Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 375)
    • mooi koen heel mooi

      als je ziet hoe dat allemaal gemaakt werd chapeau

        ja dat kan maar we leven in een multie media tijdperk en die gegevens kunnen ze in elk station in belgie zien

        staat voor het gewone publiek niet zichtbaar op hetscherm staat ergens een x aangevinkt zodat ze weten dat er background info is :oops:

          kan kloppen maar kijk maar eens op de beschrijving hoeveel lieter per minuut uw polier machien gebruikt zal niet ver van de 300 l/min zijn

          als gewoon gebruiker kan je beter een schuurmachienen en een poliermachien op stroom kopen das veel rendabeler voor gewoon gebruikt 800w ongeveer

          een grote kompressor(600l/m) heeft al rap een motor van 5 tot 9 pk nodig ga je nog zwaarder krijg je hem op 25 A 3f amper gestart

          om grondlak te zetten komt het iegenlijk niet zo heel nauw natuurlijk hoe gladder de grondlak staat en das te strakker des te minder schuurwerk heb je maar volgens het geen wat ik hoorde is het hobby dus die paar extra uren is voor de fun he :wink:

          voor de aankoop van een goed lak pistool kom je niet toe met 500 euro als je dan nog eens kijkt hoeveel risico je neemt om een auto zelf te spuiten en niet vergeten het materiaal de goedkoopste lak kost al rap rond de 100 euro de lieter dan de vernis en de verharders nog :roll:

          dus als je gans de som maakt kan je het lakwerk beter uitbesteden en als het dan mislooopt is het op de spuiter zijn kosten jammer maar helaas de waarheid

            dat klopt wat luk zegt maar indien je kontent bent met een gewoon spuitpistool dan verbruik je ongeveer tss de 180 en de 240 liter per minuut zelfs een gewone sata jet gebruikt ongeveer een 240 l per minuut

            ikzelf gebruik een gelijkaardige compressor met een luchtcapatiteit van een 240 per minuut en voor gewoon spuitwerk is dat voldoende maar als ik de hvlp boven haal dan lukt dat inderdaad niet zandstralen lukt maar zeer kort en dan heb je tijd nodig om de druk op te bouwen voor een gewone slagmoersleutel gaat het ook maar verwacht ook hier geen wonderen of een super kracht en zelfs een ganse auto grond lakken gaat eigenlijk goed hij kan het pistool volgen en zelfs iets voor blijven zodat hij niet constant draaid

            heb een tijd ook een zeer zware compressor gebruikt maar in mijn geval was dat hel veel lawaai in de werk ruimte en veel plaats

            het enige verschil is dat die mischien 3 a 4 keer opsloeg bij het zetten van grondlak en natuurlijk makkelijk een hvlp aankon maar ik heb hem terug geruild voor mijn oud en vrij stil beestje

            en zeker voor de prijs als je naar een iets wat profesioneler model gaat een 380 of een 460 liter ben je al rap het dubbele kwijt

            en de grote van de ton is ook niet altijd belangrijk maar je moet ongeveer weten waarvoor je de compressor gaat gebruiken en 240 lijkt mij toch het minimum wat ik u aanraad zou zeker niet kleiner gaan want dat ga je je beklagen

            en inderdaad wat luk zegt dat klopt volledig als je een spuitcabiene draaien hebt een aantal perslucht machienes en wat personeel dan heb je een serieuze compressor nodig en daar is ook time is money

            wil je ook een beetje kunnen zandstralen dan moet ik luk volgen dan meot je zeker gaan voor een 420 tot zelfs 500
            maar volgens mij moet deze compressor volstaan voor huis tuin en keuken gebruik
            en zeker voor de prijs als je naar een iets wat profesioneler model gaat een 340 of een 420 liter ben je al rap het drie tot vier dubbele kwijt
            als ik me niet vergis kost een nieuwe kop van 420 liter enkel de kop al meer dan 200 euro

              volgens mij is het gewoon een opmerking

              bij een ingeschreven voeruig of een keuring voor verkoop komt er gewoon opmerking te staan dat het mistlicht niet werkt

              dus zet er eentje op en sluit het niet aan :lol:

              ducktape is mischien een oplossing :D

                goed om te weten maar vergeet niet als je teveel van uw neus maakt ge moet ooit nog terug naar de keuring en ze hebben velden die ze invullen moeilijke klant enz… heb het zelf al gezien

                  heb je een speciale sleutel voor nodig met ee haak die zit meestal wel bij je porsche in die gereedschaps zak riemen afhalen ventilator tegen houden en de bout losmaken en dan voorzichtig het geheell eraf halen

                    dat van die motor te laten lopen klopt veel touring bus maatschappijen die oa richting spanje rijden leggen de motor niet meer stil als het om een stop gaat van een half uur dat verlengd de levensduur van de motor met een pak extra km dacht 500kmar ben ik niet zeker van

                    vergeet niet die bussen rijdne in de zomer dag en nacht op en af spanje vanaf mei tot half november +- 3000 km enkel

                      ik z elf heb een 911 sc met de 915 boite 226 000 km dacht ik die boite heeft eigenlijk tot hiertoe geen enkel mankement evrtoont het enige verschil met een gewone auto is dat je tussen de vitessen eigegen lijk een seconde moet wachten en dan voel je de pook ook in de vitesse vallen tegenover een g 50 kanje al eens aan de pook trekken die gaat er zowiezo in

                      ga je bij zo en 915 boite eraan trekken danheb je binnne de kortste keren brokken alles heeft zijn beperkingen

                      wat mijn 911 betreft is een originele 204 pk maar volgens sommige porschisten oa mcklusky heeft dat beestje iets meer pk tjes
                      maar meer of niet meer het went :cry:

                      de prijzen varieeren en heb een tijdje gelden nog een hoger bod gekregen dan 16000 maar ik doe mijn speeltje niet van de hand
                      maar het is wel fijn dat anderen uw auto waarderen en mooi vinden en er bereid zijn om een hoop geld neer te tellen das bij mij de stimulans om hem nog eens extra te verwennen en zeker niet weg te doen :wink:

                        even bij bmw langs gaan de e keurings stikers van de M3 spiegels kopen
                        de evnetueele bmw nummer afknippen en erop kleven en hup naar de keuring die slapen daar half zeg gewoon dan je de e keuring hebt weggeschuurd toen je ze hebt laten lakken die konijnen willen een e zien vanwaar die komt stellen ze geen vragen bij

                        bij het invoeren van een 911 was de e niet meer leesbaar op de linker gordel wel de originele porsche nummer welke we rechts eveneens konden aantonen net aanvaard …………..

                        thuis even buiten snuffelen de stoffen doek van een opel rekord eraf een paar steekjes draad en terug naar de keuring en goed gekeurd ………….zijn die niet slimmer :lol:

                          dat hangt er vanaf

                          als je de auto laat keuren via de gelijkvormigheids procedure heb je in principe enkel de douane dokumenten en de buitenlandse paiperen nodig
                          keuring gebeurt zonder plaat

                          als je een europees gelijk volmigheids attest hebt vrees ik dat ge tgransit platen of z platen nodig hebt

                          indien je hier in de regio wil keuren kan ik u met mijn zplaten mischien wel verder helpen

                          maar dat hoor ik dan nog wel

                          let we op vanaf 1 september is er weer een nieuwe regeling voor de tweedehands wagen dus hou de portefuille maar alweer gereed de staat heeft een niuewe regeling gevonden om tweede hands wagens strenger te keuren

                          zal aleen weer extra geld moeten kosten hoorde op de keuring al geruchten slechts drie auto s per uur :roll:

                            tegen volgend jaar halen we dat wel

                            alles op z ijn tijd he :lol:

                              dus zoals ik al zei ge gebruikt best voor het transport een auto aanhangwagen of een vrachtwagen of z platen zo kunnen ze u niks maken

                              en anders kan het wel eens geld kosten zoals koen verteld ik weet dacht dat de boete een 300 euro was maar kan zijn als je via de politie rechtbank gaat het duurder wordt

                              dan heb ik twee maand geleden chance gehad werd geflitst zonder geldige inschrijving dag erna werd auto ingeschreven heb copie meegestuurd en niks meer van gehoord 8)

                                ik weet uit ervaring dat als je de homologatie keuring in alken doorloopt je geen platen nodig hebt om deze procedure te doen en ondertussen wordt uw auto ook gewoon gekeurd je moet enkel terug gaan om uw pvg stikker te laten plakken dit alles kan zonder nummer platen

                                je moet wel zorgen dat je verzekerings technisch in orde bent en wil je eigenlijk 100 % in orde zijn moet je de auto tot daar takelen ofwel z platen om hem te brengen en op te halen maar de verzekering kan je dekken en in het slechtste geval kunnen ze u een proces maken rondrijden met niet ingeschreven voertuig en dat kan u250 euro kosten

                                ik zou zeggen bel eens naar de keuring die moeten u een antwoord kunnen geven

                                of verleng je transit platen ik weet dat dat voor een duitse wagen kan tot de tuv om is

                                ik heb zz platen mischien als je hier in de buurt naar de keuring wil komen ik u wel kan helpen as molenstede hechtel eksel alken …

                                  zullen er zeker bij zijn :D lol:

                                  dus als er genoeg deelnemen dan wordt het volledige rode of gele team enkel porsche en de andere karren in het ander team

                                15 reacties aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 375)