Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1,576 tot 1,590 (van in totaal 1,679)
    • Als de overgangsweerstand te groot is gaat de spoel van de motor gewoon als een lange koperdraad werken en zal de 12V over de plaats staan waar het werkelijke probleem zich voordoet.
      Vb. : als het relaiscontact geoxideerd of doorgebrand is zal de 12V hier te meten zijn. Als de contacten OK zijn zal je bij een gesloten contact 0V meten.

        Is volgens mij een serieus spanningsverlies.

        Massa?
        Relaiscontact?
        Bekabeling bijna onderbroken?

          Dirk,proficiat met je nieuwe Boxster.Mooie kleurencombinatie.

            Proficiat Dirk, staat bij mij ook in het verlanglijstje maar zal nog niet voor direct zijn.

            Groetjes uit Erpe-Mere

            Fabian

              @RSR

              alle functionaliteiten van het paneel werken, kan lucht naar venster, dashboardventilatie en voeten zetten. Blower is regelbaar.
              In verhouding tot het toerental van de blower komt er echter niet veel lucht uitgeblazen.

              Ik heb vorig jaar de blower vervangen daar de oude nogal veel lawaai maakte. Het probleem heeft zich vanaf dan voorgedaan, te weinig luchtstroom bij blower op max stand.

                Als er op klem 30 niet continue 12V toekomt kan de benzinepomp ook niet aangestuurd worden.
                Als de DME relais niet aangestuurd wordt met contact aan zal natuurlijk ook het interne contact geschakeld worden

                Om de problemen te analyseren :

                maak gebruik van een testdraadje met LED en weerstand van +/- 1000 ohm.

                1. blijft de DME relais aangestuurd bij contact aan ?

                testdraadje parallel over 85 en 86 (polariteit van aansluiting testdraadje is belangrijk). Testdraadje kan je in de sokkel van de DME relais steken en daarna de DME relais inpluggen. Hierdoor kan je controleren of de DME relais aangestuurd blijft tijdens het rijden.

                LED blijft aan bij stilvallen wagen >> sturing DME OK
                LED uit bij stilvallen wagen >>

                – ofwel sturing 12V van contact onderbroken
                – ofwel slechte ground aansluiting.
                om de ground uit te testen kan je de testdraad (zwart) ipv op klem 85 rechtstreeks aansluiten op het chassis, als de LED dan blijft branden is er een slechte ground verbinding naar klem 85

                2. blijft er continue +12V aanwezig op relaissokkel klem 30?

                testdraadje (rood) aansluiten op klem 30 en zwart aan chassis wagen.

                bij deze test op de sokkel kan je ENKEL testen of er continue +12V aanwezig blijft op pin 30.

                LED blijft aan bij stilvallen wagen >> continue 12V naar DME relais OK
                LED uit bij stilvallen wagen >> continue 12V naar DME relais NOK.

                3. +12V Sturing benzinepomp of injectoren

                testdraadje met LED kan ook toegepast worden op de sturing naar injectoren(87) en benzinepomp(87b).
                Om te controleren of de +12V toekomt op de injectors en benzinepomp moet je het testdraadje aansluiten op deze onderdelen (wat moeilijker zal zijn)

                LED blijft aan bij stilvallen wagen >> 12V naar injectors of benzinepomp OK
                LED uit bij stilvallen wagen >> 12V naar injectors of benzinepomp NOK

                https://porscheforum.be/New/forum/13-993/123283-help-993-stil-gevallen-en-start-niet-meer?start=12

                  Olivier, bedankt voor de PM.

                  DME relais met LED indicator bestaat niet.
                  Om de problemen te analyseren :

                  maak gebruik van een testdraadje met LED en weerstand van +/- 1000 ohm.

                  1. blijft de DME relais aangestuurd bij contact aan ?

                  testdraadje parallel over 85 en 86 (polariteit van aansluiting testdraadje is belangrijk). Testdraadje kan je in de sokkel van de DME relais steken en daarna de DME relais inpluggen. Hierdoor kan je controleren of de DME relais aangestuurd blijft tijdens het rijden.

                  LED blijft aan bij stilvallen wagen >> sturing DME OK
                  LED uit bij stilvallen wagen >>

                  – ofwel sturing 12V van contact onderbroken
                  – ofwel slechte ground aansluiting.
                  om de ground uit te testen kan je de testdraad (zwart) ipv op klem 85 rechtstreeks aansluiten op het chassis, als de LED dan blijft branden is er een slechte ground verbinding naar klem 85

                  2. blijft er continue +12V aanwezig op relaissokkel klem 30?

                  testdraadje (rood) aansluiten op klem 30 en zwart aan chassis wagen.

                  bij deze test op de sokkel kan je ENKEL testen of er continue +12V aanwezig blijft op pin 30.

                  LED blijft aan bij stilvallen wagen >> continue 12V naar DME relais OK
                  LED uit bij stilvallen wagen >> continue 12V naar DME relais NOK.

                  3. +12V Sturing benzinepomp of injectoren

                  testdraadje met LED kan ook toegepast worden op de sturing naar injectoren(87) en benzinepomp(87b).
                  Om te controleren of de +12V toekomt op de injectors en benzinepomp moet je het testdraadje aansluiten op deze onderdelen (wat moeilijker zal zijn)

                  LED blijft aan bij stilvallen wagen >> 12V naar injectors of benzinepomp OK
                  LED uit bij stilvallen wagen >> 12V naar injectors of benzinepomp NOK

                  testdraadje kan je gratis komen halen, morgen kan ik je eventueel wat assisteren bij het zoeken naar de fout.

                  Laat maar iets weten indien nodig. 0473478555

                    Zoals reeds vermeld in vorige posts >> symptomen DME relais

                    Misschien een tip :

                    De DME relais zal het dus waarschijnlijk niet zijn, maar controleer eens de verbindingen die toekomen en vertrekken aan de DME relais,alsook het eindpunt van de geschakelde contacten.
                    Dit is natuurlijk moeilijk te controleren tijdens het rijden maar met wat knutselwerk is dit te doen.
                    Relais (met LED indicator) met houdcontact aansluiten op het eindpunt van het geschakelde contact van de DME relais. Als de wagen stil valt kan je controleren of deze relais nog aangetrokken is of niet. (natuurlijk het sleutelcontact niet volledig afzetten bij het optreden van de fout).

                    Mogelijke oorzaken als het DME gerelateerd is :
                    -relaissokkel (relais ok maar problemen met contactpunten in de sokkel)
                    -verbindingen van en naar relaissokkel (overgang bekabeling naar contactpunten relaissokkel)
                    -onderbreking in de bekabeling
                    -slechte verbindingen naar de benzinepomp (12V) (87b)
                    -slechte verbindingen naar de injectoren (12V) (87)
                    -slechte verbinding naar ground benzinepomp (85b)

                    Attachments:
                    • DME.jpg

                      Vandaag overgeschreven, 2 personen (Boxster 986 – 1BFE490).

                      Tot dan

                        Dank aan de organisatoren voor deze prachtige dag.

                        @Muschroom : graag sigaretje afgestaan. Je reply’s op het forum zijn het meer dan waard.

                        Greetzz,
                        Fabian

                          @KROKODILE : aansluiten in Erpe-Mere rond 11u10?

                            Zijn er deelnemers die via Erpe-Mere > Zottegem rijden?
                            Anders afspreken om 10u50 (11u vertrekken) rechtover Lukoil benzinestation, Oudenaardsesteenweg, Erpe-Mere.
                            Reeds 2 wagens (997 Carrera 4S Cabrio(zwart) en 986 Boxster Cabrio (metalick grijs).

                            Hopelijk beter weer,

                            greetzzzz

                            Fabian

                              @ deepee : thx, heb de manual al gedownload.

                              Ik zal hem vanavond eens raadplegen.

                                Motor draait op volle kracht en kan ook geregeld worden via de -/+ toetsen op de console.
                                Ik denk eerder dat de selectiekanalen voor de luchtstroom niet geselecteerd worden.

                                  Interieurfilter er al uitgenomen, nog hetzelfde probleem

                                15 reacties aan het bekijken - 1,576 tot 1,590 (van in totaal 1,679)