
Aangemaakte reacties
-
[quote=”carrera 3.0″:91yqkzcz]Tiens tiens :? ?:
Deze (US) mechanische kettingspanners zijn niet dezelfde als diegenen die Porsche gebruikte op de pré 3.2 :!:
Het zouden spanners zijn zonder veer die ze oa op racewagens gebruikten. Meer weet ik er niet van … (Waar zitten hier de mannen met de getunde P’s 8) )
Bekijk dan toch het prijsverschil op “Pelican Parts” zoals ik hierboven meldde.
Denk niet dat dit dan een [size=150:91yqkzcz]downgrade [/size]zal zijn :wink:
Originele mechanische kettingspanners kunnen nog altijd gereviseerd worden voor ong. 85 euro :!: [/quote]
nu , mechanische /race spanners zullen echt niet duurder zijn dan hydraulische, het zijn namelijk simpele alu blokjes met een stel schroef en bout…
er is weinig mechaniek aan, bovendien zou ik die nooit op een straat motor bouwen, das echt iets voor motoren die toch regelmatig uit elkaar gaan , voor de racers dus
het probleem zit em in dat de ketting na verloop van tijd begint te rekken
en dat er niks op een solid tensioner zit , om slapper ketting meer te spannen, het is dus enkel doenbaar op motor die regelmatig wordt nagezien…ik had ze op mijn 2.4S toen ik hem opfriste, waren de kettingen verre van goed gespannen en ik heb er mooi hydraulische in gestopt…later toch nog moeten rebuilden ivm versleten everything else, maar dat terzijde :D
hydraulische spanners zijn absoluut geen downgrade van de springloaded tensioners, de prijs is eerder wegens dat het een oud niet courant part is, omdat enkel concours puristen de niet hydraulische wil… de hydraulische zijn meer “peace of mind”, en hebben overigens ook nog altijd een interne veer, je hebt dus EN de veer, EN de hydrauliek om je ketting te spanne… deze keer , more IS better
er zijn overigens wel verhalen bekend dat hydraulische tensioners , kort na installatie falen, ik vermoed dat dit echter niet courant is , eerder een slechte serie die ooit eens is rond gegaan… die dingen zijn meestal fire and forget
er zit ook normaal gezien in een upgrade kit een updated idler arm , (die hefboom met tandwiel) bij, of je moet met spacers de oude aanpassen , kweet de details niet van buiten, zijn paar thread van op Pelicanparts
ik heb overigens een set gebruikte tensioners liggen, inclusief spacers, leidingen, ketting huizen en deksels… prima conditie… voor wie interesse heeft
ivm tapeinden… voor zover ik weet zijn SC’s daar niet zo gevoelig aan, het is meer een punt voor 2.7’s met magnesium cases, en thermische reactors, en 5 vin’s fan… die lopen warmer, en bij warm worden zet het alu van de cyllinders ongelijk uit vergeleken met het staal van de tapeinden… en dan trekken ze uit het magnesium blok…
op een SC is dat minder een punt, omdat het blok om te beginnen al alu is, en een SC heeft 11 vin’s fan, en een olie koeler voorin, geen thermische reactors…
kzeg niet dat het niet kan voor vallen , het is gewoon geen typisch SC probleem
In antwoord op: 911 SC : tapeinden, kettingspanners etc.[quote=”RSR”:3omblamb][quote=”svandamme”:3omblamb]koppeling ontluchten werkt net als remklauw ontluchten, je hebt een nippel, en je zet er een vacuum dinges op , en je trekt hem leeg
of met 2 man, iemand duwt op pedaal terwijl de andere de nippel open/dicht doet…
best op een brug natuurlijk…[/quote]
het gedoe met die dinges van u daar ben ik geen voorstander van omdat je hier de rubbers kan over trekken vande pompen.[/quote]
met een hand vacuum trekkertje???
behalve dat het soms niet goed werkt en dat je het 2 keer moet doen om wel te zijn, heb ik er nog nergens van horen klagen…met 2 man werkt beter, maar ja , je moet dan wel met 2 man zijn…
In antwoord op: ontluchtenkoppeling ontluchten werkt net als remklauw ontluchten, je hebt een nippel, en je zet er een vacuum dinges op , en je trekt hem leeg
of met 2 man, iemand duwt op pedaal terwijl de andere de nippel open/dicht doet…
best op een brug natuurlijk…
In antwoord op: ontluchtenop een 924/924 kun je ook het fenomeen krijgen dat vocht via de batterij bak binnenkomt en dan naar achtern toe migreert en daar opgemerkt wordt….
In antwoord op: water infiltratiewaardeloos bij nacht…
en al die “kits” vergen nogal wat DoeHetZelf gepruts om het netjes te maken…
de glazen kap kun je overigens evengoed zelf maken, acryllic op een metalen deksel leggen en in de oven … staat op PelicanParts een How-To op een of andere thread…In antwoord op: 924 carrera gtsmorgens valt de ring wel mee
In antwoord op: voorbereidingen aan de wagen – techniekpropere werken , mooi om zien
zeg Wreckah , ist met dezen 911 daj in April langs de Ring komt??
In antwoord op: voorbereidingen aan de wagen – techniek1. Leeftijd (en of geboortedatum!) : 1976 > 30
2. Gezins situatie : geen
3. Beroep : ‘puters
4. Porsche geschiedenis : 73Starga , 924 , 944 , 3.2 911 , 944S(huidige)
5. Tweede auto : voorlopig geen, binnenkort nog wel es een Porsche bijkopen om als lightweight Rally, Race en Ring te bezigen
6. Droom auto : terug een Porsche met Bosch MFI
7. Hekel aan : beloftes en afspraken niet nakomen
8. Wie zou je nog weleens willen ontmoeten : Jacky Ickx
9. Autogeschiedenis : Golf mk2 diesel, Golfmk3 tdi, vanaf hier , zie boven, Porsche historieIn antwoord op: Re: Stel jezelf voor !