Aangemaakte reacties
-
Daar heb je een puntje!!
in antwoord op: de waarheid over porsche en ferrari@ soOly
Heb je hier wat aan?
http://www.auto-on-net.com/articles/art … l?mainCat=
of anders,..
Niet-nieuwe auto
(auto waarvan de levering meer dan zes maanden na de eerste ingebruikneming plaatsvindt en die meer dan 6000 km heeft afgelegd)
De intracommunautaire verwerving van een niet-nieuwe auto door een particulier, is niet belastbaar in België.
De koper moet zich echter toch naar een Belgisch douanekantoor begeven om het vignet 705 te bekomen, dat noodzakelijk is voor de inschrijving van het voertuig.
Aan de douane voor te leggen stukken
– de aankoopfactuur of een gelijkaardig document;
– het buitenlands inschrijvingsbewijs of een gelijkaardig officieel document;
– een aanvraag om inschrijving van het voertuig waarvan de rubrieken T behoorlijk zijn ingevuld.groetjes Tonne
in antwoord op: importeren uit NederlandIk heb gisteren mijn 964 juist geexporteerd naar Nederland, (hoewel ik in Belgie woon heb ik ook een adres in Nederland). Gewoon de platen van mijn Belgische clk 320 er op gschroefd en keurig aangeschoven bij de RDW in Roosendaal. 5 uur en 630 euro later (wat een bureaucratisch gedoe!!) was mijn Belgische Porsche een Nederlandse geworden. binnen 1 week heb ik de gele platen in huis.
Er lette werkelijk niemand op de ‘foute’ platen die er aan hingen. (de 964 was overigens wel op chassisnummer verzekerd, ik ben wel goed maar niet gek)Ik heb direct een APK keuring uit laten voeren anders moet je nog een keer terugkomen. Het leuke daarbij was dat de inspecteur steeds enthousiaster werd tijdens de keuring over de staat waarin de 964 zich bevindt. Aan het eind van de keuring vroeg hij of hij hem weer terug mocht zetten op de parkeerplaats van de RDW. Uiteraard reed ik mee maar zijn glimlach sprak boekdelen.
De reden is simpel en ook allang bekend op dit forum. In Belgie betaal je wegenbelasting naar het aantal fiscale pk’s en in Nederland is het gerelateerd aan het gewicht van het voertuig. Dat scheelt een pak kan ik jullie verklappen. Verder staat mijn bonus malus in Nederland op 75% dus kan ik voor het totale verschil heel wat benzine verstoken. (ik blijf een Hollander he?)
Er zit 1 nadeel aan dat geef ik direct toe,…die gele platen,..bah!
in antwoord op: importeren uit NederlandBuiten het feit dat de mph en de kmh door elkaar zijn gehaald is het een ongelooflijk slechte vertaling. :roll:
in antwoord op: de waarheid over porsche en ferrariEr is niks mis met je lader als je hem per abuis aansluit op de sigarettenaansteker en de accu van dezelfde auto, want dan doet hij het echt niet en gaan er wel een paar lampjes knipperen. :wink:
in antwoord op: Porsche batterijladerik wil niet vervelend zijn maar zit je nu je Porsche accu op te laden door gebruik te maken van de sigarettenaansteker van diezelfde Porsche?
Dan lijkt het me heel normaal dat er vanalles gaat knipperen,….toch?
Mocht het toch lukken dan heb je bij toeval een “Perpetuum Mobile” uitgevonden. :roll:
in antwoord op: Porsche batterijladerIk moet eerlijk zeggen dat ik het er een beetje saai vind en het waait er bijna altijd. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening en moet je je vooral niks van aantrekken.
Als je vanaf Arras rinchting het westen toert dan kom je veel smalle wegen tegen waar je alert (!) moet blijven. Daar waar de weg een beetje glooit hebben ze i.v.m. het trage verkeer inhaal-stroken gemaakt maar waar dat niet het geval is komen je regelmatig tegenliggers tegemoet die ook aan het inhalen zijn. Opletten dus!!
De wegen zijn hier en daar omzoomd met rijen bomen waar menig lokale coureur een onvrijwillig bezoekje aan afgelegd heeft.Fransen en autorijden, het blijft een minder gelukkige combinatie.
Maar ondanks deze kleine, goed bedoelde, waarschuwing wens ik je natuurlijk een heerlijke vakantie toe.
Groetjes, Tonne
in antwoord op: Tips voor trip Pas De Calais ?[quote=”sunshine”:2ohfqjqn]voila, heb het merk terug gevonden D.Moris en hier de link voor de hardtop
http://pagesperso-orange.fr/d.moris/P_Hardtop_964.html
en ik vindt deze wel heel goed gelukt :D
en hier voor 993
http://pagesperso-orange.fr/d.moris/P_Hardtop_993.html [/quote]
Bijzonder mooie hardtop uit Frankrijk. Goed speurwerk!
:shock:in antwoord op: hardtop 964Vandaag is mijn originele banden-compressortje aangekomen. (Altijd handig als je plat rijdt). Er zit alleen 1 klein schoonheidsfoutje aan. De behuizing is tijdens het UPS transport volledig beschadigd. :twisted:
en retour dan maar weer.
in antwoord op: Even voorstellen…[quote=”993S”:3fj236q1]Welkom.
Ik ben gek op de 964 targa.
Vertel wat meer over je wagen !
Is dat Amazone Groen ?
Ziet er mooi uit .
Waar gekocht ?[/quote]Ben lang geleden Porsche fan geworden vanwege de ‘stripheld’ :roll: Rik Ringers die in zijn avonturen gebruik maakte van een gele Porsche targa. Na 1001 andere prioriteiten ben ik pas in 2007 echt begonnen met zoeken naar een strakke 964. Ik moet zeggen dat ik heel wat ‘teleurstellingen’ heb gezien die er op de foto beter uitzagen dan in het echt. Je komt dus veel schaamteloze handelaren en eigenaren tegen die de mooiste verhalen vertellen maar eigenlijk een wrak te koop hebben staan.
Deze heb ik op de kop getikt bij een particulier die het nu ‘alleen’ moet stellen met zijn zeer fraaie 997 voor dagelijks gebruik. Hij vertelde me van de lekkende servo-slang (inmiddels vervangen) en na de proefrit en een probleemloze keuring was de deal een feit.
Wat ik nog moet vervangen is de radio/cass want de bejaarde Kenwood heeft de geest gegeven. (ben het internet aan het afspeuren voor een Becker / Blaupunkt)Hij lijkt idd groen op deze foto maar hij is nachtblauw. Hij heeft 143.000 km afgelegd (ook volgens de Car-pass). Ben er blij mee.
in antwoord op: Even voorstellen…