Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 308)
    • ja ok
      maar dat kan onmogelijk in je cabine lekken want die leidingen hangen onder de auto, niet echt relevant met dit probleem dus

      0

        [quote=”ferdy”:2oe4x665]Een niet luchtledige benzinetoevoer kan de oorzaak zijn van
        het slecht starten bij warme motor.

        Kijk eerst naar je benzine leidingen, als het lekt komt er ook lucht in de leidingen binnen.

        Doe dit buiten en rook liefst niet terwijl je bezig bent !!!!!!

        KABOEM,
        Yvan[/quote]

        bedoel je niet een luchtledige kan start problemen opleveren???

        als je tank geen verluchting heeft, trekt ie vacuum bij het pompen
        vacuum lock treed dan op als het vacuum sterker is dan je pomp kan leveren.

        een 911 tank heeft normaal een verluchtings systeem om dit te voorkomen

        oude types met een soort plastic bakje en 2 slangetjes
        nieuwere types zit het in de dop van de vultank

        luchtbubbels in de benzine leidingen zijn een ander fenomeen, namelijk als de benzine leidingen te warm worden en de benzine kookt in de leidingen, wat dan bubbels veroorzaakt en de pomp het niet gecomprimeerd krijgt en niks voor mekaar krijgt

        dat noemen ze dan vapor lock

        dit gebeurt dan in de leidingen achteraan de auto, en valt op te lossen door natte doeken op de leidingen te leggen

        lucht bubbels in de leidingen via de tank , kan enkel met een lege tank
        en is simpel op te lossen door je tank te vullen, lucht gaat omhoog, niet onlaag, voorste toevoer leidigen ontluchten zichzelf wel, dit is geen punt, het is geen Diesel systeem.

        0

          diverse mogelijkheden voor diverse Porsches…

          0

            [quote=”RSR”:xdcvmcaw]alle 924 s 2.5 = 944 type 2[/quote]

            huh??

            924S heeft volgens PET & workshop manual toch geen alu draagarmen??

            0

              [quote=”john porsche”:8ktwcngm]hallo iedereen weet er soms iemand of er verschil is in den ondersten driehoek vooraan van een 944 type 1 en een 924 ? alvast bedankt … grts[/quote]

              de draagarm??

              85 924 477.407.153F
              79 924 477.407.153F
              82 944 171.407.153D
              85 944 171.407.153D

              volgens mij scheelt het een beetje, 944 staat breder op zijn poten
              denk wel dat je 924 met 944 voorpoten kan uitbouwen… maar dan moet je de ganse boel overzetten

              0

                1 of meerdere assensteunen…

                pul fixaflat (voor als je 2e platte band krijgt en je reserve is al in gebruik)

                pul brake cleaner ( ingeval je slechte benzine krijgt en beejte extra oomph nodig hebt om te starten, ook handig om iets deftig te krijgen na roadside sleutelen)

                0

                  nog vergeten… wel opletten op welke motor je dit doet
                  het ene injectie systeem bij het ander, sommige hebben tegendruk nodig om soepel te draaien

                  rechte pijpen en open demper zijn best leuk voor de racer die graag max power in toeren met gas volledig open wil hebben

                  maar op een straatcruiser kun je het ganse bereik verknoeien
                  mijn 2.4S met mfi, op Bursch pijpen leek op niks… heel goed om volle poeier mee te blazen , maar klonk als een zieke kever in stadsverkeer… viel niet rustig mee te rijden

                  0

                    3 uitlaten , dezen ze vroeger bij rally auto’s, tijdens de etappes de 2 middelste open, voor normaal wegverkeer 2 deksels op die pijpen

                    das zoals bovenstaant plaatje, maar dan de originele pijp gewoon laten zitten ipv verwijderen en dichtlassen

                    0

                      als je toch 4 gaats wil houden ivm originaliteit
                      waarom dan de moeite om naar schijven te gaan?!?!

                      schijven met 4 gaats zijn niet origineel

                      en het verschil in remkracht is minimaal voor de hoeveelheid werk

                      trommels die goed afgesteld zijn goed genoeg voor bijna iedereen die niet raced…

                      de enige reden die ik zou verzinnen is iemand die bv fuchs wil monteren maar niet kan ivm 4 gaats
                      en dan nog kun je beter een 944 of 924S scoren dan al dat werk doen

                      0

                        [quote=”Hansolio”:n9zofkrk]Hallo,

                        Er wordt veel gesproken over het reviseren van een motor. Wat houdt dit precies in? Welke onderdelen worden vervangen of gecheckt?

                        Tweede vraag: hoeveel kost zo’n revisie voor een 911 3.2?

                        Groeten,

                        Hans[/quote]

                        3.2’s zijn meestal iets goekoper af dan bv een magnesium case early 911
                        alu cases zeker die na 75 zijn over ‘t algemeen zo te hergebruiken

                        koppen en kleppen is altijd inspectie en kijken wat de score is
                        kan gaan van opkuisen en hermonteren, tot nieuwe valveguides en valve seats ,nieuwe keppen en tot vlakken en soms zelfs haarscheurtjes lassen

                        cyllinders, nikasil’s zijn meestal goed, nieuwe ringen en vamos
                        maar kan ook zijn dat de zuigers versleten zijn en de ringen teveel ruimte hebben..wat vroegtijdig falen veroorzaakt

                        nokkenassen, kunnen pitten in zitten, of niet
                        maar als je nokkenassen vervangt moet je ook de tuimelaars vervangen omdat die samen inslijpen

                        krukas.. over ‘t algemeen zijn ze goed, en gewoon polishen
                        soms licht krom, of in geval van een kapot lager, krassen en kapot

                        uiteindelijk hangt het nog altijd af van wat die motor heeft meegemaakt
                        das een individueel verhaal voor elke motor
                        soms valt het mee
                        soms valt het heel erg tegen

                        mijn 73S, open gemaakt, en ALLES behalve de krukas en de oliepomp was kaduk
                        alles moest gereviseerd, hersteld of vervangen worden
                        dat was dan 10K en nog es 1500 voor de mfi pomp
                        en wat prutsen

                        overlaatst een 3.2 open gemaakt… alles zag er nog spiksplinter nieuw uit
                        zelfde verhaal voor de 2.4T, as new, zelfs de lagers (voor de liefhebbers, kheb nog die 5R case)

                        Turbo’s en early S motoren die nog nooit open zijn geweest, daar kun meestal best rekenen op worst case scenario… zijn ferm gekietelde moteren, veel pk/liter, en dat zie je aan de inwendige componenten

                        944 motoren, daar kom je meestal weg met nieuwe ringen lagers en pakkingen… tenminste als ze gereviseerd worden voor er een lager dropt..of de distributieriemen falen… en dan weet je wel hoe laat het is
                        gelukkig veel 2e hands te vinden en stukken goekoper dan 911

                        ook opletten over wat men onder revisie verstaat
                        sommige “specialisten” zeggen revisie, en hermonteren alles gewoon met bare minimum aan kosten.. sommige doen enkel de koppen (topend revisie),

                        sommige “specialisten” die vervangen alles per defaut, wat niet altijd nodig is…

                        zorgen dat je bij een goeie shop zit, iemand die volledige revisie voor 3K belooft is een prutser… voor 3K heb je niks, met moeite genoeg om motor te droppen en met nieuwe pakking kit te hermonteren…

                        als je een revisie laat doen, zorg dan dat je goed geinformeerd bent, dat diegene die het werk voor je doet, de moeite neemt om jou uit te leggen wat ie doet, en te documenteren wat ie doet, het gaat over veel geld, en je kan niet in de motor kijken als ie draait…

                        0

                          kan ook voorvallen dat ze weinig druk maken bij hele lange ritten snelweg…cruisen met weinig toeren variatie… niet echt abnormaal voor een type 1 om dan aan de lage kant uit te vallen

                          maar voor de rest, bij stationair zijn je waardes goed… zoals al door de rest gemeld

                          0

                            [quote=”porschky”:1v4vj464]jullie hebben nog niets gezien… een (psychiatrische!) patiënt van me, …SNIP…,haha[/quote]

                            het blijft wel jou patient wiens problemen je hier en public zit uit te lachen…wat als ie nu toevallig ook interesse heeft in Porsche, hier komt, en jou post leest?

                            hij zal wel weten wie jij bedoelt, je omschrijving heeft voldoende detail, en dan ziet hij hoe zijn shrink hier post over zijn auto en zijn iq en het feit dat ie bij een shrink zit?

                            zit dicht aan tegen schending beroeps geheim… beetje puzzelen en die auto zien en die vent is op straat herkenbaar…

                            0

                              de term bullet proof SC hoor je heel vaak…
                              SC’s met afgebroken tapeinden heb ik overigens niet veel van gehoord op PelicanParts… en er zit daar nochtans genoeg volk met SC’s…dus ik denk dat het eerder uitzondering is… anders hoor je daar heel vaak van 2.7’s met “pulled headstuds” … maandelijks of zelfs meer komt er daar iemand langs die prijs heeft

                              0

                                [quote=”carrera 3.0″:12vszk1u]Eindelijk een antwoord waar we wat aan hebben, bedankt :!:

                                [quote=”svandamme”:12vszk1u]
                                er zit ook normaal gezien in een upgrade kit een updated idler arm , (die hefboom met tandwiel) bij, of je moet met spacers de oude aanpassen , kweet de details niet van buiten, zijn paar thread van op Pelicanparts
                                [/quote]

                                Dus je bedoelt dat als je de oude hefboom met tandwiel (van de mechanische spanners) recupereert voor de upgrade, men moet gebruik maken van die “spacers” ?
                                Waar moeten die dan zitten en hoe zien die eruit ?

                                Ik denk niet dat zo een updated idler arm OF spacers bij zo een hydraulische upgradekit zitten.[/quote]

                                http://forums.pelicanparts.com/search.p … earchuser=

                                http://forums.pelicanparts.com/showthre … +tensioner

                                je hebt ook verschillende olie leidingen voor vroege en latere types
                                omdat latere types de oliedruk sensor op de rechterkant van het blok zitten hebben, en de leiding schroeft daar op in

                                en late kit op vroege motor = 1.5cm te kort

                                0

                                  bedoel je de injector?? of de kjettronic bezine/lucht weger??

                                  een injectie kop ken ik niet…

                                  en een klepkop is van Porsche , niet van Bosch

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 308)