
Aangemaakte reacties
-
Ik heb momenteel een 997S2 gen 2 en heb voordien 10 jr met een 964 c2 gereden.
Verdomd veel spijt dat ik de 964 verkocht heb .. maar dat is hier niet relevant.
De 997 rijdt als een moderne auto, gemakkelijk. Met uiteraard het verschil dat er een behoorlijk vermogen mee gemoeid gaat en met een motor die toch ver achteraan is geplaatst (niks nieuw hier, standaard 911 concept). Als je de limieten opzoekt en zijn “gat zet zich” ben je er best als de pinken bij om dit op te vangen, anders belandt je in de rubriek “toch spijtig van die mooie Porsche”. Dus als je met een 997 naar t zuiden van Frankrijk rijdt en je doet mee met de rest dan is dat net alsof je een andere degelijke auto zou hebben.
De 964 is anders. Daar ben je constant meer betrokken bij het rijden zelf. Je voelt meer de interactie van de wagen met de baan, je bent minder afgeschermd (ik vrees hier in eerder poetische bla bla te vervallen, ik doe mijn best …), Je moet meer “werken”. Dus een trip naar t zuiden van Frankrijk … Je gaat er ook komen maar je gaat een stuk vermoeider zijn.
Los daarvan staat hetgeen we hier “waarde” noemen. Met andere woorden, ik betaal nu 50kE, wat is die auto binnen 5 jaar waard. De algemene opinie is dat dit met een 964 een stuk meer zal zijn dan met een 997. Dit gezien bvb het aantal 997s die rondlopen een stuk hoger licht dan de 964. Ik zou daar echter heel voorzichtig mee zijn. Je kunt moeilijk de toekomst voorspellen en de tendens zoals we die nu zien kan rap keren (964 en 993 etc. die elke maand stijgen in prijs).
Maar dan toch hierbij mijn eigen insteek. Als je weet dat de 964 in goede staat is en je bent bereid er een naar de normen van vandaag deftige prijs voor te betalen, dan ga je voor de 964. Neem echter geen risicos met een goedkoop exemplaar, dat gaat je later vrees ik zuur opbreken.In antwoord op: 964 versus 997Welkom, en fotos plaatsen!
Er is bijna elk weeken iets ergens te doen, daar kun je gerust in zijn.
Vraagje: van welke streek ben je?In antwoord op: Een groentje er bij!Veel succes met de restauratie, hopelijk kom je niet te veel verassingen tegen, post zeker foto’s van je werkzaamheden.
In antwoord op: Eindelijk een 993De overlevering leert ons dat “in den beginne” porsche rijders die kruisten op de weg hun lichten flitsten naar elkaar, een soort “hey”, zoals motards tot op vandaag hun hand opsteken (toffe peren!).
Ik heb de laatste maanden telkens ik een P kruiste mijn hand opgestoken en een brede glimlach getoond.
Een extra habit (persoonlijk): een duim omhoog voor een ouder model.
Tot mijn verbazing kreeg ik vrijwel telkens een vriendelijk reactie terug (er zijn uitzonderingen, bvb geblondeerde kakmadams).
Ik vind dit eerlijk gezegd bijzonder leuk. Be honest: we zijn allemaal gecharmeerd met dergelijk gebaar, niet?
Dit geeft het P rijden een extra kick.
Hoe is jullie ervaring, doen jullie dit al, zo niet, gaan we er weer voor?In antwoord op: Gedrag mede-weggebruikersTura Satana
A Japanese-Scots-Irish-Native American babe who learned martial arts and systematically extracted revenge on all five men who gang raped her, moved to LA to become a blues singer at thirteen, toured the country as an exotic dancer, starred in a Russ Meyer film and turned down Elvis Presley’s marriage proposal (but kept the ring)
In antwoord op: knappe vrouwen en porschesIn antwoord op: Dit is pas een “bob de bouwer” !In antwoord op: Dit is pas een “bob de bouwer” !Een batmobile “944”
In antwoord op: Dit is pas een “bob de bouwer” !Tevens mijn oprechte deelneming
In antwoord op: Onze voorzitter …Zeer mooie 997! Proficiat.
Probleem dat je beschrijft is me tevens bekend, de eerste malen doet dit benauwelijk aan, is alsof je wielen er gaan afvallen.
Heb het echter niet meer gemerkt sedert ik nieuwe voorbanden heb. Kan wel toeval zijn.In antwoord op: 997 4s probleem 4×4 ?Ik wordt ook altijd een beetje nerveus als men aanhaalt dat de “echte Porsche” stopt als men water begint te gebruiken als hulpmiddel om de motor beter en efficiënter te koelen.
Op zich is dit zoals Sensa aanhaalt gelijkaardig met het poneren van “een echte Porsche is wit”. Ik ken er nog zo een paar:
“een echte porsche werkt met caburatoren”
“een echte porsche heeft geen led verlichting”Er is uiteraard veel nostalgie en daar kan ik perfect inkomen.
Ook voor mij zijn de 993 en voorgangers juweeltjes.
Maar Porsche is meer dan “oldtimers” (oops …).
Wat gaan we zeggen als de 911 gebruik begint te maken van elektrische motoren?
De 918 is misschien wel een aanzet in die richting, zoals de 959 ergens kan gezien worden als de aanzet voor water koeling (ok, enkel de cilinder koppen op dat moment).Een teaser: “alle autos ooit gemaakt zijn lucht gekoeld. Enkel boten kunnen water gekoeld zijn”.
In antwoord op: een watergekoelde Porsche,echte Porsche of niet?Welkom, een mooie wagen! Goed te zien dat je deze auto zo goed onderhouden hebt!
Snoer, Lukt nu wel, sorry :hail:
Mooie foto’s , thanks :salut:In antwoord op: West-Vlaanderen “oktoberrit” zondag 4 oktober 2015.Mooie rit, goed weer, waarschijnlijk een van de laatste dagen dat we dit jaar nog met open dak konden rijden
Aan Luc en Jochen, van harte bedankt voor de schitterende organisatie :applaus:
@Snoer, ik krijg helaas geen toegang tot je fotos’ :think:
T&K
In antwoord op: West-Vlaanderen “oktoberrit” zondag 4 oktober 2015.