Aangemaakte reacties
-
Welkom hier,
denk ook een beetje aan de 6 bobines.geluid achteraan….,je motorcompartiment ventilator draaid wanneer de temp in deze ruimte rond 80 gr. is.
Er kan inderdaad iets tussen ventilator zitten.
De voeler zit rechts tussen poot 3en4. Deze kan je overbruggen om fan te laten draaien.in antwoord op: Fortograaf en eerste Porsche.Welkom en enjoy, inderdaad niet alle waterkokers zijn ploffers.
in antwoord op: mezelf effe kort voorstellen:puke: Over de olie temp kunnen we ver uitbreiden.
Helaas beschikt de 996 NIET over een olie temp voeler.Daarom zei ik rustig warm rijden.
Ivm Olie : Zeer belangrijk is de smeer capatiteit, ik bedoel zoals in MIJN geval, steeds korte afstanden (lees : bijna nooit motor op bedrijfstemp.) verkies ik iets dunnere olie. Het belangrijkste is dat olie mooi opgeslingerd kan worden (olie druk), zelfs bij koude motor.
(Stationair opwarmen = Moord).
in antwoord op: Because everything else is just traffic…:D Welkom, en die 996’ers ploffen niet zo snel als men denkt hoor.
Steeds rustig warmrijden onder de 4000 toeren blijven. Eenmaal naald temp rechtop = blazen :relaxman:
in antwoord op: Because everything else is just traffic…:D Welkom op dit gekke forum :applaus:
ruzie En gezien er niemand aan denkt om wat foto’s te vragen.. zal ik het wel doen. ruziein antwoord op: porScheliefhebsterWelkom en geniet van dit forum :relaxman:
in antwoord op: The quest has started…Ik zit dit te lezen met tranen in de ogen. Ik woon godverdomme in Jabbeke, op 500 m van het tankstation. Ik vind het zo erg dat ik hier niets van wist. Helaas kan ik niet regelmatig dit forum lezen. Ik voel me rot dat ik er niet bij was.
Onze oprechte deelneming en veel sterkte voor de ganse familie!
Het spijt me, Filip.
in antwoord op: wie ben ikNormaal moeten beide ventilatoren draaien bij ingeschakelde airco.(tenminste bij mij is het zo).
Gezien U ook beschikt over 2 verdampers voor de airco ga ik er vanuit dat ze dus beiden moeten draaien.
Waarschijnlijk zal u aan de rechter ventilator zijn weerstand defect zijn of slecht elektr. contact of een defect relais.
in antwoord op: Vraag koel ventilatoren 996.[quote=”S2″ post=155325]Ben een beetje leek op aftermarket velgen gebied … zijn dit BBS velgen?
Vind ze namelijk heel knap![/quote]
:puke: Zijn replica’s van BBS Lemans van het merk LENSO type H 222 :mrgreen:
in antwoord op: mogelijke velg/band combinaties 996 small body
:music: Beste vintagespeed,Op mijn 996 c2 (mk1) lag origineel 205/50/17 – 7jx17 et 55 – vooraan
255/40/17 – 9jx17 et 55 – achteraan.Momenteel heb ik vooraan : 225/40/18 – 8jx18 et 42
achteraan : 285/30/18 – 10jx18 et 47Dit is aanvaard door de keuring.
Mijn ervaring : 285/30 loop voor mij te hard — op nat wegdek gevaarlijk —.
Mijn achterste banden ga ik weldra veranderen naar 275/35.
Ik wil niet elk putje voelen, alhoewel onze belgische wegen….
Ben onlangs mee gereden met 19 duims velgen en dat is voor mij veel te hard.
Dus ergens keuze maken tussen look en comfort.
SuccesIn bijlage foto van heden 285/30 achter en 225/40 voor.
in antwoord op: mogelijke velg/band combinaties 996 small bodyInderdaad, hoe harder de rubber, hoe vlugger het schurend effect (bij koud weer). Ik doe eelf maar 5000 km per jaar en daarom gebruik ik de zachtere banden zoals toyo bvb. In mijn geval zijn de hardere banden ver verstorven voor ze versleten zijn. :cry:
in antwoord op: 996 – banden “schuren” bij het (scherp) draaien[quote=”Lowie9xx” post=149165]Proficiat! Ik zal eens met de lichten trekken als ik je mocht zien in Jabbeke ;-) (zelf een donkergrijze 966 MkII)[/quote]
@Lowie9xx, bent u ook van Jabbeke…. anders even een fotootje van uw P, dan herken ik u ook :cool:in antwoord op: Vervanger voor mijn Boxster 2,5Voor de keuring ga ik het klepje dicht zetten.
Keuring is in juni… :shock:
in antwoord op: Sportuitlaat : doe-het-zelfProficiat, mooie keuze, en zeker blauw.
Nu zullen er minstens al 2 Blauwtjes rondrijden in Jabuku :relaxman:Je weet me wonen om hem eens te komen showen hé.
in antwoord op: Vervanger voor mijn Boxster 2,5[quote=”bccars” post=146659]Misschien een gekke aanbieding/vraag.
Zit nog in rodage met mijn 911, 2800km, en ik heb al een lekke linkerachterband. Een schroef recht in een centrale langsgroef van het loopoppervlak. Er lijkt me op de perforatie na, geen verdere schade te zijn, verliest iets van een 0.2 bar per dag. MAAR, we weten allemaal dat OPC niet zot is van banden repareren, en ik ben niet zot van bandenboeren want die hebben al teveel velgen van mij verkloot. Dus ik overweeg, hoe gek het ook is, om een nieuwe band te laten steken (hoewel er in principe weinig aan den deze is).Dus vroeg ik me af, heeft er iemand toevallig interesse in een zo goed als nieuwe, maar wel te herstellen wegens schroefperforatie, linkerachterband ?!
Het is een Pirelli Pzero 295/30-20″, geleverd in juni, slechts 2800 rodagekilometers mee gereden.[/quote]
Sorry, eventjes niet lullen en er gewoon een ” tapje ” laten insteken.
Moest het een schroef zijn van bvb diameter 2 cm dan de band via de de binnenzijde laten oplappen ( = vulcaniseren )Een degelijk bandencenter kan dan zeker zien moest er inwendige schade zijn.
Maar, ik kan je gerust stellen dat een band sterker is dan je denkt.En…Helaas de enige klapband die ik ooit had was met Pirelli, voor mij NEVER AGAIN perelli…
in antwoord op: pirelli pzero 295/30-20″ … 2800km gereden