Aangemaakte reacties
-
Dank je!
De wagen is maandag goed toegekomen, maar hij zal pas volgende week woensdag in de workshop bekeken worden. Na de zomer zijn het precies drukke dagen in de Porsche garages. Geduld is een deugd, morgen is het een maand geleden dat hij begon te tikken op de Schotse autosnelweg :?
in antwoord op: Een minder vrolijk Porsche reisverhaalHij moest vorige week woensdag toekomen, maar ik kreeg op woensdag plots een sms van mijn verzekeraar dat de wagen pas 2/10 (vandaag dus) zal toekomen… De wagen werd wel al op donderdag opgehaald in Edinburgh, dus hopelijk is het transport vlekkeloos en vooral schadeloos verlopen :think:
Ik geef een update als ik meer weet van de garage.
in antwoord op: Een minder vrolijk Porsche reisverhaalNu ik terug thuis ben, heb ik de tijd genomen om het internet af te gaan en ik vond deze video van een Boxster die hetzelfde geluid maakte als mijn wagen. Dus Wim en Vandamme jullie zullen gelijk hebben en die hydrauliekolie zal ik als eerste proberen! :up:
PS: morgen hoop ik te weten wanneer de wagen terug in het land is, Touring zei dat het tot 2 weken kon duren :think:
in antwoord op: Een minder vrolijk Porsche reisverhaalBedankt voor alle info en tips! De oplossing met de hydrauliek olie lijkt mij de beste om eerst te proberen :up:
Daarnaast ga ik vanaf nu ook zelf de olie 2x per jaar verversen, dan weet je inderdaad zelf exact wat er in de motor zit :salut:Nu de meeste stress achter de rug is, kan ik zeggen dat OPC Edinburgh mij uiteindelijk zeer goed opgevangen heeft. Zeker rekening houdend met hun volle workshop en mijn strakke vakantiedeadlines. Het is enkel jammer dat ze niet onmiddellijk de endoscopie hebben kunnen doen. En jammer van de kostprijs :lol: In België is het uurtarief van een OPC €110, dat van Edinburgh is 145 pond! :shock:
in antwoord op: Een minder vrolijk Porsche reisverhaalVandaag naar Porsche center Edinburgh gereden op weg naar the Lake District. Terwijl telefoon en email gekregen dat de motor geen cilinderschade heeft, dus OEF :hail:
Gisteren en deze ochtend toch serieus er niet goed van geweest… De paniek in mijn berichten zal wel duidelijk geweest zijn zeker :oops:Besloten om de wagen naar België te laten brengen door de verzekering (het zekere voor het onzekere genomen) en met de huurwagen naar huis te komen.
Er werden geen metaalpartikels in de olie gevonden en de technieker in Edinburgh is vrij zeker van zijn stuk wat betreft de lifters. Dus in België de motor laten reviseren en dan kunnen we met de huidige motor verder. Het verhaal heeft toch geen catastrofaal einde zoals ik gisteren vreesde :)
PS: Ik had al gesproken over de workshop die gedeeld werd met Ferrari en Lamborghini. Ik ben er vandaag gaan neuzen en kwam oa volgende beauties tegen: Laferrari, blauwe 911 R, 2 Ferrari’s 599 GTO!, Huracan Performante, Murcielago SV :respect2: Echt eens de moeite om langs te gaan :up:
in antwoord op: Een minder vrolijk Porsche reisverhaal[quote=”vandamme” post=256489]als dat echt hun diagnose is..
hydraulische lifters zijn geen drama, kun je mee naar huis rijden
En als je vuile olie had, eventueel met verse olie dat het weer goed komt.Ik zou hem laten vullen met 0w40, extra pul mee in geval je wat moet bijvullen onderweg na wat rijden.
En naar huis karren met dat ding.Was er dan uberhaubt nog iets mis met die kettingspanner of niet???[/quote]
Dat denk ik wel. De ketting maakte toch veel geluid toen ik er vorige week arriveerde.
Of het onderzoek zo lang moest duren en zoveel moest kosten: zeer zeker neen!Er meer naar huis rijden klinkt aanlokkelijk! Zijn er nog die dit adviseren?
in antwoord op: Een minder vrolijk Porsche reisverhaalUpdate:
“So we have had your car in the workshop again this morning and can confirm we cannot visually see any damage after checking cylinder 3 however we suspect one of the tappets is noisy.
We would now be looking at removing the engine to carry out further investigation so initially you would be looking at 15 hours to remove and install the engine which would be £2718.75 this does not include any repairs or parts this is only the labour cost.
We suspect it might be the valve lifters that are needing replaced.
Can you call me to discuss”
Zware kosten dus maar misschien goed nieuws als er geen volledig nieuwe motor nodig is?
Zou ik deze zaken laten doen in Edinburgh of in een Porsche center in België?
in antwoord op: Een minder vrolijk Porsche reisverhaalBedankt voor de suggesties!
Zonder al een besluit te nemen of ik een olie analyse wou, had ik toch al gevraagd aan PC Edinburgh of ze mijn oude olie wel nog hebben. Dit is het antwoord:“Unfortunately not it gets drained into a drum which has other oil in it then gets emptied in the morning, I will have a report in about 2 hours so I will be back in touch to confirm what we find now that we have the tool that allows us to check the cylinder for damage.”
Bang afwachten nu :|
in antwoord op: Een minder vrolijk Porsche reisverhaal[quote=”Yellow Submarine” post=256439]Doe de oude olie maar mee naar huis voor later onderzoek als ze die hebben ververst. Ik heb zo het gevoel dat dit nog een staartje krijgt.[/quote]
Denk je dat ik daarmee iets kan zijn? PC Mechelen begon zich al in te dekken aan de telefoon dat de vuile olie kon te wijten zijn aan de schade aan de motor….
[quote=”ZUFF-718″]Dat is brute pech : als dit voertuig steeds door een OPC keurig is onderhouden tot op de dag van vandaag , heb je kans dat je een 20% Kulanz ( tussenkomst) krijgt van Porsche,gezien de lage km stand . Is het voertuig echter tijdens zijn levensjaren bij andere garages op onderhoud geweest dan heb je geen been om op te staan.[/quote]
Bij mijn weten is de wagen steeds bij een OPC onderhouden. Zo staat het toch in het onderhoudsboek. Dus ik zal die 20% zeker vermelden bij volgende gesprekken. Thanks for the tip!
[quote=”vandamme”]van welk jaar is deze? en ist een gewone of een S?[/quote]
Een gewone Boxster van 2005.
in antwoord op: Een minder vrolijk Porsche reisverhaalVandaag niet veel wijzer geworden. PC Edinburgh zei dat de motor al veel minder lawaai maakte tijdens de diagnose, maar het lawaai dat er nog was kwam van cilinder C… Je zou denken dat ze dan eens zouden kijken, maar neen ze hebben geen endoscoop, die komt pas morgen toe! Dit verklaart dus waarom ze niet onmiddellijk een inspectie van de cilinders gedaan hadden bij het vervangen van de tensioner! :censored:
Op aanraden van Harley heb ik ook eens naar PC Mechelen gebeld. Daar heeft het even geduurd om de juiste persoon aan de lijn te krijgen (drukke dag) en die kon uiteindelijk toch niet veel expertise geven vanop een afstand. Hij klonk alleszins niet zeer optimistisch…
Alleszins om terug te komen op cilinder C, PC Edinburgh was heel duidelijk: vinden ze daar schade dan betekent dat onmiddellijk een volledig nieuwe motor! PC Mechelen beaamde dat ook :cry: :cry: :cry: :bounce: :bounce: :bounce: :cry: :cry: :cry:
In dat geval laat ik hem door Touring bijstand naar België komen en laat ik mij eventueel door het forum adviseren in waar ik best die nieuwe motor laat steken.
Ik blijf toch nog ergens hopen dat ik morgen goed nieuws krijg, maar aan de tonen van de specialisten te horen zal het er niet inzitten :(
in antwoord op: Een minder vrolijk Porsche reisverhaal[quote=”vandamme” post=256408]Maar ook omdat de kapotte tensioner mogelijks een gevolg is van een andere schade in de motor. Het is niet noodzakelijk de root cause.
Ik zie niet in hoe je een tensioner failure kan bekijken als een,
“we bestellen een stuk want die fout code, en we gaan er vanuit dat we het oplossen door slechts dat stuk te vervangen”
Das gewoon achterlijk.Jij zegt Workshop waar ook een Ferrari en Lambo staat. huh? in een Porche center???[/quote]
Ik denk niet dat ze zich gebaseerd hebben op een fout code, want er brandde geen enkel lichtje op het dashboard + om mij te tonen wat het probleem was werd ik uitgenodigd in de workshop, waar de wagen op een lift stond met draaiende motor en dan toonde de mechanieker mij waar het geluid vandaan kwam :?
Als leek had ik geen idee of ze “goed bezig waren” of niet…Ferrari, Lambo en Bentley dealerships leunden aan het porsche center en dus deelden ze de workshop.
[quote=”deepee” post=256409]hoeveel is de huidige KM stand?[/quote]
Slechts 79.000 km…
[quote=”vandamme” post=256414]btw heb je de auto particulier gekocht of van een handelaar? Hopelijk dat laatste want dan heb je garantie.[/quote]
Ik heb de wagen gekocht van den Harley, dus geen garantie…
in antwoord op: Een minder vrolijk Porsche reisverhaal[quote=”vandamme” post=256405]
Ik kan me niet inbeelden dat een Porsche center de olie niet vervangen heeft.
Hoeveel km’s zitten er zogezegd tussen OPC oil change en Edinburgh?
[/quote]
Ik schat tussen de 3000 en 4000 km sinds maart. Wordt olie zo snel vuil?[quote=”vandamme” post=256405]
Ik vind het redelijk bedenkelijk dat ze de Tensioner hebben vervangen en met tikkende motor hebben teruggegeven?? Of begrijp ik dat verkeerd?
[/quote]
Dat heb je verkeerd begrepen :) Ze belden me om te vragen voor de extra diagnose. Ik zit nog op 8u rijden vandaar. Ze hebben de tensioner vervangen, oil change gedaan en dan de motor doen draaien en mij gebeld voor de extra diagnose goed te keuren.[quote=”vandamme” post=256405]
Om de tensioner te vervangen moet er toch al redelijk wat gedemonteerd worden..
Hoe kunnen ze dan nog een extra diagnoze nodig hebben???
[/quote]
Geen idee. Ik ben absoluut geen expert en wil gewoon dat de wagen terug in orde is, dus zei gewoon DOEN
Ik heb wel online gelezen dat rijden met een losse timing chain de cilinders kan ombuigen, dus misschien is die diagnose om de motor eens volledig open te doen?in antwoord op: Een minder vrolijk Porsche reisverhaal[quote=”cabrio wim” post=255579]
Een goede verzekering afsluiten met vervangend vervoer, en je kunt als er iets gebeurd de vakantie gewoon afmaken.
De Porsche is dan al thuis voor dat jouw reis ten einde is. ;)[/quote]Yes dat heb ik in mijn verzekeringspakket bij Touring! :happydance:
Desondanks hoop ik dat de Boxster feilloos zal presteren :salut:
+ 1 liter koelvloeistof en misschien ook 1l olie en de ChargeOMat zal ik waarschijnlijk meenemen voor een gerust gevoel. Sjans van die 2 koffers bij een Boxster :happy:in antwoord op: Koelvloeistofafsluiter vol opgedroogde koelvloeistofBedankt voor de tips!
Ik ben vandaag de dop gaan kopen bij Porsche Center Mechelen. Inderdaad goedkoper bij het Porsche Center (€23) dan online mét verzendkosten. :up:
Ik heb de foto’s ook eens laten zien aan de parts verkoper. Hij heeft zelf een 986 waar hij zelf aan werkt en had dergelijk lek toch ook nog nooit gezien. Hij raadde mij aan het goed in de gaten te houden en in het geval ik verlies merk op de grond het hele systeem te laten vervangen, want dat er dan een lek/scheur moet zijn in de koelvloeistoftank. Maar hopelijk is het vervangen van de dop voldoende. De verkoper moest er onmiddellijk mee lachen dat die vaak vervangen worden :lol:
Ik hoop vooral dat er niets mis gaat tijdens mijn rondreis van 2000 km in Schotland in september :hail:in antwoord op: Koelvloeistofafsluiter vol opgedroogde koelvloeistofPrachtige Cayman in dat groen :up:
Die zal wel snel weg zijn!
Succes met de verkoop.in antwoord op: Te koop: 2010 Cayman 2.9 265 PK manueel