Aangemaakte reacties
-
Ik ben toch nog gekeurd geraakt op de laatste dag van 2012 ;-)
I heb op rosepassion de remschijven en remleidingen gekocht en vervolgens op marktplaats de beide originele remklauwen die maar 10000km gebruikt geweest waren van een porschist die dan toch ook de 964 remmen gemonteerd heeft op de zijne .
Dan kwam ik daar twee weken geleden toe op de keuring en wilden ze de turbo look kit toch niet goedkeuren zeker?Dat waren daar allemaal andere personen die daar aanwezig waren en die waren van niks op de hoogte (ik had een maand ervoor geweest met alle wat ik kon vinden over de turbo look kit en toen hebben ze mij gezegd dat de uitbredingen wel mochten maar dat ik dan toch moest kijken voor andere remmen )
Maar nu toch in orde geraakt , das toch een last die van mijn schouders gevallen is …Nu vlug de turbo remmen er terug op en de spoorverbreders en dan tenslotte nog de sideskirts en dan ben ik er bijna .
bedankt voor de vele reacties en ruggesteuntjes grtzin antwoord op: 3.2 1984 geraakt niet door oldtimerkeuringIk hou die bij de wagen dan , je weet nooit wat de toekomstplannen zijn als ik het in mijn hoofd krijg……als ik me echt amuseer keur ik hem later mss toch voor dagelijks gebruik en dan heb ik nog enkele zaken op mijn verlanglijstje zoals spaghetti uitlaat en een kortere eindoverbrenging als de versnellingsbak ooit eens open moet .
in antwoord op: 3.2 1984 geraakt niet door oldtimerkeuringIk ben vandaag teruggeweest met een beetje documentatie over de turbolook van 84 en de wide body mag nu toch maar de remmen willen ze niet goedkeuren tenzij ik een attest heb van de invoerder van porsche dat die wagen zo van de band gerold is……dus dat ga ik mogen vergeten denk ik .Nu kijken voor een setje tweedehandsklauwen met schijven en blokken om te kunnen keuren , pfffft
net gebeld naar fg en tis 100E per klauw ,niet geriviseerd en ergens rond de 30 voor een occasieschijf +btw welteverstaan , dat valt nog mee zeker?in vergelijking met de andere kosten die ik al gedaan heb , maar is toch zuur geven om enkel maar naar de keuring te gaan , ze vliegen er gegarandeerd af daarna :-)
toch blij dat er licht is aan het einde van de tunnel met een namidagje sleutelen en 300 Ein antwoord op: 3.2 1984 geraakt niet door oldtimerkeuringIk ben nog niet teruggeweest , ben eerst nog een beetje info aan het sprokkelen …..Heb gezien dat m491 in 1984 toen al een optie was , dus turbo look en schijven .Met andere woorden , je kon deze optie erbij nemen net zoals je dan een schuifdak ,cv ,gekleurde ruiten , sper of andere dingen erbij kon nemen .Dus als men achteraf van gelijk welke oldtimer ook een schuifdak , cv ,of elektrische ramen plaatst , dan is hij ook niet meer origineel en mag hij ook niet meer door de keuring ….das toch crack hetzelvde?mijn bloed begind te koken als ik er zo over denk.
Mijn noodplan is originele remmen plaatsen en keuren voor dageijks gebruik ….nummerplaat terug indienen en dan inschrijven als oldtimer .Maar eerst nog documentatie verzamelen over die m491 optie en dan nog eens gaan praten .Ik vind veel in naslagwerken maar tot nu toe nog geen enkele officiele optielijst van 1984 waarbij ook vermeld staat dat die remmen erbij horen .
hier die info:http://www.turbo-look.de/911-en.php
http://books.google.be/books?id=csh0GVAWxdoC&pg=PA28&lpg=PA28&dq=porsche+++m491+.de&source=bl&ots=KPw8KnvOFT&sig=57W7IKifbiHWO8qB9Ozc2gOStms&hl=nl&sa=X&ei=YH55UIzeLuij0QWo04GQBQ&ved=0CC0Q6AEwAjgK#v=onepage&q=porsche%20%20%20m491%20.de&f=falsein antwoord op: 3.2 1984 geraakt niet door oldtimerkeuringVoor een herkeuring moet je binnen de 14 dagen gaan als ik me niet vergis …Dus als ik nu langer wacht en met andere nummerplaten ga dat het zodus een andere eigenaar is zou dat dan niet lukken?
in antwoord op: 3.2 1984 geraakt niet door oldtimerkeuringWest-Vlaanderen
Cab ’88
Porsche914orange
OlivierV
Lowie9xx
giuliajultje
Dirk996
RS
Luc993cabrio
Jochen
Gertie
AnthonyS
KDC
Carrera1967
timmy1978Oost-Vlaanderen
Snoer964
BeerMetWielen
Datake
Targa?
vsk996
Porsche911lover
Rufie
S2
fdeville
Maarten RAntwerpen
Peter vdl
RODONDO
Mark986
Mikey
Poli GT3
Vankerchove
Peter Targa 84
Daxmanian
BC911
ChineeskeKempen
Bladerunner
GhostLimburg
911-lover
Carbonman
etieke
zimmermann
john.beton.
rudid
PVB (Pascal)
benny996Vlaams-Brabant
Gette
Bert V.
Karl 911
FabioWaals-Brabant
DolfijnZeeuws-Vlaanderen
Cabrio WimHenegouwen:
9ierre
vincent 928
PlumberTIP ! In plaats van telkens te quoten, kopiëer gewoon de inhoud van bovenstaand ontwerp en plak dit in een nieuw bericht/antwoord met aanvulling van jouw nickname of naam in desbetreffende provincie.
in antwoord op: Forumleden per provinciedat is het hem net ….ik heb de wagen zo gekocht ;die reed al jaren zo rond ,met deze remmen en turbo look en was dagelijks gebruik gekeurd zonder opmerkingen (laatste keuring was wel in 2006 )Die is sedert 2007 dus normaal niet meer op de baan geweest .Ik heb hem enkel zijn originele kleur terug gegeven en nieuwe slotplaten en dorpels ingeplaatst
zo was hij toen ik hem kocht en dan een beetje later :?in antwoord op: 3.2 1984 geraakt niet door oldtimerkeuringbedankt ….ik begin serieus te overwegen om eerst nog enkele keuringstations te overlopen (zonder de wagen mee naturlijk ) en aan de chef hun mening te vragen vooralleer ik er mijn grote remmen afgooi en op zoek mmoet naar de kleinere originele remmen ….
in antwoord op: 3.2 1984 geraakt niet door oldtimerkeuringthx …als er nog iemand tips heeft voor de keuring , al dan niet oldtimer ivm die remmen of uitbredingen ;ik blijf aandachtig volgen ;)
in antwoord op: 3.2 1984 geraakt niet door oldtimerkeuringnu nog die keuring…pfff
in antwoord op: 3.2 1984 geraakt niet door oldtimerkeuring
laatste foto niet helemaal overgenomen , normaal nu wel (beginnersfoutjes :) )in antwoord op: 3.2 1984 geraakt niet door oldtimerkeuringok , even proberen
en tenslotte, zo was hij toen ik hem kocht (paar kleine blaasjes op de dorpels en gezien dat hij vroeger rood was )[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-HS3MBNUJ-D.jpg[/img
dat was eventjes slikken , maar no way back….in antwoord op: 3.2 1984 geraakt niet door oldtimerkeuringVoor mij persoonlijk had ik ook liever een oldtimer keuring gehad omdat de 911 maar buiten gaat komen bij droog weer (zeldzaam hier ) en dan nog maar eens de zondag en mss eens een zaterdagnamiddag…
Zou het niet kunnen dat de grote remmen op de optielijst stonden indertijd?Dat zou al een harder argument zijn .Ik vind het heel jammer om de grote geperforeerde schijven en de 4 pots remklauwen(waar overigens Porsche opstaat) eraf te halen en dan nog eens tussen de 250en de 500 é te moeten betalen voor originele kleine klauwen …het ziet er niet uit op de turbo look en de cup velgen.Ik ben wel positief verrast om al zoveel reacties te krijgen want ben totaal nieuw hier .in antwoord op: 3.2 1984 geraakt niet door oldtimerkeuring[attachment]DSC03236.JPG[/attachment]
Voor mij persoonlijk had ik ook liever een oldtimer keuring gehad omdat de 911 maar buiten gaat komen bij droog weer (zeldzaam hier ) en dan nog maar eens de zondag en mss eens een zaterdagnamiddag…
Zou het niet kunnen dat de grote remmen op de optielijst stonden indertijd?Dat zou al een harder argument zijn .Ik vind het heel jammer om de grote geperforeerde schijven en de 4 pots remklauwen(waar overgins porsche opstaat) eraf te halen en dan nog eens tussen de 250en de 500 é te moeten betalen voor originele kleine klauwen …het ziet er niet uit op de turbo look en de cup velgen.Ik ben wel positief verrast om al zoveel reacties te krijgen want ben totaal nieuw hier .in antwoord op: 3.2 1984 geraakt niet door oldtimerkeuringbedankt voor de info alvast ,ik had gehoopp op een of andere manier om aan zo’n attest te geraken want die wagen is vroeger altijd zo gekeurd geweest en ik vind dat wel erg dat dat nu plots niet meer mag.En hoe gaat dat dan met al die brede rsr replica’s ?zijn die dan ook allemaal gekeurd voor dagelijks gebruik?Ik heb er weer even mijn buik van vol …
in antwoord op: 3.2 1984 geraakt niet door oldtimerkeuring