
Aangemaakte reacties
-
Dag Rudi,
Knappe wagen, aparte kleurcombinatie.
Je besteedt aandacht aan je foto’s, die met de regendruppels en veel andere detailopnames zijn mooi.
Verzorgde intro.Je hebt je GTS al een tijdje, tevreden?
Groeten, Sharkey
In antwoord op: Zal in me even voorstellen Rudi – 928GTSDave, gefeliciteerd met je aankoop.
S2 is een top package binnen het 944 aanbod, mooie kleur.
Veel succes en plezier ermee.Cheers, Sharkey.
In antwoord op: 944 (s2) gezochtZoals Herman placht te zeggen in ‘Van vlees en bloed’, gij zijt nogal ne keirel zenne.
In antwoord op: Restauratie 928S 4.7L 1983Inderdaad ik ben ook in Opwijk gaan kijken. Voor Taz heb ik getwijfeld tussen 944 en 928, het comfort van de 928 heeft het uiteindelijk gehaald. Voor Taz heb ik zo een 20 tal 928’s de revue laten passeren, van één had ik nadien spijt. Toen ik Taz zag en de package (verhaal, historiek…) wist ik dat is ‘m.
Veel succes!
In antwoord op: Porsche 928S van 1981Excuseer ik heb me vergist van jaartal, Taz werd de eerste keer ingeschreven in 1982.
Ze is een Belgische van het begin.
We bevinden ons in Londerzeel.Ben lid van de TACB club, er was een T & C meeting in Hechtel-Eksel vorige zondag, er waren een zestal 928’s aanwezig.
Cheers Sharkey
Dries indien de jouwe een S is, zou ik de spoilers en zijbescherming behouden, ik dacht dat dit origineel is op een S. Taz heeft teledials.
In antwoord op: Porsche 928S van 1981Goede middag Dries,
Welkom op het forum.
Net als jij ben ik voor dezelfde redenen voor een 928 gevallen; comfort, lijnenspel en het geluid.
Taz werd ingeschreven in augustus 2012, ze is een gewone 928, handgeschakeld, open dak. Ik heb ze een jaar geleden gekocht.Veel veilige km’s gewenst.
Sharkey
In antwoord op: Porsche 928S van 1981De aanpak van de overheid getuigt van heel korte termijn denken, tot de volgende verkiezing zeker? Als ik het laatste decennium bekijk, zie ik tot zeer kort geleden Diesel, Diesel, Diesel. De Duitse vrienden kleven aan de diesel lamp, ze lopen er niet tegen, ze kleven er aan.
Er werd een beetje in de marge gemorreld met hybride modellen, waarop dan het tweede semester van 2017 een zeer nijdige reactie volgde, op de zogezegde hybride luxe SUV’s. Lijstjes worden aangepast zodat de Panamera en Cayenne eraf vallen en enkele andere er weer aan toegevoegd.
Als ik het draadje doorlees zijn er nog enkele mensen die aan hybride denken, een enkeling aan CNG. Van de hybride is het een publiek geheim dat die auto’s zeer zwaar zijn (batterijen) en eigenlijk contraproductief.
Net een dieseltje verkocht, massahysterie, geen kat die nog een diesel wilt. De industrie is er echter wel van overtuigd dat diesel nog verder kan evolueren.
Een full electric auto heeft een autonomie issue bij de publiek opinie.
De hybrides en de full electrics zijn behoorlijk duur.Ik treed ook Igordiver mening bij met betrekking tot de motorfietsen.
Een politieke partij zou me kunnen charmeren met een duidelijk beeld te formuleren rond mobiliteit en waar ze voor staan.
Allemaal als pakvee op de trein? De trein die al jaren vecht met capaciteitsproblemen en gedurende de spits niet echt klantvriendelijk kan genoemd worden. Creatief zijn ze wel, ze hebben geen stiptheidsprobleem meer, alle verbindingen duren gewoonweg langer dan in 1990.
Allemaal elektrisch?
Allemaal hybride?
Zeg het maar.
Of allemaal van thuis uit werken, think out of the box? Geen spitsproblemen meer?
E-commerce laten betalen voor het verkeersinfarct die het veroorzaakt. Er zijn minder vrachtwagens, bestelwagens daarentegen…
Wishfull thinking perhaps?
Interessant draadje, by the way.
Er is wat gebeurd.
De velgen hebben een grondige beurt gekregen, ze zien er zo goed als nieuw uit. Het schoeisel is vernieuwd.
Een heel pak zaken zijn aangepakt; elektrisch, cosmetisch, rubber achterruit, nieuwe batterij, paneel rechter deur… uiteindelijk anderhalf A4 vel.
En het stuur, ik begrijp nu waarom de herbekleding van het stuur duurder is dan de bekleding van een lederen zetel.
Bloed , zweet en tranen maar en tevreden met de het resultaat. Foto’s zeker?
De laatste foto toont mijn nieuwe goede vrienden, met dank aan de plaatselijke schoenlapper en U tube voor de filmpjes ter zake.De zon is ook van de partij, wat kan een mens zich meer wensen,nu gaat TAZ eens onder de mensen kunnen komen. Cheers, Sharkey.
Attachments:In antwoord op: TAZ is thuisHet grappige is dat de draadjes van Igordiver en Fab me het potentieel van de 928 hebben doen inzien. Voordien beschouwde ik het als een onbereikbaar iets, de 928 was een ‘Supercar’ in zijn tijd.
De marketing positionering van het model destijds en wie ik zelf was toen, student zonder idee wat ik op mijn pad zou kruisen.
TAZ heeft me volledig voor zich gewonnen. Er zit een tijd tussen mijn laatste bericht en nu. Ik ben mijn antwoord naar DST getrouw, the car grows on to you. Zoals iedereen hier met een oldtimer, momenten van teleurstelling, momenten van plezier, intense momenten en je bent op weg naar steeds nieuwe ervaringen.In antwoord op: TAZ is thuisCongrats, mooie wagen!
Heeft er al iemand foto’s gevraagd?Begint een omvangrijke collectie te worden, allerlei moois. :hail:
Deze morgen nog in de pot geroerd bij TAZ, ik vind het toch wel iets hebben.
Voor een GTS is er minder verschil tussen manuele en auto versie.Succes ermee.
Interessant topic en zeer goede bijdrages. Dank U!
:applaus:
Indrukwekkend!
Ziet er super uit.:respekt: :respekt: :respekt:
In antwoord op: Revisie 2 van 911 SCWing,
Van harte gelukgewenst! :applaus:
Schitterende wagen.
Nog 1,5 week en dan maar :driver: .
Cheers.In antwoord op: Bon is getekend …. !@dirkI, Stuurtje heeft mijn aandacht, heb er al op ‘Gegoogled’, er zijn nog een aantal andere aandachtspunten, jullie suggesties zijn van harte welkom. Er is een deel van de weg afgelegd, er is nog een eind te gaan. Nu is het verschil al indrukwekkend in mijn ogen, ik beschouw dit als een proces en dit is geen eindpunt.
@DST, je verwoordt het heel goed. Nu neem ik zoveel mogelijk in mij op, ik probeer ijkpunten te vinden. Na drie maanden wordt het verschillend na 9 maanden weer anders. Van het potentieel van de 928 ben ik meer en meer overtuigd.
@Yellow Submarine, respect voor je mening. TAZ rocks my boat, gelukkig dat iedereen recht heeft op de zijn mening. Il faut du tout pour faire un monde.Cheers, Sharkey
In antwoord op: TAZ is thuisThanks voor de reacties :respect2:
@ Deepee; was nog vergeten te vermelden dat de voorste zetels vernieuwd werden, de naden stof / leder waren gescheurd. De zetels werden opnieuw opgevuld, de stof en het leder vernieuwd. Je merkt een kleurverschil tussen het leder van de deuren en de zetels, de patina komt er wel weer aan.
Had maar een excuus nodig om Taz even buiten te halen voor de sneeuw om op verzoek nog enkele foto’s te maken van het interieur.
Groeten, Sharkey.
Attachments:In antwoord op: TAZ is thuis