Aangemaakte reacties
-
Dan is alles aan een auto slijtage onderdeel he, bij mij weten horen onder slijtage onderdelen banden, remblokken, remschijven, koppelingsschijf, enz…
in antwoord op: Garantie handelaar? Wat is het waard?Op uw keuringspapier staat een zinnetje dat de technische staat van uw voertuig niet nagezien is dus u bent gewaarschuwd he. Trouwens zijt ge verplicht uw voertuig in een technische goede staat te houden. Ik vrees ook nu de beperkingen voor een groot stuk wegvallen het niet lang zal duren voor men het oldtimerstatuut gaat verkrachten met als gevolg dat na verloop van tijd bijkomende maatregelen komen. Een keuring om x aantal tijd was niet slechter geweest mijn inziens.
in antwoord op: Oldtimerstatuut…Leeftijd speelt ook een rol in het bepalen van de verzekeringspremie, maar uw premie vind ik serieus hoog. Tenzij ge op een zwarte lijst staat. :lol:
in antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af…Mijne Brown is ook dit type compressor (bouwcompressor) enkel is mijn ton maar een 10l maar ik sluit die bijkomend aan op een ton van 50l dus in totaal 60l. Nu op internet opgezocht en een zuigercompressor zou maar een 75% van zijn werktijd mogen draaien en max een 10 keer per uur opstarten, daar anders de levensduur van de koppen serieus achteruit gaat.
Die van mij houd het wel bij en krijgt de ton zelfs terug op druk tijdens stralen maar dan staat die praktisch continu te draaien en kan zo moeilijk afkoelen.Nu ja eigenlijk is dit type niet gemaakt voor dit soort werken. Is gemaakt voor op de bouw, daarom ook compact.
in antwoord op: Condens tijdens stralenHoe groot is uw reservoir en hoeveel debiet geeft uw compressor? Ik gebruik een Brown compressor van 360L/M en heb nu een vat van 60L en gebruik een vochtafscheider, geen last van vocht. Bij mij is het probleem dat de capaciteit te klein is. Compressor draait bijna continu en valt dan in veiligheid m.a.w. wordt de warm.
Ik straal een beetje en laat dan even afkoelen, maar dit werkt niet echt fijn.
in antwoord op: Condens tijdens stralenWelkom en veel plezier met de zoektocht. :driver:
in antwoord op: Kleine introGewoon de olie gebruiken die Porsche adviseert zo simpel is dat. Meestal geven ze meerdere mogelijkheden van olie op, als die 10w60 ertussen zit geen probleem zou ik zeggen anders zou ik het niet doen. Die ingenieurs hebben niet voor niets zo lang gestudeerd he :D
in antwoord op: Motorolie 10 W 60 voor Boxster 2.5Riem was niet gebroken enkel de tanden van de riem ter hoogte van de krukas. De riem was zelf nog goed gespannen, maar door waarschijnlijk lekkende keerringen waren de riemen vettig geworden met als resultaat ingevreten riem. Waarschijnlijk hebben ze de motor nog eens willen starten na zeer lang stilstaan met dit als gevolg. Moest het rijdend gebeurd zijn denk ik dat de schade iets erger geweest was.
in antwoord op: Porsche 924SZou dat krom zijn? :mrgreen:
Attachments:in antwoord op: Porsche 924SZou dat krom zijn?
Attachments:in antwoord op: Porsche 924SWas geen Porsche kleur, origineel was die rood, bagira of zoiets. Maar omdat ik geel mooier vond en Porsche geel van die jaren voor mij te flets waren is het een kleur van Lotus geworden. Voor de rest was die wel origineel en uitgerust met een sportpakket wat een optie was in die tijd. Fuchs velgen, stabillisators en middenconsole. Was trouwens een belgische wagen van origine.
in antwoord op: Porsche 924SHandig om tijdens het rijden te kijken of uw lading nog goed vast zit. :lol:
in antwoord op: ??? daktransportsysteem voor BoxsterAls ge de ecologische voetafdruk van een Porsche rijder gaat vergelijken met een Leasing firmawagen rijder….
juist ja dan denk ik dat we een heel ander beeld gaan krijgen, tenzij uw firma wagen een Porsche is :lol:
Wat veel mensen niet weten is dat een diesel veel vervuilender is dan een zware benzine wagen. Zeker de diesels met roetfilter want als die gaan regenereren (roet verbranden) dan krijgt ge een enorme piek van vervuilende stoffen.
Alleen onze belgische staat heeft het nog niet zo begrepen door diesels in het verleden een ecobonus te geven.in antwoord op: Concepten en andere zeldzame PorschesDaar zijn ook vele uurtjes werk ingekropen, heeft ook in de autogids gestaan samen met een Porsche boxster toen die uitgekomen waren. Ze deden toen een soort vergelijking daar Porsche opnieuw een model had uitgebracht met middenmotor.
Is tot nu toe de auto waar ik het meeste fun bij gehad heb. Zeker als een gti’ke in mijn gat hing en plots uit het zicht verdween wanneer je de haarspeldbochten opzocht :lol:
in antwoord op: Porsche 924SDe 914 is niet meer in mijn bezit, 7 jaar geleden verkocht.
Foto van het vertrek :cry:Attachments:in antwoord op: Porsche 924S