Aangemaakte reacties
-
[quote=”911-lover”:dskxlnqj]HIER hebben we er al eens een hele discussie over gevoerd.
Lees dit topic maar eens en je vragen zullen beantwoord worden , inclusief bedrijf die dit nog wel doet (en nog steeds) :wink:Greetz[/quote]
Bedankt !
Stefan
in antwoord op: Airco vullenZijn de bevestigingen hetzelfde of moeten er gaten gemaakt en dichtgemaakt worden voor deze upgrade ?
Is de electrische bediening/aansluiting dezelfde ?
Inderdaad.
De eerste 964’s hebben origineel de vierkante 911 speigels.
Ook aan de platte standaardvelgen herken je ze.
Ik dacht dat dit voor de eerste 2 modeljaren van de 964 geldt.Nadien hebben ze standaard de CUP spiegels.
Dit is wel een zeer populaire upgrade die op veel 911 en 964 modellen gedaan wordt – werd: Cup spiegels en cup velgen.
Hou er ook rekening mee dat zo een weberkit je verbruik enorm de hoogt injaagt als je wat gas geeft !
En ik spreek hier niet over een paar literkes meer hé
in antwoord op: Motor Tuning onderdelen 924 – 2.0 – 125PkYep, kostelijke grap hé.
Al het geld dat je daarin steekt ben je gewoon kwijt als je de wagen ooit wil verkopen.Heb nog een Golf GTI MK1 1600cc van 82
Motor is ook getuned van 110 naar 140 PK.Heeft ook wel wat geld gekost.
Nieuwe wagens tunen is dmv chiptuning veel simpeler, sneller en veel goedkoper geworden.
in antwoord op: Motor Tuning onderdelen 924 – 2.0 – 125PkTis simpel … een Porsche blijft op alle vlakken anders dan andere automobielen … over heel de lijn … van wielen tot motor tot handschoenkastslotje … :D
:wink:Ik ben anders heel fier op het slotje van mijn handschoenkastje !!!
Dat mag door iedereen gekeurd worden, zelfs in een diagnosecentrum !
:lol:in antwoord op: Eerste porsche kopen (advies)Bij mijn weten zijn alle 993’s luchtgekoeld.
Waterkoeling is vanaf de 996heb van een meestergast bij Porsche zelfs eens gehoord dat er veel problemen waren met de 996 en de Cayenne, electronisch nog niet op punt volgens hem…
Die verkoos ook de luchtgekoelde.
Voor mij graag ne 993 Carrera 4S aub :lol:
in antwoord op: Eerste porsche kopen (advies)Dan ga je wel je signature moeten aanpassen: A 924 hart…. :wink:
Toch opletten dat je niet enkel het vermogen verhoogt !
ZEKER niet bij een cabrio ombouw !
Zou idd wel eens snel een “vod” kunnen worden.Ik heb nog een Golf GTI MK1
Motor is getuned maar ook de rest is aangepast: Verstevigingen voor en achter, semi-competitie remschijven met kevlar remblokken, gasdruk (25 bar) Bilstein ophanging…En dan spreek je al over een stijf chassis !
in antwoord op: Motor Tuning onderdelen 924 – 2.0 – 125Pk[quote=”mark986″:1t09pqqx]btw. je 924 is er eentje omgebouwd naar cabrio. Koetswerkstijfheid is sowieso al een pak minder dan bij een coupé (kan soms tot bijna de helft verschil opzitten =>bvb nwe aston db9 volante). Dus zou ik ook wel effe rekening mee houden. Meer pk’s….het zal er in ieder geval niet veiliger op worden vrees ik.
[size=59:1t09pqqx]ben er eigenlijk nogal vrij zeker van[/size][/quote]
Aha, zie ik hier nog een “Top Gear kijker” ? :lol:
Zeker rekening houden dat die Aston als cabrio gebouwd is en die 924 een ombouw !
Dat verschil van stijfheid zal dus nog veel groter zijnin antwoord op: Motor Tuning onderdelen 924 – 2.0 – 125PkInderdaad.
Hetgeen je wint aan PK’s ga je verliezen aan koppel.
Zo gaat het niet meer aangenaam rijden zijn, enkel nog leuk op circuit.
Ik zou het ook niet aanraden
in antwoord op: Motor Tuning onderdelen 924 – 2.0 – 125PkHet is spijtig dat die amerikanen zoveel invloed hebben.. nu ja, als je naar de exportcijfers van Porsche kijkt gaan de meerderheid idd naar ginder.
Dat is ook de reden dat de 911 in 74 die hoger geplaatste “impact” bumpers kreeg, ook een aanpassing nodig om in regel te blijven in de US.
Vraag me wel af of nu met Bush die emissienormen nog wel gelden ginder, aangezien ze toch hun “broek” afvegen met het Kyoto akkoord :wink:
Die watergekoelde boxer motor mag dan wel heel goed zijn, toch blijf ik het spijtig vinden dat hiermee de legendarische luchtgekoelde boxer uit het gamma verdwenen is. Dit “ikoon” heeft tenslotte een heel palmares in de racerij verzameld…
in antwoord op: Eerste porsche kopen (advies)was blijkbaar wat aan de late kant.. dat gaat hier soms wel razendsnel zeg !
Tja, of die nu op de officiele prijslijsten gestaan hebben weet ik niet.
Maakt mij niet uit aangezien mijne portomonnee dat toch niet echt toelaat… :(
in antwoord op: Eerste porsche kopen (advies)[quote=”porschke”:1gp8ldnn]de 3.8 in rs uitvoering bestaat wel degelijk :?
chassisnrs : WPOZZZ96ZPS497001-7129
motortype M64/04
productieaantal 992
gemaakt van augustus 1992 tot juli 1993[/quote]
Inderdaad !
Als we dan toch de puntjes op de i aan het zetten zijn:
Er is een RS 3.8, weliswaar “very limited edition, volgens wat ik weet maar een 100 tal van gemaakt in 1993.
964 Turbo body met speciale dubbele vleugel.
Mororcode M64/04 en produceerde zonder turbo 300 PK en 360 nm.
4.9 naar 100 en een top van 274 km/uurWel een feit dat je deze niet snel zal tegenkomen en zeker niet voor 21.000 euro !
Klopt wel dat alle 964 voor de rest over de 3.6 beschikken, evenals de 993.
Van het moment dat Porsche ook waterkoeling begon te gebruiken, god knows why, met de 996 kromp de cc zelf naar 3.4
Onderhoud verschilt idd heel weinig of het nu een C2 of C4 is.
Zelfs de koppeling heeft ongeveer dezelfde levensduur.Er is natuurlijk iets meer techniek aanwezig dus er kan altijd iets meer defect geraken dan bij een C2. Indien het een gezonde wagen is en goed verzorgd geweest is zal dat echter geen probleem zijn.
in antwoord op: Eerste porsche kopen (advies)Welke is dat dan ook al weer met die 3.8 ?
Ik ben er zeker van dat het een speciale versie van de 964 is.Zal mijn boekencollectie nog eens moeten raadplegen :wink:
in antwoord op: Eerste porsche kopen (advies)Een revisie is daarom niet altijd een goed teken hoor !
Een motor die nog nooit open is geweest en sterk draait, goede compressie heeft enz… geniet mijn voorkeur ten opzichte van een die al op 136.000 km een revisie achter de rug heeft.
Als je zelf de revisie laat uitvoeren door een vertrouwd iemand is dat iets anders, maar als dit door onbekenden is gedaan….
Wat die wegentaks betreft… als je nu 4 a 5000 euro meer betaalt dan bv bij Johan; daar kan je al heel wat jaren taks mee betalen hé, of al heel wat jonger gaan vooraleer je dat kwijt bent aan BIV.
Een vriend van mij heeft 2 maand terug een 964 Carrera 4 van 91 gekocht met airco, leder, schuifdak… en daar staan 80.000 originele kilometers op.
Heeft hem 18.000 euro betaald.Rondkijken en geduld hebben is de boodschap
in antwoord op: Eerste porsche kopen (advies)