Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 375)
    • ik denk dat als je kan aantonen dat bepaalde tunings regels perfekt toegepasst worden onder tuf dat je hetzelfde ook voor een belgische auto kan geregeld krijgen en eigenlijk zou je naar het europees gerechtshof moeten stappen en dan kan het ballekke wel eens aan het rollen gaan

      europa dus pas dan overal dezelfde regels toe in duitsland en nederland kan veel in belgie niks en die niks kost nog veel geld ook

      maar dat kost zoveel energiegeld en inspanning om mischien niks te bereiken dus laten we het maar zijn

      ik wil een oude record c van 69 voorzien van een turbo blok krijg ik dat in belgie zo niet op de baan dan exporteer ik hem naar duitsland laat hem daar tuf keuren op naam van een vriend en dan importeer ik die in belgie wel een ganse omweg maar met tuf en duitse brief moeten ze hem aanvaarden

      al die nieuwe regels en wettten het is puur oplichterij heb je al eens gezien dat je op de keuring voor een belachelijke zonneband 6 euro moet bij betalen das tuning ……en dat je de zegel van 60 euro niet meer moet betalen das zogezegt gratis ….. kijk eens op uw eerste rijtaks daar tellen ze netjes die 60 euro bij …….

      als dat geeen oplichterij is :evil:

        ik wil ook meee

        dus schrijf ik me via jullie in of moet ik het beter rechtstreeks doen

        het kriebels al lang om eesn op zolder een ritje te maken maar he altijdde angst dat de ene of de andere zot mijn kar meepakt en heb geen zin om mijn elfje kapot te rijden in geen enkel geval

        dus dit lijkt me het geschikte moment om eens een verantwoord ritje te maken

        hou den jullie me op de hoogte alvast veel fun in nederland

          transit platen is ook een oplossing

          en homologatie keuring vraagt geen plaat maar kost dan ook 99 euro vandaar mischien :lol:

          kan kloppen maar anderzijds is hetverboden platen uit te lenen zelf mijn eigen vrouw mag niet met mijn plaat rijden

          dus ik rijd altijd zelf naar keuring wat ik wel doe is dat klant op voorlopige verzekering naar keuring rijd en dan aanschuiven en dan onder z binnen rijden z moet blijven hangen tot uitrit en dan pas volgende auto op zelfde plaat binnnen

          is allemaal dikke geldklopperij gewordenvroegerkoste een zz plaat geen taks en verzekering net geen 200 euro nu betaal je een forfait taks en de verzekering is in klassen ingedeeld betaal dik 1500 euro voor plaat tot 3500 cc benzine om eigenlijk niks mee te mogen buiten z elf naar de keuring rijden en zelf auto gaan halen

          mag ze zelfs niet op de porsche gebruiken om eens mee rond te rakken

          mag zelfs niet op z platen geen auto gebruiken om een andere te gaan ophalen om te keuren want dan heb ik auto gebruiktvoor verplaatsing en dat valt niet onder proefrit ???

          waar zijn ze toch mee bezig

          ik heb een eigen auto ingeschreven een vrachtwagen ,auto van de baas een old timer plaat een oldtimermoto plaat en een zz plaat dus eigenlijk kan ik in geen enkel geval met het ganse park tegelijk op de baan zijn 6 platen en twee rijbewijzen onder het dak

          dus wil ik eigenlijk in orde zijn moeten we nog een o plaat vragen voor de P :!: :?: om dan aan 200 euro verzekerd te zijn dacht dat als ik zz ophang ik toch wel dik genoeg verzekerd ben

            jammer dat het 16 duims zijn

              dat van de 25 km das nieuw dat klopt volgens mij niet

              ge moogt nog steeds naar de keuring gaan waar je wil kunne ze u niet verbieden ik heb zelf ook z zplaten en mischien komen we wel overeen met de prijs stuur me maar een pm

                luc dat lijkt me ook al een juister antwoord en ben er zeker van dat je voor dat geld ook waar voor uw geld krijgt dat carrosier type waar ferdy overspreekt dat ken ik ook (niks kwaad mee bedoeld he )

                das meestal een (goede) carrosier die zich met niks anders bezig houd dan het herstellen van jonge ongeval wagens meestal leasing en
                die beginne inderdaad niet aan een oude porsche of dergelijke omdat ze daar meestal niet genoeg ervaring in hebben die oude beestjes in goede staat is wel de nodige vakmanschap en er meer liefde en vakmanschap voor nodig

                en inderdaad die tellen dat per uur en als ze de uren tellen dat in het oude elfje gaan dan kunnnen ze die makkelijker verdienen door aan die niuewe karren te werken afvijzen schuren grondlak nat in nat lakken en terug monteren die herstellen een accident op deze manier in een mum van tijd dus kassa kassa dus als zo mensen rekenen aan het uurloon dat ze kunne verdienen op een nieuwe autio dan kom je met 10 000 euro nog niet toe
                :(

                och ieder zijn vak en ieder zzijn specialiteiten he

                ik ga graag snuffellen in de container van zulke bedrijven daar vind je de prachtigste schat aan onderdelen 7 van de tien perfekt herstelbaar maar we leven in een wegwerp maatschappij die huidige schoolverlaters die kunne geen stuk meer passend maken of een deuk deftig uitschuren nee dat moet allemaal nieuw

                pas mijn lease picasso gaan terug halen bij de carrosier amaaaai wat een schandaal is dat geworden nieuw spatbord nieuwe deur en helaas daar zaten twee zeer kleine deukjes in awel die zitten er nu nog in en om dan nog niet te spreken over het lakwerk das een appelsien en dan nog te zwijgen over het kleurverschil :cry:

                  jaja luc

                  stond op hollands 912 forum die had zijn 912 ergens laten doen en was er blijkbaar niet content van en nu stond di ebij bart holland

                  ergens verder werd over prijs gespoken

                  en inderdaad das goed zot zoveel geld aan een restauratie geven

                  tel daar de prijs van je 912 bij en voor die prijs gaan we wel ergens bij een of andere porsche invoerder een tiptop machien uit de garage halen en van de overschot nog eens goed stappen en lekker eten :o

                  en zoals luc zegt kan je beter de auto laten zien en dan heb je inderdaad geen discussie over het meerwerk en zeker als het een vaste prijs is zit je goed

                  er zijn er vele die voor een goedkopere aanbieding gaan en achteraf blijkt dat er dit en dat en zus en zo niet inzat en komen ze een pak duurder uit

                    spuiten kan inderdaad op verschillende manieren

                    het is inderdaad beter om een auto te strippen en dan volledig te lakken of het nu beter is als je stuk per stuk spuit zou ik niet durven zeggen het vordeel van alle stukken los te spuiten is dat als er een foutje inzit je makkelijk dit stuk ka herstellen en gewoon even op nieuw spuiten

                    heb ooit de lexus jeep zien herlakken splinterniuew maar hagel schade de lijsten eraf en dan de rest afgeplakt en opnieuw gelakt onder fabrieks garantie was nogthans bij een grote merk garage

                    of het nu beter of slechter is alles afplakken zou ik niet over willen discusieren het scheeld alleen de helft in het werk

                    als het over restauratie gaat kan je beter demonteren zo geraak je overal bij elk verborgen roets plekje maar lakken zou ik in zijn geheel
                    het groote voordeel is dat als je een auto in zijn geheel spuit je eigenlijk nooit kleur verschil of glansverschil zal hebben

                    ik heb van mijn mercedes enkel de bagetten lichten en bumpers afgehaald en binnen en buiten gedaan zonder veel demontage en het resultaat mag gezien worden

                    in de fabriek worden eerst de binne kanten gespoten en de buitenkant wordt ook meestal gans gespoten om kleurverschillen te vermijden zeker met de speciale parel kleuren

                    de spiegels en de bumpers worden meestal afzonderlijk gespoten en daar zie je meestal ook als is het minimaal kleurverschil

                    ik zou gaan voor ganse schildering van de auto bumpers en spoilers zijlijsten en spiegels gedemonteerd gespoten en de auto in zijn geheel zo krijg je het mooiste resultaat

                    en prijzen das een verhaal tussen prijs en kwaliteit en jammer genoeg zitten er lousers tussen die dikke prijzen hanteren en slechte kwaliteit afleveren

                    dus je zal moeten zoeke naar tevreden klanten en zo een selektie gaan maken

                    heb een tijdje geleden eens prijzen geizen van bart holland die prijzen vind ik knettergek 50 000 euro en meer voor een restauratie :oops:

                    dan moet het wel heeeeeeeeeeel goed gedaan zijn zou zo een auto wel eens in het echt willen zien ben er zeker van dat zelfs aan deze prijzen fouten te bespeuren zijn

                      jaja ze blijven er niet mee lachen

                      dus in principe ben jij al iemand iets besteld al bijna verplicht om chassis nummer en km stand op te vragen waar zijn we dan toch mee bezig

                      jan met de pet moet het weer uitzweten zoals gewoonlijk

                        jaja er wordt wat afgeschoumeld in ons belgen landje

                        vanaf 1 september gaat car pas zullen alle oficiele herstellers banden centrales enz verplicht zijn van elke auto de km stand doortegeven aan car pas dus wordt het alweer een heel klein beetje moeilijker om te schoumelen

                          de slr wordt ook met dehand gemaakt een klant van bij ons op het werk heeft er eentje dik500 000 euro aan betaald en meer in de mercedes garage gestaan dan bij zijn thuis heeft ondertussen al een volledige nieuwe motor gratis en voor niks (mag ook wel voor zo een prijs )

                          tot nu toe niks dan probelem was overlaats na zes maanden in de garage geweest te zijn weer terug en na drie weken weer binnen nu voor elektrische problemen

                          dus nu heeft hij maar een sl v12 bijgekocht voor het geval de slr weer binnen moet

                          een ferrari koop je inderdaad best per twee dan kan je met eentje rondrijden als de andere in de garage staat :D

                          een slr ook maar wie heeft er zoveel geld voorover

                            je mag al rap een 3000 euro klaarleggen hoor

                              ha die pick up versie das idiaal om de belgische staat op te lichten

                              das lichte vracht zonder discussie :lol:

                                spacers zijn verboden of ze nu origineel zijn of niet jammer maar helaas de waarheid

                                en als ze het niet zien heb de chance

                                  een auto die 25 jaar wordt krigt automatisch het oldtimer statuut dus is je auto ingeschreven op zijn 24 ste jaar dan zal de dag dat hij 25 wordt je toch het oldtimer statuut kunnen hebben met de nodige beperkingen maar je hebt toch een gewone nummerplaat das wel handig 8)

                                  maar inderdaad niets weerhoud u om de jaarlijkse keuring te passeren en dan ben je zeker in orde :wink:

                                15 reacties aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 375)