Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 78)
    • Afgelopen weekend na zeer lange tijd een ritje gemaakt in deze, en tot de conclussie gekomen dat ik waarschijnlijk op langere termijn spijt zou krijgen van de verkoop. Bij deze blijft hij voorlopig in zijn vertrouwde stal en stel ik de aankoop van een 4-zitter weekendwagen voor 1 a 2 jaar uit en gaan we voor de uitbereiding op lange termijn, en met wat geluk lukt het me om op kortere termijn weer eens deel te nemen aan 1 van de toffe activiteiten die via dit forum verschijnen.
      Bij deze mag het topic dan ook gesloten worden :) 

      groeten,
      Sam

       

        mij gaat het niet enkel om het geld, maar ik wil ook graag dat de auto goed terecht komt. Het is met een dubbel gevoel dat ik de wagen te koop zet. als ik uiteindelijk 1 of 2 jaar wacht, kan ik er een 11je bijkopen. Alleen is de vraag dan hoe lang mijn zonen dan nog op de achterbank gaan passen. Aan de andere kant zou ik dan alleen maar kunnen hopen dat Porsche het licht gezien heeft en de gt3 touringcar dan met achterbank aanbiedt.

        Wat betreft handelaren zijn mijn ervaringen niet zo positief. Over het algemeen gaat het scenario als volgt: Men biedt per sms (telefonisch is al een uitzondering), en dan is dit een bedrag dat kant noch wal raakt. Ik veronderstel dat deze tactiek werkt bij mensen die dringend geld nodig hebben, maar zelf heb ik hier geen vertrouwen in.

          Sinds de vorige post die ik gemaakt heb, krijg ik meldingen als er een bericht in dit onderwerp geplaatst word. Geen idee hoe het komt dat dit nu wel in orde is.

              Aan allen mijn excuses voor de late reactie (ik kreeg geen meldingen binnen van de reacties op dit onderwerp.)reden van verkoop: Ik heb 2 jonge kinderen, welke nog achteraan in een 911 passen. Nu zijn de ritten met de Boxster zeer beert omdat zij nooit mee kunnen, en dit met een 911 wel het geval is. Wel heb ik het moeilijk deze te verkopen omdat hij nieuw aangekocht is door mezelf en altijd goed verzorgd. het idee was om hem tot het einde der tijden te houden, maar dan dien ik nog een aantal jaar te wachten met de aankoop van een 911, en zijn de kinderen alweer wat groter… een behoorlijk dilemma voor me. De wagen is nog niet verkocht, maar heb deze van autoscout gehaald wegens de vele reacties van handelaren waar ik geen interesse in heb. daarom staat deze dan ook enkel hier te koop. Wegens bovenstaande wil ook dan ook dat hij goed terecht komt. Daarom is overname bij een opa ook geen optie (al zag ik bij PCK een gelijkaardige staan voor een pak meer centen).Ik beloof het topic nu iets vaker te checken :).voor interieur foto’s doe ik mijn best

              Momenteel 35, In augustus had ik mijn eerste P net 10 jaar. een nieuw aangekochte boxster. Op het jaareinde aan het twijfelen geweest voor de aanschaf van een 992, maar de keuze is uiteindelijk toch gevallen op een M850 :wtf:

                De 225g is voor auto’s zonder opties. hoe meer opties (gewicht) hoe hoger de CO2.

                mijn configuratie zonder glazen open dak komt op 228g, met het glazen schuifdak op 231.

                  Ondanks dat het de opeenvolgende post’s zijn heb ik het eventjes gequote, en in de quote aangeduid welke CO2 waarde de WLPT waarde is waarmee rekening gehouden word door e overheid vanaf 1/1/2020 (231g/km CO2)

                  [quote=”wing” post=278160]Kijk ik er nu overheen ? ik zie het niet staan…
                  Onderstaand kon ik kopiëren in deze lijst…

                  Verbruik / Emissiewaarden NEDC
                  Brandstofverbruik – in stadscyclus (ter indicatieve titel)
                  10,7 l/100 km
                  Brandstofverbruik – buiten de stad (ter indicatieve titel)
                  7,9 l/100 km
                  Brandstofverbruik – gecombineerd (ter indicatieve titel)
                  8,9 l/100 km
                  CO2 uitstoot – gecombineerd (ter indicatieve titel)
                  205 g/km
                  Emissieklasse
                  Euro 6d-TEMP-EVAP-ISC
                  Particulate filter
                  Ja (Gasoline Particle Filter)
                  Energie-efficiëntieklasse België
                  G
                  NOx uitstoot
                  0,02 g/km
                  Bandenkenmerken
                  Zie bijlage

                  Verbruik / Emissiewaarden WLTP
                  Verbruik : laag (specifiek)
                  16,9 l/100 km
                  Verbruik : medium (specifiek)
                  9,6 l/100 km
                  Verbruik : hoog (specifiek)
                  8,5 l/100 km
                  Verbruik : extra hoog (specifiek)
                  9,2 l/100 km
                  Verbruik : gecombineerd (specifiek)
                  10,1 l/100 km
                  Verbruik : laag (gemiddeld binnen model)
                  16,9 – 16,9 l/100 km
                  Verbruik : medium (gemiddeld binnen model)
                  9,9 – 9,3 l/100 km
                  Verbruik : hoog (gemiddeld binnen model)
                  8,8 – 8,3 l/100 km
                  Verbruik : extra hoog (gemiddeld binnen model)
                  9,5 – 8,9 l/100 km
                  Verbruik : gecombineerd (gemiddeld binnen model)
                  10,4 – 9,9 l/100 km
                  Verbruik : laag (2de doel)
                  16,9 l/100 km
                  Verbruik : medium (2de doel)
                  9,6 l/100 km
                  Verbruik : hoog (2de doel)
                  8,5 l/100 km
                  Verbruik : extra hoog (2de doel)
                  9,2 l/100 km
                  Verbruik : gecombineerd (2de doel)
                  10,1 l/100 km
                  CO2-uitstoot : laag (specifiek)
                  385 g/km
                  CO2-uitstoot : medium (specifiek)
                  219 g/km
                  CO2-uitstoot : hoog (specifiek)
                  195 g/km
                  CO2-uitstoot : extra hoog (specifiek)
                  210 g/km
                  [color=RED]CO2-uitstoot : gecombineerd (specifiek)
                  231 g/km
                  [/color]CO2-uitstoot : laag (gemiddeld binnen model)
                  386,0 – 384,0 g/km
                  CO2-uitstoot : medium (gemiddeld binnen model)
                  226,0 – 213,0 g/km
                  CO2-uitstoot : hoog (gemiddeld binnen model)
                  201,0 – 189,0 g/km
                  CO2-uitstoot : extra hoog (gemiddeld binnen model)
                  217,0 – 203,0 g/km
                  CO2-uitstoot : gecombineerd (gemiddeld binnen model)
                  237,0 – 225,0 g/km

                  Ik vind enkel de Co2 uitstoot van 205 terug….[/quote]

                    De belastingdienst is duidelijk: Vanaf 1/1/2020 zal de BIV en wegentaks berekent worden volgens de CO2 waarden volgens de WLPT norm.
                    De discussie ging er om, welke waar nu effectief de WLTP waarde was/is.

                      Ik kreeg het antwoord van mijn OPC in België. Je kan het ook specifiek terug vinden voor je eigen configuratie. als je in de configurator onderaan de link met de technische gegevens aanklikt, dan zie je eerst de NEDC2 uitstoot en verbruiksgegevens, en daaronder de titel met de WLPT uitstoot en verbruikscijfers. onder CO2-uitstoot: gecombineerd (specifiek).

                        De officiële gecombineerde WLPT uitstoot voor de C2S is blijkbaar 228g

                          lol, de Belgische staat heeft zijn job goed gedaan! verwarring is compleet.

                          Ik heb de vraag ook gesteld bij mijn OPC. ben in de “running” voor eentje maar ben nog niet zeker.

                            iemand een idee of de WLTP waarde de door Porsche vermelde waarde van 205g is voor de carrera S, of dat dit dan nog een andere waarde word?

                              Op mijn moto’s hangen ook de originele van de fabrikant, en daar nog nooit problemen mee gehad (zijn optimate’s, Porsche is Qtec als ik me niet vergis). eentje is trouwens al 15 jaar oud. Bij Porsche 2 op 4 jaar tijd. de eerste was in garantie en deze er nu net buiten.

                                haha, ik dacht inderdaad of achterin een hapje en drankje voorzien is voor P rijders.
                                eventueel ook een aparte toegang zodat je die wachtrij neit moet trotseren om op de stand te mogen?

                                groeten,

                                Sam

                                  Kunnen we dan vanaf nu ook al op de voorlopige wachtlijst komen? :first:

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 78)