Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 55)
    • Doe ik! had ik deze keer ook al gepost hoor hier op het forum in een topic van mij ;)

      ja die website is van mij maar die is om zeep ;)
      moet een nieuwe site op komen.
      is een voorbeeld site die je niet te serieus moet nemen. ik ben geen instructeur die lessen geeft ;)
      maar dat kan wel als je dat wilt ;)

        [quote=”pvdw” post=179725]Circuit bandenslijtage in niets te vgl-ken met straat, ook niet sportief straatgebruik.

        Banden zien er nog heel goed uit ! Hoeveel trackdays ermee ?

        Ben zel maatje breder gegaan op gt3, zowel voor als achter. Geen enkel probleem ! Heb zelf de trofeo R’s gekozen, superband maar slijt snel.
        Hoor veel goeds over de nieuwe sportcup 2[/quote]

        De hoeveelheid trackdays die ik heb gedaan is
        2 uur Zandvoort
        45 min Nurbugring GP
        5 Nordschleife Laps (+- 50 min)
        2 uur circuit zolder.
        Voor de rest sportief op de normale weg rijden :)
        er staat nu zon 10.000 km op de banden.

        En als iemand misschien intressen hebben om met te chatten over dit soort dingen of wat dan ook je kan me altijd toevoegen op facebook onder Sebastian Keijmel of pm

        En als er hier mensen zijn met video’s / youtube beelden hebben van hoe ze rijden op het circuit zou ik ze graag zien!

          [quote=”bccars” post=179723][quote=”SKeijmel” post=179693]
          Verder wordt het maar hopen dat mijn gok goed is en dat het niet te veel is.
          Maar daar ben ik niet zo heel bang voor. maar verder dus geen mensen hier die daar mee geëxperimenteerd hebben?

          voor de geintreseerden ( de slijtage van mijn banden +- 10.000 km en 4 trackdays en sportief rijden )

          [/quote]

          Ben geen specialist, dus neem mijn bijdrage met de nodige korrels zout …

          Maar denk dat je niet wakker moet liggen om van 235 naar 245 te gaan. Op de angelsaksische fora die ik frequenteer gaan er velen een maatje breder vooraan als ze van hun Pirelle Pzero overschakelen naar hun MPSS, ok dan spreken we over 911’jes van 245 naar 255, maar daar wordt geen melding gemaakt van drastische of overdreven balansverschillen, en kan moeilijk geloven dat het op je Cayman R zoveel verschillend zou zijn dan in die mannen hun geval !

          Je banden zijn cool om te zien, precies gesmolten choco die terug hard geworden is, beetje zoals raceslicks :-)
          Check je eigenlijk je bandendruk tussen sessies ?

          Grappig, Je slijtage is exact het omgekeerde dan die van mij. Jouw voorbanden worden precies meer de kanten afgereden dan de achterbanden. Bij enkel vlot straatgebruik (stock specs af fabriek, geen alignment checks gedaan) is dat bij mij net het omgekeerde. Weinig zijwangslijtage op de voorbanden, een stuk meer op de achterbanden. Maarja, zoveel variabelen, rijstijl, gewichtsverdeling, bandendruk …
          Vraag me soms af of ik wel met de juiste bandendruk rij … en off topic … ik vraag me ook af hoe de bandenslijtage van een op de weg sportief gereden 911 op juiste bandendruk er moet uitzien …

          Welke druk rij jij vooraan en achteraan op je Cayman R?[/quote]

          Ik kan u moeilijk beoordelen ik weet niet hoe u in het echt rijdt. vlot straat gebruik zegt ook nog niet zo veel.
          Echt op de limiet rijden hele bochten door en circuit gebruik, is toch nog anders voor je slijtage.

          Als je auto uitlijning standaard is en nog nooit uitgelijnd / speciale camber settings, zou ik zeggen als je echt op de limiet rijdt dat je zeker de randjes / wangen moet gaan opeten bij je voorbanden. voor hebben ze altijd te weinig camber standaard

          En als ik zo je slijtage verhaal achter hoor. Zou hij achter wel wat meer camber kunnen gebruiken.
          en als je hem ooit laat uitlijnen kies dan voor de minimale toleraties voor toe voor en achter.
          je auto wordt daar echt niet raar nerveus van ofzo. En voor camber kan hij meestal altijd wel meer gebruiken voor en achter.

          ik rijdt met een koude spanning van 2.1 bar rondom tijdens circuit rijden. en hete temps blijven dan onder de 3 bar.
          Ik heb tire temperature monitoring system van porsche dus ik kan het volgen tijdens rijden met zit zo rond de 2.7 2.8 bar.

          Deze keer op zolder heb ik geëxperimenteerd met 2.1 voor en 2.3 achter(koud) en dit gaf iets betere rotatie ( lees minder onderstuur )

          Sommige mensen zeggen dat ze op het circuit juist hogere bandendruk doen voor betere directere besturing en dat soort dingen maar daar geloof ik niet in.
          je wilt de band in zijn optimale druk laten opereren zodat hij de meeste grip kan genereren.

          je wilt op het circuit juist minder druk dan tijdens normaal gebruik omdat je door hele laps op de limiet van de banden rijdt krijg je heel veel temperatuur in de banden krijgt. waardoor de druk veel te hoog kan worden.

          en met gewoon straat gebruik rijdt ik met 2.2 bar koud rondom

            [quote=”deepee” post=179706]misschien zijn deze Ultraleggera’s wat voor jouw 987 R? z’n set 18 inch OZ alleggerita’s is helaas al verkocht.[/quote]

            ik ga speciaal voor de allegerita’s vanwege beproefde circuitwaardigheid. schijnt een stevige velg te zijn en niet te scheuren. en is ook nog een heel licht en goed van prijs.
            de ultralegerra’s zijn zwaker uit mijn onderzoek.

              ook zijn nu de betaalde foto’s binnen ;)

                [quote=”pvdw” post=179692]Niet twijfelen, mooie velg, en als het iets breder mag hebben, doen ! , je kan altijd weer wat meer camber bijgeven indien nodig.

                Ps, kan setje ook aan goeie prijs krijgen als je wil(no offense Monza)[/quote]

                Pm me maar ik heb al een goed aanbod Denk Ik;)

                1680 euro voor de 4 velgen in die maten. incl btw
                Morgen nog even kijken voor de 4 banden $

                Verder wordt het maar hopen dat mijn gok goed is en dat het niet te veel is.
                Maar daar ben ik niet zo heel bang voor. maar verder dus geen mensen hier die daar mee geëxperimenteerd hebben?

                Meer camber kan helaas niet. voor zit de max op -1 met de fabrieks afstel mogelijkheben.
                de voorkant meer camber zou ook een fix zijn, dan krijg je het misschien goed werkend met 235.
                ook als je de slijtage van de voorband ziet kan hij wel meer dan -1.0 gebruiken.

                voor de geintreseerden ( de slijtage van mijn banden +- 10.000 km en 4 trackdays en sportief rijden )

                voor

                https://dl.dropboxusercontent.com/u/27621160/Cayman%20R%20SKeijmel/autobild/20140916_154509.jpg
                https://dl.dropboxusercontent.com/u/27621160/Cayman%20R%20SKeijmel/autobild/20140916_154338.jpg
                https://dl.dropboxusercontent.com/u/27621160/Cayman%20R%20SKeijmel/autobild/20140916_154326.jpg

                achter
                https://dl.dropboxusercontent.com/u/27621160/Cayman%20R%20SKeijmel/autobild/20140916_154315.jpg
                https://dl.dropboxusercontent.com/u/27621160/Cayman%20R%20SKeijmel/autobild/20140916_154237.jpg
                https://dl.dropboxusercontent.com/u/27621160/Cayman%20R%20SKeijmel/autobild/20140916_154217.jpg

                ik ben zoiezo positief verrast met hoe lang het, het uit houd!
                je zou bijna denken dat ik niet doorijdt ;) maar goede uitlijning scheelt een hoop.
                mijn tip is zoiezo als je cayman na de fabrieks aflevering nog nooit is uitgelijnd.
                Zoiezo eens laten doen. af fabriek nemen ze het niet zo nauw!

                vraag ook altijd naar een voor en na uitlijning uitdraai hier is mijne

                de enige reden dat het nog rood is. omdat mijn camber specs nu buiten de fabrieks opgaves zijn ;)

                  dubbel

                    [quote=”Monza” post=179674][quote=”SKeijmel” post=179673][quote=”bccars” post=179656]Mening … Fantastische velgen … Mooi en kwaliteit !
                    … Banden geen ervaring mee, consensus op de fora is in het voordeel van de mpss !
                    En als je liever niet 245-265 rijdt dan ga je toch voor de 245-275.[/quote]

                    ik denk dat 245-265 de betere combi is ;)[/quote]

                    wagen presteert het best op de originele setup zou ik denken :engeltje:[/quote]

                    Dat is niet helemaal waar porsche heeft express onderstuur ingebouwd in de cayman r. Hij is gelimiteerd op de frontend.
                    Om de auto dwars te krijgen of te driften moet je echt heel lomp doen!
                    (mede door het diff heb je meer onderstuur en moet je hem op het gas rijden is de filosofie)
                    De meeste auto’s zijn zoiezo veilig afgesteld.(lees onderstuurd)

                    De nieuwe cayman 981 is weer “zoveel” beter. ze hebben hem vooral iets minder onderstuur gegeven als je de reviews moet geloven. zelf nooit gereden.
                    ook is dat nieuwe chassis 40% stijver en heeft hij een haartje grotere remmen. ook doen ze elke generatie net weer iets meer spoorbreedte voor.
                    voor betere turn in

                    Dat onderstuur heb ik al iets opgelost door een custom uitlijning buiten fabrieks specs voornamelijk -1 camber voor en bijna geen toe. en -2.1 camber achter.
                    (standaard heb een cayman 0.3 graden caymber tot -0.5 en achter max -1.5 af fabriek)

                    als ik minder onderstuur zou willen zou ik ook weer minder camber achter kunnen doen.
                    maar deze camber kunnen de banden wel hebben i.v.m. te vee slijtage uit de buiten wang anders.

                    Een maatje breeder voor zou een mooie onderstuur oplossing zijn naar mijn mening.
                    niet dat ik een rare overstuurde auto wil, ik wil hem gewoon neutraal hebben

                    ook zover ik kan zien bij de vln racers hebben ze breeder voor. ook gebruiken ze deze velg op race caymans.

                      [quote=”bccars” post=179656]Mening … Fantastische velgen … Mooi en kwaliteit !
                      … Banden geen ervaring mee, consensus op de fora is in het voordeel van de mpss !
                      En als je liever niet 245-265 rijdt dan ga je toch voor de 245-275.[/quote]

                      ik denk dat 245-265 de betere combi is ;)

                          8min20 +- BTG

                          Touristen lap met vriendin

                            Welkom!

                            Nog een Nederlander hier ;)

                              Ik doe van het jaar geen trackdays meer denk ik ;) dus helaas. zal een andere keer worden.
                              de volgende trackday zal spa of dijon prenouis gaat worden, want daar woont mijn franse vriendin.

                              hier nog wat beelden

                              dit is de hele squence waar mijn hotlap in zit

                              inlap hotlap en nog wat laps waarna ik een zwarte vlag krijg vanwege teveel db’s uit mijn standaard pse uitlaat.

                              als je me hotlap niet nog eens wilt zien zijn er nieuwe beelden vnaf 4min35

                                [quote=”bccars” post=179313]Potverdikke, ik heb woensdag op Zolder zo een rode Cayman R met nederlands kenteken door de paddock zien rijden en dan klein heuveltje af om te parkeren. Was jij dat ?[/quote]

                                Dat was ik inderdaad!
                                En daarna heb ik me ingeschreven en 2 uurtjes gereden.

                                  rondjes met vriendin

                                  1700 1800 uur sessie

                                  Foto’s

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 55)