
Aangemaakte reacties
-
bestickering of spuitwerk,(?) is echt mooi gedaan, je maakt hem daarmee echt uniek.
knap :respect2:
In antwoord op: Online Porsche picszeer mooie 964, feli man :drink: . Vergeet ook niet wat pics te zetten van het interieur.
In antwoord op: 964 erbij!carros is wel heel slordig afgewerkt.
In antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel3top, heb je een foto van het front van de wagen, ik zou eens een overview willen zien van de nieuwe neus.
In antwoord op: projectje boxster 986 richting caymanmooie 912, kleur is ook zeker mooi, het heeft iets dat rood.
In antwoord op: Mijn eerste Porscheheren, alvast bedankt van jullie antwoorden,
– de slijtage in de zetel,
– het verschil aan de sleutelwaren dingen waar ik zelf niet aan dacht,
telnr staat geregistreerd op een aannemer die heeft dus een btw nummerover de km’s, Komt dit zoveel voor bij porches dat men de km terugdraait ? Is er een manier om te achterhalen of er met km gesmost is ? Kan je bij porsche onderhoudsboekjes opvragen ?
kan ik aan de hand van de VIN nachecken of dit een europese, japanse of amerikaanse auto is ?ik rij er waarschijnlijk morgen eens naar toe.
In antwoord op: Is dit een correcte prijs voor 964/4 van 1990mooie aankoop, slimme aankoop.
juist een vraagske,
een auto wordt pas oldtimer op dag van zijn inschrijving + 25 jaar, hoe weet de overheid dat deze portugese wagen al 25 jaar in het verkeer is, staat dat gewoon op die papieren ?In antwoord op: Mijn 964 turbolook[quote=”Robin” post=164146]Ik kocht de wagen particulier. In principe was hij verkocht aan een andere kandidaat maar deze liet achteraf niet van zich horen en zo heb ik hem uiteindelijk toch kunnen kopen.
Ik heb hier een topic aangemaakt. https://porscheforum.be/New/forum/74-stel-jezelf-even-voor-/122321-mijn-eerste-porsche?start=12
[/quote]Wow, ik vindt dat je echt een ferm machine hebt. Is in mooie staat. Over die kleine afwerkingsfouten kunt ge u druk in maken, maar ik zou eerst en vooral van de auto zelf genieten.
Het feit dat aan deze wagen ook praktisch gezien geen werk was. Is super, de meeste 912’s waar ik naar zoek zijn wagens met zeer veel werk aan.deze ziet er ook goed uit, is wel ne 911 en dubbel zo duur
Blauwe 911anyway, ik blijf verder zoeken, alvast bedankt voor de info.
In antwoord op: Kostenraming import vanuit USA[quote=”Mushroom” post=164143]Welkom en bedankt voor de pics!
Zou het kunnen dat ik jou ken vanop een forum waar ze meer met immo bezig zijn? :sarcastischWat ik maar wil zeggen is: moet het persé zo eentje zijn? Of wil je gewoon Porsche rijden?
Dus heb je momenteel een pré-impact: proficiat en hou hem zeker bij. Ik ben officieel jaloers! :)
Heb je er geen: moet het echt een pré-impact zijn? Ga je meedoen aan de hausse die momenteel bezig is? Misschien ben je binnen 5 jaar binnen, misschien heeft de markt zich tegen dan al gecorrigeerd en ben je 4/5 van je aankoopsom kwijt.[/quote]ik zit idd veel op het immo Saint-tropez forum. Miljaar nu is mijn masker gevallen :? , dat dirupo maar niet meekijkt. Ik vermoed dat ge diene flipperkasten zot zijt. Maar anyway, ge zijt hier dus chef dus ik moet mij gedragen :salut: .
Ik heb wat betreft Porsche’s juist niets, enkel ne lanyard van Martini racing die ik in essen heb gekocht voor 19 euri. Maar het is wel ne knappe.
De reden waarom ik flip op nen early 911 is omdat het voor mij
1) een jongensdroom is
2) ne sportwagen pur sang is :driver:
3) het mooiste model is van alle elfjes, met alle respect voor de andere modellen en iedereen die een ander model heeft.Secundo wil ik ook zeggen dat ik een echte sportwagen van 100k niet kan betalen en zelfs niet wil betalen.
Daarom dacht ik wat centen die op de bank staan te gebruiken als investering in een 911, en hem binnen 10 jaar te verkopen met 30 % winst zodat ik mijn kinderen hun studies kan betalen (dat vertel ik toch tegen mijn vrouw)
Dus een 911 is doenelijk, een 912 een beetje goedkoper maar evenknap, of dat het nu een 4 of 6 cylinder is maakt me niet uit. Ik kick op het model. Dat er altijd iets aan was wist ik niet, ik dacht nog altijd aan Deutsche grundlichheid.
Een ander optie is een 964 omkatten naar een early 911 (de singer look :coolness: ) maar dan zakt uw waarde weer denk ik.
Als je dan hem tekoop aanbied , is hij niet orgineel.Ik moet nochtans ook vermelden dat de gemodifieerde elfjes a la Magnus Walker en Jack Olsen mij ook zeker interesseren, Die gaan nog wat meer naar het pure.
Mijn plan is me nu verder verdiepen in de porsche scene. Misschien eens een meetinkse mee doen of zo, om toch wat meer info te krijgen. De openheid op dit forum is alvast een pluspunt voor noobs zoals mij. Is er trouwens een lijst welke user welke auto heeft, Zou nog wel gemakkelijk zijn.
grts
In antwoord op: Another petrolhead in the houseDag Robin,
Bedankt voor je antwoord, pelicanparts kende ik reeds via jackolsen’s garag. The samba nog niet, ik ga daar effe checken. Verder kijk ik veel via autotradersclassic.com.
toen jij je auto kocht via ebay was dit van een particulier of een bedrijf ?
Heb jij hier (of ergens anders) een topic over je 912, of foto’s die online staan, ik zou graag de staat eens zien hoe je deze gekocht hebt.grts
In antwoord op: Kostenraming import vanuit USAbedankt voor de duidelijke beschrijving.
Mag ik vragen hoe je je wagen gevonden hebt in de states, via ebay, autotraderclassic ?
Ben ook op zoek naar een states car maar heb duidelijk nog niet het goede kanaal gevonden.In antwoord op: Kostenraming import vanuit USAwel idd naar Essen geweest, hierbij een kort verslagje
S’morgens vertrokken om 7 uur om er om 9 uur aan te komen, dat was te bedoeling. Resultaat: geflitst in Nederland (net over de grens, ik dacht hier flitsen toch nooit). Na wat file in Essen zelf aangekomen rond 9u30. Er waren nog zware file’s om op de parkingen te geraken. “Hier doe ik niet aan mee” zei ik , vervolgens een beetje rondgereden en geparkeerd in de woonwijk achter het beursgebouw.
Bij het binnenkomen in de eerste hal vielen mijn ogen al uit mijn hoofd, ik kwam terecht in de Mercedes hall, die een overzicht hadden gemaakt van 120 jaar Mercedes sport. De ene classic stond naast de andere,tussen ook recent DTM en F1 materiaal, de toon was ineens gezet mijn dag kon nu al niet meer stuk.
Vervolgens op zoek beginnen gaan naar een elfje, en dat was dus hopeloos, de beurs was nog maar aan de tweede dag en de meeste modellen waren al verkocht. Dit aan prijzen van gemakkelijk 70 tot 115k. Ook op de buitenterreinen stonden verschillen modellen, als je toen polste wat de vraagprijs was, zei men doodleuk “ ‘i’ve got an offer of 75.000, do you want to go on top of that ? . Meestal sloot ik mijn gesprek dan af met give me your businesscard
Ik was dus opzoek naar een 911 van 64-73 maar snel bleek dat dit hier geen optie was. Een van de standhouders vertelde mij dat sinds 5 jaar de prijzen zijn verdubbeld, zoniet verdrievoudigd. En dat de early 911 iedere maand met 2 % stijgt in waarde. Hij vertrouwde me ook dat dit niet kon blijven duren, maar wanneer dit zou stoppen wist hij niet.
Ik wou ook een coupé en geen targa, maar na dit model te zien begon ik echt wel te twijfelen,
Asking price:115.000 euritjes, verkoper vroeg of dat ik ook een financiering wilde ? Dit model is echt wel af. Zowel vanbinnen als vanbuiten echt TOP. :respect2: :respect2:Prijzen van alle modellen waren wel sky high, koopjes kan je hier volgens mij niet doen. Een Citroen diane6 voor 25.000 euro, een afgewerkte VW busje voor 99.000 euro een wrak van een 911 zonder bodem voor 60.000 euro.
In de namiddag ben ik nog op de stand van porsche gesukkeld en een praatje gemaakt met Magnus Walker + foto genomen of course, hij zei dat meer en meer interesse begint te krijgen in de Porsche 911 van 73-89 wegens schappelijkere prijzen. Trouwens echt nen type tres sympa.
Bon, rond 18u afgezakt huiswaarts en ditmaal goed op de snelheid gelet bij de kaaskoppen.
Bon, wat hebben we geleerd vandaag.
Prijzen voor een afgewerkte 911 coupe zijn voor mij onbetaalbaar. Dus het word er één met werk aan, dan zit je nog altijd aan een 30K voor de aankoop en de rest ????? voor de restauratie. Plaatwerk en montage kan ik zelf doen, motorrevisie is voor mij een nono, wat kost dat trouwens (5k ? 8k? 10k?)Targa’s zijn goedkoper, waarom weet ik niet? De look of zo. Op het net vind je targa’s met werk aan voor 15 a 25k. Ik begin daar meer en meer interesse in te hebben.
Alternatief is een 912, is wel een viercilinder, maar lijn en ontwerp zijn net dezelfde. Door één of andere redenen stijgen de prijzen hier niet zo snel als van de 911. Via het net vond ik een witte targa in oostenrijk voor 13k. (pretty intresting) Nog maar eens over slapen.
Moraal van het verhaal, ik moet me nog meer verdiepen in de pro’s en contra’s van de verschillende modellen alvorens ik doorbijt. Het verschil tussen een 912 en 911 is zeker om over na te kijken, maar ja dan heb je geen “elfje” Een optie is er een importeren van USA want daar liggen de prijzen merkbaar goedkoper. Maar dan zit je nog met shipping kost van 4 a 5 k. Ik wil trouwens ook een auto om mee te rijden, niet voor in een museum te zetten.
Toen ik huiswaarts ging stelde ik vast dat ik 25 jaar met saaie auto’s heb gereden :? , tijd om daar verandering in te brengen
Bon, i’l keep you informed
Hieronder nog wat foto’kes
meer fotos op flikr :
stoffels photostream op flickrIn antwoord op: Another petrolhead in the housealvast bedankt voor de verwelkoming, Ik ben curieus voor vrijdag, ga eerst een rustig rondkijken en de markt verkennen, ik ben al twintig jaar lang fan van de eerste porsche 911 maar heb er om diverse redenen nooit een gekocht. (huis, vrouw, werk, kinderen etc)
ik heb wel de indruk dat er momenteel een rush is op de early modellen en dat de prijzen echt de hoogte inschieten. Ik zal allezins mijn bevindingen op vrijdag hier posten.
ben ook al over de plas aan het zoeken en daar kan je soms “koopjes” doen (what’s in a name) maar je hebt dan ook de wagen niet gezien.
anyway, keep you guys informed en blijf me verdiepen hier op het forum.
In antwoord op: Another petrolhead in the housezeer mooi al, keep up the good work
In antwoord op: Restauratie 356 bt 5 bj. 1961