Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • Ik ben toch nog gekeurd geraakt op de laatste dag van 2012 ;-)
      I heb op rosepassion de remschijven en remleidingen gekocht en vervolgens op marktplaats de beide originele remklauwen die maar 10000km gebruikt geweest waren van een porschist die dan toch ook de 964 remmen gemonteerd heeft op de zijne .
      Dan kwam ik daar twee weken geleden toe op de keuring en wilden ze de turbo look kit toch niet goedkeuren zeker?Dat waren daar allemaal andere personen die daar aanwezig waren en die waren van niks op de hoogte (ik had een maand ervoor geweest met alle wat ik kon vinden over de turbo look kit en toen hebben ze mij gezegd dat de uitbredingen wel mochten maar dat ik dan toch moest kijken voor andere remmen )
      Maar nu toch in orde geraakt , das toch een last die van mijn schouders gevallen is …Nu vlug de turbo remmen er terug op en de spoorverbreders en dan tenslotte nog de sideskirts en dan ben ik er bijna .
      bedankt voor de vele reacties en ruggesteuntjes grtz

      0

        Ik hou die bij de wagen dan , je weet nooit wat de toekomstplannen zijn als ik het in mijn hoofd krijg……als ik me echt amuseer keur ik hem later mss toch voor dagelijks gebruik en dan heb ik nog enkele zaken op mijn verlanglijstje zoals spaghetti uitlaat en een kortere eindoverbrenging als de versnellingsbak ooit eens open moet .

        0

          Ik ben vandaag teruggeweest met een beetje documentatie over de turbolook van 84 en de wide body mag nu toch maar de remmen willen ze niet goedkeuren tenzij ik een attest heb van de invoerder van porsche dat die wagen zo van de band gerold is……dus dat ga ik mogen vergeten denk ik .Nu kijken voor een setje tweedehandsklauwen met schijven en blokken om te kunnen keuren , pfffft
          net gebeld naar fg en tis 100E per klauw ,niet geriviseerd en ergens rond de 30 voor een occasieschijf +btw welteverstaan , dat valt nog mee zeker?in vergelijking met de andere kosten die ik al gedaan heb , maar is toch zuur geven om enkel maar naar de keuring te gaan , ze vliegen er gegarandeerd af daarna :-)
          toch blij dat er licht is aan het einde van de tunnel met een namidagje sleutelen en 300 E

          0

            Ik ben nog niet teruggeweest , ben eerst nog een beetje info aan het sprokkelen …..Heb gezien dat m491 in 1984 toen al een optie was , dus turbo look en schijven .Met andere woorden , je kon deze optie erbij nemen net zoals je dan een schuifdak ,cv ,gekleurde ruiten , sper of andere dingen erbij kon nemen .Dus als men achteraf van gelijk welke oldtimer ook een schuifdak , cv ,of elektrische ramen plaatst , dan is hij ook niet meer origineel en mag hij ook niet meer door de keuring ….das toch crack hetzelvde?mijn bloed begind te koken als ik er zo over denk.
            Mijn noodplan is originele remmen plaatsen en keuren voor dageijks gebruik ….nummerplaat terug indienen en dan inschrijven als oldtimer .Maar eerst nog documentatie verzamelen over die m491 optie en dan nog eens gaan praten .Ik vind veel in naslagwerken maar tot nu toe nog geen enkele officiele optielijst van 1984 waarbij ook vermeld staat dat die remmen erbij horen .
            hier die info:http://www.turbo-look.de/911-en.php
            http://books.google.be/books?id=csh0GVAWxdoC&pg=PA28&lpg=PA28&dq=porsche+++m491+.de&source=bl&ots=KPw8KnvOFT&sig=57W7IKifbiHWO8qB9Ozc2gOStms&hl=nl&sa=X&ei=YH55UIzeLuij0QWo04GQBQ&ved=0CC0Q6AEwAjgK#v=onepage&q=porsche%20%20%20m491%20.de&f=false

            0

              Voor een herkeuring moet je binnen de 14 dagen gaan als ik me niet vergis …Dus als ik nu langer wacht en met andere nummerplaten ga dat het zodus een andere eigenaar is zou dat dan niet lukken?

              0

                West-Vlaanderen
                Cab ’88
                Porsche914orange
                OlivierV
                Lowie9xx
                giuliajultje
                Dirk996
                RS
                Luc993cabrio
                Jochen
                Gertie
                AnthonyS
                KDC
                Carrera1967
                timmy1978

                Oost-Vlaanderen
                Snoer964
                BeerMetWielen
                Datake
                Targa?
                vsk996
                Porsche911lover
                Rufie
                S2
                fdeville
                Maarten R

                Antwerpen
                Peter vdl
                RODONDO
                Mark986
                Mikey
                Poli GT3
                Vankerchove
                Peter Targa 84
                Daxmanian
                BC911
                Chineeske

                Kempen
                Bladerunner
                Ghost

                Limburg
                911-lover
                Carbonman
                etieke
                zimmermann
                john.beton.
                rudid
                PVB (Pascal)
                benny996

                Vlaams-Brabant
                Gette
                Bert V.
                Karl 911
                Fabio

                Waals-Brabant
                Dolfijn

                Zeeuws-Vlaanderen
                Cabrio Wim

                Henegouwen:
                9ierre
                vincent 928
                Plumber

                TIP ! In plaats van telkens te quoten, kopiëer gewoon de inhoud van bovenstaand ontwerp en plak dit in een nieuw bericht/antwoord met aanvulling van jouw nickname of naam in desbetreffende provincie.

                0

                  dat is het hem net ….ik heb de wagen zo gekocht ;die reed al jaren zo rond ,met deze remmen en turbo look en was dagelijks gebruik gekeurd zonder opmerkingen (laatste keuring was wel in 2006 )Die is sedert 2007 dus normaal niet meer op de baan geweest .Ik heb hem enkel zijn originele kleur terug gegeven en nieuwe slotplaten en dorpels ingeplaatst
                  zo was hij toen ik hem kocht en dan een beetje later :?

                  0

                    bedankt ….ik begin serieus te overwegen om eerst nog enkele keuringstations te overlopen (zonder de wagen mee naturlijk ) en aan de chef hun mening te vragen vooralleer ik er mijn grote remmen afgooi en op zoek mmoet naar de kleinere originele remmen ….

                    0

                      thx …als er nog iemand tips heeft voor de keuring , al dan niet oldtimer ivm die remmen of uitbredingen ;ik blijf aandachtig volgen ;)

                      0

                        nu nog die keuring…pfff

                        0


                          laatste foto niet helemaal overgenomen , normaal nu wel (beginnersfoutjes :) )

                          0

                            ok , even proberen


                            en tenslotte, zo was hij toen ik hem kocht (paar kleine blaasjes op de dorpels en gezien dat hij vroeger rood was )

                            [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-HS3MBNUJ-D.jpg[/img
                            dat was eventjes slikken , maar no way back….

                            0

                              Voor mij persoonlijk had ik ook liever een oldtimer keuring gehad omdat de 911 maar buiten gaat komen bij droog weer (zeldzaam hier ) en dan nog maar eens de zondag en mss eens een zaterdagnamiddag…
                              Zou het niet kunnen dat de grote remmen op de optielijst stonden indertijd?Dat zou al een harder argument zijn .Ik vind het heel jammer om de grote geperforeerde schijven en de 4 pots remklauwen(waar overigens Porsche opstaat) eraf te halen en dan nog eens tussen de 250en de 500 é te moeten betalen voor originele kleine klauwen …het ziet er niet uit op de turbo look en de cup velgen.Ik ben wel positief verrast om al zoveel reacties te krijgen want ben totaal nieuw hier .

                              0

                                [attachment]DSC03236.JPG[/attachment]
                                Voor mij persoonlijk had ik ook liever een oldtimer keuring gehad omdat de 911 maar buiten gaat komen bij droog weer (zeldzaam hier ) en dan nog maar eens de zondag en mss eens een zaterdagnamiddag…
                                Zou het niet kunnen dat de grote remmen op de optielijst stonden indertijd?Dat zou al een harder argument zijn .Ik vind het heel jammer om de grote geperforeerde schijven en de 4 pots remklauwen(waar overgins porsche opstaat) eraf te halen en dan nog eens tussen de 250en de 500 é te moeten betalen voor originele kleine klauwen …het ziet er niet uit op de turbo look en de cup velgen.Ik ben wel positief verrast om al zoveel reacties te krijgen want ben totaal nieuw hier .

                                0

                                  bedankt voor de info alvast ,ik had gehoopp op een of andere manier om aan zo’n attest te geraken want die wagen is vroeger altijd zo gekeurd geweest en ik vind dat wel erg dat dat nu plots niet meer mag.En hoe gaat dat dan met al die brede rsr replica’s ?zijn die dan ook allemaal gekeurd voor dagelijks gebruik?Ik heb er weer even mijn buik van vol …

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)