Aangemaakte reacties
-
En dat is goedkoper als keuring voor verlaging? Het aspect wettelijk in orde te zijn buiten beschouwing gelaten en voor zover de windingen evenredig verdeelt zijn want bij de meeste verlagingsveren liggen de windingen eerst kort op elkaar om daarna verder uit elkaar te gaan, of zit je met hulp veren. :idea:
in antwoord op: Verlagingsveren zwart spuitenEn zeggen dat er voor het verlagen van een voertuig reglementering bestaat zodat ge niet moet smodderen en in orde ben ivm verzekering, technische keuring….
Trouwens met twijfel is er al eens rap met een schroevendraaier op gekrast en dan komt de originele kleur te voorschijn. :idea:in antwoord op: Verlagingsveren zwart spuitenIk persoonlijk zou ook geen debietmeter, kleppendeksel, carter olie-water koeler, enz… stralen. Stof, straalgrid kruipt waar het niet kruipen kan als je begrijpt wat ik bedoel. Dan mag je het nog zo goed afplakken. Ook pasvlakken van aluminium onderdelen is nogal gevoelig. Ik maakte die schoon met zachte staalwol en dan nog oppassend met het stof van de staalwol. Het is allemaal mooi ik weet maar het te goed willen doen is ook niet altijd goed, ik moet mij hier in soms ook bedwingen :D
in antwoord op: Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pkIk zie het al madam draagt de broek :lol:
Vele aangename km toegewenst.in antwoord op: Nieuwe Macan GTS geleverdTrouwens welke verzekeringsmaatschappij verzekerd een oldtimer als dat uw enigste auto is? Ik kreeg geen verzekering als oldtimer bij baloise als ik geen 2 andere auto’s verzekerd had bij hun. Mijn makelaar zei dat hij nog een klant had die een auto had normaal gebruik en een oldtimer en die kreeg geen oldtimer verzekering.
in antwoord op: Vier keer meer oldtimers bij autokeuringMoogt ge gaan winkelen of een krant gaan kopen met uw oldtimer?
in antwoord op: Vier keer meer oldtimers bij autokeuringNet terug van Porsche center Paal, een uurtje moeten wachten en terug naar huis met een maagdelijk nieuwe benzineleiding :D
Mooie showroom met veel mooie Porsches :coolness: zeker die gt3 rs in het oranje was :lekker:in antwoord op: Porsche 924SBenzineleiding die op de demper van de injectierail zit. Is een korte leiding met 2 koppelstukken. Ik had die al vervangen vorig jaar daar ik benzineleidingen van 30 jaar zo wie zo niet betrouw maar krijg toch een nieuwe blijkbaar, of anders gezegd ik moet ze alsnog laten vervangen. Volgende week wordt deze vervangen.
onderdeel: 944 110 413 02
in antwoord op: Porsche 924SNu heb ik eens een reportage van Porsche gezien en waar de woordvoerder toen toch redelijk fier was om te zeggen dan nog een groot deel van de ooit geproduceerde Porsche’s nog steeds in omloop waren. Zal een soort ere zaak zijn zeker. Nu ben wel benieuwd wat het zal inhouden, zal volgende week eens contact opnemen.
in antwoord op: Porsche 924SNiet zo lang, 8/02/2016 opgesteld. Heeft van 1996 tot 2014 stil gestaan en in die periode ook niet ingeschreven. Dus heeft Porsche nu gezien dat die terug ingeschreven is en daarom deze brief stuurt?
in antwoord op: Porsche 924SCool :coolness:
Dit jaar moet ons badkamer gerenoveerd worden en ineens krijg ik inspiratie :D Alleen…. moet ik de wederhelft overtuigen :think:
In alle geval geslaagd :up:
in antwoord op: Logeerkamer herschilderd :)Deze morgen een brief in de bus, mijn vrouw ” hier een brief van Porsche aan u gericht, reclame zeker. Ik denk reclame van Porsche op naam voor mij :think:
Dus wat moet ik mij hierbij voorstellen, dat vroegere terugroep acties nog worden uitgevoerd op een Porsche van 1986 :shock:
Vooral het zinnetje: Indien er kosten verbonden zijn aan deze interventie vallen deze uiteraard ten onze lasten :mrgreen:Nog iemand hier ervaring mee?
in antwoord op: Porsche 924SPython heeft het nog iets beter uitgelegd :)
in antwoord op: Het 924 verhaal…Meestal geeft de fabrikant een voorkeur op van viscositeit, specificatie maar geeft ook alternatieven op die ook perfect kunnen. Ook hangt het een beetje af van het klimaat waar de auto in rijdt. Koud, gematigd, warm…. maar in het klimaat waar wij in leven is een multigrade meestal de beste uitkomst. Trouwens handleidingen zijn te vinden op internet he, zie 924 forum. Wat het verschil is bij goedkope en duurdere olie van zelfde specificatie is dat de duurdere meestal extra aditieven heeft tegen bv veroudering van de olie. Wanneer een auto weinig gebruikt wordt en korte afstanden doen kan dit interessant zijn. Een auto die dagelijks rijdt en op tijd nieuwe olie krijgt denk ik minder nodig. Kijk maar eens op 944 forum daar zijn er meerdere die met de olie van action rijden zonder problemen maar hebt ge een geruster gevoel bij duurdere dan koopt ge die he. ;)
Op de Porsche website classic verkopen ze ook olie dacht ik, kan je daar kijken wat zij aanraden van specificaties of de website van Kroon.
Ik zou al zeker niet zomaar met synthetische olie beginnen, misschien half-synthetisch maar kijk dat toch maar eerst na want op de website van Kroon staat voor een Porsche 924 van 82 minerale olie voorgeschreven.Eigenlijk is het een beetje het zelfde met brandstof, je hebt goedkope en duurdere, en allemaal hebben ze de zelfde specificaties ( in de haven tanken ze trouwens allemaal aan de zelfde tanker hoor) maar het ene merk ga additieven toevoegen voor betere verbranding en wat weet ik nog terwijl het een ander merk niks extra toevoegd.
in antwoord op: Het 924 verhaal…Hoe moeilijk kan het zijn? Gewoon de specificaties van de fabrikant volgen. Dus origineel handleiding of onderhoudsboekje kijken en zien welke specificaties er worden opgegeven. Maak niet uit welk merk, specificaties zijn specificaties. Heb nu zelf ook Kroon olie gewoon omdat waar ik die ga halen mijn korting krijg en zij toevallig Kroon verdelen.
in antwoord op: Het 924 verhaal…