
Aangemaakte reacties
-
500 euro voor ene die is versleten maar nog rondloopt.
Das zo ongeveer de prijs die de racers dokken voor een core.Als hij vast zit, waarschijnlijk is het dan de #2 lager die is rond gegaan, en mogelijks is er dus schade door dat de drijfstang vast is gelopen.
Dus een prijs erop plakken wordt moeilijk , we weten dus niet wat er nog bruikbaar is aan de binnenkant…In antwoord op: welke motorblok is dit?Swepco is echt wel een bijna wondermiddel voor half versleten synchro ringen op de 915…
Ipv meteen te moeten je bak open trekken, kun je er nog een serieus aantal km’s bij plakken..In antwoord op: Swepco in 915 boiteinjectoren die blijven hangen
te veel druk van de pomp
Wur defect en ipv te herstellen, heeft men de CIS verdeler te rijk gezet zodat ie toch startIn antwoord op: Abnormaal hoog verbruik 911 SC[quote=”porsche-biggetje”:2gp7b7y4]beste,
ik ben gene porsche bezitter en financieel gezien zal ik dat ook nooit worden.
[/quote]Porsche bezit moet niet zo onbereikbaar worden gesteld, er is voor elk budget wel ergens een Porsche.
En een 924 moet je niet te snel afschrijven, wat men ook durft vertellen ” W of audi’s, geen echte porsche”…
Het is een fijne auto, die prijs kwaliteit heel veel oldtimer plezier kan leveren…Men betaald zotte prijzen voor mk1 Golf Gti’s.. wel, de 924 is een vergelijkbare auto , meer power, ziet er iets sportiever uit, achterwiel aangedreven…
Heel betrouwbaar qua mechaniek, en goedkoop qua onderdelen…Als je er zin in hebt, en goed rondkijkt, dan is het zeker bereikbaar.
In antwoord op: welke motorblok is dit?uit het rs boek
gulf blue Porsche colour code 6060 paint code 328 manuf Lesonal 1
gulf orange Porsche colour code 6161 paint code 019 manuf. Lesonal 1In antwoord op: Originele Gulf kleurenah bon, dus als ik daar met bv een 67’er binnen kom, die technisch in orde is, maar er zit een 2.9 motor in, en latere ophanging, of remmen.
Gaan ze er dan moeilijk over doen, als het allemaal technisch, netjes en veilig is gemonteerd?In antwoord op: keuring voor auto’s voor 68uwen SC is dus niet van voor 68… Die is destijds al gehomologeerd geweest alvorens Porsche die in Belgie kon verkopen. Er is dus reeds een gelijkvormigheids attest.
Dat scenario is redelijk gedocumenteerd, er valt daar weinig over te discussieren. Je auto moet gewoon conform zijn met de specs van een SC, in het jaar dat ie op de markt kwam.
Bandenmaten en zovoorts moeten kloppen, of er moet een aparte validatie zijn van de beperkt toegelaten wijzigingen. Er mag niks aan de ophanging , stuur inrichting , motor, remmerij enzovoorts zijn gewijzigd.
Tenzij je expliciete goedkeuring van de fabrikant krijgt en geen enkele autofabrikant wil/durft aan dergerlijke dingen tijd spenderen.Het gaat echt om de situatie van een auto die is gemaakt, en 1e inschrijving op de weg had, voor de wet van gelijkvormigheid van kracht is gekomen
Het gaat niet om bling bling mods, maar om serious upgrades.
Ophanging
remmerij
motorAl wat normaal niet mag dus… Waar je wel min of meer mee weg kan komen voor een O-plaat, maar niet voor de gewone keuring.
In antwoord op: keuring voor auto’s voor 68ik ben al obsessief compulsief bezig sinds mijn 26. En noodgedwongen single, kheb geen geld meer over om mij een madam te kunnen permiteren.
In antwoord op: Dit forum zit VOL viriele mannen!ik heb nog een identieke set gekregen van een maat, die ze uit een 911 donor had gehaald , dus ze hebben zeker in 911’s gezeten, 944 waarschijnlijk ook, maar ben het niet zeker
je can phone dials niet met Fuchs vergelijken, er zijn veel meer phone dials gemaakt dan Fuchs, en ze zijn gegoten ipv gesmeed zoals de Fuchs.
Fuchs zijn van de fabriek uit veel sterker, en ook een veel meer Porsche eigen design (phone dial achtige velgen vind je bij meerdere automerken, Alfa, Lambo, … )Bovendien heb je de Fuchs enkel in oude offset, dus daar is zowieso minder concurrentie dan in de later offsets, daar er nog altijd nieuwe velg designs uitkomen voor de latere offset..
5 gaat’s met 23.2 ET… wat is er nog? de Mahle Gasburners..Die zijn nog zeldzamer, en ook duur… Cookie cutters, leuk, maar niet zeldzaam, zwaar.. de oude phone dials… de 356 stalen wielen met chrome hub…oude BBS en enkele specifieke aftermarkt wielen…Als je de concurrentie van de later offset porsche phone dial wielen zoekt. Cup I & 2, Turbo twists, D90, de club sports, de boxter wielen, BBS, keuze zat ( als het tenminste in je wielkast past qua breedte)
Phone dials heb je ook in minder varianten… afhankelijk van je offset, heb je de keuze tussen 6″ en 7″ breed, in 15″ of 16″ diameter.
Fuchs heb je in 14 15 16 inch, van 4.5, 5.5 , 6 , 7 , 8 , 9 ,10 tot wel 11 inch breed…Heel weinig velgen hebben voor een zelfde klassiek design zoeen keuze (voor de kieskeurige koper met de dikke portefeuille.)
Het design is dan nog eens zo populair, dat ze A replica’s maken, B Harten van (kapotte) oude Fuchs velgen in 17 en 18 inch velgen gaan ombouwen… Dat heb ik ze met nog geen enkele velg weten doen.Een phone dial zal nooit dezelfde prijzen halen die je nu voor Fuchs ziet, tenzij we van inflatie spreken, en dan is het je geld dat minder waard wordt, niet de velg die meer waard wordt.
In antwoord op: waarde telefoonvelgenik heb nooit gezegd dat ze niet mooi staan, het ging over de diepte van de velg, en wat er objectief bij meer mensen subjectief als mooier zou worden ervaren
In antwoord op: waarde telefoonvelgen100 euro of zo, zeker niet meer als er beschadigingen zijn…
schade aan de vinyl is minder erg dan aan de stof zelf… de vinyl is makkelijker te vervangen dan de stof, toch zeker zwarte vinyl , kleur is ander verhaal.Ze zijn meer waard als het de sport versies zijn, maar dat lijkt er niet naar op de foto, wangen van de onderkant zijn niet hoog genoeg.
Ik vermoed dat geen van beide electrisch bedienbaar zijn, en dan zijn ze waarschijnlijk van een 911 SC ipv een 3.2, of misschien van een type 1 944.
[quote=”kleinekastenteufel”:1vp19n0x]Telefoon velgen zijn ten zeerste gegeerd bij de gasten die met Kevers (11fjes per uitz.) crossen
[/quote]
maar vertaald zich dat in een hogere prijs, of zijn ze net gegeerd omdat de prijs/taaiheid precies een goedkope bang4thebuck opleverd?
En wat betreft dat schoonheid subjectief is… ja en nee.
Objectief gezien gaan er meer mensen voor een velg die diepte/breedte uitstraalt, dan voor eenzelfde design velg die plat is… Das gewoon zo.
Neem een R16J6 fuchs, en zet daar een R16J7 fuchs voor in de plek…
Velgen met een dieper hart/bredere lip zien er vanuit een hoek toch iets deftiger uit dan een velg zonder diepteEn de nieuwer offset Phonedials, die hebben net minder diepte dan de oudere.
Je mag er voor mijn part een enquete op maken…
944/1 met phone dials diep
944/2 met phone dials plat
2-3 foto’s per auto… verschillende hoeken, ik ga er vanuit dat de auto’s en omstandigheden gelijk zijn (kleur auto, qualiteit lak, belichting, afstand)En dan doe je dus de pol, welke staat er beter op zijn wielen? Dan zie je meteen dat schoonheid minder subjectief is dan je wel denkt.
In antwoord op: waarde telefoonvelgenDe ET waarde moet je kunnen aflezen uit de wiel nummers.
Wel van belang, aangezien je de oude offset hebt van 23 (gewild), de later offset 52, en de 928 offset van 62 of zo…De hogere offset wielen wil bijna niemand, omdat ze er ook niet echt goed uitzien met het uitstekende hart. Dan zijn de C2/design 90, of latere wielen meer gewild…
In antwoord op: waarde telefoonvelgen