Aangemaakte reacties
-
Ik heb zo de indruk dat jij een “doe het zelf” wagen gekocht hebt :wink:
Maar als je tijd hebt en handig bent waarom niet hé :)
in antwoord op: Elektrisch bediend raam, werkt niet.Tips? Opgelost! Alles OKallé dan, thanx voor de info Koen :wink:
in antwoord op: Datum Vroemdag 2006als ik zo eens terugdenk waren de oldtimers van vorig jaar:
– nen groene opel (ascona is dat denk ik?) en oude BMW:
– nog een opel:
– oude beetle, maar gene gewone (den kever dus, deze stond in de namiddag vrij vroeg in het gras, weet niet wat hij had)
– mustangs en ik denk zelfs van ieder model een type, de oudjes ervan reden maar een 70 a 80km/u
– een aantal oude wagens van de jaren 70 maar ken ze niet van naam
– Een eendje was er ook maar dan aangepast
– nen 60-70 muscle car, diene met die 2 witte strepen en ik kan zeggen, den gast die daarmee rondrijdt komt rechtstreeks uit een oude film
– een minieke
– een oude grote jag
Dus wel wat oudere wagens aanwezig
in antwoord op: Datum Vroemdag 2006allé ik heb vandaag toch wat tijd over, rest moet maar werken :wink:
‘s morgens:
1. Je stapt in je wagentje en je rijdt naar het circuit van Zolder
2. Opgepast als je er nog nooit bent geweest want ik was vorig jaar er voorbij gereden :wink:
3. Op de parking staat een “parkeerwachter” en je zegt hem dat je gaat meerijden met de wagens op het circuit (niet moeilijk als je met je Porsche komt natuurlijk :) )
4. Hij stuurt je door naar de paddock.
5. Daar rij je voorbij alle wagens om te zien of je collegas van het forum er nog niet zijn, zie je niets, dan zet je je wagen op het einde van de paddock en wacht je op de collegarijders.
6. uur weet ik niet exact meer maar ik dacht vanaf 9u gaat het kantoor open
7. In groep ga je naar het kantoor met je identiteitskaart, rijbewijs en eventuele bevestiging van inschrijving (dit zorgt ervoor dat alle forumleden in hetzelfde team zitten, het rode of het gele)
8. Je tekent het welbekende afstandsdocument en je krijgt een transmitter met velcron mee. Deze plak je op achterraampje of ergens anders (is de identiteitskaart van je wagen) De stickers die je meekrijgt, rood of geel met nummer) plak je zo hoog mogelijk op je voorruit aan de passagierszijde (best schaartje niet vergeten mee te nemen)
9. Naar gelang je kleur mag je rijden van 10u tot 10u45 of 11u tot 11u45, geen zorgen dus dat je je wagen laat oververhitten, 45min op circuit
10. Je schuift aan aan de ingang van de pitlane, een steward geeft je een nummer van 1 tot 9 met zijn vingers aan, dit is de plaats waar je je passagiertjes moet oppikken, de steward verdeeld de sportwagens over de instapplaatsen van de kinderen.
11. Ofwel kies je ervoor om direkt een passagiertje op te pikken ofwel rij je even een rondje of 2 om het circuit te verkennen, dit heb ik vorig jaar gedaan maar dit jaar ga ik direkt een passagiertje oppikken voor de “opwarmingsronde”, ken het circuit nu wel
12. Na je opwarming of direkt na het binnenrijden van de pits, ga je naar je toegewezen halte en een begeleider zal de kinderen helpen instappen en vastgespen, als je een speciaal veiligheidsharnas hebt, kan je best even helpen zoals met Koen en Chris hun 951 het geval is. Ik ga dit jaar ook de passagierszetel zo hoog mogelijk zetten en voor een speciaal kussen zorgen zodat de kinderen makkelijker over het dashboard kunnen kijken, zal leuker voor hun zijn
13. Je checkt even of je passagiertje goed zit en rijdt voorzichtig uit de halte, vergeet je richtingsaanwijzers niet zodat de wagen achter je weet dat je wenst te vertrekken
14. Je rijdt de pits uit op het circuit, zorg best dat je al voldoende snelheid hebt voor de reeds aankomende wagens.
15. Onderweg praat ik altijd een beetje met de kindjes, beetje afhankelijk ervan of zij graag iets vertellen, ook af en toe eens vragen of het niet te hard gaat of harder mag :wink:
16. Af en toe gele vlag kan voorvallen, dus snelheid verminderen, is als een oldtimer even niet meer mee kan.
17. Na je 2 a 3 rondjes kom je terug binnen, instructies steward volgen want aan het begin van de pits kan er getankt worden en dus zal deze steward teken geven om even te wachten of om toch door te rijden (er kan daar dus getankt worden, ook in de paddock)
18. Je stopt bij je toegewezen halte, het kindje wordt uit de wagen geholpen en het volgende neemt naast je plaats.
19. Na 45min zwaait men de vlaggen dat de sessie voorbij is
20. Tijdens de middag (dus nadat rood en geel hebben gereden) ga je in de paddock naar de “restauratie box” en krijg je je lunchpakket (iedere piloot kreeg met zijn zender en nummer ook bonnetjes zoals op een porscherit)
21. Je eet je lunchpakket volledig of half op en rust wat uit :wink:
22. Van 14u tot 14u45 start de 2de sessie voor rood, 15u tot 15u45 2de sessie voor geel
23. 2de sessie zelfde principe als in de morgen
24. Rond 16u is alles afgelopen, het kan zijn dat een paar begeleiders vragen of ze eens een ritje mee mogen rijden, zoals ik vorig jaar had (gast was ook een Porsche aan het zoeken )
25. Vanaf 16u tot en met 17u mag je racen op het circuit, HELM is VERPLICHT, maar je kiest zelf om mee te doen, hier pas ik voor met mijn 993 Cabrio
26. Tijdens deze vrije rit en ook erna mag je in de ownersbox met bar nog iets gaan drinken op kosten van de organisatie en al plannen maken voor het volgende jaar :D
27. Rond een uur op 18u gaat iedereen rustig naar huis en geniet ‘s avonds nog van de heel speciale dag die je meegemaakt hebt :oPS. Terwijl de anderen rijden, kan je zonder probleem in de pits of bovenop het gebouw rondlopen en vele prachtige fotos nemen
Hopelijk volstaat deze uitleg :wink:
Op vroemdag2005 zijn nog wat fotos te vinden, jammer genoeg op lycossite met reclame, nog niet de kans gehad om fotos te migreren naar nieuwe site
in antwoord op: Datum Vroemdag 2006944 Cabrio is inderdaad mooie wagen, dankzij het cabriodak is ie nog lager dan de coupe en vind ik de lijn nog mooier. En als ie echt zo goed onderhouden werd, zeker niet twijfelen.
Hopelijk kan je de lady of the house snel overtuigen. :)
PS. Zilver met bordeaux interieur is zeer goede combinatie, heb ook zo’n 993Cabrio zien passeren op mijn zoektocht en was prachtig (zelfs zijn softtop was bordeaux), maar ik heb al een bordeaux dailydriver met aubergine leder interieur dus ander kleurtje gekocht, teveel bordeaux stijgt naar je hoofd en krijg je koppijn van :twisted: :wink:
in antwoord op: Schokdempers 944Turbo, Koni of Sachs?Perfect Stefan, ge gaat zien, het gaat een verslaving worden, dag vliegt gewoon voorbij :)
ah en nog vergeten, lunchpakket (meer dan groot genoeg) moet je niet zelf voor zorgen, dit wordt aangeboden voor alle piloten
in antwoord op: Datum Vroemdag 2006als ik tegen weekend geen berichtje heb zal ik eens even polsen met de organisatie zelf (ik veronderstel dat zij het opnieuw dit jaar mogen doen).
Ik heb mijn inschrijving van vorig jaar nog, zal daarop wel iets terugvinden.
Heb toen ook met hoofdorganistor gesproken en hij had graag dat wij dit jaar terug meereden en graag met nog meer wagen (een porsche, mustang, lotus e.a. doen nu éénmaal meer voor de kinderen dan zo’n getunde saxo of golfje hé :wink: )in antwoord op: Datum Vroemdag 2006welkom en zeer mooie wagen, fuchsen hebben zelfde oceanblue kleur of zie ik het niet goed wegens schemering?
in antwoord op: 3.2 gekocht van 1986ah ‘t is binnenkort weer verkiezing hé, de mediageile politici moeten weer eens in het nieuws komen, alleen weten ze zelf niet dat ze als kleuters overkomen bij het intelligente volk :wink:
in antwoord op: Keuring en de Tuningwet van Landuytals je niet ingelogged bent, dan kan je toch niets lezen op het forum (merk ik als ik op “vreemde” pc even naar het foruim wil komen)
Refresh pagina geeft geen verbetering?
in antwoord op: nieuw hiernu dat je het zegt Pascal, inderdaad bijna nooit iets gelezen van een 996 rijder, vreemd er zijn er nochtans voldoende op de ritten aanwezig…
@KrienieBernie: mooie frisse wagen, is nog foto van voor ingebruikname of bij onderhoud? Misschien tot op één van de Porscheritten?
in antwoord op: nieuw hierGeen problemen gemerkt op circuit, behalve ‘s morgens, ik zat als enigste Porsche tussen die Soeparus en Mistibichies :wink: en moet zeggen was niet aangenaam, veel aangenamer was de namiddag (van rode naar gele team overgestapt) en toen kon ik met Koen, chris en POCA rijden, 15 Porsches op het circuit, dat was al stukken beter :D
Ze hebben er dacht ik 2 afgehaald wegens te roekloos rijden (je rijdt immers met kinderen dus moet voorzichtig blijven hé). Als de marchalls iets verkeerds zien dan vliegen ze er af, zijn marchalls die dat gewoon zijn dus zeker geen amateurs. Geel vlaggen zie je wel af en toe maar dat is dan een oldtimerke dat effe niet meer mee kan, kan gebeuren :P
Maar als we met een groep inschrijven, zitten we natuurlijk allemaal in hetzelfde team…
in antwoord op: Datum Vroemdag 2006Edwin, Alex, Nico, Olav (en alle andere forumleden ook natuurlijk) nu is het het moment om jullie interesses de vrije loop te laten gaan om eens op een mooi, aangenaam en plezant circuit te rijden met minimale risicos hé :D
PS. Ze hebben het circuit aangepast tov vorig jaar maar heb indruk dat traject niet werd aangepast, zoveel te beter want is leuk circuit…
in antwoord op: Datum Vroemdag 2006Vorig jaar kende de organistaie het porscheforum nog niet, maar omdat Koen, Chris en ikzelf zo voorbeeldig hebben gereden :) mag het geen probleem meer zijn om in groep hieraan deel te nemen.
Misschien toch best in groep inschrijven zoals POCA vorig jaar?Ik heb net een mailtje gestuurd:
[color=blue]Goedemorgen,
Graag hadden wij met een aantal wagens van het Porscheforum.be deelgenomen aan deze speciale dag voor kinderen uit het Bijzondere Onderwijs.
Vorig jaar hebben wij reeds met 3 wagens deelgenomen, voor collega en mezelf voor de 1ste keer maar voor Koen Put reeds voor de 9de keer. Wij hadden allen zo genoten van de reacties die de kinderen ons lieten blijken van zodra ze in onze Porsches stapten dat wij dit jaar graag opnieuw wensen mee te rijden, wij genoten gewoon van die stralende gezichtjes…
Wij zouden ons graag als groep willen inschrijven als dit mogelijk is. Tot nu toe zijn we reeds met 4 wagens (911, 993Cabrio, 911 Turbo of 944 Turbo, 968CS) maar wij hopen dit aantal nog te verhogen omdat er vorig jaar na onze reportage en fotos meerdere forumleden interesse vertoonden. Men was vorige jaar vooral wat terughoudend wegens het gedrag van de andere chauffeurs op het circuit maar dit risico is minimaal dankzij de uitstekende organisatie en circuitmarchals.
Regelmatig komen wij samen op Porscheritten door het ganse land, wij zijn allen echte Porsche liefhebbers en verzorgen onze wagens tot in de kleinste details, daarom kan ik u ook verzekeren dat iedere piloot voorzichtig is en dus ideaal om met kinderen rond te rijden op het circuit van Zolder.Kan u mij informeren wanneer de inschrijvingen starten en wie wij hier best voor contacteren?
Bedankt,
Sebastiaan Taes[/color]Ook wat fotos meegstuurd van het vorige jaar :wink:
Nu nog wachten op hun antwoord
in antwoord op: Datum Vroemdag 2006tjiens, van wie zou die 4de vote van “misschien” zijn?
in antwoord op: Datum Vroemdag 2006