Aangemaakte reacties
-
Ik ga morgenmiddag wel beslissen dewelke het wordt.
Voor mijn eigen heb ik geen schrik maar ‘t zijn die andere triestige weggebuikers, de meeste zitten gewoon achter hun stuur te slapen. Als het mistig of ijzelig is riskeer ik het ook niet, in de zomer zaten er al 2 bijna in mijn achterkant (ik stopte voor een rood licht en de 2de keer voor een vluchtheuvel), vooral diene ene met zijne corvette was heel close :evil: , was wel effe verschieten toen… Mag er niet aan denken dat dit met zo’n weer als vandaag voorvalt, dan geraken ze helemaal niet meer op tijd stil.
in antwoord op: VoorstellingKomde gijlie allemaal met de Porsche of met de daily driver?
De kmi geeft zondag: wisselende bewolking met kans op winterse buien :(
Dus ik vrees dat het niet alleen zuur maar ook zout zal zijn die dag :? maar als de wagen achteraf eens goed afspoten wordt, zal dat wel geen probleem zijn zekerst…. Iemand een idee of die automatische carwashes van tegenwoordig, of men daarin die rollen kan afzetten zodat de wagen enkel gespoeld wordt langs onder. Moet zeker zijn dat ze haar zeker met niets aanraken, zelfs niet met hun zogezegde krasvrije zeemvellen, vertrouw ik toch niet.
in antwoord op: Voorstellingin antwoord op: 356 Chesil Speedster replicaTjiens ik zie in hun image gallery nogthans verschillende met de echte porsche logos hoor maar ze hebben het niet allemaal.
De zwarte en lichte groene hebben wel de logos.
Mooiste kleur vind ik wel die crème kleur, straalt klasse uit 8)
@autosdekens, nieuwe kopen hé Johan, zo’n bouwdoos van ORACLE hebben net promotie en in de juiste kleur :wink:in antwoord op: 356 Chesil Speedster replicaMooi maar mogen die zomaar de officiële logos van Porsche daarop plakken?
als ger ene besteld, vergeet wel niet te vermelden dat stuur links moet staan :P
in antwoord op: 356 Chesil Speedster replicaOp de zolder vroemdag was er ene met nen oude Mustang. Die had een handig systeem.
Gewoon lucht laten ontsnappen en hij ging lager. Te laag zelfs want een beetje later is hij even Koens compressorke moeten komen lenen omdat zijn banden in de bochten tegen zijn carroserie schuurde.Maar toch, wel handig als ge zo’n systeem hebt (zal wel niet mogelijk zijn op Porsche, zie em al dansen op z’n luchtkussens :P )
in antwoord op: Achtervering instellen bij ’77erMe 2 please, heb deze film zelfs nog nooit gezien.
in antwoord op: Films met Porschesaan Milwaukee en Fox Valley te zien in de Verenigde Staten van de USA 8)
in antwoord op: Iemand daar ooit al geweest ?gewone rechtsbijstandsverzekering voor een 993 of 996 is volgens mij hetzelfde (is dat niet afhankelijk van de KWs met een maximum?)
Omnium of extra verzekeringen zal dan wel weer verschillen, alhoewel is een 996 wel meer waard dan een 993 :wink:
Ik ben op Ethias gevallen (kan met duurste voor gewone verzekering 200€ verschil uitmaken), ze zijn dus goedkoop en 2de wagen komt er volgend jaar bij dus extra goedkoop :wink: , maken zich niet teveel zorgen over je ouderdom (als je 26j bent mag je voor hun rijden met wat je wilt, bij andere verzekeraars kreeg ik op 30j leeftijd al van: een 993 op 30jarige leeftijd, neen dat is niet mogelijk bij ons zelfs al sta ik op MB 2 :? ) en ik kan als ik wil nog een deel van de verzekering recupereren als ik wagen tijdens winter op stal zou zetten…
Gewoon eens naar hun site surfen en alles eens ingeven, dan zie je direkt wat ze voorstellen.
offerte berekenenin antwoord op: 993 verzekering@Johan: Herinner mij nog heel goed de testrit, het was toen niet echt prachtig weer (dak moest dichtblijven en het wegdek was nat). Voorheen was ik ook een beetje twijfelachtig over tiptronic maar na de testrit was ik direkt verkocht, perfect om een cabrio met tiptronic te hebben, is 3 dubbel zo speciaal:
1. Het is een Porsche type 911
2. Het is een cabrio
3. Hij heeft tiptronic
3x :D D D wink:
@Koen: Ik heb vooraan in de luchtinlaten ventilators draaien, misschien helpen die ook bij de koeling van remonderdelen buiten extra motorkoeling? Heeft een 986 dit niet?
@Stefan, sorry voor het foutief schrijven van je type, toen ik achter je zat kon ik niet zien wat op je motorkap stond en ik zal mij effe vergist hebben met die nederlandse 911 SC dan…
Mijn bijrijder was dat vergeten te zeggen dat er een sprintstuk kwam :PMisschien niet rap genoeg buiten gereden of niet ver genoeg?
Met de 993 brandt dat lampje ook als je start en verdwijnt pas terug als ik stukske (kan niet zeggen hoeveel meter) en bepaalde snelheid (kan niet zeggen hoeveel) gereden heeft.
Ik zal als ik het niet vergeet hier eens op te letten. Het is mij eens opgevallen dat het soms langer brandt dan anders dus ik denk dat het ook met snelheid te maken heeft.
Let op! Ik bedoel niet snelheid op weg maar het slakkengangetje van het heel voorzichtig naar buiten bollen uit de garage…. :)in antwoord op: op dashboard brand lichtjeIk denk dat als je Tiptronic niet kent, je eens zou moeten meerijden met iemand die daar perfect mee kan rijden. Dan kan je pas echt zeggen of het iets voor jou is of niet, zelf een proefritje maken met een Tiptronic kan je een gedacht geven maar echt zien wat Tiptronic is, daarvoor moet je naast een ervaren rijden gaan zitten…
Die rallywagens en ferarries hebben die niet allemaal zo’n systeem (maar dan met flappen aan het stuur…)
Ik heb met Tiptronic nu zo’n 4500km gereden en heb nu goed door hoe je ermee moet omgaan maar misschien nog niet zo ideaal, je kan altijd nog bijleren hé. Ik ben nog meer dieselrijder dus als ik aan 90km/u zit na eens stevig te trekken, dan wil ik em in hoogste versnelling zetten en van 2 naar 3de en direkt naar 4de dan heeft hij wel een dikke seconde nodig, 2 naar boven wil hij niet zo rap doen maar voor de rest denk ik niet dat met model 993 er weinig zijn die zo snel kunnen schakelen als een Tiptronic.
In het begin gaat dat zowiezo voorzichtiger (automatic zetten om te zien wanneer hij zelf schakelt als: je gewoon rijdt, motor moet opwarmen of als je eens doorduwt). Johan heeft natuurlijk zijn raceverleden mee wat ik alleen op games had dsu hij zal er rap mee weggeweest zijn :wink: .Voor de gewone weg gaat het al vrij goed, daar kan mijn copiloot Peter ook al over meepraten, effe terugschakelen om slakje (of niet zo traag slakje :wink: ) snel voorbij te gaan gaat nu goed. Is al de 2de die versteld stond van de Porsche Tiptronic.
Ook na een verkeersdrempel een heel klein beetje gas geven, naar 1ste gaan en dan doorduwen als het even nodig is, heb ik nu ook eindelijk gevonden (normaal ga je als je niet volledig stilstaat even een klopje voelen als je’m per ongeluk naar 1ste trekt en dat voel ik niet zo graag want ik denk dan dat dit niet goed is voor versnellingsbak maar dat kleine beetje gas geven er net voor zal het terugschakelen zeer zacht en perfect laten verlopen)
Tja die 911 SC volgen van Stefan wel misschien accelereerde ik niet 100% omdat ik bijrijder had, baan niet kende en te laat reageerde op dat lange rechte stuk. Later die dag de 996Cabrio van Gert volgen van Bokrijk naar het restaurant ging dan wel héél vlot 8) . Het optrekken tegen de 930 van Chris_lbr ging aan de lichten na de Herfstrit (van 0-90km/u) ging zo vlot dat hij mij inderdaad achteraf bevestigde dat hij nog een rubberring moest vervangen tussen turbo en motor (of zoiets) en dat hij daarom enkele meters achter mij hing…Alleen voor het circuit durfde ik eigenlijk niet zo makkelijk terugschakelen (toeren zijn een fameus stuk hoger dan op de gewone baan natuurlijk, gemiddelde verbruik van bijna 30l had ik :? remolie kookt door te warme remmen en daardoor trap je door je rem… Heb ik helemaal geen last van gehad.
Wagentje is dus picobello in orde, temperatuur motor ook niet boven horizontaal gegaan. Is echte AutosDekens kwaliteitswagen dus :D
Trouwens wat is het verschil tussen Tiptronic en TiptronicS juist?
A4 Cabrio? Wel ik moet toegeven dat deze buiten mijne cabrio natuurlijk de 2de mooiste cabrio is die men kan hebbn of hij nu al 10j oud is of niet :D
Hopelijk ben je hem snel kwijt en kan je aan je 993 zoektocht beginnen, cabrio verkopen zo net voor de winter is naar het schijnt wat moeilijker dan in de lente…. Veel succes en hopelijk volgend jaar ook van de partij op ritten en vroemdagen :wink:
Hmm zou je denken Koen?
Volgens mij hé zal het wel zijn omdat de kindjes die ik meegenomen heb gewoon een kilootje zwaarder waren dan die van jou, yep, daar zal het wel aan gelegen hebben denk ik :P
Nu die zilveren 993 coupé kon ik wel goed volgen, maar ik heb wel niet nagekeken of hij een handgeschakelde bak had. 8)