Aangemaakte reacties
-
De zitting van mijn turbo stoelen zijn relatief zacht de wangen daarentegen zijn hard. Ik heb al in een standaard zetel van een 924 gezeten maar heb niet het gevoel dat die veel harder was dan mijn turbo stoelen. Wel dat je minder bewegingsruimte heb, zeer veel zijdelingse steun maar dit is wel logisch.
in antwoord op: 924 als daily?Proficiat Wes, nu zit ge in het zelfde straatje, kutdakje en turbo stoelen :D
in antwoord op: 924 als daily?Voor een daily pompt ge daar teveel geld in. Wat Wes wilt is een daily die betrouwbaar is en dan vrees ik dat je meer de weg op moet gaan naar één waar al heel wat aan gebeurd is. Dus waar al wat geld is ingestoken maar door omstandigheden, meestal overschatting van het project de deur uit moet of één waar men nu nog dagelijks mee rijd en ten gepaste tijden onderhoud op doet. Nu ik vrees dat het zo wie zo een moeilijke oefening wordt.
in antwoord op: 924 als daily?Dat extra’s is hopelijk geen airco want dan is het echt belachelijk om een klapdak te hebben :lol:
Tja in de jaren ’80 waren originele schuif- en targadaken een dure optie, dus was zo’n klapdak een betaalbaar alternatief in die tijd. Op iedere hoek van de straat was wel iemand die die dakjes plaatste bij manier van spreken.
Kan trouwens nog erger, een targadak met daarin een klapdak. Heb dit trouwens meer dan eens gezien, vraag mij dan wel af of dit dan uit luiheid is om het targadak uit te nemen :lol:Veel succes morgen en denk eraan voor een daily is het belangrijkste dat die betrouwbaar is.
in antwoord op: 924 als daily?Inderdaad vervelende ruis, dan doe je van ellende die ruit dicht en ben je blij dat je dat klapdak kunt open zetten. ik moet ook zeggen dat je veel verschil hebt in klapdak. Bij die van mij vind ik het niet beestig opvallen in gesloten toestand maar ik heb er wel al gezien waar ik van denk waar hebben ze die riooldeksel gevonden.
Wes bij die donkere van u moet het in de zomer ook bakken en braden zijn niet. Ik had gehoopt dat bij een witte het zou meevallen maar die achterruit warmt de boel goed op moet ik zeggen. Ofwel zijn we mietjes geworden door die airco toestanden van tegenwoordig :D
in antwoord op: 924 als daily?Als die voor daily moet dienen en is voor de rest in goede staat, geen roest, nooit aan gelast en technisch zeer goed zou ik toch niet twijfelen. Zeker niet als je nog iets aan de prijs kan doen omwille van het dakje. Wel zien dat het niet lekt natuurlijk daar nieuwe rubbers niet vanzelfsprekend zijn.
Nu vind ik het irritant wanneer je in de zomer met venster open rijd je constant het windgeruis rond de spiegel hoort, toch bij de 924 en dan is zo’n klapdakje weer luxe daar je dan geen windgeruis hebt en niet zit te bakken in de auto. Aan de andere kant had ik liever geen klapdakje gehad en begrijp ik ook niet dat vorige eigenaar er één heeft ingezet. ik heb uiteindelijk toch de auto gekocht omdat de staat en uitrusting (turbo stoelen met porsche inscriptie, two-tone interieur) het min punt van het klapdakje overtrof.
Eens aan Wim vragen of dat veel gedoe is om opnieuw er een dakplaat in te laten lassen. :think:
in antwoord op: 924 als daily?Wat is er mis met een klapdakje :what:
Wat is er meer eighties als een klapdakje ;) Je krijgt er trouwens een haat liefde verhouding mee :D
in antwoord op: 924 als daily?Die de rode zone op de toerenteller durft op te zoeken ?
in antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af…Valt mij ook op terwijl ik zou denken wat kan een 924S nu uitlokken :engeltje: Maar oh wee als je eens links op de snelweg aan het rode licht staat, dan is er altijd één die rechts uit de startblokken moet schieten :D En ja soms kan ik het niet laten :oops: om eens mee te spelen en dan gebeurt het eens tot mijn verbazing dat ze de duimen moeten leggen :lol: och ja boy’s will be boy’s.
in antwoord op: Gedrag mede-weggebruikersAlles kan maar hou er wel rekening bij dat deze meer onderhoud vragen dan een hedendaagse auto. De vraag is dan heb je hiervoor de tijd aan gezien je een nieuw huis hebt en hieraan waarschijnlijk ook werk zal zijn. Dan spreek ik nog niet van eventueel kindjes die misschien in aantocht zijn of gepland zijn. Ik bedoel denk er goed over na ;) Proficiat trouwens met uw trouw.
in antwoord op: 924 als daily?@Floere, en gaat gij dat nu uittesten? :)
in antwoord op: Nieuwe b(r)oller hier op het forumMet dat olielek zou ik niet te lang wachten, als de riem doorweekt raakt kan het wel eens slecht aflopen. De meeste spannen die riem te hard, je moet rekening houden met het uitzetten van de motorblok. In het begin werd de methode toegepast met een kwartslag draai van de distributieriem, naderhand is het meetinstrument in gebruik genomen dat verschrikkelijk duur is trouwens, om rekening te houden met het uitzetten van de motorblok. Hou er ook rekening bij dat de balansas riem vrij los moet staan, losser als je zou verwachten.
Ikzelf heb mijn riemen zonder meettoestel gedaan, best te doen als je de feeling ervoor hebt en rekening houd met het uitzetten van de blok. De meeste die ik hoor draaien zingen redelijk fel wat volgens mij komt doordat ze te strak staan. De span en meelooprollen wanneer versleten kunnen ook wat herrie maken. Ervaring leert dat je de conditie van de riemen en rollen regelmatig moet controleren wil je narigheid vermijden alsook de keerringen ivm olielekken.
in antwoord op: Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pkIk had minder maar zag hetzelfde eruit, als je het tussen je vingers wrijft voel je dat het zeer fijn is. Nu die van mij heeft tussen de 110000 en 150000 km gelopen weet niet zeker maar zeker niet meer dan dat. Dus normaal dat er minder in zat.
in antwoord op: Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pkZolang het fijn ijzervijlsel zou ik nog niet direct panikeren, schilfers metaal is iets anders. Nu die toch zo goed als open ligt controleer de tandwielen en synchro’s op slijtage als dit normaal is zou ik geen revisie doen tenzij ge de centen ervoor hebt. De totale km dat die gelopen heeft kan ook al een indicatie geven over de bak in hoeverre ge die weet. Lagers kunnen alleens lawaai beginnen produceren met veel km achter de kiezen. Niet meteen een ramp want die bakken kunnen wat hebben alleen soms irritant tijdens het rijden.
in antwoord op: Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk