Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 567)
    • Top initiatief :up:

      Zou graag ook deelnemen , maar ‘s zaterdags is steeds ene moeilijke voor mij.
      Kan nu nog niets beloven.
      Ik houd het nog even in’t oog :coolness:

        Welkom op het PFB :up:

          Welkom Rudy,
          Als je een droom kan waarmaken, moet je dat onmiddellijk doen. Niet uitstellen.

          Geniet nog van je Porsche :up:

            Wij konden er dit jaar helaas niet bij zijn. :bounce:

            Tof om te zien (lezen) dat het PFB weeral voor een mooie opkomst gezorgd heeft.

            Well done ! :up:

                Dag 7 : De voorlaatste dag van onze roadtrip.
                De vermoeidheid begint stilaan door te wegen. De aaneenschakeling van bochtige wegen, doorheen onbekend terrein aan een ‘vlot’ tempo vergt een degelijke portie supergeconcentreerd rijden. De wegen zijn hier smal en verraderlijk. Opletten en goed wakker blijven is hier de boodschap. Tja, hier wordt een mens moe van. In de bar van het hotel kent men ons niet ‘s avonds.
                De ochtend. Het ontbijt weeral top.
                Na een ‘vlotte ‘ tankbeurt allen richting Builth Wells. Het einde van de Wales-regio komt dichtbij …
                England , here we come !
                Eerste tussenstop en lunch vindt plaats in Ros-On-Wye. Een klein stadje met een aantal gebouwen in Tudor-style. Niet meer, nier minder.
                Richard Hammond (ex. TopGear) woont hier zegt men. Dan zal het er wel goe zijn zeker.
                Doch heb hem niet gezien.
                ‘t Is ook gene felle grote hé.

                Hup de wagen in en verder met onze trip. We volgen ‘den leader’ Rollie doorheen Cotswolds-area .
                We strijken een 2de maal deze dag neer. Ditmaal in het mooie Castle Combe.
                Hier heeft de tijd precies stilgestaan …
                Mooi, mooi, maar ik zou er niet willen wonen.
                Schoon om te zien, maar daar houdt het dan ook wel op.
                Met de Porsche door die kleine straatjes …
                Het ga nie lang duren hier denk ik.
                Na een goeie frisse pint op een terras zetten we onze reis verder.
                Weeral prachtig zomerweer vandaag, tot 31 graden ..!

                Eens in Melksham bereiken we ons laatste hotel van de trip.
                Snel inchecken en dan een frisse duik in het buitenzwembad. Summer time , top !
                Vrij snel begeven de zwemkampioenen zich naar de ligstoelen om hier nog een glimp van de zon mee te pikken.
                De die-hards trekken nog enkele baantjes en vervoegen even later ook de groep. Plat languit liggend nog even stil nagenietend …

                Moe en voldaan zitten we even later samen rond de tafel onze laatste group-diner te ervaren.
                De eerste plannen voor een volgend buitenlands zomeravontuur worden nu reeds gesmeed.
                Het besef dat we morgen onze laatste roadtrip-dag reeds aanvangen ligt vanavond op onze maag.
                Wat zijn de afgelopen dagen toch snel voorbij gevlogen …
                Time flies when you’re having FUN, no ?
                Onze Xander vraagt me waarom we gewoon niet nog enkele dagen blijven ?
                Tja, why not ?
                Dat is een teken dat het voor die 8-jarige knaap ook superleuk was.
                Die 2000km tot dus ver achteraan in die 911 tussen pak en zak … piece of cake , zeggen ze hier dan.

                      Maar niet getreurd, vandaag stond er ook een mooie rit geprogrameerd doorheen Lake District.
                      Was echt top !
                      De weersomstandigheden waren best OK en iedereen is veilig terug geraakt aan het hotel.

                      Een stevige rit (flink sturen en remmen) van zo’n 215km en 5u effectief rijden met daarin verwerkt 2 supermooie passen : eerst de Kirkstone pass en na de lunch de Honister pass.
                      Als je ooit hier in de buurt komt, zeker niet links laten liggen !

                      Een afwisseling van vlotte bochtige wegen en trage blinde bochten op one track roads.
                      Opgelet voor de tegenliggers, bustaxis en hier en daar een verdwaald schaap langs de weg.
                      Moe maar voldaan zitten we weer samen aan tafel wat bij te praten en te lachen tijdens het diner.
                      De kleine probleempjes eerder die dag werden vlug gerelativeerd.

                      Wat kan het leven toch mooi zijn

                        Hopla, vandaag is het mijn beurt voor een kort verslagje van dag 3.

                        Deze ochtend zijn Peter en ikzelf ietje vroeger moeten opstaan als de rest.
                        Reden : 2 kleine issues aan onze wagens die we eens nader dienden te bekijken.
                        Bij Peter betrof het een abnormal zware inspanning bij het indrukken van het koppelingspedaal. Soms , niet altijd en zonder regelmaat.
                        Bij mijn wagen ondekte ik tijdens het inschepen in Zeebrugge dat er cardanvet aan de binnenzijde van mijn voorste velg hing.
                        Een halve dag eerder had ik de wagen en de velgen immers grondig gepoest. Toen nog geen cardanvet te bespeuren in de velg vooraan links.
                        Waarom nu weer denk je dan ? De 996 had pas een check up gehad voor vertrek. Alles OK.
                        Balen !

                        Dus deze ochtend eerst even een locale garage bezocht.
                        Maar na een korte visuele inspectie verwees die ons meteen vriendelijk verder naar een andere garage.
                        Hun agenda zat immers vol ?!? (lees: geen goesting)
                        Geen extra reparaties mogelijk deze week. Het is immers vakantieperiode … ook voor hun.
                        De ontdekte problemen waren immers ook niet zo erg volgens hun : hulpveer kabelbediening koppeling gebroken voor Peter en gescheurde cardanhoes voor mij.
                        Kwestie van een kleine interventie te doen om verder euvel te voorkomen.

                        Dus dan maar naar de dichtbij zijnde Porsche dealer in Kendal op slechts enkele kilometers verwijderd.
                        Hopend dat hier vervangonderdelen in stock liggen.

                        Hier een ontvangst van een ander kaliber : Zeer vriendelijk en hulpvaardig. De mechaniekers gingen net beginnen werken.
                        Onze wagens werden even als eerst bekeken.
                        Top. So far , so good.

                        Voor Peter zijn 911 was er meteen een oplossing. Defecte hulpveer even verwijderen met de slijpschijf en klaar is Kees. Rijden maar.
                        Voor mijn wagen lag het ietsje moeilijker.
                        Gescheurde cardanhoes, bijna rondom en geen nieuwe in stock …
                        Maar geen paniek, in de UK zijn ze nogal auto-minded, creatief en hulpvaardig.
                        Dus de mechanieker de bestelwagen in en een universele cardanhoes afhalen in de autoshop.
                        Een halfuurtje later komt ie terug en wat blijkt … nieuwe cardanhoes is te klein !
                        Dus, volgende poging : alles goed ontvetten, nieuw cardanvet erin en de hele handel even afdichten met ‘speciale’ tape.
                        Komt dit goed , vraag ik ?
                        Tuurlijk wel … is ‘special flexi tape’ zegt men daar. Doch bij thuiskomst toch even nieuwe cardanhoes steken.
                        OK. Nog even afrekenen …
                        45 minuutjes werk ; 97,5 £
                        ‘special tape’ : 11,5 £
                        koffie : ‘gratis’
                        Tax : 22 £
                        Dus 131 Ponden om een beetje tape rond mijn defecte cardanhoes te draaien. (Maw 150 Euros)
                        Betalen maar en hup met die handel want we moeten vertrekken met onze dagrit.
                        Weeral even balen.
                        Zeker als dan later, bij de eerstvolgende tussenstop van de dagrit, blijkt dat het cardanvet er gewoon weer tussenuit komt !!!

                        Hopla, dat probleem hebben we weer flink opgelost …

                          Vorig jaar heb ik de Soundnacht@Porsche een eerste keer kunnen ervaren dankzij Rufie en Vandamme.
                          Dit was een superleuke ervaring en een echte aanrader voor de Porscheliefhebber :respect2:

                          Dit jaar ga ik zeker proberen om aan tickets te geraken, al is het maar weinigen gegund.

                          Zit dan echter wel op verlof in England te toeren … :bounce:

                            Wij komen ook naar carpool Lummen tegen 9u.

                            Met 3 wagens :driver:

                            Wordt met zijn allen een leuk treintje richting LTP Anversa :coolness:

                              Nog een liefhebber die deelneemt met zijn 911 turbo cabrio. :driver:

                              Mail is verstuurd :salut:

                              Nog een week te gaan, dus komaan, tijdig inschrijven hé pfb-ers :popcorn:

                                Hopla, bijna vergeten in te schrijven … :bounce: time flies

                                Dus ook dit jaar willen we voor de 4 de keer deelnemen aan de LTP-Antwerp.
                                Was steeds dikke fun en catering was steeds toppie :respect2:

                                Ook weer een kans om enkele forummers IRL te zien en spreken :drink:

                                Wij komen met 2 wagens :driver:

                                  Thanks voor de foto’s. :up:

                                15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 567)