Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 43)
    • Beste bedankt voor de link …heb jij ervaring met deze firma ..wat zou dit kosten 4 velgen in 16 inch inclusief verzending.

      Zijn dit goede kwaliteit vekgen

      De pond prijs hoeveel zoyden deze kosten in eur
      Bij van kessel kun je deze blijkbaar ook verkrijgen
      Greetz

        Hallo ,
        dus motorsteun losmaken , motor ondersteunen , heb je soms beschrijving voor demontage welke onderdelen precies,?
        Poelie is deze gemakkelijk te verwijderen?

        Een werkplaatshandboek heb ik momenteel niet van een 911 sc

        Greetz

          Hallo wim,
          ik heb olieverlies kant kettingkast , ik denk ofwel de dichtingen of de keering achter de poelie, heb jij deze al vervangen het betreft een 911 sc bwj 83

          De olie retourbuisjes heb ik al vervangen deze zijn mooi afgedicht nu enkel nog lekkage (zie beschrijving)
          zijn deze werken doenbaar met de motor nog ingebouwd?

          Graag meer info en of beschrijving technische info met foto

          Mvg
          taaf

          Deksel verwijderen achter de 2 stoelen middentunnel.
          Koppelstuk losmaken (centreer schroef) en weg buigen zodat je ruimte hebt.
          Dan een ijzeren haakpen warm stoken en deze door de keerring drukken, daarna kun je deze oude er zo uittrekken.
          Daar na een pijpsleutel pakken (ronding ter grote van keerring) en middendoor slijpen en vlak maken zodat deze qua omvang mooi op de keerring past.
          Op eind van pijpsleutel las je een stuk massief ijzer (ong. 8MM) onder een hoek van 40 graden.
          Keerring over de as schuiven en zorgen dat hij al mooi vlak zit. (stukje met de hand erin duwen)
          Daarna pijpsleutel over de as schuiven tegen de keerring, en dan zachtjes op aangelaste draadeind kloppen tot keerring op zijn plaats zit.
          Koppelstuk terug plaatsen en klaar is kees, en bak hoeft er niet onderuit en niks afstellen.
          En je hebt weer een Porsche gereedschapstuk erbij. ;)

            Hallo wim,
            ik heb olieverlies kant kettingkast , ik denk ofwel de dichtingen of de keering achter de poelie, heb jij deze al vervangen het betreft een 911 sc bwj 83

            De olie retourbuisjes heb ik al vervangen deze zijn mooi afgedicht nu enkel nog lekkage (zie beschrijving)
            zijn deze werken doenbaar met de motor nog ingebouwd?

            Graag meer info en of beschrijving technische info met foto

            Mvg
            taaf

            Deksel verwijderen achter de 2 stoelen middentunnel.
            Koppelstuk losmaken (centreer schroef) en weg buigen zodat je ruimte hebt.
            Dan een ijzeren haakpen warm stoken en deze door de keerring drukken, daarna kun je deze oude er zo uittrekken.
            Daar na een pijpsleutel pakken (ronding ter grote van keerring) en middendoor slijpen en vlak maken zodat deze qua omvang mooi op de keerring past.
            Op eind van pijpsleutel las je een stuk massief ijzer (ong. 8MM) onder een hoek van 40 graden.
            Keerring over de as schuiven en zorgen dat hij al mooi vlak zit. (stukje met de hand erin duwen)
            Daarna pijpsleutel over de as schuiven tegen de keerring, en dan zachtjes op aangelaste draadeind kloppen tot keerring op zijn plaats zit.
            Koppelstuk terug plaatsen en klaar is kees, en bak hoeft er niet onderuit en niks afstellen.
            En je hebt weer een Porsche gereedschapstuk erbij. ;)

              Schakelen deze sportomatic versnellingsbakken goed?

              Wie meer kan vertellen over dit model wie er rijervaring mee heeft en hoe deze rijden, ik vraag me af of er niet veel problemen waren met dit type versnellingsbak

              Ik heb een aanbod gekregen betreft dit model uit 73 , stel dat je deze later zou willen verkopen is hier ook veel vraag naar daar dit toch zeldzaam is?

                Motornummer waar vindt ik dit terug bij een targa van bouwjaar 1983 heeft iemand daar een foto van ?

                Mvg

                in een bouwjaar 83 zit dazr een 3.0 motor in origineel?

                Greetz

                  Bedankt om de schema’s te plaatsen , ik heb de fout gevonden draad onderbroken

                  Greetz

                    Volgens de schakelaar die ik heb uitgemeten werkt deze zoals het schema dat ik gepost heb, ook zijn de nummers anders op de schakelaar 1 2 3 4 en 5 ook de motor heeft maar 2 draden ipv 3 ,de schakelaar heeft 5 draden.

                    Zijn er dan zoveel verschillende schema, s?

                      Christophe ik denk dat dit schema is van een 944 dat dit niet het zelfde is van 912 of 911 deze is van 911 ik denk dat het dit schema is voor de 912 e wie weet dit voor de kenners onder ons?

                        Christophe, ik denk dat het deze is , kan je me duidelijkere foto, s mailen, waar nummers en kleuren van draden enz bijstaan
                        Het betreft rechter kant die niet werkt , motor is goed deze heb ik getest, ik vermoed schakelaar of slecht aangesloten!
                        Greetz

                          Deepee , elektrische ramen staan op u schema niet op met de schakelaars? Of ben ik verkeerd?

                            Deepee , idd dit heb ik terug gevonden op de site die je aangeeft het is een special wisch color dus origineel voor dat bouwjaar
                            Ik heb mail verstuurd naar Herberts, nu vraag ik me af of het beigegrou. Van 88 tot 91 dezelfde kleur kleur is daar het ook kleurcode 514 heeft !
                            Ze kunnen de verf voor 95 % namaken met de spectrometer , doch had ik graag geweten welke kleurcode dit is?

                            Greetz

                            http://www.elferclassic.de/technik/farben/plack_grau.php zie ook deze link

                              Er staan momenteel webers op mijn wagen 912 e maar ga deze groot onderhoud geven vandaag ik graag de gegevens heb
                              Op hoeveel graden moet voorontsteking staan?
                              Contacthoek?
                              k
                              Klepspeling warm of koud? Op hoeveel af te stellen?

                              Waar kan je voor de 912 e voordelig aan onderdelen geraken?

                              GREETZ

                                opgepast met petroleum deze tast de rubbers aan , je bent beter met een pro autoshampo
                                vb maquiars

                                greetz

                                  ik heb dit probleem gehad dus een sc met 204 pk van bouwjaar 81, daar was een 3.0 motor in geplaatst met 180 pk dus ook uit een sc voor dieteren nope dan wat attest betreft

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 43)