
Aangemaakte reacties
-
ja ok
maar dat kan onmogelijk in je cabine lekken want die leidingen hangen onder de auto, niet echt relevant met dit probleem dusIn antwoord op: benzine loopt in wagen[quote=”ferdy”:2oe4x665]Een niet luchtledige benzinetoevoer kan de oorzaak zijn van
het slecht starten bij warme motor.Kijk eerst naar je benzine leidingen, als het lekt komt er ook lucht in de leidingen binnen.
Doe dit buiten en rook liefst niet terwijl je bezig bent !!!!!!
KABOEM,
Yvan[/quote]bedoel je niet een luchtledige kan start problemen opleveren???
als je tank geen verluchting heeft, trekt ie vacuum bij het pompen
vacuum lock treed dan op als het vacuum sterker is dan je pomp kan leveren.een 911 tank heeft normaal een verluchtings systeem om dit te voorkomen
oude types met een soort plastic bakje en 2 slangetjes
nieuwere types zit het in de dop van de vultankluchtbubbels in de benzine leidingen zijn een ander fenomeen, namelijk als de benzine leidingen te warm worden en de benzine kookt in de leidingen, wat dan bubbels veroorzaakt en de pomp het niet gecomprimeerd krijgt en niks voor mekaar krijgt
dat noemen ze dan vapor lock
dit gebeurt dan in de leidingen achteraan de auto, en valt op te lossen door natte doeken op de leidingen te leggen
lucht bubbels in de leidingen via de tank , kan enkel met een lege tank
en is simpel op te lossen door je tank te vullen, lucht gaat omhoog, niet onlaag, voorste toevoer leidigen ontluchten zichzelf wel, dit is geen punt, het is geen Diesel systeem.In antwoord op: benzine loopt in wagendiverse mogelijkheden voor diverse Porsches…
In antwoord op: Uitlaat lawaai bij neerwaards schakelen[quote=”RSR”:xdcvmcaw]alle 924 s 2.5 = 944 type 2[/quote]
huh??
924S heeft volgens PET & workshop manual toch geen alu draagarmen??
In antwoord op: onderste driehoek[quote=”john porsche”:8ktwcngm]hallo iedereen weet er soms iemand of er verschil is in den ondersten driehoek vooraan van een 944 type 1 en een 924 ? alvast bedankt … grts[/quote]
de draagarm??
85 924 477.407.153F
79 924 477.407.153F
82 944 171.407.153D
85 944 171.407.153Dvolgens mij scheelt het een beetje, 944 staat breder op zijn poten
denk wel dat je 924 met 944 voorpoten kan uitbouwen… maar dan moet je de ganse boel overzettenIn antwoord op: onderste driehoek1 of meerdere assensteunen…
pul fixaflat (voor als je 2e platte band krijgt en je reserve is al in gebruik)
pul brake cleaner ( ingeval je slechte benzine krijgt en beejte extra oomph nodig hebt om te starten, ook handig om iets deftig te krijgen na roadside sleutelen)
In antwoord op: Wat mee te nemen op serieuze autoreis?nog vergeten… wel opletten op welke motor je dit doet
het ene injectie systeem bij het ander, sommige hebben tegendruk nodig om soepel te draaienrechte pijpen en open demper zijn best leuk voor de racer die graag max power in toeren met gas volledig open wil hebben
maar op een straatcruiser kun je het ganse bereik verknoeien
mijn 2.4S met mfi, op Bursch pijpen leek op niks… heel goed om volle poeier mee te blazen , maar klonk als een zieke kever in stadsverkeer… viel niet rustig mee te rijdenIn antwoord op: Binnenwerk einddemper3 uitlaten , dezen ze vroeger bij rally auto’s, tijdens de etappes de 2 middelste open, voor normaal wegverkeer 2 deksels op die pijpen
das zoals bovenstaant plaatje, maar dan de originele pijp gewoon laten zitten ipv verwijderen en dichtlassen
In antwoord op: Binnenwerk einddemperals je toch 4 gaats wil houden ivm originaliteit
waarom dan de moeite om naar schijven te gaan?!?!schijven met 4 gaats zijn niet origineel
en het verschil in remkracht is minimaal voor de hoeveelheid werk
trommels die goed afgesteld zijn goed genoeg voor bijna iedereen die niet raced…
de enige reden die ik zou verzinnen is iemand die bv fuchs wil monteren maar niet kan ivm 4 gaats
en dan nog kun je beter een 944 of 924S scoren dan al dat werk doenIn antwoord op: 924 van schijven voorzien achteraan[quote=”Hansolio”:n9zofkrk]Hallo,
Er wordt veel gesproken over het reviseren van een motor. Wat houdt dit precies in? Welke onderdelen worden vervangen of gecheckt?
Tweede vraag: hoeveel kost zo’n revisie voor een 911 3.2?
Groeten,
Hans[/quote]
3.2’s zijn meestal iets goekoper af dan bv een magnesium case early 911
alu cases zeker die na 75 zijn over ‘t algemeen zo te hergebruikenkoppen en kleppen is altijd inspectie en kijken wat de score is
kan gaan van opkuisen en hermonteren, tot nieuwe valveguides en valve seats ,nieuwe keppen en tot vlakken en soms zelfs haarscheurtjes lassencyllinders, nikasil’s zijn meestal goed, nieuwe ringen en vamos
maar kan ook zijn dat de zuigers versleten zijn en de ringen teveel ruimte hebben..wat vroegtijdig falen veroorzaaktnokkenassen, kunnen pitten in zitten, of niet
maar als je nokkenassen vervangt moet je ook de tuimelaars vervangen omdat die samen inslijpenkrukas.. over ‘t algemeen zijn ze goed, en gewoon polishen
soms licht krom, of in geval van een kapot lager, krassen en kapotuiteindelijk hangt het nog altijd af van wat die motor heeft meegemaakt
das een individueel verhaal voor elke motor
soms valt het mee
soms valt het heel erg tegenmijn 73S, open gemaakt, en ALLES behalve de krukas en de oliepomp was kaduk
alles moest gereviseerd, hersteld of vervangen worden
dat was dan 10K en nog es 1500 voor de mfi pomp
en wat prutsenoverlaatst een 3.2 open gemaakt… alles zag er nog spiksplinter nieuw uit
zelfde verhaal voor de 2.4T, as new, zelfs de lagers (voor de liefhebbers, kheb nog die 5R case)Turbo’s en early S motoren die nog nooit open zijn geweest, daar kun meestal best rekenen op worst case scenario… zijn ferm gekietelde moteren, veel pk/liter, en dat zie je aan de inwendige componenten
944 motoren, daar kom je meestal weg met nieuwe ringen lagers en pakkingen… tenminste als ze gereviseerd worden voor er een lager dropt..of de distributieriemen falen… en dan weet je wel hoe laat het is
gelukkig veel 2e hands te vinden en stukken goekoper dan 911ook opletten over wat men onder revisie verstaat
sommige “specialisten” zeggen revisie, en hermonteren alles gewoon met bare minimum aan kosten.. sommige doen enkel de koppen (topend revisie),sommige “specialisten” die vervangen alles per defaut, wat niet altijd nodig is…
zorgen dat je bij een goeie shop zit, iemand die volledige revisie voor 3K belooft is een prutser… voor 3K heb je niks, met moeite genoeg om motor te droppen en met nieuwe pakking kit te hermonteren…
als je een revisie laat doen, zorg dan dat je goed geinformeerd bent, dat diegene die het werk voor je doet, de moeite neemt om jou uit te leggen wat ie doet, en te documenteren wat ie doet, het gaat over veel geld, en je kan niet in de motor kijken als ie draait…
In antwoord op: Motor revisiekan ook voorvallen dat ze weinig druk maken bij hele lange ritten snelweg…cruisen met weinig toeren variatie… niet echt abnormaal voor een type 1 om dan aan de lage kant uit te vallen
maar voor de rest, bij stationair zijn je waardes goed… zoals al door de rest gemeld
[quote=”porschky”:1v4vj464]jullie hebben nog niets gezien… een (psychiatrische!) patiënt van me, …SNIP…,haha[/quote]
het blijft wel jou patient wiens problemen je hier en public zit uit te lachen…wat als ie nu toevallig ook interesse heeft in Porsche, hier komt, en jou post leest?
hij zal wel weten wie jij bedoelt, je omschrijving heeft voldoende detail, en dan ziet hij hoe zijn shrink hier post over zijn auto en zijn iq en het feit dat ie bij een shrink zit?
zit dicht aan tegen schending beroeps geheim… beetje puzzelen en die auto zien en die vent is op straat herkenbaar…
In antwoord op: Wie gaat hier op in ?de term bullet proof SC hoor je heel vaak…
SC’s met afgebroken tapeinden heb ik overigens niet veel van gehoord op PelicanParts… en er zit daar nochtans genoeg volk met SC’s…dus ik denk dat het eerder uitzondering is… anders hoor je daar heel vaak van 2.7’s met “pulled headstuds” … maandelijks of zelfs meer komt er daar iemand langs die prijs heeftIn antwoord op: 911 SC : tapeinden, kettingspanners etc.[quote=”carrera 3.0″:12vszk1u]Eindelijk een antwoord waar we wat aan hebben, bedankt :!:
[quote=”svandamme”:12vszk1u]
er zit ook normaal gezien in een upgrade kit een updated idler arm , (die hefboom met tandwiel) bij, of je moet met spacers de oude aanpassen , kweet de details niet van buiten, zijn paar thread van op Pelicanparts
[/quote]Dus je bedoelt dat als je de oude hefboom met tandwiel (van de mechanische spanners) recupereert voor de upgrade, men moet gebruik maken van die “spacers” ?
Waar moeten die dan zitten en hoe zien die eruit ?Ik denk niet dat zo een updated idler arm OF spacers bij zo een hydraulische upgradekit zitten.[/quote]
http://forums.pelicanparts.com/search.p … earchuser=
http://forums.pelicanparts.com/showthre … +tensioner
je hebt ook verschillende olie leidingen voor vroege en latere types
omdat latere types de oliedruk sensor op de rechterkant van het blok zitten hebben, en de leiding schroeft daar op inen late kit op vroege motor = 1.5cm te kort
In antwoord op: 911 SC : tapeinden, kettingspanners etc.bedoel je de injector?? of de kjettronic bezine/lucht weger??
een injectie kop ken ik niet…
en een klepkop is van Porsche , niet van Bosch
In antwoord op: injectiekop nummer 204 pk