Aangemaakte reacties
-
in antwoord op: Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk
Vandaag weer wat aan de 944 gewerkt.
Patrickvb & Linda zijn langs geweest om het wrak te keuren. (natuurlijk zonder overal)Voorzetels verwijderd. Bestuurderszetel verwijderen was een hele klus, tussen de rail zaten 3 zekeringen en wat wisselgeld. Dit was de reden waarom deze niet verzet kon worden.
Radio,oversized speakers,leder van stuur,veiligheidsgordels en handrem verwijderd.Luchtfilter + air flow sensor verwijderd (luchtfilter heeft zijn beste tijd gehad). Wel iets raars opgemerkt, de kleine opening in de luchtfilterbehuizing is niet volledig rond, er zit een plooi in (is dit normaal ???)
Interieur wat opgekuist. Goedgekeurd door onze Ralph.
Probleem met koppelingspedaal >> Slave cylinder kaput.
Master en Slave cylinder besteld bij RP.Einde werken voor vandaag.
in antwoord op: Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk[quote=”Boxsterwalter” post=213975]Altijd leuk om volgen Fabian , blijven posten en let op dat je niet verbrand tijdens dit project :happy: :coolness:[/quote]
@Walter : grote paraplu niet zien staan, multifunctioneel (zon en regen). BTW relaxed teruggekomen van verlof met kleindochter?in antwoord op: Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pkProficiat met de uitbreiding van het gezin.
in antwoord op: Nieuwe Porsche fan !Patrick, altijd welkom. Geen invitatie nodig.
De volgende dagen zal het wat meer opkuiswerk zijn.
– Achterflank verder ontdoen van plamuur.
– Voorzetels verwijderen (bestuurderszetel zit vast, krijg er geen beweging in)
– Vloerbekleding verwijderen (zoeken naar onderliggend roest)
– Bodem reinigen (minder modder op mij als ik eronder lig)
– Wielen afhalen om de conditie van de remblokken ed te controleren (probleemke >> anti-diefstalbouten)
– Afwateringskanalen controleren en eventueel vrijmaken
– Verder verwijderen van onnodige bekabeling.Verder heb ik nog ontdekt dat het koppelingspedaal weinig slag heeft.
Op 2 september hoop ik dat alle bestelde onderdelen geleverd zullen zijn, zodat ik verder kan werken aan de motor.(is plezanter dan kuisen)
De 944 had een projectje kunnen zijn voor de mannen van voor CAR SOS.
in antwoord op: Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk@PatrickVB >> “Af en toe hoop ik eens te komen supporteren.”
Awel Patrick, ‘t verbeterd er niet op. Eerst wast met den overal en nu ist maar supporteren. :lol: :lol: :lol:
in antwoord op: Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pkin antwoord op: Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pkFotokes geraken er precies niet door, nog es proberen.
in antwoord op: Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pkWeer een stapje verder.
Aftermarket alarm Cobra eruit gezwierd en alle relevante bekabeling weer origneel gezet. Nog wat overtollige bekabeling te verwijderen.
Benzinepomp krijgt nu spanning maar niet de volledige 12V. Kabelklem op zekering 2 in Auxiliary fuse box geoxideerd.
Klem vervangen >> volledige 12V op benzinepomp. Pomp maakt na wat draaien raar geluid.
Voor alle zekerheid ook maar een nieuwe benzinepomp (Bosch) besteld.Lichten gedeeltelijk gedemonteerd, veel oxidatie op metalen bevestiging rond de lichten. (Zullen we maar laten zandstralen zeker)
Ingedeukt gedeelte proberen te verwijderen, zit verdomme vastgelast :what: (is dit normaal bij een 944???), het vervangstuk is nochtans met bouten. Ofwel heeft de prutser (kan die moeilijk een vakman noemen) het vastgelast.
Wagen is precies wat uitgezet langs de kant van de bestuurder, langs de passagierzijde is de opening tussen flank en kofferdeksel
7mm, de andere kant 14mm (serieus accidentje en/of slecht hersteld ???)Wat plamuur verwijderd op de achterflank om te zien wat de eigenlijke schade is, ben al redelijk wat roest tegengekomen.
Land Meter (WTF !!!!) en temperatuur meter van VDO verwijderd + bekabeling.
Nog wat nootjes,gras en bladeren gevonden onder de afdekhoes van de versnellingspook.Tomorror is another day (benieuwd wat we nog zullen tegenkomen) :think: :think: :think:
in antwoord op: Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pkOK, thx voor de info mannen.
@DeePee > what a list! Banden worden vervangen wanneer de rest in orde is. Remmen werken voorlopig, maar ‘k zal zeker alle leidingen controleren voor ik de remvloeistof vervang (idem voor de benzineleidingen)in antwoord op: Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pkClutch Release Fork Needle Bearing ???
Compatibel voor 924,944 & 968
in antwoord op: herkent u …Welkom, veel :driver: plezier met je aanwinst.
in antwoord op: Nieuw lid stelt zich voor!!!Welkom, veel :driver: plezier met je aanwinst!
Wachten op het antwoord van Koen, maar denk dat het juist is.
http://www.design911.co.uk/fu/prod6938/Clutch-Omega-Spring-Porsche-911—-915-Gearbox/
in antwoord op: herkent u …onderdeel van een transaxle Porsche?
in antwoord op: herkent u …