Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 511 tot 525 (van in totaal 584)
    • Gisteren cilinderkop eraf gehaald en tot mijn opluchting zijn cilinderwanden en zuigers nog intact. Geen enkel krasje te bespeuren op cilinderwand en zuigers ook geen beschadiging te zien. Cilinderkop gaat wel een revisie nodig hebben, een aantal kleppen zijn krom maar voor de rest ook geen zichtbare beschadigingen. Ik vermoed dat ze die hebben willen starten na lang stilstaan maar waarschijnlijk en gelukkig maar niet is aangeslaan, maar waarbij de startmotor zijn werk heeft gedaan met als gevolg kromme kleppen. Riemen zaten ook behoorlijk vol olie waardoor bij het starten de tanden van de riem eraf zijn getrokken. Nu ik veronderstel dat het in die trant is gegaan.

      Al bij al nog blij hoewel een koprevisie ook niet goedkoop gaat zijn maar beter dan een volledig motorblok moeten aankopen.

      Attachments:
      • DSC_5410.JPG
      • DSC_5412.JPG
      • DSC_5411.JPG

        Of lijk mijn buurman zegt (man op wat oudere leeftijd, dus wat meer ervaring ;) ), af en toe met het vrouwe eens uit gaan eten en wat verwennen, komt dat dik in orde :D

          Na nader nazicht zal het toch een revisie van cilinderkop worden. Een aantal kleppen sluiten niet helemaal in hun zitting, nu de nokkenas eraf is. Volgende stap is cilinderkop verwijderen en dan hopen dat zuigers en cilinders nog goed zijn. Wordt vervolgd….

          Attachments:
          • DSC_5408.JPG
          • DSC_5409.JPG

            Om op topic te antwoorden, zie dan montage attest Correct is ingevuld zoals hoogtes in mm en juiste referentienr die terug te vinden is op validatieattest. Geen doorhalingen of verbeteringen aanbrengen om montageattest anders volledig nieuw invullen. Validatieattest zien dat er de juiste veren opstaan die horen onder uw auto.

            Als de plaatser zijn werk kent zou dat geen probleem mogen zijn.
            9 cm is inderdaad het min maar is een soort marge. Dus als je hem nu op 9 cm legt en de veren zetten zich een beetje dan is het jaar der op misschien prijs op de keuring. Zeker bij niet regelbare vering, anders is het nog simpel te verhelpen.

              Het gaat niet om beter rijden of niet. Wanneer je de pech hebt bij een accident betrokken te zijn met doden of onduidelijke omstandigheden zodat er een verkeersdeskundige wordt aangesteld die dan er op uitkomt dat de auto niet meer origineel is. Is het aan u om aan te tonen dat die technisch inorde was. Begin maar als de vering niet is gekeurd. De verzekering zal lachen want zo kunnen ze de schade terug vorderen aan uw adres.
              Geloof me ik ken mensen die het hebben meegemaakt.

                Welkom Theo en veel plezier met uw zoektocht. Waarom doen ze toch altijd zo lelijk over die mid-life crisis…. Is toch zalig :lol:

                  Je bent zelf verantwoordelijk voor je voertuig en moet in principe iedere verbouwing melden aan het keuringsstation. Trouwens kan niet iedere verbouwing gezien worden doordat uw auto gekeurd wordt zonder iets te demonteren. Je kunt niet verwachten dat een inspecteur helderziend is he, of van ieder merk en type weet wat origineel is en wat niet. Van spacers gesproken ik heb ook een kever gehad met spacers van 4mm en geloof me dat was niet te zien zonder de velg te demonteren.
                  Daarom dat de tuningkeuring er is om u reglementair in orde te stellen en geen onaangename verrassingen te krijgen achteraf.
                  Die keuring is er trouwens ook deels gekomen op vraag van de tuningswereld.

                    Die heeft ook een tijdje stil gestaan geloof ik, zijn de dichtingen van nokkenas, krukas, balansas, enz… vervangen? Die hebben lang drooggestaan dus kunnen nu wel eens beginnen lekken vrees ik, indien niet vervangen. Daarom dat ik bij mijne 924S preventief alle keerringen nieuw heb en gaan nieuw steken. Veel werk, zeker na de pech van vandaag maar dan ben je ook gerust voor de rest van de tijd. Bij mijn 914 vroeger zelfde voor gehad, vandaag dit morgen dat, korte pijn alle dichtingen nieuw en alles controleren. Natuurlijk als je alles bijna zelf kunt is het financieel iets gunstiger, anders kan het spijtig genoeg wat duur uitvallen.

                      Vandaag zijn er toch een paar lijken uit de kast gevallen :( Nu ja daar had ik wel rekening mee gehouden, maar doordat het tot nu toe beter meegevallen was dan gedacht is het even :evil: juist ja balen.
                      Ik had al de krukas met de hand rondgedraaid en dat ging zonder problemen. Het inlaatspruitstuk afgenomen gehad en daar zag alles goed uit, inlaatkleppen blonken zelf nog schoon. Vandaag dan de kap van de distributieriem afgepakt en het zicht was minder fraai. Riem van de balans as in de soep gedraaid maar tot mijn opluchting distributieriem heel. Tot ik opnieuw de krukas ging ronddraaien en de distributieriem echter niet meedraaide. Ook veel olie en vettige boel, keerringen waarschijnlijk en daarom dat de riemen naar de haaien waren.

                      De volgende stap zal het verwijderen van de kleppendeksel zijn en zien of de kleppen er heelhuids zijn afgekomen, in het slechste geval zal het een revisie van de cilinderkop worden.

                      Wordt vervolgd……

                      Attachments:
                      • DSC_5406.JPG
                      • DSC_5405.JPG

                        Voor de verzekering kan dit ja, maar als er geen keuring op zit en niet ingeschreven is zijn de poppen aan het dansen wanneer je de pech hebt dat de politie u tegen houd. Laat staan dat je dan net een aanrijding hebt. Trouwens verzekering dekt enkel wanneer uw auto gekeurd is, tenzij het nog niet keurings plichtig is.

                          Ik ben meer voor de oudere types maar dit is wel een gave bak die ik zelf ook wel zie zitten moesten mijn financiën het toelaten :D Zeer mooie kleur in combinatie met velgen proficiat met uw aankoop.

                            Dank u wel voor de felicitaties, we gaan dat proberen tot een goed einde te brengen :lol: Nu ja dat gaat wel lukken na een kever 1303 en een Porsche 914 te hebben gerestaureerd.

                              Ik zie wel dat ik het in de verkeerde categorie geplaatst heb oeps :oops:

                                Gewoon op klikken en dan zou je het moeten zien, bij mij toch.

                                  Ik ga proberen hier regelmatig de vordingen te posten. Als ik geen foto’s vergeet te trekken :D

                                15 reacties aan het bekijken - 511 tot 525 (van in totaal 584)