Aangemaakte reacties
-
Beetje jammer dat er niet meer Porsches waren natuurlijk. Alhoewel dat één prachtexemplaar ook goed is hé ;)
[quote=”porsche914orange”:jk0akdlf]nice, maar waarom staat de toerenteller op 1500rpm ?[/quote]
Scherp!! Dat was mij niet opgevallen.
in antwoord op: (Terrum’s) Porsche en (?) @ Kevertreffen WijnegemToffe foto’s. Kan mij wel wat spectaculaire crashes inbeelden bij zo’n banking.
in antwoord op: bezoek a/e race track die 80 jaar buiten gebruik isDit weekend heb ik het potentieel “goed vlaggen” gehad.
Situatieschets:ik sta aan een verkeerslicht in Gent (richting tolhuislaan – lichten nog voor het ziekenhuis). Niks vermoedend en vooral genietend van de PSE accelereer ik lekker door de eerste 2 versnellingen.
Opeens merk ik zwaailichten en dat die agent met zijn lichten naar mij aan het trekken is.
Alhoewel er geen plaats voor is, stop ik op de rijweg (kwestie van te reageren op zijn signalen). Hij plaatst zich voor me en komt direct met de woorden “U mag hier maar 50. Weet u hoe snel u reed?” Nogal verrast kom ik uit de lucht vallen want ik had er geen flauw idee van.
Allez, meneer agent gevolgd tot aan de verkeerslichten en rechts op een busstrook gaan staan. Alle papieren erbij.
“Ik heb 140 moeten doen om u in te halen ; ge reed volgens mij 120” :shock:
Heb wijselijk mijn mond gehouden en meegewerkt. Heb verklaard dat ik mijn snelheid niet weet want ik lette er voor 1x écht niet op en dat die vaststelling “zou kunnen kloppen”.
Hij belt met zijn officier en ze besluiten mij te laten gaan :?
(normaliter moet mijn rijbewijs ingevorderd worden :evil: )
Blijkt dat zijn snelheidsmeter niet geijkt is. Hij heeft wel een PV opgesteld en dergelijke, maar toch.
Verder heeft hij het gehad over de Turbo van zijn nonkel, dat hij wel begrijpt dat zo’n wagen wat sneller gaat. Hij kende de PCCB -die ik niet heb :P – precies wel ook.Nu is het afwachten. Volgens hem ging ik er nog wel wat van horen (ofwel een minnelijke schikking, ofwel voorkomen). Ik moet zeggen dat -buiten een beetje machtsvertoon- de agent zelf wel zeer vriendelijk en correct was. Ik was inderdaad in de fout…
Ben er nu over aan het denken dat zelf als er een minnelijke schikking binnenkomt ik ga kiezen om voor te komen. Dat ik te rap reed betwist ik niet; alleen kan niemand hard maken HOE rap ik reed. Zelf heb ik verklaard in 2e gezeten te hebben in “middelhoge toeren”. Zelfs op’t eind van de 2e haal je (net) geen 120.
Wordt vervolgd :(
[size=59:1k3yuymo]Telkens ik eens “close contact” met een flik heb ontaard dat in een waar autosalon. Doet me denken aan vroeger toen je uitging. Kreeg je last van een groepke Marokkanen, zat je der wat mee te babbelen en was’t wel in orde gekomen. Dan was’t ineens “moete geen pille kope?”. Wtf :? [/size]
in antwoord op: om te kotsen!!![quote=”Pieren”:3lk0gket]Als alles goed gaat zou het wachten volgende week moeten beloond worden, dus tegen volgend weekend bollen we dermee !! :D [/quote]
Super! Net op tijd voor het mooi weer ;)
Geniet ervan!in antwoord op: Porsche Cayman aankoop[quote=”Bernie”:9f8op0rp]
Allez, ge zat in mijn buurt dan :wink: :wink: :wink: [/quote]Dan zit ik vaak in uw buurt ze Bernie :wink: :wink:
[size=59:9f8op0rp]Ik ben van Drongen[/size] 8)McKlusky: had eerst nog gedacht om hem te vragen of hij’t forum kende, maar is me om een of andere reden ontgaan :oops:
in antwoord op: Wie heb ik gezien ?[quote=”Bernie”:2qet8s64]
Voor mij in elk geval een heel plezante (maar helaas dure) optie, waar ik geen spijt van heb.[/quote]Ik heb er ook géén spijt van!!!!
Initieel “viel hij wat tegen” maar ik weet dat hij nog ingereden moet geraken.Er staan nu reeds 490km op de teller en nu is hij toch al véél luider :D
Ik rij vaak met het raampje open om zoveel mogelijk geluid mee te pikken ;)Misschien moet ik ook eens aan een K&N sportluchtfilter gaan denken ;)
in antwoord op: Torig’s 2002 996 Carrera 4 (Lotus, Ferrari & Porsche opGisterenavond omstreeks 20u vanuit Deinze een grijze 996TT cabrio gevolgd.
We hebben leuk gespeeld tot net aan Bacht-Maria-Leerne waar we beiden dezelfde richting uit gingen en op enkele meters van elkaar parkeerden (hij om naar een café te gaan, ik om naar vrienden te gaan :P )Even gekeuveld, was gezellig.
“Ge kon goed mee eh. Is dat een 4S?” :lol:
Ik zat verdorie met mijn handen aan de voorwielen te draaien om mee te geraken :P Din antwoord op: Wie heb ik gezien ?Afgaand op de geruchten en veronderstellingen heb ik een grotere gok genomen door 996 te gaan rijden dan iemand anders :twisted: :roll:
in antwoord op: argumenten en tips gevraagd !Sinds gisteren is de beauty terug in mijn bezit.
Eerste bevindingen:
-parkeersensoren vielen mij van een paar meter afstand niet eens op!
Ze zijn heel klein en zeer knap ingebouwd.
In gebruik: wel even wennen aan het constant biepen (“zoeken”) tegenover wat ik op de Boxster had (“proximity beeping”)– sportuitlaat:
Daar zie je natuurlijk niks van, uiterlijk, omdat ik de spruitstukken had en die zijn er terug opgezet.
De knop is rechts in het dashboard ingebouwd, zoals ik gevraagd had.
Let erop dat je dit op voorhand vraagt, zodat men weet welke knop men moet bestellen (een linkse, rechtse, … ).
Initieel viel het geluid me wat tegen. Het had luider gemogen. Na 90km begon er toch al meer uit te komen. Heb gisteren veel en goed rondgereden en de dag afgesloten met zo’n 280 “binnendoor” kilometers.
Het geluid valt wel weg bij zo”n 2500 – 3500 toeren, wat ik ergens wel spijtig vind. Op zich had het mogen blijven doorgaan.
Mede hierdoor (denk ik toch?) heb ik véél sportiever rondgereden, omdat ik zuiver op het geluid afging (en je geluid begint zich eigenlijk niet van 0 maar van 3500 weer op te bouwen).
Na de eerste 90km merkte ik dat de wagen precies vlotter herneemt, soepeler dooraccelereert en net ietsjes harder. :arrow: Hij voelt (nog) wat vinniger aan.
Het geluid met de knop aan (dus de valve gesloten) is eigenlijk ook best nog te pruimen ;)En verder: veel bekijks als je ergens accelereert, blijkbaar :twisted:
De foto’s van de PDC volgen binnenkort.
in antwoord op: Torig’s 2002 996 Carrera 4 (Lotus, Ferrari & Porsche opZeg dixie, kan je eigenlijk je ervaringen toelichten naar de verschillen tussen de 996TT en de 997TT? ;)
Dat zou eigenlijk ook wel leuk zijn.in antwoord op: Nog een paar foto’s van mijn 996TT en 997TT[quote=”fdeville”:159rzito]
Dan denk ik dat er in Knokke veel gefrusteerde politieagenten rondlopen :lol: [/quote]1e maal dat ik met vrienden naar het casino ging (een vriend is er croupier en we wouden hem in zijn natuurlijke habitat aanschouwen :D ). Ik parkeer mij links van het casino op zo’n pleintje dat volstaat met auto’s.
Wandel rond het casino samen met een vriendin en ik zie dat er flikken wagens staan op te schrijven. Dus kalm naar mijn auto, ingestapt en tegen dat ik de deur wil toetrekken roept diene flik:
“doet geen moeite jong, ge staat er toch op zenne”.
“Hoe, excuseer?” “Ge moogt hier niet parkeren en de parking is hier paar meter van”
“En waar staat dat aangeduid meneer?” (echt gemeend, ik had géén bord gezien voor die parking)
“jaja, precies of ge komt hier nooit” :roll:Enfin, ik naar die parking en met de hoop naar’t casino. In’t laatste uur met 20EUR 120EUR gewonnen bij de roulette.
Kom toe aan die parking ticket kwijt. Balen. Dus die wachter opbiepen, zegt die gast “blij dat ge belt, de meesten rijden de hefboom gewoon kapot”. Die komt toe en was nog vriendelijk zo van “sinds wanneer staat ge hier meneer?” en ‘k heb evenveel betaald (.40cent minder eigenlijk) als mijn vrienden :lol:
Uiteindelijk géén boete in de bus (dus toch nog winst gehad die avond :D )
Wel zeer bedenkelijke opmerkingen/houding van die agent die aan’t schrijven was :(****************
Ik kom door Deinze, word langs de kant gezet. “Routinecontrole”. Ik maar vragen waarom, of er iets niet in orde was enz enz. Reed toen met een transitplaat, die ook aanduidt dat tot wanneer deze geldig is (en daarvoor moet ge dus oa een geldige verzekering hebben. Valt er niet veel te controleren aan toch…)
Nog een week later zet dezelfde flik mij voor hetzelfde circus langs de kant. Grrrr :?
in antwoord op: om te kotsen!!![quote=”cabrio wim”:3n1jbe15]
of iets anders natuurlijk. :wink: [/quote]PAS OP, McKlusky !!! :lol: :lol: :D
in antwoord op: Schade reparatie en restauratie 3.2 ’86.Grmbl ; ze hadden wat tegenslag met een technieker die door omstandigheden vroeg(er) wegmoest. Dus de afwerking staat gepland voor deze ochtend. Het spul zit er allemaal op/in/aan maar het interieur moest er nog terug in komen.
in antwoord op: sportuitlaatIk begin de indruk te krijgen dat je “blij” bent met je schadegeval en de wagen gewoon in véél betere staat gaat komen als hij ervoor was!!!
Ik blijf het met énorme interesse volgen dit topic (alleen kan ik op zo’n werken weinig zinnigs zeggen, met mijn 0 technische bagage en 2 linkerhanden :lol: )
in antwoord op: Schade reparatie en restauratie 3.2 ’86.Schone shoot, alleen steekt die Corvette zo wat af bij al dat fraais :D
in antwoord op: 997 turbo ruf 996turbo corvette z06