Aangemaakte reacties
-
@mcklusky, en hoe is dit ondertussen verder verlopen, alles terug OK?
in antwoord op: 3.0SC rook ! ROOK ! wat nu ?@Funny, tiens waar heb ik dat recent nog gelezen ??? :sarcastisch
in antwoord op: Hoe moet dit nu verder?in antwoord op: nieuwe 991 carrera wide body :)))Ik heb de indruk dat der Walter er niet in slaagt de achterkant te laten uitbreken, hij is die duidelijk nog niet gewoon :P
in antwoord op: RaceklassiekersBest Kolya,
Zelf ook van Meise afkomstig, maar al hele poos in het Antwerpse nu.
Mocht het iets helpen: op het moment dat ik mijn 964 turbo 3.6 in NL heb gekocht bij Porsche Centrum Leusden, bleken er na 2.000 km rijden ook wel de nodige gebreken, onder meer de olie die gewoon langs ieder mogelijke opening uit de motor liep. De wagen had 3 jaar stilgestaan en was niet opgezet met de forse behandeling die ik hem terug gaf. Maar goed, het was zelfs iets na een beperkte garantietermijn van 3 maanden dat ik met klachten bij hen terugkwam. En ja, ik had zoiets van ‘als een Nederlander je niet in het zak gezet heeft,is hij het gewoon vergeten’ :D . Maar NIETS daarvan! Ik kreeg absoluut een luisterend oor en er werd gewerkt onder het motto: wij zijn wel Porsche, hebben een reputatie hoog te houden en gaan dit absoluut samen met u oplossen. Ik zal niet zeggen dat het allemaal in één keer geregeld was, ze hebben ook nog steeds hun mercantiele ziel, maar de voorgestelde oplossing was uitermate correct, in die mate van tevredenheid zelfs, dat er twee manden nadien nog een complete motorrevisie is bijgekomen, door hen uitgevoerd. Mijn turbo was ondanks de belofte net niet op tijd klaar voor de Porsche Francorchamps Days, wegens één klein onderdeel dat niet was binnengekomen. ‘Maar maak u geen zorgen meneer, kom hem afhalen, en als ie last minute toch niet klaar zou zijn, dan krijgt u van ons een vervangwagen, want we zouden niet graag zien dat u die happening mist’. Een tijdje blijven wachten, koofietje, broodje op de middag dat ze ter plaatse maken, ik had maar te kiezen. En ja ik heb de PF days gereden in een mooie zwarte 997 carrera 4, want het onderdeel was uiteindelijk niet binnengekomen!!! Porsche Centrum Leusden is drie dagen later mijn wagen tot bij mij komen brengen (dat is 200 km! enkel) en zijn met de 997 teruggereden. In de wagen lag een usb stick in de vorm van een Porsche Turbo met de foto’s van de revisie en op het dashboard lagen zeer mooie buffalo lederen rijhandschoenen en een hardback van Porsche met de geschiedenis van alle Porsche Turbo modellen.
Ik kan je wel vertellen dat je over zo’n aanpak alleen maar de grootste bewondering kunt hebben en dat ik mij nog nooit ergens zoveel klant heb gevoeld als in die garage. Waarom nu heel dat verhaal (er waren naast voorgaande nog wel een deel leuke en fijne zaken, maar dat gaat ons te ver leiden)? Omdat ik moet vaststellen dat ik dat verhaal, zoals dat van jou, jammer genoeg wel meer hoor. Ik ga allerminst een polemiek opstarten of een oordeel vellen over de PC’s hier ten lande (en moet zelfs zeggen dat ik er zelf nog nooit ben langsgeweest als klant), maar alle verhalen in acht genomen, heb ik stellig de indruk dat de aanpak in NL en trouwens ook in FR, heel wat aangenamer en klantvriendelijker is dan hier, waar ze eerder een ‘air’ hebben van je mag al blij zijn dat je hier mag binnenkomen. En wat ontegensprekelijk zo is, is dat dit zeker geldt voor de classics en youngtimers (ook de 993 dus), waar ze in NL en FR die echt in het Porsche net proberen binnenhalen, met een zeer gepersonaliseerde benadering en zelfs prijskortingen en er hier ten lande niet echt veel beweegt op dat vlak.
Zonde mijns inziens, voor zo’n machtige, belangrijke en grootse erfenis van het Merk en de man.Moraal van het verhaal (ja hoor, die is er :roll: ): niet te snel via advocaat en deurwaarder, probeer die mensen (of vraag naar de zaakvoerder zelf) er van te overtuigen dat ze een verantwoordelijkheid hebben naar dit fantastische merk en de erfenis en dat je niets meer of minder vraagt dan correct te worden behandeld. Lukt dat echt niet, tja dan kan hiet niet anders dan op de vervelende manier, want je mag dit zeker niet zomaar over jou laten gaan, het geweldige genot dat zo’n wagen geeft, continu laten overschaduwen door een onzeker gevoel, kan niet en hoort niet.
Veel succes !!!
in antwoord op: Hoe moet dit nu verder?Tja, ik zit teveel bezig in het aircooled departement en volg de andere niet zo heel fel op. Zal er eens werk van maken als ik tijd heb.
in antwoord op: ik zou graag een porsche 996 turbo aankopenKlopt inderdaad, voor een appel en TWEE eieren :D
Maar ik streef eerlijk gezegd eigenlijk niet naar snelle winst en een drukke koop en verkoop. Ik zie die dingen gewoonweg doodgraag en vind het kleine kunstwerken. Als ze hier een tijdje langer blijven liggen, kan ik er ook wat langer van genieten, geen probleem dus.
in antwoord op: SPEEDLINE for Porsche 18″ 964 turbo 3.6En 30 a 35.000 eur voor een 996 turbo? Ik denk eerder 40 a 45.000 eur … Je zal er uiteraard wel vinden aan die lage prijs, maar of ke daar rijplezier gaat aan beleven?
Denk toch ook even aan de rijkosten van zo’n machine.
Succes alleszins.
in antwoord op: ik zou graag een porsche 996 turbo aankopen[quote=”Funny” post=112421]Steve proficiat met de (zo te zien ) nagelnieuwe velgen ! :applaus:
Toch heb ik het een beetje moeilijk om 993 velgen onder een 964 te schuiven .(mijn mening)Als je wil post eens een foto als de velgen op de auto staan aub .
Groeten Funny[/quote]Funny,
Ik deel 100% je mening, ik ga deze immers ook niet onder de 964 zetten. In rechtszaken noemen ze dit ‘onweerstaanbare drang’ :lol:, tijdens de zoektocht naar de 965 362 XXXXX op deze gekomen en gezien de prijs en de 100% nieuwstaat (echt nieuw, niet ‘gerefurbished’) ben ik beginnen bieden, en ja … gewonnen dus.
Ik heb al wat foto’s gezien van een 964 turbo 3.6 met deze velgen er onder en ik vind het zeker wel iets hebben! Maar ik hou de mijne 100% origineel, ik ben momenteel in onderhandeling (ook met een Duitser) over eveneens nagelnieuwe 965 362 modellen. Zoals je misschien weet ligt de prijs van de 965’en nog een pak boven de 993’en, dus we zijn nog volop aan het onderhandelen, ik hoop echt dat het lukt.
En laat ons eerlijk zijn, als je weet wat je koopt met kennis van zaken, de passie hebt voor dergelijke mooie spullen en de moed je niet ontbreekt (lees: krijg het aan de vrouw uitgelegd :mrgreen: ) dan zijn dergelije haalbare sommen een veel betere investering en spaarrekening, dan je geld domweg bij die dwaze banken laten staan, waar de tarieven momenteel lager zijn dan de indexatie, je verliest dus geld door het niet te gebruiken!!!
in antwoord op: SPEEDLINE for Porsche 18″ 964 turbo 3.6Dat waren dus de juiste types 965 362 …, maar (no offense naar verkoper) na evaluatie van de toegestuurde foto’s, voor mijn part te ver voorbij poi,t of no return.
En nu de veiling is afgelopen (en ik heb gewonnen :applaus:), zal ik maar meegeven dat ik de bieder was op de Speedline velgen op Ebay DE.
Voor de kenners onder ons zijn dat wel de 993 362 … RS velgen, dus die met aan de buitenkant de holte er in. Ik heb hier een heel goede zaak aan gedaan vind ik, de velgen zijn gewoonweg NIEUW, nooit gebruikt, blauwe Loctite nog op de vijsjes! En zooooo mooi !!!Attachments:in antwoord op: SPEEDLINE for Porsche 18″ 964 turbo 3.6Heb een hele serie foto’s gepost van m’n 964 turbo, veel succes!
in antwoord op: Hi Res pics gezochtDat is inderdaad een nieuwe advertentie en de juiste types!
Ben al in contact, bedankt!
Steve
in antwoord op: SPEEDLINE for Porsche 18″ 964 turbo 3.6Toen ik hem pas zag (wat een gedrocht, sorry voor de liefhebbers) dacht ik meteen dat is een ‘Jacquemond’ (www.jacquemond.com). Maar ondanks het feit dat smaken verschillen, levert die man WEL kwaliteit en zijn de kits van een zeer hoge kwaliteit. Die open gril vooraan met de blote radiators, zijn ook niet geweldig afgewerkt.
in antwoord op: Lekker ding of niet?[quote=”terrum” post=111691]Geloof me, strooizout is erger dan een borduur
Ik heb dit jaar een setje originele speedlines op de kop getikt die strooizout gezien hadden; een maanlandschap heeft er niet aan, boorden volledig aangevreten door het zout, der zitten putten in van 2mm absoluut niet meer bruikbaar die boorden en toch ben ik der blij meeWeet iemand of die originele boorden met het originele opschrift besteld kunnen worden, ben ander van zin om er edelstaal buitenboorden voor te bestellen
Nog een kenmerk van de originele is volgens mij de Porsche product nummer op de binnenkant van de spaken
Grtz Geert[/quote]
Beste Geert,
Ik weet dat er in de Vogezen iemand zit die de ‘Speedline for Porsche’ gravures terugzet, maar als je die info nodig hebt, moet ik even gaan zoeken.
Kijk zeker ook eens naar de Duitse http://www.felgendoc.de die weten wat ze doen. En ja, de buitenboorden kan je apart kopen, onlangs stond er nog een set op internet.
Steve
in antwoord op: SPEEDLINE for Porsche 18″ 964 turbo 3.6Klopt inderdaad 911-NL, mijn 965 staat nu reeds op cup 2 17″ velgen met nette winterbanden. Geen denken aan dat ik met Speedlines ook maar enigzins op de baan kom als er zout ligt.
Voor de juiste vergelijkbare bandenmaat heb ik een fantastische website gevonden en voor de juiste ET heb ik zelf een excel gemaakt, zodat ik kan simuleren en 100% zeker wist dat zowel aan binnen- als buitenkant alles OK zit.En dat onderhoud is er inderdaad wel, maar wie ziet daar, met de juiste producten, nu tegenop met zo’n wagen en zo’n velgen?
in antwoord op: SPEEDLINE for Porsche 18″ 964 turbo 3.6