Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 38)
    • Gho, er zijn T-stukken met verschillende diameters te verkrijgen hoor, waar de blowoff op gemonteerd kan worden. Zorg dat je een valve neemt, met een grote pistondiameter ( niet met membramen), des te sneller is de respons. Forge, Sytec of Turbosmart ( compversie).

      Als je info wil, laat je maar horen !

      TCB.

        Met zo’n taalgebruik is de discussie afgelopen…

          Zou ook wel graag willen weten wie er allemaal in dat comité zit.

          PS: als je navraag gaat doen, moet je een naam weten natuurlijk…
          Mijn naam is Sofie. :wink:

            Sparco is nu bezig met alles te laten valideren, zo ook de kuipzetels.
            Vanaf TORINO hebben de zetels een E-keuring.

            Goed nieuws dus.

              Ben blij dat ons discussiepunt de wereld uit is 8)

                Ik snap wel dat jullie het raar vonden dat ik zo ineens een uiteenzetting kwam doen over de “nieuwe” regels…

                Wij zijn er zelf een beetje de dupe van geworden. Markt is helemaal ineengestuikt. Vele zaken hebben hun deuren al zelfs gesloten.

                En dan zaterdagnacht in de Brabanthallen (Leuven) organiseerde IMT een nachtmeeting. Ik denk dat wij de enige Belgische firma waren. Al de anderen waren Duitsers (met oa achterlichten, bumperkes,…), en dan nog Remco met z’n Hollandse rommel.
                Hij verkondigde dan nog dat je met universele uitlaten door de keuring geraakt. Waar zijn we dan mee bezig?
                Vertel de klanten toch de waarheid en denk niet aan je eigen verkoop!

                  AHHHHH, maar nu komt de aap uit de mouw…
                  “Mijnheer ABC”, tja, meer moet er niet gezegd worden!

                    ‘t is nu net dat wat ik bedoel. Ik heb het ook niet met TB en daar zitten veel mensen met grote verhalen tot als je ze in’t echt ziet.
                    Dan ist een scheet in een fles…

                    Nog een probleem: Keuringsstations passen niet dezelfde regels toe.

                    Wij hebben hier een VW Caddy rijden, lichte vracht. Helemaal opgemaakt, perfect in orde. Verlaagd, bumpers, witte pinkertjes…
                    Heb tot mijn spijt tegen de eigenaar moeten zeggen dat hij z’n wagen niet meer door Technische Keuring krijgt. Dus, we moeten die wagen terug origineel zetten.

                    Sommigen doen moeite om hun wagen reglementair te maken, anderen volledig niet..

                      Nee, ik was er niet bij!!!

                      Wie zat/zit er bij dat comité:

                      Car Equipment, Jean Verhaert (invoerder KW)
                      (het zijn vooral de invoerders die erbij waren, dus geen gewone zaken)

                      => moesten ze de professionelen erbij laten, dan had het er héél anders uitgezien, ben ik zeker van.

                      Zoals al eerder aangehaald: remsystemen.
                      Concreet voorbeeld: Onze Peugeot 309 gti 16v => originele ophanging is zeer onveilig. Overgegaan naar schijven en blokken van Sparco. Véél beter, maar het mag niet.

                      Moest ik mee in dat comité zitten, zou ik ijveren dat ze dit toestaan.

                      Geen oordelen vellen zonder dat je ons kent hé :wink:

                        Dat van de versnellingspook is niet meer nodig. Hebben ze al geschrapt.

                        Idd, motortuning mag volledig niet, toch doen wij hier niks anders.
                        Klanten beginnen meer en meer de overstap te maken.
                        Zo is het hier toch, weet niet of dat bij jou ook zo is.

                        Als je met “standaard” wagen rijdt, valt het niet op dat je motor geprepareerd is….

                        Het grote probleem is ook dat niemand echt weet hoe het in elkaar zit.
                        En op fora wordt er ook zooo veel gezegd ( niet op Porscheforum bedoeld, eerder op TB…)

                          Ze (de overheid) heeft veel te snel de omschakeling gemaakt, zonder veel research te doen. Spijtig, maar het is nu zo.

                          Hoeveel mannekes zijn er niet die hun veren afslijpen, om op die manier de wagen te verlagen? Toch niet zo veilig dacht ik.
                          Het was de bedoeling om dat er tussen uit te halen.
                          En de goede tuners hebben dat mee moeten bekopen.

                            @ 911-lover

                            Goed, voor een groot deel heb je gelijk! Het kost idd veel geld en dat is typisch Belgisch (daar ben ik ook niet akkoord mee!) En nee, ik heb geen aandelen in de Belgische overheid.

                            Maar:

                            – Door een “tuningwet” op poten te zetten, is Tuning wel uit de illegaliteit weg. Ok, je moet een hele papiermolen doorlopen als je een verlaging wil steken. En velen hebben nu problemen om door de keuring te geraken.

                            – Hopelijk gaat de rommel er nu tussenuit. Denk maar aan Raceland, White Hooker, vering van Jamex,

                            Ik ijver gewoon voor kwaliteit onder de wagen.

                            Wij steken ook veel tijd om de klanten uit te leggen wat mag en wat niet mag.

                            Er komt binnenkort terug een nieuwe omzendbrief, ben benieuwd wat daar weer gaan instaan.

                              [quote=”the body docter”:27sjavod]ik geef u volledig gelijk luc

                              en dat ze die tuning wet maar rap in de vuilbak smijten
                              in drie woorden [size=150:27sjavod]trekt op niks[/size]

                              en dat ze hier in een landje een zakdoek groot nog een seen tuning wet willen aanlaken niet te begrijpen

                              ze zouden veeel beter de duitse tuv over nemen en dan staan ze in[size=100:27sjavod] 1 dag twintig jaar verder [/size]

                              daar zullen ook nog wel foutjes in zitten maar dan kan je tenminste iets aanvangen of verbouwen op een legale manier
                              en nu is het velgen eraf en voor die johnny bakskes is het 3 dagen werk om ze terug origineel naar de keuring te brengen en dan weer terug verbouwen waar zijn we in dit apenland toch mee bezig :cry: [/quote]

                              Rijden 18-jarigen nu ook al met Porsche.
                              Zo’n reacties krijg ik van pasbeginnende tunerkes… :roll:

                                Ik weet dat KW van verschillende merken gebruik maakt.
                                Bij Porsche is dat Billstein.
                                Natuurlijk heeft KW een uitgebreid gamma. De gewone schokdempers, de coilovers, de circuitversie…
                                Over welke versie heb jij het?

                                  KW gebruikt Koni/Billstein schokdempers….

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 38)