Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 59)
    • Ik zal er ook proberen bij zijn. Het zal voor mij ineens ook een doop zijn in dit soort rondritten :driver: :first:

        Ik zou graag nog eens gebruik willen maken van jullie kennis. :salut:

        Ik heb zelf een SC van 1980 die een tijdje geleden heb terug gekregen van een garagist die de motor had nagekeken en terug in orde heeft gezet (nieuwe nokkenassen, bijgeslepen cilinderkoppen en kleppen, nieuwe klepveren, betere draadstangen van de 993, …).

        1) Nadat de motor er terug in zat had de wagen wel een gebrek aan power (vooral in de lage toeren) en bij een koude motor had hij ook last van schokkerig rijden en extra knallen bij het geven van gas. Bij een warme motor stopte het schokken en knallen (het gebrek aan power bleef). Als antwoord heeft men engine cleaner bij de benzine gekapt.
        2) Nu dat ik er mee gereden heb is gebrek aan power al terug beter maar nu schommelt het toerental bij een koude motor sterk. Zo sterk zelfs dat hij stil valt als je niet oppast (en vooral als ik ontkoppel).

        De garagist dacht initieel dat het probleem lag bij de benzine verdelen (spinnenkop) maar gezien de nieuwe toestand denk ik misschien ook aan de WUR (Warm Up Regulator). Ben ik hier verkeerd?

        Is het gemakkelijk om de WUR en benzine verdeler zelf uit de wagen te halen en ne te kijken?

        En om de antwoorden al met een emoticon uit te drukken: :hail: :first: :respekt: :respect2: :up:

          Ik zou graag nog eens gebruik willen maken van jullie kennis. :salut:

          Ik heb zelf een SC van 1980 die een tijdje geleden heb terug gekregen van een garagist die de motor had nagekeken en terug in orde heeft gezet (nieuwe nokkenassen, bijgeslepen cilinderkoppen en kleppen, nieuwe klepveren, betere draadstangen van de 993, …).

          1) Nadat de motor er terug in zat had de wagen wel een gebrek aan power (vooral in de lage toeren) en bij een koude motor had hij ook last van schokkerig rijden en extra knallen bij het geven van gas. Bij een warme motor stopte het schokken en knallen (het gebrek aan power bleef). Als antwoord heeft men engine cleaner bij de benzine gekapt.
          2) Nu dat ik er mee gereden heb is gebrek aan power al terug beter maar nu schommelt het toerental bij een koude motor sterk. Zo sterk zelfs dat hij stil valt als je niet oppast (en vooral als ik ontkoppel).

          De garagist dacht initieel dat het probleem lag bij de benzine verdelen (spinnenkop) maar gezien de nieuwe toestand denk ik misschien ook aan de WUR (Warm Up Regulator). Ben ik hier verkeerd?

          Is het gemakkelijk om de WUR en benzine verdeler zelf uit de wagen te halen en ne te kijken?

          En om de antwoorden al met een emoticon uit te drukken: :hail: :first: :respekt: :respect2: :up:

            Dit is het eerste uit een reeks van filmpjes over een restauratie projectje:

            Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen dus :respekt: :applaus:

            Hij zit ondertussen aan deel 12… enjoy :popcorn:
            (ik zet niet alle filmpjes op het forum om niet teveel te spammen, maar op Youtube zijn ze gemakkelijk te vinden)

              Brasserie Den Boer van Zoersel in … :think: Zoersel is misschien ook een optie.

                Ik rij hier elke dag voorbij naar het werk. Aanschuiven om de oprit te nemen is hier toch iets minder erg. :popcorn:

                Ik heb hier trouwens ook al een paar keer een 918 zien staan…

                  niet volledig in de geest van dit topic maar toch een “Bob de bouwer”.

                    Rijexamen in een Porsche?

                      Rijexamen in een Porsche?

                        Dit weekend nog eens aan iemand proberen uitleggen welke Porsche modellen er bestaan … Tegelijk krijg ik dan meestal ook de vraag: Een 964 of een Carrera is dat ook een 911?

                        De nummering van Porsche vind ik toch niet altijd logisch dus dacht ik het eens aan de experts te vragen :D
                        Kent er iemand eigenlijk de logica achter de nummering? :?: 356, 911, 964, 993, 996, 997, (en dan terug naar) 991, 914, 924, 928, 968, 944, 959, …
                        En dan heb ik het nog niet gehad over de echte race Porsche (904, 906, …)

                          Ondertussen de nieuwe batterij (Bosch Silver) erin gestoken maar dit was blijkbaar niet de oplossingen van het probleem :(

                          Bij het draaien van de sleutel nog steeds een zoemend geluid vooraan en een tikkend geluid achteraan (dit geluid hoor ik pas als ik achter de wagen sta en de motorkap open zet).
                          Het enigste dat ik nog gedaan heb tussen het straten en het niet starten is de binnenverlichting proper gemaakt (lichtje in de targa boog, handschoenkastje en de koffer vooraan) maar dit heeft er waarschijnlijk niets mee te maken. :|

                          Bedankt voor alle wijze raad :first: en dan heb ik ineens ook maar het forum een beetje gesponsord. Maar ik ga hem toch moeten binnendoen voor het onderhoud en een paar andere zaken… :think:

                            Bedankt voor de tips, de batterij hangt ondertussen aan de lader om te testen. :)

                            Ik heb op het wereldwijde internet nog wat aan het lezen geslagen en volgens mij zit ik met een ondermaatse batterij (Berga batterij van 40 Ah) dus ga ik die ineens maar vervangen door een Bosch Silver van 75 Ah (heb ik hier ergens op het forum gelezen) :first:

                            Het was mooi weer maar rijden ging dus toch niet… :bounce: dan heb ik het probleem van de losse versnellingspook aangepakt. Ik reken mezelf niet tot de handigste persoon maar het is op een halve dag toch goed gelukt! :D
                            De pook volledig uiteen gevezen en de belangrijke onderdelen vervangen (nylon bus en plastiek ring). Het afstellen van het kruistuk met de hulp van Youtube en logisch nadenken aangepakt en nu gaat het schakelen een pak beter :happydance: :happydance: (alleen de testrit zal tot volgende week moeten wachten door het batterij probleem :bounce: )

                              Het was droog weer, het mocht nog iets warmer zijn, maar in ieder geval goed genoeg om nog eens een ritje te maken met de Targa! :driver: :driver:

                              Helaas de Porsche besliste er anders over… :cry:

                              Als ik de Porsche wil starten dan hoor ik een duidelijk zoemend geluid en links achter de motor (als je naar de motor kijkt) is er ook een snel tikkend geluid. De motor zelf gaat niet over (ook niet de intentie om te starten). De zekeringen en het relais voor de brandstof pomp heb ik er al uit gehad even afgekuist en terug gestoken, maar zonder resultaat :(
                              Zou dit bijvoorbeeld aan de start motor kunnen liggen?

                              Vorige zondag werkte alles nog goed, was toen naar linkeroever Plaasj Café gereden voor een plezant babbel.

                                Blijkbaar 100% stock :shock: maar of die uitspraak waar is …

                                  Ik kon er maar even zijn, maar vond het zeker gezellig en toch een paar babbels kunnen doen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd!
                                  Het was de eerste keer dat ik erbij kon zijn maar als er nog edities komen ga ik zeker proberen langs te komen!
                                  :applaus: :applaus:

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 59)