Aangemaakte reacties
-
Ze ZIEN er toch al niet slecht uit hè onder een witte :wink:
:wink:
Op Pelicanparts forum staat ook dat deze velgen blijkbaar ontwikkeld zijn door Pelicanparts member(s) samen met Rota…
Dus vraag aan de kenners (Denis? :wink: ): Zou dit idd goede kwaliteit zijn??
If yes… dan zie ik dit wel zitten!
Thx vr de info Hellraiser :)
Ziet er interessant uit!
Wat i.v.m. kwaliteit? Stevigheid? enz…?Ik wil dit gedoe namelijk nooit meer meemaken, want mijn zin om te rijden gaat helemaal weg van die rotte trillingen, grr! :evil:
En daarvoor betaal ik geen wegentax enzo hè!
Dus wat er ook onder gaat komen, ze moeten ZEKER kunnen tegen 1X per jaar Vroemdag op Zolder en ZEKER kunnen tegen eens flink doorgeven. Erg toch dat er velgen bestaan die daar niet tegen kunnen hè!!!Enfin, thx again :wink:
Ik kom ook :wink:
in antwoord op: Neals Dream Guinness record poging voor het goede doel !:o
Meer info aub!! :)
Sommigen weten het mss al maar ik heb de laatste tijd (lees: al veel te lang) last van vervelende trillingen. Nu is bij nader onderzoek gebleken dat de achterste velgen krom zijn en bovendien ooit al eens opgelast geweest zijn :evil: . Toen ik hem kochtte had de vorige eigenaar mij wijsgemaakt dat het echte Porsche velgen waren en toen wist ik er helaas nog niet genoeg van om dit te zien, maar het zijn dus immitatievelgen van bedenkelijke kwaliteit. :roll:
Ik moet er dus nieuwe zoeken en ben dus alle opties eens aan’t bekijken.
Alle tips zijn trouwens ook welkom :wink:
Cup I’s staan momenteel bovenaan de kanshebbers-lijst.En dus Hellraiser, graag ook wat meer info over die 17″ Fuchsen.
PS: en zeg nu niet allemaal tegelijk dat ik voor de originele Fuchsen moet gaan hè :wink: Alles is een optie maar bij 17-ers kan ik vb mijn banden nog over zetten…
SUBLIEM Denis!!! :D
in antwoord op: Mijn eerste uitje met de 964in antwoord op: porschedays 2008 francorchampsIk ben gisteren geweest en heb me dankzij m’n gebuur weer eens super geamuseerd!
Paar rondjes meegereden met de witte GT3 RS bijvoorbeeld, dat geluid man, to die for!!
Als er nu nog eens iemand durft beweren dat een watergekoelde boxer niet mooi kan klinken…!!! (Nuja, dat wisten we al hè :wink: )
En wat een prachtig weer!Een aantal fototjes volgen nog wel!
Hoe was het vandaag met de rest?
Groetjes,
SidewindR.
in antwoord op: porschedays 2008 francorchampsWOW!
Dat vind ik nu echt wel héél erg! (en straf!)
JIJ mag er niet meer mee rijden doordat je per ongeluk en totaal onwetend iets bij hem hebt “gekocht” dat nu deel uit maakt van je wagen… En dat kan zomaar???
JIJ wordt dus gestraft voor ZIJN misdaden???Jawadde!
Gerechts-specialisten onder ons, anything??
SidewindR.
in antwoord op: pso gesloten?Priusforum?? Bestaat dat? lol :lol:
Nee, dat moet dan toch iemand anders zijn denk ik :wink:
Misschien dat de Cayenne of Panamera Hybride mij ooit nog wel kan overtuigen :twisted:
Groetjes,
SidewindR.
PS: Ik overdrijf hier expres wel wat natuurlijk :wink:
in antwoord op: Milieu schade van een Toyota Prius 50% hoger dan Hummer[quote=”plumber”:163krpvs]Geen objectief verslag als je het mij vraagt :roll:
Zeker niet als je gewoon bent om met een P te rijden :lol:[size=59:163krpvs]Ik haat ook die CO2 massa hysterie[/size][/quote]
Uiteraard zeer subjectief :twisted: :wink:
in antwoord op: Milieu schade van een Toyota Prius 50% hoger dan Hummer‘t Was vandaag “Earth Day” en op’t werk was er vanalles rond georganiseerd. Zo kon je testrijden met de Toyota Prius, wat ik dus eens gedaan heb.
Bon… nu moet ik hier dus vertellen wat ik er van vond zonder al te veel groenen onder ons te chaufferen :P
Ik zal positief beginnen: Binnenin is dat echt groot! Met de voorzetel op mijn lange-benen-maat had ik achteraan nog een zee van plaats, straf!
But that’s about it :wink:
Nee, het mag dan wel niet zoveel verbruiken en weinig CO2 uitstoten (als we enkel naar het gebruik kijken, cfr dit topic!) maar ik moet het écht niet hebben!
Bij accelereren voel je toch wel duidelijk dat de 1500 benzine tekort schiet, ondanks de hulp van de 400Nm koppel van de elektromotor. Voor puur stadsverkeer valt dat allemaal wel goed mee, maar eens uit de stad… neen dank u. Ik wist ook opnieuw waarom ik “tegen” automaten was! Even “hernemen” en de automaat schakelt 3 versnellingen terug waardoor de motor hoge toeren begint te draaien gewoon om van 110120 te gaan, pff! :?
Voor de Freude am fahren moet je het dus niet doen :wink:
Voor de CO2 uitstoot/verbruik eigenlijk ook niet… Ik zat gemiddeld aan 5.9l/100km… Mijn zus met haar Golf V 1.9 TDI zit lager! (OK, diesel produceert wel meer fijn stof enzo…)
Mijn collega maakte er een spelletje van: Zoveel mogelijk proberen verbruiken met een Prius, hehe :wink:Samengevat: Prius: Niets voor mij :)
Om even op Setakira zijn vraag te antwoorden:
Een Prius geniet van 5j garantie en van 8 jaar op het hybride systeem inclusief de batterijen. Niet slecht! Blijkt ook zeer betrouwbaar te zijn.
De batterij bestaat ook uit verschillende modules en dus hoeven ze niet de hele batterij te vervangen bij problemen…Qua prijzen: Kost katalogus +/- 25-26.000 maar je krijgt in totaal 22-23% korting, waarvan 15% van de staat komt!!! Geen wonder dat er zoveel rondrijden, aangewakkerd door de CO2 massa hype… :roll:
Bon, tot zover mijn Prius bijdrage :wink:
SidewindR.
in antwoord op: Milieu schade van een Toyota Prius 50% hoger dan HummerZoals ik al eerder eens gepost had… Als jullie willen weten hoe een DANSK klinkt op een 3.2:
:D
in antwoord op: 930 turbo sportuitlaat, "headers of warmtewisselaars&quHehe, ik woon helemaal niet in Wallonië hoor ;-) )
Maar Setakira doelt op Ternat, buurgemeente, en op de Assesteenweg is er in de buurt van de op/afrit van de E40 een enorme concentratie aan pompstations. Er heerst dus een gezonde concurrentie waardoor de prijzen er erg laag liggen. Check maar eens op die sites, postcode 1740.Nu, ik tank altijd Shell, zowel met de BMW als met de Porsche. Gelukkig is er in Strombeek op weg naar huis een Shell express waardoor ik aan een heel goede prijs kan tanken. Een half jaar geleden ben ik voor de BMW wel overgegaan van 98 (V-power) naar 95… Het prijsverschil werd me toch wel wat té groot, en ik voel er eigenlijk geen verschil van, ook niet in kilometers per tankbeurt. Dat verschilt sowieso toch al altijd want je kan nooit voorspellen hoeveel files er zijn, etc…
En die additieven DOEN wel degelijk iets hoor, vooral de “surfactants”, oppervalke-actieve bestanddelen (kuisproducten zeg maar) die je motor schoon houden. In ons laatste jaar ind ing bezochten we zo eens het researchlab van Texaco in gent, en daar lieten ze ons 2 motoren zien. De ene was proper te noemen vanbinnen, de andere zwart en vuil. Het enige (en dat bedoel ik letterlijk) verschil in de duurtest was de samenstelling van de benzine (met / zonder additieven)… Dat deed toch even nadenken :wink:
in antwoord op: Brandstofkwaliteit en prijzenKoen,
Die motoren hadden idd 150pk voor de 2.5. Dezelfde motor zat ook in de E28 van m’n zus haar vriend die ze bij hem thuis hadden. (Was vroeger al goede vriend van mij, vandaar :wink: ) Was er eentje van ’84. Was ook m’n eerste ervaring met BMW en dat zal me altijd bij blijven! Hoh, zalig was dat in die tijd, als het eens “saai was op een fuif” dan gingen we maar eens een toerke doen met de BMW. Dat geluid, die geur vanbinnen, die power (150pk is véél aan 19 jaar :P lol:
Enfin, mega off-topic maar soit :D
in antwoord op: X51 – motortuningLol :wink:
Waar liggen die laxeer pillen hier ook alweer? :twisted:
Leuk initiatief!!
in antwoord op: 24 augustus : 911 Turbo meeting