Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 308)
    • er moet wel iets van coating zijn
      al is het enkel galvanisering, das ook een coating

      en steenslag kan ook die coating beschadigen
      toegegeven, ‘t moet al erg zijn voor het net zo erg wordt als op mijn ex early S, het zink offert in theory zichzelf op zodat het metaal niet roest
      maar als het over een groter oppervlak door steenslag kapot gaat, dan zal het uiteindelijk wel doorroesten…. duurt gewoon iets langer

      voor zover ik weet waren de 73’ers ook al gedeeltelijk gegalvaniseerd onderaan, maar je ziet dat het geen garantie is

      0

        [quote=”Rufie”:tph6j5p7]Langs de andere kant vind ik dat allemaal veel moeite.
        Steenslag in de wielkassen kan je toch heel gemakkelijk herstellen met een verfstift. Gewoon even wat verf erover en is klaar. Wie ziet dat nou op die plaats ? Geen extra gewicht, goed beschermd door de verf…[/quote]

        ‘t is de ideale plek om te beginnen roesten
        steenslag maakt de ondercoating kapot
        vocht kan er bij en droogt daar niet snel op

        en krijg je dit :

        lak stift helpt dan geen zak meer

        0

          er is een bedrijf dat op maat gemaakte Alu wielkast beschermers maakt voor oldtimers…. kan alleen niet op de naam komen en kvind het niet meteen terug op google

          0

            kun je mij daar dan es een duidelijke bron tonen waar dat dan staat?

            want bij mij weten kunnen 2 mensen mondeling iets afspreken, en zelfs dan is het in principe rechtsgeldig, het valt alleen voor geen meter te bewijzen…

            contract op papier geeft dan nog iets meer
            en be-edigen is dan uiteraard 100% gedekt met bewijs

            ze zijn allemaal rechtsgeldig, verschillen enkel maar in gradaties van bewijslast

            0

              http://www.autospeed.com/cms/A_2992/article.html

              CFRC parts made for structural purposes are generally replaced when damaged. There is no way to guarantee that the repaired part will have the same strength as the original part.

              Parts used primarily for cosmetic purposes may be repairable. GM allows the front fenders on the 2006 Chevrolet Corvette Z06 to be repaired, provided that the damage does not extend to an edge. Damage such as a puncture or tear that protrudes through the part should be repaired using a two-sided repair.

              0

                [quote=”RSR”:33y8oeue]erg heel erg maar het valt nog wel te herstellen hoor maar het zal nooit meer zo sterk zijn vrees ik.[/quote]

                en denk je dat Porsche een gekraakt chassis, op zal willen lappen op een manier dat het nooit meer originele sterkte heeft?

                rekening houdende met het feit dat
                A CGT’s extreme performance bakken zijn
                B ze regelmatig in high speed crashes zitten
                C ze dan voor elke dollar zullen worden gesued als ie een 2e keer in de kreukels word gezet…
                D er geen enkel overheids instantie een opgelapt carbon kunstwerkje zal goedkeuren

                i think not

                0

                  [quote=”Setakira”:2q48piuq]Hmmm, precies moeilijke wagen om mee te rijden.

                  Nu kunnen ze misschien nog vervangstukken voor de wagen krijgen ter reparatie maar pak een 10j verder….[/quote]’

                  carbon fiber chassis : kapot is kapot, valt niet te repareren.

                  0

                    de mijne(88 844S) heeft ook het Porsche Sound system

                    zat geen aparte versterker bij volgens mij, kheb nog de oude radio, en daar zaten er 4 kanaals speaker uitgangen op, vorige eigenaar had die afgeknipt met connector en al, hangt er nog aan…

                    nieuwe radio , zit op die afgeknipte draden aangesloten, LV, RV , LA , RA

                    in PET wordt ook niet gepiept van een losse versterker, enige wat ik zie is een equalizer, maar die zat volgens mij niet bij die optie, kheb die nog nooit gezien in een auto met de PS optie

                    correctie, voor 968 staat er wel een amplifier bij in PET

                    op zich zou je die bedrading wel moeten kunnen omkatten zodat je die pioneer OUT op de versterker IN krijg…

                    is dat geen DIN plug met 9 contacten? 1 aarde, dan 4×2 signaal?

                    0

                      ‘t is niet echt de moeilijkheids graad die me afschrik
                      kheb al een mfi getuned van de grond af aan
                      de klephuizen restoren draai ik mijn hand niet voor om
                      de pomp, tja, das geld tegen smijten

                      de kost is naar mijn mening te hoog, en je moet teveel trial & error doen om bestaande dingen om te katten naar 2.8 specs

                      en het benzine verbruik is dan gewoon, verschrikkelijk te noemen
                      mijn 2.4S met mijn rechtervoet, dat was 300 km uit een 80 liter tank.. dat telt, en dan spreek ik nog niet van echt constant jagen, dat was mild sportief rijgedrag, volle krote consant in toeren over land weggetjes jagen, je wil het niet weten…en dat was volledig met LM1 getuned,

                      detunen , minder peut, en het net resultaat was motor die niet lekker loopt… er is weinig marge…

                      met dta fast hoop ik dan A iets minder verbruik B verschillende programma’s (sport/cruise eventueel andere inlaat naargelang de toepassing)C soepelder motor onderin D nieuw materiaal qua inlaat geen recyclage en ombouw van 30+ jaar oude klephuizen en dergelijke…

                      maar ‘t kan zoals gezegd nog omslaan, MFI is qua gevoel wel onovertrefbaar, geluid, response , bruut resultaat…

                      0

                        4 jaar op pelicanparts is slecht voor ‘t sociaal leven , en slecht voor de portemonnee ivm wilde plannen die onvermijdelijk in de kop slaan..

                        kben al tijdje naar een C30 blok op zoek, kdenk dak binnen 2 weken der eentje in de living ga staan hebben (prima ornament voor zolang ik niet alle componenten heb)

                        0

                          CIS meter plaat die bind en dan opeens los komt
                          es de plaat zelf met carb cleaner schoonmaken
                          kijken of er niks verbogen is

                          en last but not least, kijken of de bevestiging van het ganse unit wel in orde is, als er iets lost zit en het unit klappert op zijn geheel rond, krijg je ook slechte resultaten van…

                          0

                            [quote=”MichM3″:zztomxv2]
                            …wordt dit dan de basis van uw 2.8l project-plannen?…cool! 8)
                            [/quote]

                            voorlopig nog enkel “plannen”
                            kan nog gebeuren dat die mfi (duur en moeilijk te tweaken bij niet standaard motoren )komt te vervallen voor dtafast injectie met individuele throttlebodies a la mfi.. maar das ‘t voordeel van “plannen”, ze kunnen ten allen tijde gewijzgd worden :D

                            0

                              [quote=”MichM3″:3saxmkg1]
                              Hetgeen zo opvallend is bij de Carrera 3.0 is de lekkere korte slag in tegenstelling tot de slag van de latere SC die minder pk’s maar meer koppel had. Vandar dat ik denk dat de Carrara 3.0 het 2.7 basisblok gebruikt met dezelfde krukas maar langere slag…
                              :[/quote]

                              das niet juist, C3.0 of SC hebben gelijke slag EN gelijke boring
                              er zit geen enkel verschil op dat vlak

                              [quote=”MichM3″:3saxmkg1]

                              de betrouwbaarheid van het blok is een pak hoger dan bij de 2.7, maar kan toch niet tippen aan de onverwoestbare 3.0 SC en het latere 3.2 blok…Blok van de SC kan dus een krukas herbergen die een langere slag heeft waardoor de boring/slag verhouding weer in evenwicht kwam…de Carrera 3.0 heeft werkelijk een “overvierkant” blok (boring veel groter dan slag)
                              :[/quote]

                              klopt voor geen meter

                              het enige noemens waardige verschil tussen SC en C.3.0 , op vlak van het blok, het karter dus, is het gebruik van een ander krukas boring, die groter is op de SC

                              vandaar ook de 9 bouts vliegwiel bevestiging vanaf de SC

                              voor de rest, is er maar bitter weinig verschil
                              de krukas heeft identiek dezelfde slag
                              de cyllinders hebben identiek dezelfde 95mm boring

                              het belangerijkste verschil, is die krukas boring ( waar je krukas in ronddraait)
                              op een C 3.0 kun je een oude krukas monteren, bv van een 2.0, 2.2 of 2.4
                              om zo een short stroke, hoog revvende motor te bouwen die OERsterk is

                              C3.0 case, met 95 mm potten met 66mm oude krukas = 2.8 liter die 8K toeren op zijn sloffen haalt

                              een SC kun je niet shortstroken, of je moet een 962 krukas zien te scoren: good luck with that…

                              op vlak van betrouwbaar heid kan ik maar weinig mechanische verschillen opmerken tussen een c3.0 of SC case gaan opmerken, enkel de krukas boring en die zal echt wel geen noemenswaardig verschil qua levensduurte opleveren…

                              alst erop aankomt, geef mij maar een C 3.0 blok , kun je veel meer fun me beleven

                              0

                                ik kan da nie rieken eh dat er elders nog een thread zweeft over warm starten…

                                0

                                  ? benzine die omhoog loopt van leidingen onder de auto naar cabine?
                                  anti gravity?

                                  [size=75:3osiwwzo]-Edit by Mod : Gelieve geen volledige texten die pal boven je antwoord staat te quoten.Dat heeft geen zin en maakt enkel allesonleesbaar-[/size]

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 308)