Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
    • Wagen is inmiddels verkocht.

        de link met gewicht moet je zoeken in de torsieveren…niet in de dempers.
        Vandaar dat de rating (dikte) van de achterste torsieveren dikker is dan vanvoor…
        veren vangen het gewicht op, niet de dempers.
        de dempers zorgen dat de amplitude word afgeremd en omgezet in warmte

          De Airco is vorige week gevuld bij airco specialist in Pittem.
          Airco is 45 minuten op vacuum gezet geweest en geen enkele terugval (dus niet lek).
          De fan shirpte af en toe…
          De fan die in de smokkelbak zit vandaag uitgebouwd, het is een beetje lastige job.
          Het motortje beetje gesmeerd met droge teflonspray.
          Terug gemonteerd en weg was het vogeltje…

            airco shirp is opgelost….

              zou wel een mooie combi zijn :lol:

                tipje…Jacky Ickx

                  Sorry guys voor de late reactie. :sleep:
                  Is nen SC met een 3.2 liter motor.
                  Er staan 72778 miles op en clean carfax laat logisch verloop zien van miles.
                  Vraagprijs is reeds verlaagd naar 28.000,- euro.
                  Ik zit qua vraagprijs wat hoger als gemiddeld maar als je de waslijst ziet (en dus kosten) wat er allemaal vervangen is geweest algelopen maanden hebt ge wel nen 911 die als nieuw bolt :happy: Ge moet dan komende jaren ook geen kosten meer aan doen en gewoon mee :driver:
                  Mijn nieuw project is nen replica uit de jaren 60 die helemaal uit elkaar gaat…dat is het plan tenminste.

                    Volgens de keurmeester van Antwerpen moest ik gereedschap meenemen om ter plekke de blokskes te laten zien. Had nog gevraagd of ik er nieuwe mee mocht nemen om terplekke geklus te voorkomen maar dat mocht ni…had er speciaal voor gebeld. Willekeur ?

                      En jawel…kenteken is toegekend.
                      Had lastminute het dienblad geschrapt en de gewone aangekruist…
                      de europese bumpers opgezet die ik nog had liggen…was ni gemakkelijk om de amerikaanse eraf te halen want zat goed vastgeroest…de slijptol heeft overuren gemaakt..die krengen wegen nogal..auto is zeker 5kg lichter vanachter.

                      Ondertussen al ne waslijst van verbeteren uitgevoerd.

                      Hele pedaalblok gereviseerd met kopere busjes.
                      De geleiders en bussen van het schakelmechanisme vervangen.
                      Een seine shifter geinstalleerd op de schakelpook om mis-schakelen zoveel mogelijk te voorkomen…simpel maar doeltreffend ontwerp en daar hou ik van. Gelukkig past deze ook op de short shifter kit (wist ik niet dus bonus) :)
                      Merkte dat er toch nog iets speling opzat maar het gat van de shifter zelf rond de pivot is uitgesleten dus nieuwe is onderweg.
                      Nieuwe koppelingskabel gestoken, Omega veer vervangen en koppeling afgesteld.
                      Gaatje in de bodem dichtgelast (was iemand met de krik doorgegaan)…en oppervlakkige roest op de deurdorpel…in eerste instantie vreesde ik voor de binnenkant maar die is clean. Dus alleen een stukje vervangen (2 x 3 cm).
                      De bodem en wielbakken ontdaan van zand, olieprut en modderresten (houdt vocht vast vooral in de hoeken waar het gaat roesten op de bekende plekken).
                      De hoofdremcylinder lekte dus die is uitgebouwd en revisiekit ligt klaar.
                      Achterste remklauwen gereviseerd want eentje zat vast (toch door de keuring gekomen).
                      Alleen de harde remleidingen achteraan moet ik nog vernieuwen want die roesten gewoon vast en anders kon ik de remklauwen ni reviseren.
                      Had een revisie kitje besteld voor de harde leidingen maar blijkt niks te kloppen van de maten dus pas op…ga nu zelf remleidingen (flensen) fabriceren.

                      Nu dat ik het nummerbord heb, zo rap mogelijk alles afronden en zo lang het droog is… :driver:

                      Om af te sluiten. Het hele proces van invoeren liep eigenlijk heel vlot. Zekers als je de wagen als oldtimer inschrijft maar ik denk dat een homologatie keuring ook goed te doen is. Je moet dan wel terplekke de blokjes uitbouwen maar bij de 911 gaat dat met 2 vingers in de neus. *slotje

                        Heb je nog een foto van het dienblad op de achterkant ?
                        Is misschien geen zicht. Wel functioneel. Misschien dat ik het nog kan wijzigen.

                          Remblokjes zijn allemaal verkocht.

                            Voor de personenwagens bestaan er drie formaten:

                            rechthoekig: 52 cm op 11 cm
                            “vierkant”: 34 cm op 21 cm
                            klein formaat (21 cm op 14 cm), type motorfiets, enkel indien de specifieke plaats die door de fabrikant is voorzien voor het aanbrengen van een nummerplaat te klein is voor een rechthoekige of vierkante nummerplaat, op voorwaarde dat een instelling belast met de controle van de in het verkeer gebrachte voertuigen hiervoor vooraf toelating verleent

                            De vierkante past bij de 911 tussen de amerikaanse bumpers.

                            De lange rechthoekige had ik op de achterklep gemonteerd via de gaatjes van de achterspoiler die eraf ligt. Had de voorste plastieke plaat genomen voor de achterkant om de lak niet te beschadigen.
                            Extra duck-tape eronder gekleefd om de verf te beschermen tegen eventueel schuren van de plaat.
                            De plaat had ik met tie-wraps vastgezet. Tie-wrap door het gaatje van de plaat, door het gaatje van de achterklep en dan de binnenkant een andere tie-wrap erop zodat je als het ware een klem maakt (dus geen lus).

                            De papieren zijn onderweg naar de verzekeringsmaatschappij. Dus afwachten en hopelijk gaan ze niet te snel strooien deze winter…

                            maar eerst de uitlaat fixen want die uitlaatgassen (vooral na flink doortrekken) zijn lethal…

                            Attachments:
                            • europesenummerplaten.jpg

                              Vandaag naar de keuring geweest op de platen van mijn dagelijks vervoer zoals aangegeven door het keuringsstation. Ging vrij vlot eigenlijk.

                              Wat ze hebben gechecked;

                              • aanwezigheid gevarendriehoek
                              • chassisnummer
                              • remmen
                              • ophanging voor speling

                              Lichten hebben ze niet gechecked.
                              Heb nu mijn keuringsbewijs welk naar de verzekeringsmaatschappij gaat voor de aanvraag van de platen.
                              De optie vierkante plaat gekozen want tussen de amerikaanse bumpers passen die lange platen niet.
                              Op naar de volgende stap in het proces.

                              Wel gemerkt dat bij hogere toerental (ff op de staart trappen), er uitlaatgassen in het interieur komen en me een lichte hoofdpijn verzorgen :bounce: misschien een interne lek in de uitlaat…

                                Allemaal nieuw in verpakking…
                                P15370 SILENT BLOC STABILISATIESTANG ACHTERAAN 18mm – 4 stuks —-> 22 euro per stuk
                                P15432 SILENT BLOC STABILISATIESTANG VOORAAN 16mm – 4 stuks —-> totaal 36 euro
                                Handremschoenen – 4 stuks –> 90 euro
                                Remblokjes voor compleet set –> 31 euro
                                Remblokjes achter compleet set (4 stuks) -> 27 euro
                                Reviseerde remklauwen achter -> 200 euro
                                P15583 & P15591 Benzineleidingen – heen en terug –> 140 euro
                                P6776 orange knipperlichtkapjes – 2 stuks —> 25 euro

                                en nog een hele hoop kleine en diverse items, teveel om op te noemen.
                                Onderdeelnummers zijn van rosepassion
                                Mocht je iets zoeken, laat iets weten, wie weet.
                                Regio Essen (Antwerpen).
                                Opsturen kan in Belgie en Nederland, kosten transport voor koper.

                                  P15874 : vleugelhouder rechts —> 62,50 Euro
                                  P43564 : slotplaat links —> 54 Euro
                                  P43565 : slotplaat rechts —> 54 Euro
                                  P72851 : dorpelplaat links —> 52 Euro
                                  P72852 : dorpelplaat rechts —> 52 Euro

                                  Regio Essen (Antwerpen)
                                  Opsturen kan ook zowel Belgie als Nederland.
                                  Kosten voor koper.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)