
Aangemaakte reacties
-
hallo
ik rij al een tijde met die cayenne
tot nu toe geen enkel probleem .
ik ben vorige week bij JD engineering geweest om te zien hoeveel pk’s er zijn gaan lopen na die 200000km
tot mijn grote verbazing heeft de auto na 213 000 km nog 437,8 pk’s ! wij hebben 3 runs gedaan en het resulaat schomelde tuseen 436pk en 437,8 pk
ik denk dat het niet slecht is en dan de motor en turbo’s nog goed zijn
groetjes Sebastian
In antwoord op: cayenne turbo gekochthallo
bedankt voor de reacties
de prijs is een beetje aan de hoge kant maar het is zijn geld waard het resultaat int echt is nog beter je herkent u auto niet meer
en er zijn natuurlijk goedkopere firma’s maar of de kwaliteit ook zo is daar heb ik mijn twijfels over
ik heb een tijdje terug mijn mercedes s500 binnen gedaan bij zon firma voor 300 €
en het resultaat was nog erger als toen in de auto binnenbracht
bijna alle krasjes waren gebleven , alle rubbers zagen wit van de polijstpasta en hebben mijn chroomvelgen beschadig omdat ze met een zeer hoge druk op de velgen gespoten hebben om ze proper te krijgen als gevolg dat de chroom er van afgegaan is
dus ik betaal liever iets meer en dan weet ik dat het goed gedaan wordt
het is voor iedereen anders
groetjes sebastian
In antwoord op: cayenne turbo gekocht[quote=”skremar”:qlfm3848]een mooie auto, vind het een opmerkelijke gedaantewisseling. hoeveel kost nu zo’n beurt, heb geezen dat er 35 uren werk aan waren.
mvg[/quote]
een totaale poetsbeur kost 1475 € incl. BTW
In antwoord op: cayenne turbo gekocht[quote=”porsche”:1ep9n2tx][quote=”sianek”:1ep9n2tx]hallo
2 dagen gleden een ritje gemaakt van bijna 4000 km en auto verbruikt geen druppel olie
waar kan ik een mooie sportuitlaat kopen voor mijn autotje ?
ik wil dikke , vette , luide grom horen maar ook niet extreem het moet nog rijdbaar blijvengraag tips en advies
groetjes Sebastian[/quote]
200.000 km en geen druppel olie, lijkt me zéér vreemd hoor. :?:
Zelfs de nieuwe turbo modellen hebben een normaal verbruik van 1 Ltr op 1000 Ã 2000 km.Voor de uitlaat even Googelen, dan vindt je genoeg aanbieders.[/quote]
hallo
ja geen druppel is mss beetje overdreven
de oliepeil is 2-3 mm gezakt op de oliepeilmeter
ik had eerlijk gezegt meer olieverbruik verwacht
groetjes Sebastian
ps. voor die foto’s moet je idd aangemeld zijn
het zijn allemal foto’s van de totale detailbeurt van de porsche
In antwoord op: cayenne turbo gekochtvoor mooie foto’s van de poetsbeurt
http://www.driven2shine.nl/forum/showthread.php?t=512In antwoord op: cayenne turbo gekochthallo
ik rij al een tijde rond met de porsche
de auto bevalt mij super goed
verbuik is ook goed ongeveer 20l2 dagen gleden een ritje gemaakt van bijna 4000 km en auto verbruikt geen druppel olie en verbuik op duitse autosnelwegen bij 180km/u is 18,6 l
het enige wat mij tegevalt is dat de auto te stil is ik bedoel ermee de uitlaat
ik hoor graag die mooie V8 werken en standaard vind ik het te stil
daarom mijn vraag nu
waar kan ik een mooie sportuitlaat kopen voor mijn autotje ?
ik wil dikke , vette , luide grom horen maar ook niet extreem het moet nog rijdbaar blijven
graag tips en advies
groetjes Sebastian
In antwoord op: cayenne turbo gekocht[quote=”porsche”:gle3vj6r][quote=”sianek”:gle3vj6r]
halloWat is dan het probleem met de turbo’s ? ik heb gekeken en zij lekken geen olie ofzo.
mvg Sebastian[/quote]
Turbo’s draaien op waanzinnig hoge toerentallen, 200.000 toeren per minuut is geen uitzondering. Dit stelt zeer hoge eisen aan de gebruikte materialen en het ontwerp van de turbo’s. Een turbo mag ook niet te snel gaan draaien, want dan draait hij zich kapot. Hiervoor is een uitgekiende smering nodig en hier liep het met de oude Cayenne Turbo wel eens mis.
Bij sportief rijden werd de olie (die ook de turbo’s smeert en koelt) zo warm dat de turbo’s te heet werden.
Met gevolgen, soms minimaal als je geluk hebt (noodloop), soms erger (turbo’s stuk).Een van de nadelen van de oude Cayenne Turbo is ook dat het even duurt voordat hij reageerd bij gas geven, noem het een kleine aarzeling en pas druk begint op te bouwen wanneer je het gaspedaal diep induwt. De turbo heeft als het ware even bedenktijd nodig voordat hij in actie schiet, en hierdoor spreekt men van een “turbogat”. Een motor met een turbogat bouwt bij bij lage toerentallen weinig turbodruk, wanneer het toerental van de motor verder stijgt, voelt de bestuurder plots een hoop extra paarden onder z’n rechervoet.
Met de nieuwe modellen is het een totaal ander verhaal, door de directe benzineinspuiting (DFI) wordt de brandstof onder hoge druk op de milliseconde nauwkeurig gedoseerd via electromagnetische verstuivers.
Nu wordt het even technisch maar de straal- en kegelhoek van deze inspuiting zijn geoptimaliseerd met het oog op de gunstigste koppel-, vermogens- en emmisiewaarden en de Turbo werd volledig hertekend.
De inspuiting wordt door het electronisch motormanagement geregeld en al deze zaken hebben er ook voor gezorgd dat het verbruik met 18% gedaald is en de prestaties verhoogd.200.000 km is toch stevig voor je Cayenne Turbo dus is de kans dat je Turbo niet meer in de beste conditie verkeerd is groot.
Tracht een degelijke proefrit te doen en gooi het gas eens open om de reactie te voelen, maak ook eens een noodstop en zie hoe de wagen reageert.
Je rijd tenslotte met 2 ton en die mag wel niet scheeftrekken.[/quote]bedankt voor de uitleg
ik ben vandaag bij de garage geweest op de onderhoudshisorie na te trekken
de auto werd bereden door een oude zakenman (68jaar)
auto werd volledig onderhouden zoals het moet
er waren geen problemen met da auto buiten een probleempje met de elektrische stoel maar dat werd onder garantie gerepareerd
voor de rest vertelde de porscheman mij dat deze auto echt de moeite waard is en dat die 200 000 km’s geen probleem mag zijn
ik heb een goeie testrit gemaakt en de auto rijdt naar mijn gevoel gelijk het moet remt goed trekt niet scheef trilt niet en de temp bleef normaal
ja er is altijd een risco bij zon auto’s maar ja dat moet je erbij nemen en ja als je tegenslag hebt dan is dat zo leven eindigd niet op paar duizend euo’s é
In antwoord op: cayenne turbo gekocht[quote=”porsche”:2lcbgzky]25 Ltr/100 km zijn autobaan gemiddelden. Als je hem als zondagwagen gaat gebruiken mag je er 5 Ltr bijdoen.
De nieuwe modellen hebben een grote verbetering ondergaan met de directe inspuiting en hebben een gemiddeld verbruik van 20 Ltr.Het is zeker ook niet onverstandig de wielen te laten balanceren en de wagen te laten uitlijnen op deze km’s als dat niet gebeurd is.
Bekijk ook even de staat van de banden, want ze vreten rubber en gaan niet lang mee, als je al direct nieuwe moet steken ben je al vlug 2000 euro of meer kwijt.Zelf rij ik met een nieuwe Cayenne S met Turbo sportkit en na max 13.000 km is het beste van mijn banden er wel af.
Normaal gezien ga je geen problemen hebben. De turbo’s van de 2004/2005 dat is een ander verhaal want de meesten worden vervangen vanaf 150.000 – 180.000 km.
Best navragen of dit al gebeurd is. Bij de nieuwe modellen werd de turbo grondig herwerkt zodat deze geen problemen meer geven.
Ik zeg dit maar ter info want een Turbo laten vervangen, dat wil je niet weten wat dat kost vrees ik.[/quote]hallo
wat is dan het probleem met de turbo’s ? ik heb gekeken en zij lekken geen olie ofzo
mvg Sebastian
In antwoord op: cayenne turbo gekocht[quote=”porsche”:317zznha][quote=”sianek”:317zznha]hallo
ik ben nieuw hier
mijn naam is Sebastian en in ben 21 jaar oud
ik heb donderdag een porsche cayenne turbo uit 2004 gekocht
het is mijn eerst porsche en ik ken er nieks van
mvg Sebastian[/quote]Dergelijke wagens kan je goedkoop kopen dus ik hoop dat men je eerlijk heeft geinformeerd.
Leg maar al wat centjes opzij voor het verbruik want dat is niet min.
Het betreft het oude model dus die zuipen wat af :!:
De taks van dergelijke wagen zal je dan ook wel kennen.
Ook het kostenplaatje vanaf die km’s als je naar de Porsche dealer gaat kan tellen.Voor de rest een bom, dus rij er verstandig mee.[/quote]
bwa geinformeer niet echt
ik weet dat zon auto 25L /100km verbruikt maar het is als zondagauto gebruikt
de taxen moet je er dan ook bij nemenik vraag mij daarom af wat de zwakke punten zijn van die turbo’s en wat ik in het oog moet houden voor de toekomst
soms moet je dromen waarmaken é en niet te veel nadenken
In antwoord op: cayenne turbo gekocht[quote=”BC911″:1lrudmhd]Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Ik vermoed dat die kilometerstand niet zo erg is voor zo’n wagen, als ie correct onderhouden is. Vandaag de dag zijn wagens niet versleten bij 200000km. Bovendien zal het grootste deel van de km’s wel autostrade zijn geweest (200000 in 5 jaar). Misschien een fotootje posten van die prachtige kleurencombi :D ?[/quote]
bedantk
ja het zijn idd grotendeels autostrade km’s .
de auto is tot de puntjes dealer onderhouden
ik ga de auto vrijdag ophalen de verkoper moet de papieren , keuring, onderhoudje in orde krijgen maar zodra ik de auto voor de deur heb staan zal ik zeker foto’s plaatsen.
mvg Sebastian
In antwoord op: cayenne turbo gekocht