Aangemaakte reacties
-
De oude 911 en de nieuwste 997 is knap in wit 8)
in antwoord op: SC cabrio ’83Hmm, dan zijn ze hier (Tienen) gelukkig niet zo erg.
Hadden geen commentaar op m’n pinkers maar zijn wel 5minuten bezig geweest met alles te noteren en in te geven in pc van mijn banden en ik heb maar 17″ers :?
Heb je dan niet gezegd dat je geen tuningkeuring gehad hebt? Ik zou niet betaald hebben hoor Koen :!: Of heb je dit jammer genoeg pas na het krijgen van de afrekening gezien?
Binnen enkele weken met m’n vaders Merc naar controle gaan, moet wel even wielen wisselen want de banden zijn een paar mm te hoog en anders is em er niet door :wink: Wagen werd zo gekocht en nu sinds vorig jaar mag je er geen stevige banden meer opzetten :?
Eigenlijk grappig, die met een Turbolook zetten er voor de controle gewone wielen en dergelijke onder, zeer belachelijk zicht om die wielen zo diep te zien zitten en van zodra men thuis is terug ombouwen… Beetje hypocriet die keuringen en heeft inderdaad totaal niets te maken met veiligheid.Hopelijk komt het om de 2jaar keuren er voor alle wagens snel door, dan hebben we er minder last van…
in antwoord op: Keuring en de Tuningwet van LanduytDe meeste beginnen met een vast budget met 20% marge. 10% voor een eventueel extraatje en dan nog eens 10% want hij moet nog rijden ook natuurlijk :P
Dan welk type wens je: coupe, cabrio, turbo,… (groot prijsverschil)
Dan kies je kleur exterieur en interieur en dan is het rondkijken geblazen, en vooral geduldig zijn… Maar vergeet niet op het juiste moment toe te happen want de goede zijn soms sneller weg dan je denkt :wink:
Niet teveel naar de mooie praatjes van verkopers luisteren, en als je twijfelt wagen laten controleren door onafhankelijke Porsche garage (officiëel of niet maakt niet uit) Sponsor van het forum doet dit bijvoorbeeld uitstekend.
Een goede handelaar geeft ook volgens de regels een perfect jaar garantie. Kopen particulier is leuk (je kent de eigenaar en kan uren over wagen praten) maar geven wel geen garantie.Ik kan je bijvoorbeeld de handelaar http://www.autosdekens.be aanraden, er staat zelfs nu weer ééntje te koop.
En de kilometers, tja, alles hangt ervan af hoe hij onderhouden werd en wat er vervangen werd. Een goede wagen met veel kilometers kan beter zijn dan ééntje met lage kilometers. Hoge kilometers geeft wel meer slijtage van het interieur. Ik heb nu 110.000km en doe met veel moeite 8.000 op een jaar dus binnen 25jaar zit ik nog “maar” aan 300.000km en is geen probleem voor de wagen met het juiste onderhoud…
Ga je er dagelijks mee in het verkeer dan is een wagen rond de 100.000km maximum wel aan te raden.Dus laat ons zeggen beginnen
vanaf 26.000€ (coupe met redelijk wat kilometers) – 30.000€ (perfect coupe),
vanaf 30.000€ (goed gebruikte cabrio) – 35.000€ (perfecte cabrio)
vanaf 38.000€ (circuit bi-turbo) tot 55.000€ (de perfecte bi-turbo)Vergeet niet dat er ook Tiptronic bestaat (volgens mij nog steeds ideaal voor een cabrio-cruiser :D )
Hopelijk zien de anderen op het forum dit ook zo :wink:in antwoord op: porsche kopenAch in mijn boekje staat dat voor m’n 993 er misschien om de 1500 a 3000km olie bijmoet. Is bij mij niet het geval, hangt er waarschijnlijk van af hoe je ermee rijdt?
Mooie wagen zal het zeker worden, achteruitwisser was dus een optie?
in antwoord op: Cayman S first driveTijdens zoeken naar foto voor Dave (GT2 stickers) ben ik wel leuke tekening tegengekomen, misschien mits aanpassing (achtergrond weg) bruikbaar voor forumsticker?
in antwoord op: PorscheForum.be stickerhet wordt wel steeds moeilijker om je tekst vlot te kunnen lezen heb ik de indruk, vrij veel aan het chatten veronderstel ik :wink:
in antwoord op: SC cabrio ’83ah het velgenoppervlakte is dus vergroot, nog langer poetsplezier dus :twisted: :wink:
Mooi maar ik dacht dat de 18″ers voor de 951 waren? Of heb je daar andere voor of waren deze velgen in een te goede staat?
in antwoord op: Nieuwe schoentjes voor mijn 968CSIk heb ondertussen vernomen dat als je je wagen laat behandelen, protech of dergelijke, dat je best je faktuur bijhoudt en dit aan je verzekering meedeelt.
Waarom?
Wel als je een ongeval hebt dan zal de verzekering op de vervangingstukken ook opnieuw je portectiebehandeling betalen.
Goede tip van een Porschemechanieker dus :)
in antwoord op: Porsche wassen + lak onderhoudenwist zelfs niet dat er zo’n forum bestond, maar ja ge hebt forums over vanalles, zelfs over die robot-grasmaaiers heb ik daarstraks van een tante vernomen :lol:
in antwoord op: Iemand van het forum ?mooi, en hoe lang gaat zij zo kunnen blinken?
Moet je haar nu wassen met spons of washand met lange haren?
in antwoord op: Porsche wassen + lak onderhoudeninderdaad, wel straf dat het zo lang duurt voordat ze dat komen doen hé Jokke :?
Maar ik heb je ruit ook gezien, was wel nodig dat het opnieuw gedaan werd…
in antwoord op: car"traag"glasseuhm neen niet echt, normaal gaat dit jaar mijn daily driver ook wel naar hun maar dat kon vorig jaar nog niet (Fortis AG wringde tegen) en voor mijn daily driver zal ik bij ethias 150€ minder betalen dan bij Fortis AG voor de standaard verzekering + als ik wil kan ik in de zomer mijn verzekeringdocument teruggeven voor de daily driver (voor de respectievelijke stallingsmaanden trek ik het overéénkomende deel terug, en in de winter hetzelfde voor de cabrio…)
Enigste wat je hebt is dat je BM niet naar beneden kan als je de wagen niet minstens 9maand verzekert laat, voor de rest is er geen addertje onder het gras.
Luke is wel eens aan het kijken om iets te regelen voor het forum bij een verzekeringsmaatschappij, na 10mei weten we daar meer over…
in antwoord op: verzekering Porsche, waar?ik laatste jaar ook zo’n 530€ voor de 993 cabrio bij Ethias, valt mee maar Luc gaat nog eens verder kijken :wink:
alles wat we aan verzekering (schenking noem ik dat altijd :wink: ) uitsparen kunnen we terug in wagen investeren nietwaar :P
in antwoord op: verzekering Porsche, waar?