Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 129)
    • mjah, hadden we beter ook gedaan. Ze wouden eerst niet eens de wielen er af halen. Begin deze week was men vader dan terug geweest, auto op de parking, wiel eraf gehaald. En gevraagd of er iemand kwam kijken. En nog steeds zeggen dat het spoorverbreders zijn.

      Heb nu een mailtje gestuurd naar het ministerie. Hoop dat er meer dan ene zit. Want dien schoolmeesters ofzoiets (vrij bekend denk ik) dien is nog 2 weken op verlof. Verder ook nog geen reply gehad.

        Nu dat het naar het ministerie is hoop ik dat deze daar niet te moeilijk meer over doen na dat ik hun een mailtje met de uitleg heb verstuurd. Anders zal ik inderdaad zoiets moeten doen. Of eens mailen naar Porsche Duitsland voor een papiertje. Heb al opgemerkt dat deze veel sneller reageren :)

          Mjah we dachten dus ook al dat het geen spoorverbreders waren. Adapters wisten we niet echt wat dat was. Maar het hangt allesinds vast aan mijn remschijf. Subiet eens een mailtje opstellen naar den meneer van het ministerie :)

            idd het is dat waar ze moeilijk over doen. Blijven volhouden dat het spoorverbreders zijn. Inmiddels hebben ze het wel naar het ministerie gestuurd. Met als nota dat er spoorverbreders opstaan. Ze hebben aan mij gevraagd om ook foto’s op te sturen naar die persoon. Maar nu zou ik daar wat informatie bij willen steken van wat het echt is. Want dien persoon gaat dat ook niet weten eh. Dus weet iemand van jullie waar ik hier iets over kan vinden?

            gr,
            Daan

              Nog maar eens een status updateje :)

              Het is nog altijd niet veel beter. Aangezien de vorige keer op de keuring de volgende punten waren afgekeurd:
              – De lichten
              – De handrem
              – De (spoorverbreders)

              waren we nu terug gegaan. De reden dat we zo laat zijn is omdat we 3 weken hebben mogen wachten op nieuwe remschoenen van bij Verellen. Ze kwamen altijd de volgende dag aan tot we eens een mail naar de manager gestuurd hadden en bleek dat er problemen waren met leverancier. Toen hebben ze ze wel persoonlijk gebracht. Maar goed. De lichten en de handrem waren na 3 weken toch wel in orde.

              Maar nu we op de keuring aankwamen wouden ze deze dingen nog niet eens controleren, omdat ze weer daar waren met de spoorverbreders. Als we zeggen dat hij de wielen eraf moet halen en kijken of het spoorverbreders zijn, wil hij ni. Als we ze er zelf af willen halen, wil hij nog steeds niet. De auto is gewoon direct terug afgekeurd. Nu weten we niet wat we hier mee moeten doen. Maandag gaan we allesinds terug en halen we de stationchef erbij.

              De persoon die de keuring moest doen zij dat het spoorverbreders waren. Na een tijdje begon hij dan ook nog dat het niet de originele velgen zijn enzo, en liet hij zien dat deze Fuchs velgen zijn. Maarja je mag toch andere velgen zetten? Zolang deze niet onder uw wielkappen uitkomen? De enige mogelijkheid die ik momenteel zie is ergens Fuchs velgen zien vast te krijgen, daarmee naar de controle gaan en zien of hij zo content is. Het voordeel bij Fuchs velgen is ook dat hij de “spoorverbreders” niet kan zien en er hopelijk niet meer over zaagt. Maarja deze velgen vast krijgen is ook niet zo eenvoudig.

              Dusja ik weet niet goed wat te doen, ideeën zijn altijd welkom :)

                We zouden ze het graag niet te moeilijk maken, aangezien we niet weten wat er gaat gebeurren als ze de remmen deftig beginnen controleren :D

                  Zijn dus naar de keuring geweest en naast de lichten die geregeld moeten worden en de handrem die geregeld moet worden. Was het enige punt waarover ze zaagde, dat er “spoorverbreders” op staan. Als we thuis kwamen en dit bekeken zagen we dat er blijkbaar geen op staan, maar dat dit vast hangt aan de CUP velgen. Het ding is wel dat er nieuwere remmen opstaan, en dat deze iets breder zijn, dus dachten we misschien dat het daarvoor zou zijn dat die CUP velgen met het bredere deel erop staan.

                  De verkoper zegt zelf ook dat het geen spoorverbreders zijn. Nu vraag ik me af zou ik er andere velgen onder krijgen zonder die bredere dingen, of zouden de banden dan tegen de remmen komen.

                  Op men ander wagen (944) staat ongeveer hetzelfde systeem op als de CUP velgen (de 944 heeft telefoonvelgen) en deze zijn nochtans origineel.

                    Mjah ‘k ga gewoon naar de keuring gaan en zien wat ze zeggen. Het zijn beide 3 liter motoren enzo … dus het enige verschil is die 16PK :/ Ze zijn allebei gebouwd voor een SC ..

                      Maar als je motor nu kapot is en je laat een nieuwe motor steken, dan kan het toch ook zijn dat het een nieuwer type is? Verder zie je op 2de hands sites toch ook veel oudere Porsches met een 3.2 motor in BE. Dan zou dit toch ook niet kunnen. Achja België is een apenland op dit gebied :) Kan alleen maar hopen.

                      Het is dus wel degelijk een 0 dat achter de A komt :) verkeerd overgeschreven.

                      Het erge is dan ook nog dat ik dit niet direct zal weten. Dat ik nog enkele weken zal moeten wachten.

                        De motor heeft iets meet pk dan die uit model ’80 denk ik.

                        De chassisnummer: 91A131429 is van een Porsche 911 SC model ’80
                        De typenummer en motornummer: 930/10 en 63C4414 zijn van een Porsche 911 SC model ’82

                        het is niet het chassisnummer dat ze verkeerd gedaan hebben maar mijn persoonlijk belgisch nummer :) D )

                          De eerste stap was dus blijkbaar niet vlotteloos verlopen op de douane hebben ze 2 cijfers omgewisseld van mijn id nummer of hoe het ook noemt.

                          Nu morgen gaat hij naar de keuring. Hiervoor moest ik het typenummer en motornummer weten staan. Na even zoeken gevonden. Had ook een website tegen gekomen met info. Maar alsk nu mijn motornummer daar op opzoek komt deze van een nieuwer model.

                          De chassisnummer is van een 911 SC model ’80 en de motor/typenummer is van een 911 SC model ’82. Zouden ze hier veel problemen om maken op de keuring? Hoop het van niet want heb al genoeg tegenslag gehad :(

                            De eerste stap is al vlotteloos verlopen :D ) (was niet veel aan maar kom … )

                              formulier voor aanvraag is dus sinds Juni nodig. En kan je bijkbaar bij de verzekeringsagent gaan halen.

                                Morgen allemaal eens juist navragen :d

                                  Morgen allesinds eens tot bij de douane gaan in Leuven. Wou er zo lang mogelijk mee wachten. Omdat iemand gezegd had dat wanneer je er geweest bent je maar 6 maanden hebt om alles in orde te krijgen.

                                15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 129)