
Aangemaakte reacties
-
[quote=”peter993″ post=255106]Deze morgen telenfoon gehad van mijn verzekeraar. Deze week zal ik de prijs krijgen van de procedure met een arbitrageexpert. Dan moet ik beslissen of ik hier verder mee doe, of als ik een gerechtelijke procedure aanspan. Blijkbaar is het oordeel van de arbitrageexpert bindend. Nu ik zo ver ben en een procedure mij zeer veel geld en tijd kan kosten heb ik al beslist om verder te doen met de arbitrageexpert. Opmerkelijk is wel dat de tegenexpert zelf al drie arbitrageexperts voorgesteld heef. Zullen toevallig wss wel vrienden zijn van …., of personen die op,zijn payroll staan.
Soms twijfel ik aan mezelf en stel ik mij de vraag of ik niet overdrijf, maar zondag op Porsches en coffee in Eernegem hebben enkele mensen naar mijn auto gekeken en hebben bevestigd dat ik niet overdrijf. Toch wel leuk om bevestiging te krijgen.[/quote]is toch met een college van arbiters. Elk stelt 1 arbiter aan die gezamelijk ene derde arbiter kiezen?
In antwoord op: Eindelijk een 993Momenteel test ik met polytrol van het merk owatrol en dit is tot nu toe het meest duurzame. Is wel niet zo gebruiksvriendelijk als de gebruikelijke cremes…
Volgens mij zegt deepee hetzelfde als mij.
Een auto met eerste inschrijving in 1992 is volgend jaar toch geen 30 jaar.
Overgangsmaatregel
De voertuigen die voldoen aan een van de volgende voorwaarden genieten van de forfaitaire verkeersbelasting en dit vanaf 01.07.2017:
in aanslagjaar 2017 sedert meer dan vijfentwintig jaar in het verkeer zijn gebracht;
in aanslagjaar 2018 sedert meer dan zesentwintig jaar in het verkeer zijn gebracht;
in aanslagjaar 2019 sedert meer dan zevenentwintig jaar in het verkeer zijn gebracht;
in aanslagjaar 2020 sedert meer dan achtentwintig jaar in het verkeer zijn gebracht;
in aanslagjaar 2021 sedert meer dan negenentwintig jaar in het verkeer zijn gebracht;In antwoord op: 981 Cayman 2,7 PDK aka Yellow Submarine[quote=”Yellow Submarine” post=254500]Nicole is untouchable en heeft een keikop,Herman. :bounce:
Een 964 (als oldtimer erbij) waarover we het in Schotland hadden is het dus niet. Anders gooit ze me buiten. En wie gaat dan mijn belastingaangifte invullen?
Wel spijtig, want na dit jaar is het 5 jaar wachten tot de 964 30 jaar zijn ipv 25 nu. :roll:
Ik vrees dat de parlee van de dames onderling me definitief de das heeft omgedaan. Behalve de details van ons seksleven (who cares?) vertellen die zelfs aan elkaar welke bedragen we spenderen aan het onderhoud van onze bolides. Dus komt boven water hoeveel het bijvoorbeeld kost om even de motor van een oude Porsche te herstellen…
Maar nu is er een andere opportuniteit… :popcorn:[/quote]
Een 964 tot 92 zal altijd een oldtimer kunnen zijn hoor door de overgangsregeling
In antwoord op: 981 Cayman 2,7 PDK aka Yellow SubmarineIk liet een 111 controle uitvoeren bij Porsche Knokke. Was wel meer dan € 150, maar ben zeer blij dat ik dit 2 jaar geleden door hen liet doen. Kostprijs was dacht ik € 300 meer btw en ze hadden hem ook een dag nodig.
Binnenkort hierop,mijn tanden eens stukbijten. De opbouw kan eindelijk beginnen:
In antwoord op: onderonsje voor saabistenDeze ligt voorlopig in de kast, maar binnenkort komt een oldtimer uit restauratie waarop deze vermoedelijk past….mocht dit niet het geval zijn geef ik een seintje…
In antwoord op: Diefstalbescherming?Ik heb deze vorig jaar gekocht maar past dan toch niet op mijn 993. Past wel op de eerdree 911 jes
In antwoord op: Diefstalbescherming?Ik heb een verzekering omnium bij Vanderhaegen. Gelukkig nog niet nodig gehad, dus kan ik eigenlijk niets zinnig melden.
Chubb insurance is ook een alternatief.
In antwoord op: Taxatie jonge 991Ik heb wel wat ervaring met machines.
Afhankelijk van wat je ervan verwacht kan ik volgende types bespreken:
De dap 500/900 of gelijkaardige : ideaal om te leren, fool proof en zeer betaalbaar
De paw 900: ik weet niet of deze nog te verkrijgen is, maar deze laat iets meer correctie toe
Rupes bigfoot 15/21 mk2: prachtige machine, alleen wel wat prijzig
Rotary: niet aan te raden om mee te beginnenDus, ik zou voor een dap 900 gaan..
In antwoord op: Polier/polijstmachineBen geen fan van tuning, maar deze is zeer homogeen getuned!
Tip voor de Fuchs velgen, inwrijven met vaseline, werd destijds trouwens door porsche geadviseerd. Je zal zien dat de rand als nieuw wordt…
Veel plezier met de P
In antwoord op: 911 3.2 1987 restauratie…[quote=”peter993″ post=251988]De ellende begint. Nog voor de carrossier er kan aan beginnen komen nieuwe zaken naar boven, zoals de verf rond de uitlaten op de achterbumper die loslaat, barsten in de verf op de onderrand van de achterbumper, ook al wordt er niet met de auto gereden. Whats next?
Dat is toch ongelofelijk gepruts…
Hopelijk kan je op een dag genieten van de 993 en al dit gedoe vegeten…
In antwoord op: Eindelijk een 993West vlaanderen indeed!
Ervaring is een groot woord. Het is een uit de hand gelopen hobby waar ik de laatste jaren minder tijd voor heb helaas. Heb intussen wel een aanzienlijke collectie waxen, gaande van de gekende merken tot de meer exoten uit de detailing scene. ( er is zelfs een waxpot specifiek voor de aventura groene 993 gemaakt)
[URL=http://s252.photobucket.com/user/timpiesaab/media/IMG_34061_zps0n2j5mxi.jpg.html][IMG]http://i252.photobucket.com/albums/hh6/timpiesaab/IMG_34061_zps0n2j5mxi.jpg[/IMG][/URL]
Definitive waxen zijn hier te verkrijgen:
http://www.definitivewax.com/product-category/definitive-wax-shop/
In antwoord op: Porsche 997 Carrera 4sOf het verschil echt de moeite is is moeilijk te zeggen. Ikzelf wil ook enkel een diepe natte look en blijf overtuigd van een kwalitatieve carnauba
Heb deze week mitchell & king lavender binnen om te kijken of dit de ultieme wetlook geeft ( https://mitchellandking.com/collections/all-items/products/lavender?variant=37038348813 )
Uit ervaring weet ik wel de de m & k moeilijker te verwerken zijn. Definitive is easy daartegenover
Er werd wel op de 993 een gyeon mohs coating op aangebracht waardoor de waxen wel nog minder gaan hechten.
Aan de foto’s te zien ben je van west vlaanderen?
In antwoord op: Porsche 997 Carrera 4s