Aangemaakte reacties
-
ik denk dat als je kan aantonen dat bepaalde tunings regels perfekt toegepasst worden onder tuf dat je hetzelfde ook voor een belgische auto kan geregeld krijgen en eigenlijk zou je naar het europees gerechtshof moeten stappen en dan kan het ballekke wel eens aan het rollen gaan
europa dus pas dan overal dezelfde regels toe in duitsland en nederland kan veel in belgie niks en die niks kost nog veel geld ook
maar dat kost zoveel energiegeld en inspanning om mischien niks te bereiken dus laten we het maar zijn
ik wil een oude record c van 69 voorzien van een turbo blok krijg ik dat in belgie zo niet op de baan dan exporteer ik hem naar duitsland laat hem daar tuf keuren op naam van een vriend en dan importeer ik die in belgie wel een ganse omweg maar met tuf en duitse brief moeten ze hem aanvaarden
al die nieuwe regels en wettten het is puur oplichterij heb je al eens gezien dat je op de keuring voor een belachelijke zonneband 6 euro moet bij betalen das tuning ……en dat je de zegel van 60 euro niet meer moet betalen das zogezegt gratis ….. kijk eens op uw eerste rijtaks daar tellen ze netjes die 60 euro bij …….
als dat geeen oplichterij is :evil:
ik wil ook meee
dus schrijf ik me via jullie in of moet ik het beter rechtstreeks doen
het kriebels al lang om eesn op zolder een ritje te maken maar he altijdde angst dat de ene of de andere zot mijn kar meepakt en heb geen zin om mijn elfje kapot te rijden in geen enkel geval
dus dit lijkt me het geschikte moment om eens een verantwoord ritje te maken
hou den jullie me op de hoogte alvast veel fun in nederland
in antwoord op: Datum Vroemdag 2006transit platen is ook een oplossing
en homologatie keuring vraagt geen plaat maar kost dan ook 99 euro vandaar mischien :lol:
kan kloppen maar anderzijds is hetverboden platen uit te lenen zelf mijn eigen vrouw mag niet met mijn plaat rijden
dus ik rijd altijd zelf naar keuring wat ik wel doe is dat klant op voorlopige verzekering naar keuring rijd en dan aanschuiven en dan onder z binnen rijden z moet blijven hangen tot uitrit en dan pas volgende auto op zelfde plaat binnnen
is allemaal dikke geldklopperij gewordenvroegerkoste een zz plaat geen taks en verzekering net geen 200 euro nu betaal je een forfait taks en de verzekering is in klassen ingedeeld betaal dik 1500 euro voor plaat tot 3500 cc benzine om eigenlijk niks mee te mogen buiten z elf naar de keuring rijden en zelf auto gaan halen
mag ze zelfs niet op de porsche gebruiken om eens mee rond te rakken
mag zelfs niet op z platen geen auto gebruiken om een andere te gaan ophalen om te keuren want dan heb ik auto gebruiktvoor verplaatsing en dat valt niet onder proefrit ???
waar zijn ze toch mee bezig
ik heb een eigen auto ingeschreven een vrachtwagen ,auto van de baas een old timer plaat een oldtimermoto plaat en een zz plaat dus eigenlijk kan ik in geen enkel geval met het ganse park tegelijk op de baan zijn 6 platen en twee rijbewijzen onder het dak
dus wil ik eigenlijk in orde zijn moeten we nog een o plaat vragen voor de P :!: :?: om dan aan 200 euro verzekerd te zijn dacht dat als ik zz ophang ik toch wel dik genoeg verzekerd ben
jammer dat het 16 duims zijn
in antwoord op: Velgen Azev type Adat van de 25 km das nieuw dat klopt volgens mij niet
ge moogt nog steeds naar de keuring gaan waar je wil kunne ze u niet verbieden ik heb zelf ook z zplaten en mischien komen we wel overeen met de prijs stuur me maar een pm
luc dat lijkt me ook al een juister antwoord en ben er zeker van dat je voor dat geld ook waar voor uw geld krijgt dat carrosier type waar ferdy overspreekt dat ken ik ook (niks kwaad mee bedoeld he )
das meestal een (goede) carrosier die zich met niks anders bezig houd dan het herstellen van jonge ongeval wagens meestal leasing en
die beginne inderdaad niet aan een oude porsche of dergelijke omdat ze daar meestal niet genoeg ervaring in hebben die oude beestjes in goede staat is wel de nodige vakmanschap en er meer liefde en vakmanschap voor nodigen inderdaad die tellen dat per uur en als ze de uren tellen dat in het oude elfje gaan dan kunnnen ze die makkelijker verdienen door aan die niuewe karren te werken afvijzen schuren grondlak nat in nat lakken en terug monteren die herstellen een accident op deze manier in een mum van tijd dus kassa kassa dus als zo mensen rekenen aan het uurloon dat ze kunne verdienen op een nieuwe autio dan kom je met 10 000 euro nog niet toe
:(och ieder zijn vak en ieder zzijn specialiteiten he
ik ga graag snuffellen in de container van zulke bedrijven daar vind je de prachtigste schat aan onderdelen 7 van de tien perfekt herstelbaar maar we leven in een wegwerp maatschappij die huidige schoolverlaters die kunne geen stuk meer passend maken of een deuk deftig uitschuren nee dat moet allemaal nieuw
pas mijn lease picasso gaan terug halen bij de carrosier amaaaai wat een schandaal is dat geworden nieuw spatbord nieuwe deur en helaas daar zaten twee zeer kleine deukjes in awel die zitten er nu nog in en om dan nog niet te spreken over het lakwerk das een appelsien en dan nog te zwijgen over het kleurverschil :cry:
in antwoord op: Herspuiten 911jaja luc
stond op hollands 912 forum die had zijn 912 ergens laten doen en was er blijkbaar niet content van en nu stond di ebij bart holland
ergens verder werd over prijs gespoken
en inderdaad das goed zot zoveel geld aan een restauratie geven
tel daar de prijs van je 912 bij en voor die prijs gaan we wel ergens bij een of andere porsche invoerder een tiptop machien uit de garage halen en van de overschot nog eens goed stappen en lekker eten :o
en zoals luc zegt kan je beter de auto laten zien en dan heb je inderdaad geen discussie over het meerwerk en zeker als het een vaste prijs is zit je goed
er zijn er vele die voor een goedkopere aanbieding gaan en achteraf blijkt dat er dit en dat en zus en zo niet inzat en komen ze een pak duurder uit
in antwoord op: Herspuiten 911spuiten kan inderdaad op verschillende manieren
het is inderdaad beter om een auto te strippen en dan volledig te lakken of het nu beter is als je stuk per stuk spuit zou ik niet durven zeggen het vordeel van alle stukken los te spuiten is dat als er een foutje inzit je makkelijk dit stuk ka herstellen en gewoon even op nieuw spuiten
heb ooit de lexus jeep zien herlakken splinterniuew maar hagel schade de lijsten eraf en dan de rest afgeplakt en opnieuw gelakt onder fabrieks garantie was nogthans bij een grote merk garage
of het nu beter of slechter is alles afplakken zou ik niet over willen discusieren het scheeld alleen de helft in het werk
als het over restauratie gaat kan je beter demonteren zo geraak je overal bij elk verborgen roets plekje maar lakken zou ik in zijn geheel
het groote voordeel is dat als je een auto in zijn geheel spuit je eigenlijk nooit kleur verschil of glansverschil zal hebbenik heb van mijn mercedes enkel de bagetten lichten en bumpers afgehaald en binnen en buiten gedaan zonder veel demontage en het resultaat mag gezien worden
in de fabriek worden eerst de binne kanten gespoten en de buitenkant wordt ook meestal gans gespoten om kleurverschillen te vermijden zeker met de speciale parel kleuren
de spiegels en de bumpers worden meestal afzonderlijk gespoten en daar zie je meestal ook als is het minimaal kleurverschil
ik zou gaan voor ganse schildering van de auto bumpers en spoilers zijlijsten en spiegels gedemonteerd gespoten en de auto in zijn geheel zo krijg je het mooiste resultaat
en prijzen das een verhaal tussen prijs en kwaliteit en jammer genoeg zitten er lousers tussen die dikke prijzen hanteren en slechte kwaliteit afleveren
dus je zal moeten zoeke naar tevreden klanten en zo een selektie gaan maken
heb een tijdje geleden eens prijzen geizen van bart holland die prijzen vind ik knettergek 50 000 euro en meer voor een restauratie :oops:
dan moet het wel heeeeeeeeeeel goed gedaan zijn zou zo een auto wel eens in het echt willen zien ben er zeker van dat zelfs aan deze prijzen fouten te bespeuren zijn
in antwoord op: Herspuiten 911jaja ze blijven er niet mee lachen
dus in principe ben jij al iemand iets besteld al bijna verplicht om chassis nummer en km stand op te vragen waar zijn we dan toch mee bezig
jan met de pet moet het weer uitzweten zoals gewoonlijk
in antwoord op: Dit is grof !jaja er wordt wat afgeschoumeld in ons belgen landje
vanaf 1 september gaat car pas zullen alle oficiele herstellers banden centrales enz verplicht zijn van elke auto de km stand doortegeven aan car pas dus wordt het alweer een heel klein beetje moeilijker om te schoumelen
in antwoord op: Dit is grof !de slr wordt ook met dehand gemaakt een klant van bij ons op het werk heeft er eentje dik500 000 euro aan betaald en meer in de mercedes garage gestaan dan bij zijn thuis heeft ondertussen al een volledige nieuwe motor gratis en voor niks (mag ook wel voor zo een prijs )
tot nu toe niks dan probelem was overlaats na zes maanden in de garage geweest te zijn weer terug en na drie weken weer binnen nu voor elektrische problemen
dus nu heeft hij maar een sl v12 bijgekocht voor het geval de slr weer binnen moet
een ferrari koop je inderdaad best per twee dan kan je met eentje rondrijden als de andere in de garage staat :D
een slr ook maar wie heeft er zoveel geld voorover
in antwoord op: 100.000 kilometerje mag al rap een 3000 euro klaarleggen hoor
in antwoord op: Daggie Boxster (ombouwproject met foto’s)ha die pick up versie das idiaal om de belgische staat op te lichten
das lichte vracht zonder discussie :lol:
in antwoord op: 928 Cabriospacers zijn verboden of ze nu origineel zijn of niet jammer maar helaas de waarheid
en als ze het niet zien heb de chance
een auto die 25 jaar wordt krigt automatisch het oldtimer statuut dus is je auto ingeschreven op zijn 24 ste jaar dan zal de dag dat hij 25 wordt je toch het oldtimer statuut kunnen hebben met de nodige beperkingen maar je hebt toch een gewone nummerplaat das wel handig 8)
maar inderdaad niets weerhoud u om de jaarlijkse keuring te passeren en dan ben je zeker in orde :wink:
in antwoord op: Belasting!