Aangemaakte reacties

13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
    • Het item is helaas niet meer beschikbaar.

        Raychem, er zijn regels opgesteld en die volg ik.
        Wat snap ik dan niet ?

          Heb niks in de forumregels gelezen dat prijzen genoemd moeten worden.
          Excuses als ik het niet heb gevonden. In welke paragraaf kan ik dit nalezen?
          Als het erin staat zal ik het aanpassen.

            Raychem,
            ieder heeft zo zijn eigen stijl van doen.
            Het is een hobby en geen snelle handel.
            Als iemand echt interesse heeft,
            neemt die de moeite om contact op te nemen
            en neem ik moeite om te antwoorden.
            Maar ik snap je wel.

              Gette,
              Het initiele oliegorduin kwam uit de uitlaatpijp…dus echt interne lekkage.
              De retourbuisjes zijn droog.
              De uitlaatlekkage (hopelijk uitlaat en geen gebroken kopbout) moet ik nog nader onderzoeken.
              To be continued.

                Vandaag was ne goeie dag.
                Deze morgend de US title gaan ophalen bij de transporteur en gelijk door naar het douane kantoor in Antwerpen.
                Ze hadden nodig;

                • US title
                • aankoopcontract
                • paspoort
                • de Sigatta

                Ze waren erg behulpzaam en na 10 minuten stond ik al weer buiten met een vignet 705.
                ff langs Wesco wat olie ophalen voor de bak. Wesco 210 ipv 201 omdat die een betere temperatuur range heeft.
                Thuisgekomen nog rap de vleugel eraf gehaald want die had zijn beste tijd gehad.
                Klepje er weer opgezet met alleen een roosterke…lekker klassiek.
                Daarna een half uur toerekes rijden rond de kerk en olie gechecked op een vlak terrein (al draaiend)…olie stond pal tussen de strepekes..mhhh niet overvol.
                En guess what, geen blauwe rook meer…wel wat misselijk van de dampen in de wagen maar misschien zit er ergens een lek in de uitlaat. Paar keer goed doorgetrokken en hij klimt goed in de toeren, heerlijk. …moet zeggen, dit was mijn eerste rij-ervaring met een 911 -> het kontje is wel erg licht :driver: Nu maar rap nieuwe banden bestellen want de huidige komen niet door de keuring (barsten door de leeftijd) en op naar de keuring.
                Ik hoor dat de uitlaat wat lekt, ik ben bang dat ze em daarvoor afkeuren op de oldtimer keuring. Iemand een idee ?

                  Bedankt Gette,
                  Ik zal em morgen hem es goed lang warm laten draaien…misschien klein stukske oprit 100 keer vol gas op/af doen ? (5 meter)…enige is dat als ik iets teveel gas geef hij zich verslikt…misschien is het de olie ? of de benzine afstelling…

                  De vorige eigenaar beweert deze motor 50.000 km geleden is gereviseerd en geen enkel probleem vertoonde alvorens hij de boot op ging.

                  Die leiding is idd een afgetopte vacuumslang. Normaal gezien verwacht je toch dat er iets aanhangt ? Hij gaat naar de massa luchtsensor gebied.

                    Helaas…eerder te weinig olie.
                    De meter staat in het rood op het dashboard en de dipstick (bij stationair draaien) komt net bij het onderste strepeke.
                    De eerste seconden na het starten helemaal geen blauwe rook en alles lijkt okay.
                    Na 10 seconden pas komt er een kleine pluim…en bij acceleratie steeds meer blauwe rook.
                    tsu…toch de zuigerveren ? Blijkbaar pas als de oliedruk opbouwt dat er meer olie wordt verbrand.
                    Merk dat de olietemperatuur meter niet oploopt…zal deze ook moeten checken voor de zekerheid.

                    eerste foto staat die verlopen leiding overblijfsel 3.0 ?
                    tweede foto staat een losse draad met omgebogen lug maar misschien overblijfsel 3.0

                    Attachments:
                    • foto.JPG
                    • foto2.JPG

                      Teveel olie, nog niet aan gedacht maar wel ne hele goeie.
                      Misschien dacht de vorige eigenaar voor de zekerheid wat bijkappen ?
                      Ga ik gelijk checken…cross the fingers zoals ze zeggen.
                      Ik merk dat er in de buurt van de oliefilter een adapter niet is aangesloten (met een omgeslagen flensje) en daarnaast ligt een afgetopte leiding die naar klephuisje gaat ? Misschien overblijfsel van de 3.0 naar 3.2 conversie. Er is nog hoop (had ik jullie niet :respekt: )

                        Na wat onderzoek blijkt de starter nog prima te zijn maar toch draait de motor niet rond… :wtf:
                        De bougies verwijderd…1 cylinder zit tot de nok vol olie.. okay, we proberen het hoofd koel te houden.
                        Olie eruit en opnieuw proberen te starten en yes, hij draait. Soepel maar….kuch…binnen een paar seconden stond de garage blauw. In eerste instantie…logisch, alles moet eruit branden.
                        Inmiddels een tijdje laten draaien maar hij blijft roken.
                        Heb de bougie weer verwijderd van de bewuste cylinder en cylinder is nu kurk droog van binnen en de bougie ook.
                        Vooral als ik gas geef dan spuugt er een pluim rook uit (een rookmachine is er niks tegen) en valt de motor bijna stil maar pakt daarna weer op. Dit lijkt niet op een snelle rit naar de keuring.
                        Iemand nog een idee wat ik zou kunnen checken wat een easy fix zou kunnen zijn ? (vooraleer de motor uit elkaar moet).

                          Inderdaad, keuringsstation zei dat ik met eigen platen mag komen voorrijden in de strook van herkeuringen…alleen US title nodig voor de oldtimerkeuring… dat is van het ene in het andere uiterste. Dat scheelt een hoop gedoe en kosten.
                          Waarom dat ze dat niet gelijk zeggen…enfin.
                          Nu eerst de US title afwachten, dan langs de douane voor het vignetteke…wel nog ff de 911 aan de praat krijgen want de starter lijkt de geest te hebben gegeven tijdens de overtocht. De accu is nog sterk genoeg (is maar 6 maand oud en nog wat bijgeladen maar helpt niet voor de starter). alleen de solenoid treed in werking. to be continued.
                          Alvast bedankt voor de tip…slaapt beter !

                            Ga morgen gelijk terugbellen naar de stationschef van de keuring. Als ik geen gelijkvormigheidsattest nodig heb, scheelt dat 90% van de zorgen.
                            Vandaag de wagen opgehaald alleen mist de US title nog…die sturen ze nog na. Althans te hopen natuurlijk. En hij wilde niet meer starten…ik hoor de startmotor wel klikken maar niet ronddraaien.
                            Misschien de accu ietskes te zwak en anders heeft de startmotor de overtocht niet prettig gevonden.
                            to be continued…

                              Even een update van het P front.
                              De P is terug van de spuiterij omdat de bedrijsleider overleden is en het onduidelijk was hoe de voorzetting van het bedrijf zou gaan. Het enige wat is gebeurd is een stuk uit de zijkant gehaald waar de druppel zit (standaard roestplek van de 911). De druppel zelf is vervangen, alleen ontbreekt nu een stuk van de dorpel. Hiervoor ga ik een nieuw plaatwerk bestellen.
                              Heeft iemand een goed adres (regio Antwerpen) van een carrosserie/spuiter die bekend is met 911’s en die nog betaalbaar is ?

                            13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)