in groep waren, ook veel Nederlanders en zelfs Engelsen gezien.
Heb achteraf nog met de organisator gesproken en was heel tevreden over de Porsches van het Porscheforum en die van POCA ook niet te vergeten :) , vroeg direkt om volgend jaar nog eens mee te rijden want zo’n wagens hebben de kinderen graag en zijn niet elk jaar aanwezig.
In het begin waren ze naar het schijnt wat kritisch erover omdat niemand het forum kende en dus niet als “club” aanzien werd en dus men ook niet wist of het om goede chauffeurs ging. Wij hebben ons drieën dan maar elk apart ingeschreven, hopelijk gaat het nu wat vlotter nu ze ons beter kennen…
Vorig jaar waren er niet veel wagens, er kunnen er maximum x-aantal zijn volgens het aantal beschikbare transponders. Het was zo dat ze eerst het rode team inschreven tot de helft transponders op waren en dan het gele, nadeel was dat er dan veel minder gele wagens waren => in de namiddag kon ik overstappen naar het gele team en dus zo tussen de andere Porsches rijden :D
in antwoord op: Datum Vroemdag 20061. Ah tjiens, vorig jaar was mijn eerste keer en moet zeggen geen problemen gezien, hebben ook altijd pinkers gebruikt.
Maar die Subarus zag ik niet graag (gelukkig zat ik in de namiddag tussen de 13 andere Porsches, veel plezanter :) wink: ).2. Je mag stukje doorrijden dat vinden de kinderen leuk maar driften euhm weet niet of dat beetje overdreven is :?
3. Geluid is wel zo, kan Chris_lbr over meespreken, liet de 951 2x knallen net aan geluidsmeter, resultaat: 2x van circuit moeten gaan :P Maar dit zou genezen moeten zijn, niet Chris & Koen?
4. Van de remmen kan ik niet meespreken, ik rook ze wel bij de kinderwissel maar neen, altijd perfect kunnen remmen en ik was nu ook niet als een sisi aan het rondrijden :wink: Chris_lbr en 911-lover moesten wel oppassen hebben ze achteraf gezegd dus zeker goede tip dieje daar geeft voor de “nieuwelingen”
5. Spiegels inderdaad belangrijk, deed niets anders dan opletten, je kent jezelf maar moet oppassen voor de anderen hé en pas op zo’n klein bakje als een C3 is rapper dan ge denkt heb ik ondervonden, kost meer moeite dan ge denkt om voorbij te steken :P
6. Pinkers zoveel mogelijk gebruiken als je niet zeker van je bent en iemand wil doorlaten, ook gebruiken als je pit ingaat, is beter zodat de andere piloten je maneuver kunnen inschatten.
Belangrijkste blijft: Het is geen race maar je wil de kinderen eens iets speciaals laten meemaken en ieder op zijn manier (de oude Mustangs reden niet sneller dan 90 a 100km/u en daar genoten ze ook van)
Hopelijk kan je erbij zijn SimonSays, heb jij toevallig al het rechtstreekse emailadres van de organisator?
in antwoord op: Datum Vroemdag 2006We zijn nu een paar maanden later, ik heb nog eens een vraag gestuurd voor info over de mogelijkheid tot inschrijving voor de Vroemdag.
Hopelijk nu wat sneller reactie. Niemand heeft toevallig nog het emailadres van de organistor zelf? Ik zou thuis eens moeten zoeken maar ik vrees ervoor dat deze in mijn archieven van vorig jaar is verdwenen :?
in antwoord op: Datum Vroemdag 2006ziet er ferm uit maar is de wagen nu nog gebruiksvriendelijk, snelheidsdrempels enzo…?
in antwoord op: Daggie Boxster (ombouwproject met foto’s)zolang de plaat waar je opstaat niet verzakt, zal je er wel overvliegen, zal alleen verschieten zijn.Moet er alleen niet aan denken dat de aanloopplaat verzakt net als je aan het hoogste punt komt, dan steek je er helemaal onder :?
in antwoord op: Kan een Porsche springen?Originele hoes met logo en belettering erop, hmm is al wel meer dan een jaar geleden, was dat nu 150 of 200€? Moet zoiets zijn, denk niet dat er verschil is per model…
in antwoord op: 944 auto-hoesNog een voordeel van een dakhoes:
Bruid had een paar mooie ideetjes vrijdag :wink:
En ik liet haar maar doen want vastmaken is geen probleem met de vele drukknopen op de hoes, moet je maar eens proberen met een recenter model.
Zelfs de gast van het karrenhuis van het kasteel van Horst was jaloers omdat hij “maar” een donkerblauwe 996 cabrio had :Pin antwoord op: aankoop van een 993 cabrioPrijs hangt beetje af van toestand wagen en kilometerstand, laat ons zeggen voor een ’96 tussen de 32.000€ en 42.000€
Kijk na of alle stickers aanwezig zijn (propere wagen geeft geruster gevoel :wink: ) tenzij je zeker bent dat je alles weet waarom ze herspoten werd.
Kijk naar roestvorming rond de voorruit zoals Porchitis geschreven heeft en ook in de zijgootjes naast het raam.Kijk of cabriodak nog in orde is, stof nog in goede staat, rubbers sluiten mooi aan, zet dak loodrecht omhoog en check spankracht rekkers links en rechts (kunnen vervangen worden maar als ze slap beginnen te worden hoog tijd om ze te vervangen of je krijgt een gepierced dak).
Nieuw dak rond de 4000 a 5000€. Plastiek ruitje achteraan kan apart vervangen worden dus is geen ramp indien bekrast 400 a 600€.
Kijk of dak na sluiting vooraan mooi gelijk is met bovenkant raam, indien niet zal 1 (of 2) van de motortjes moeten vervangen worden (250€ per stuk) maar is veel voorkomend probleem (tandwieltjes zijn niet sterk genoeg en kunnen barsten, ook 964 hebben dit).
Indien motor lekt, kan geen zwaar probleem zijn, onderaan het oliereservoir zitten 2 (plastieken) platen en kunnen gaan lekken na een tijd (gezien bij PCB). Vervanging iets van een 200€ bij Porsche dus geen ramp. Wel laten nakijken of zij daardoor lekt en niet door een geforceerde (doortrekken zonder opwarming) motor: dan best laten staan.Kan niet veel mis gaan met zo’n wagen zeker deze van 1996 zou al de nieuwe sluiting cabriodak (in Amerika vlogen ze soms open op autostrade) aanwezig moeten zijn alsook de nieuwe kabelboom. Werd nagekeken bij mijne (1994) en alles was al aangepast door Porsche midden 1995.
Buiten het goed regelmatig laten onderhouden kan er enkel maar slijtage aan remmen en schokdempers zijn, er is ook slijtage aan de driepuntsophangingen van de wielen (meer met de wagens die veel over kasseien moesten rijden dan andere). Kijk eens of alles recent werd vervangen of nog moet gedaan worden, nieuwe remmen (blokjes en schijven) moet je rekenen iets van een 1000€, rest kan ik zo niet zeggen maar schat zelfde bedrag voor de driepuntsophangingen…
Onder de spoiler zit plastieken plaat tussen spoiler en motorkap, deze kan ook barsten na veel gebruik, maar is ook zonder probleem te vervangen. Motortje spoiler kan knarsen, hier op het forum heeft iemand dit voor en in de pers schreef men er ook over dat dit kan voorvallen…Zorg dat je zeker volgende extras hebt:
– Winddeflector (zeker nodig als je al vanaf 12 a 15° open wil rijden, gaat goed met verwarming aan).
– Dakhoes (voor als je open rijdt zoveel mogelijk gebruiken, beschermt je cabriodak en is het zeker waard, is ook mooier afwerkt dan :P )Voor de rest kan er eigenlijk niets mislopen met een 993, is nog steeds de beste wagen van de ganse serie, zelfs de meest ervaren Porschetechnieker raadt dit model aan :wink: Lees anders ook even Flat6 nr 184 van juni2006 (is wel mijn model maar heb je een idee = franstalig tijdschrift) .
Weet niet of je Tiptronic gaat kiezen? Tiptronic laten nakijken (via computer) en olie van versnellingsbak laten vervangen om zeker te zijn.
Manuele versnellingsbak heeft extra koeling die langs luchtfilter gaat, best je luchtfilter dan om de 10.000km ipv om de 20.000km vervangen, is veel zwarter door deze extra koeling en dat kan voor problemen later zorgen(en meer verbruik), kan je zelf doen….in antwoord op: aankoop van een 993 cabrioazijn? zal ik volgende keer ook eens testen, warme of koude azijn?
in antwoord op: Kuisen uitlaten2 maand wachten is wel lang, toen ze in de deur van mijn moeder wagen gereden hebben heeft fortis 3 dagen later een expert gestuurd. Maar nu zitten we wel in de verlofperiodes :?
in antwoord op: 993 koplampen